Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: VW Golf GTi 16v+
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
cichyg60
Witam, przedstawiam mojego golfa, moze nie jest najmocniejszy na forum ale mam nadzieje ze sie nadaje wink.gif

Na koncu umieszcze wykres z hamowni, przyrost jakis tam jest

MODEL: VW Golf mk2 1986r.

Silnik: swap na 2.0 16v ABF

Modyfikacje głowicy: seria

Modyfikacje bloku: seria

Układ dolotowy: kwasowka + stożek k&n by SLG

Układ wydechowy: kolektor wydechowy Hartmann 4-2-1 + reszta wydechu z kwasowki 2.25' na 2 tlumikach przelotowych by SLG

Układ wtryskowy: seria

Elektronika: przedluzona o 80cm wiazka w celu pochowania jej w komorze,reszta seria

Układ chłodzenia: chlodnica z zintegriowanym zbiorniczkiem z scirocco mk1

Układ napędowy: krotka skrzynia 2Y z gti 16v + podkladki (ala szpera)

Zawieszenie: hamulce przod z g60 280mm a tyl cala belka z gti 16v, pompa ham. z VW T3 21mm, duze serwo z gti,stabilizator 19mm, poliuretany zółty strongflex, przod gwintowane zawieszenie FK a tył kit Koni.

BODY KIT: Gti look na waskim zderzaku plus dokladka Votex


Od poczatku zalozeniem bylo zrobienie golfa mk2 w stylu lekko "torowym".a przy tym nadajacego sie do poupalania po miescie, na zloty/spoty itp. Mialem juz kupioną skrecana klatke Wiechers i fotele Sparco pro2000, po jakims czasie kupilem wiec bazę mk2 1.3 z 90r.




zeby nie bylo total serii wsadzilem jakies koło oraz zawieszenie


przyszla zima i zaczalem zbierac częsci smile.gif hamulce g60,poliuretany,chlodnica,lzejsze kolo zamachowe z silnika PL itd







Brakowalo silnika, ciężko bylo sie zdecydowac co tam wsadzić az trafilem blisko domu dawce w postaci Toledo 16v. Zrobilem pomiar kompresji,auto kosztowalo grosze wiec sie zdecydowalem. Kpl na swap zostal wyjety a reszta sprzedana dalej. Uznalem ze przy lekkim aucie na poczatek powinno to wystarczyc.




Po jakims czasie zupelnie nieoczekiwane znalazlem ogloszenie z Golfem mk2 bardziej pasujacym do mojej wizji. Bialy i bez szyberdachu, w najlzejszej mozliwej wersji C ogoloconej ze wszystkiego smile.gif Pojechalem do Olsztyna i stan okazal sie wiecej niz zadowalajacy - kupilem. Na szybko poprzekladalem fanty do bialego a czerwony z racji gorszego stanu zostal spzredany.



Przyszedl sezon,do swapa daleko wiec auto uzbroilem w czesc gratow ktore mialem zeby jakos wygladalo i zajalem sie ogarnianiem silnika i reszty mechaniki.




Blok pomalowany,dokupilem skrzynie 2Y poniewaz seryjna z ABF jeds wg mnei stanowczo za dluga i zabija osiagi. Zostala wypiaskowana,zrobiono przeglad oraz podkladki wink.gif Wymieniony rozrzad itd silnika nie otwieralem poniewaz w dawcy dzialal idealnie. Dokupilem Kolektor wydechowy Hartmann do 16v ktory zostal wypiaskowany razem z reszta czesci.





Zadbalem tez o detale






W koncu wzialem sie za swap smile.gif bez sensu by bylo wsadzac silnik do syfiastej komory,wiec zostala pomalowana,przy okazji usunieto troche zbednych elementow poniewaz chcialem aby pod maska bylo "czysto",bez plataniny kabli. Przy okazji pomalowane zostalo prawie cale auto laugh.gif





CD..
























cichyg60

Jako ze moj garaz jest za maly, dzieki uprzejmosci Noorca auto trafilo do SLG gdzie moglem dokonczyc skladanie, a Noorec na koniec wyspawal dolot oraz wydech, ktore jak sie okazalo na hamowni - dzialają






Moooze kiedys wink.gif


Noorec wyspawal wydech i golf pojechal do jego ojca na zrobienie wiazki






W koncu auto wyjechalo z nowym sercem





Lubię zmieniac koła , zdecydowalem sie sklecic do golfa zestaw oldschoolowych torowych BBS E50



Do pelni torowego wygladu przypasowala mi dokladka Votex ktora mieli w japonskim pucharze golfa smile.gif wyglada kontrowersyjnie ale mi sie podoba










Byly tez nudne bbs rs,nie pasowaly mi..


Byly tez Compomotive TH


Na codzien auto stoi na 17; oz superturismo i to kolo mi bardzo do niego pasuje


Do sedna tongue.gif Pod koniec sezonu pojechalem do Coobcia na hamownie. Wynik chyba niezly jak na praktycznie seryjnego ABF ? Co dalej hmmm musze zdecydowac czy zostac przy n/a cz nie wink.gif

cowboy
sliczny ale na tym złotym BBSie nie pasuje jakos

chyba najfajniej na tych compo sie prezentuje, OZ tez ok

idź w ITB, jak dobijesz pod 190 w N/A to bedzie super
staszek 1
super autko , miałem kiedyś takiego i strasznie fajnie mi sie nim jeździło . Wielkie gratulacje za kawal dobrej roboty .
cichyg60
staszek pamiętam, to czasy majovwki na sluzewcu itd cool.gif
kompot
Rewelacyjny! Nakład pracy i środków oraz czystość projektu robią mega wrażenie. Pewnie stosunek dynamiki wzdłużnej do kosztów nie jest tak znakomity jak w niektórych zdrutowanych projektach, ale tu mi to nie przeszkadza, coś za coś. Gratuluję naprawe zacnego auta i mam nadzieję, że pozostanie NA.

PS Jak się nazywają te pierwsze koła? Widziałem takie z 15 lat temu na Fordzie Scorpio i przypomniały mi się wczoraj ohmy.gif
ROBI 81
Najładniejsze mk2 jakie widziałem cool.gif gratuluje samochodu wub.gif
NMR-Riders Kyle
Wykonanie perfekcyjne, widać to zwłaszcza na doginaniu przewodów hamulcowych.

Co to za felgi z 3'go zdjęcia?
hx_malbork
Te koła to Exip Mega
k64
jeden z bardziej dowalonych pozytywnie czysto projektow tego forum. mega robota ! duzo pracy !
Wojtek
Jak patrze na zdjecia po swapie gdy wszystko jest takie nowe czyste to dochodze do wniosku ze ten temat powinien byc wozrem dla wielu na tym forum...
Wrazenie jest mega nie do opisania.
Nie lubie golfow ale to auto, jego dopracowanie i detale wprawiaja w podziw.
Szkoda by mi bylo wyjechac z garazu smile.gif
|Joteusz|
Na żywo jest mega rolleyes.gif robi większą robotę smile.gif moim zdaniem na tą chwile chyba najładniejszy Golf wink.gif
Boris86
Miałem okazję obejrzeć na DUB IT, robi rewelacyjne wrażenie.
E30 owner
Mój golf też tak chce!!! Gratuluję, identyczny setup i mi chodzi po głowie od dłuższego czasu do mojego Dailygolfa, więc będę miał dużo pytań jak zacznę coś dłubać. Bo jednak moje teraźniejsze 1,3 nie nadaje się do niczego, pali jak 1,8 a jedzie gorzej od autobusu.
noorec
No cóż, troszkę to auto u nas spędziło czasu w SLG smile.gif
Chłopaki wieczorami odwalali całą robotę, z malutką pomocą ale jednak sami. Zawsze z ogromna dawka dobrego humoru i wspominania dawnych czasów biggrin.gif

Moim zadaniem było zrobienie ładnego i skutecznego dolotu i wydechu - uważam, że wyszło nieźle wink.gif


Przemek, auto(jak każde z Twoich rąk smile.gif ) wygląda zajebiście, miło popatrzeć na takiego klasyka.
lukey
Wygląd mega. Trochę performance poprawić i będzie extra.
Rafalek114
szacunek za ogrom wlozonej pracy .
TJung
Jako najwiekszy hejter Golfów na świecie, skladam gratulacje. Jest piękny! I zostaw go na Compo :-)
nevada
Piękny Golf, aż miło popatrzeć.
Spoiler z przodu mega klimatyczny, pewnie wymaga dużo uwagi i wyobraźni podczas codziennej eksploatacji (dziury, śpiące, parkingi podziemne).
peter22
fura nieziemsko wygląda
m52owner
Ten golf jest mega.Zostaw go na Compo.Jak sprzedawałeś koła to próbowałem namówić znajomego by je kupił do swego golfa ale się nie udało.Na tych kołach wyglądał najlepiej i mega "sportowo"
Pietrek.L


Zajeboza

ade
Rewelacyjny, szczególnie na compo...

Ciekawe czy mój mk1 będzie kiedyś choć podobnie dopracowany...;/
ddziaduch
O wow, mi było szkoda tym jeździć bo jeszcze coś się pobrudzi... Ogromny szacunek za ilość włożonej pracy!
lukkoz01
Bardzo ładny Golf. Gdyby zrobić pełną kapitałkę silnika to można by było z czystym sumieniem przestawić licznik kilometrów na 000000,0km.

Planujesz zamontować rozpórkę przednich kielichów?
rOBERTO795
Super projekt. Gratulacje.
Pan. B
Dbałość o szczegóły powala. Szkoda ze itb nie zostało tam na dłużej;)
Swietnie wyglądał na tych compomotive th
MQuattron
Dorzucam sie do poprzednich oopinii - pornograficzna czystość i dbałość o detale. Jakoś nie jestem fanem golfów ale ten na prawde robi mega robote, szczególnie na comp'ach ! Fajny pomysł z ABFem i jak zwykle noorec dał rade (tu znów podziekowania za liczne porady:) Pojście w NA czy suszarke/kompresor to juz wisienka na szczycie przy takim rozmachu smile.gif
szerokości !
Rudiger
Piękny projekt, masa dobrej i dokładnej roboty. Piękny!
Z zestawu felg moim zdaniem najlepsze compo.
Może zamiast w ITB pójść bardziej klasycznie w poziome dwugardzielowe gaźniki?
KamilC20XE
Golfa widziałem na żywo - jest naprawdę piękny . Gratulacje i szacun za dokładnośc .
cichyg60
Dziekuje za pochlebne opinie, az jestem zaskoczony smile.gif

co do silnika, jesli juz cos robic to od razu walki+itb+remap a to juz sie robi kilka tys zl, niewiele dokladajac mozna juz pomyslec nad T i dlatego mam dylemat wink.gif przydalo by sie zmienic 5 bieg w tej skrzyni bo jadac w trasie sa jakies chore obr

rozporke mialem, ale nie przypasowala mi jakos do wygladu komory

generalnie auto nie jest "pomnikiem", jak sie pobrudzi to trudno, ma dawac fun przede wszystkim smile.gif


mam jeszcze fotki dodatkowych foteli itd:



lukey
Z czego te fotele? Mi najbardziej leży na tych felgach ze złotym środkiem . Samochód tylko na niedziele czy jest w planie jakieś upalanie?
Rafalek114
nie wiem dlaczego ,ale jak dla mnie to ten samochod powinien zostac wolnossacy i tu bym probowal wykrzesac jak najlepsze osiagi .

http://tablica.pl/oferta/vw-2-0-16v-sport-...ID5-IDBrTP.html

ps Koraszewski ma tez ciekawy silnik na sprzedaz
cowboy
dołożenie T nic tu nie wniesie i tak objedzie Cie X golfów w miescie wink.gif

a zrobienie ITB i zblizenie sie pod 200KM w N/A i compomotivy to az sie prosi w tym projekcie !!!
E30 owner
I ja przyłączam się do prośby zobaczenia poziomych gaźników smile.gif Rzadko się widzi taką dbałość przy projekcie, więc już jest rodzyn, a jak będą gaźniki to już będzie arcyrodzyn na sr.pl biggrin.gif
Rafalek114
CYTAT(cowboy @ Sun, 01 Dec 2013 - 09:00) *
dołożenie T nic tu nie wniesie i tak objedzie Cie X golfów w miescie wink.gif

a zrobienie ITB i zblizenie sie pod 200KM w N/A i compomotivy to az sie prosi w tym projekcie !!!


Dokladnie , sa samochody ktorych sie poprostu nie zaturbia , i moim zdaniem to jest taki samochod
lukkoz01
CYTAT(Rafalek114 @ Sun, 01 Dec 2013 - 11:03) *
Dokladnie , sa samochody ktorych sie poprostu nie zaturbia , i moim zdaniem to jest taki samochod

Popieram jedyną formą doładowania mógłby być kompresor z epoki. Chociaż i tak wolałby ITB.
Żelu
Na wstępie powiem, że zajebistą wizje miałeś. ohmy.gif
Co do kół to jak większość na compo chyba było najlepiej choć OZ też fajnie tu siedzi. W zasadzie większość felg nawet rs'y by się sprawdziły w takiej budzie..

Nie dawaj tam żadnego T. Wrzucając wałki 272, regulowane kółko to programem bez itb myślę 190 zrobisz może do 200 się zbliżając skoro teraz masz 170.
Auto jest robione na lata 80-90 więc turbo średnio by tu pasowało, a domyślam się, że trakcji już teraz brakuje nieraz.
Miałem abf'a i skrzynia rzeczywiście ma za długie przełożenia, wrzucając coś innego myślę dużo zyskasz.

Zjada to to już vr'a w budzie mk2 ? Chyba tak ? cool.gif
cichyg60
nie wiem, nie mialem okazji sie scigac z vr'em w mk2

dziwne, ale wlasnie trakcja jest smile.gif mimo lichych opon 185/35/17 lub 195/40/16 na suchym zmieniajac z 1 na 2 przy odcince auto nawet na sekunde nie traci trakcji, wiec nie jest zle. To chyba te podkladki w skrzyni sprawiaja ze auto nie mieli 1 kolem..
Żelu
Może to też kwestia zawiasu, ja miałem mk3 gti 16v to przy zmianie z 1 na 2 zamielił, z tym, że zawias lichy Technix'a, a opony toyo t1r nówki i felgi 16 cala, fakt dość lekkie bbs. Na hamowni podał 159 ps więc mniej jak u Ciebie.
Z tego co kojarzę jest taki użytkownik ( nie wiem czy na tym forum ) herbiasty i on ma scirocco z tym silnikiem dłubanym więc może coś Ci podpowie, u niego dobrze to lata.
zolty
kawał dobrej roboty, kozacki projekt
kozel
Na compo i oz wygląda mega. Zachowując klimat został bym przy N/A ale turbo to też fun i dźwięk Bov/a robił by robotę, do tego osiągi były by fajne. Zakładając Torsena, i nie szalejąc z wielkością turbiny auto fajnie by się prowadziło.
Dbałość o detale godna naśladowania.
lovwelas
Pisałem to juz na innym forum, wiec napisze i tutaj. GOLF Nr1, w 100% trafia w moj styl.
Oczywiscie wysienką na torcie beda dla mnie ITBki
Herbiasty w Swoim ABFie ma +- 190 a jeszcze trąbek nie ma wiec potencjał motoru jako N/A jest spory.
Iron.GD
Jak przedmówcy, gratki!!!!!

Nie lubie VW ale do Mk2 mam mega sentyment!:)

A co do performance: N/A....
Barni
Mega ! Ale zdradź jeszcze tajemnice skąd te fotele są ?
cichyg60
ory recaro takie jak wsadzali do mk2 ale tez byly montowane w kilku innych wozach te akurat zmodyfikowalem zakladajac zaglowki z siateczka (byly takie w oplach i fordach capri) i nowy material z grafika RECARO na same srodki foteli boki zostaly w ory tapicerce w sumie mialem kilka kpl takich foteli i poskladalem jeden ladny kpl




rex
Take jest. Te foteliki to klasyk lat 80tych. Między innymi w Escorcie RS tubro i cabrio z dobrym wypasem. Także jak ktoś szuka to można tano wyrwać od kogoś kto nie wi co ma wink.gif
TomcatT4
CYTAT(TJung @ Sat, 30 Nov 2013 - 06:10) *
Jako najwiekszy hejter Golfów na świecie, skladam gratulacje. Jest piękny! I zostaw go na Compo :-)


Miałem to samo napisać ;-)
Nie przepadam za VAGami ale ten jest piękny ;-)
Widziałem wielokrotnie na żywo i robi robotę ;-)
Gratki
Jaqo
Auto świetne - proste, klasyczne, bez wymysłów. Nie wsadzaj turbo, zostań w n/a - po pierwszym odpaleniu zobaczysz czemu. Jeśli chcesz iść w gaźniki i potrzebujesz pomocy w doborze czy strojeniu - wal do mnie.
pinin
CYTAT(Jaqo @ Mon, 02 Dec 2013 - 14:53) *
Auto świetne - proste, klasyczne, bez wymysłów. Nie wsadzaj turbo, zostań w n/a - po pierwszym odpaleniu zobaczysz czemu.


Ale to auto już jakiś czas jeździ wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.