![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 28 May 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
jest to mój pierwszy post na waszym forum,więc witam wszystkich serdecznie,i proszę o radę
czy jest sens, założyć kolektor ssący z silnika M50B20 do M52B20? czy mogłoby to poprawić nieco osiągi? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
jaki rocznik silnika? moim zdaniem wiekszego sensu nie ma. jesli masz m52 z pojedynczym vanosem to zaloz kolektor od m50b25
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 28 May 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
auto jest z 95r na jednym Vanosie
gdzieś,spotkałem się z opinią,że biorąc kolektor z M50B25 ,można pogorszyć wyniki dlatego pomyślałem,o M50B20 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Do M52B20 nie ma sensu zakładać kolektora od M50B25.Raczej tylko wyjdzie to na gorsze.Zresztą wystarczy popatrzeć na głowicę
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 28 May 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
trudno spotkać kogoś,kto robił takiego moda,a opinie są podzielone
dzięki Koledzy |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
To niema najmniejszego sensu. Litości. Po za tym taki temat już był.
Jedynie z m50b25 do m52b28, ale trzeba rzeźbić i trochę tego jest, trzeba też to wystroić później. - było na forum. -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Do M52B25 też można i są przyrosty mocy i momentu.W moim aucie przybyło 10KM i 15 Nm.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 27 October 2008 Skąd: okolice Breslau ![]() |
CYTAT The M52 intake manifold was put on the flowbench. Below are the results and the previous numbers from an M50 intake. All measurements were made on the 300cfm scale and at 28" of water. The unused runners were blocked off, so the numbers represent the flow from the throttle body opening to the port face. ..............M50..........M52 cyl 1.....284cfm.....188cfm cyl 2.....276cfm.....191cfm cyl 3.....288cfm.....201cfm cyl 4.....288cfm.....195cfm cyl 5.....276cfm.....194cfm cyl 6.....284cfm.....191cfm 328 M52 manifold on left, compared to 325 M50 manifold on right. ![]() coś takiego znalazłem na driftworksie i link do całego tematu dw |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Wiesz to z doświadczenia czy z czego ? To poszukaj sobie wykres takiego moda bez strojenia.
TAK- max mocy będzie więcej(211), ale cały dół i średni zakres huj strzeli. Do tego na hamowni widać tragedie a nie kreski. A potem znajdź wykres po strojeniu i napisz co widzisz. Nie mówię tu o gotowcach tylko o strojeniu na drodze lub na hamowni za pomocą świni pod to co się zrobiło. Ja gdzieś mam, ale nie będę tracił czasu na jego szukanie bo to dla mnie oczywiste. Zawsze trzeba stroić, cokolwiek się zrobi (sama przepustnica czy troche nawet inny dolot czy wydech itd..) a że ludzie tego nie robią to już jest inna bajka i ich własna brocha. Ale efekty są tylko po strojeniu. Są tacy co po uturbieniu nie stroją i się nie wysrywa nawet dwa lata. Więc można powiedzieć, że nie trzeba stroić he.. -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Wiesz to z doświadczenia czy z czego ? To poszukaj sobie wykres takiego moda bez strojenia. TAK- max mocy będzie więcej(211), ale cały dół i średni zakres huj strzeli. Do tego na hamowni widać tragedie a nie kreski. A potem znajdź wykres po strojeniu i napisz co widzisz. Nie mówię tu o gotowcach tylko o strojeniu na drodze lub na hamowni za pomocą świni pod to co się zrobiło. Ja gdzieś mam, ale nie będę tracił czasu na jego szukanie bo to dla mnie oczywiste. Zawsze trzeba stroić, cokolwiek się zrobi (sama przepustnica czy troche nawet inny dolot czy wydech itd..) a że ludzie tego nie robią to już jest inna bajka i ich własna brocha. Ale efekty są tylko po strojeniu. Są tacy co po uturbieniu nie stroją i się nie wysrywa nawet dwa lata. Więc można powiedzieć, że nie trzeba stroić he.. tak, wiem to z doswiadczenia bo w moim bylym e36 mialem zrobione. wykresu nie musze szukac bo rowniez go mialem, gdzies tu na forum jest wstawiony ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Spoko, ale ja mówię o dole i o średnich. Napisałem, że max jest większy nawet bez strojenia. Nie mówię też, że coś się wysra w NA tylko podałem przykład, że ludzie po uturbieniu potrafią nie stroić i też jest dla nich dobrze
![]() A że nie trzeba..no nie trzeba ![]() ![]() -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 28 May 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Koledzy
zaczęło się od tego ,czy wymiana kolektora w M52B20 cokolwiek da? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Jasne, że jest kropką nad i, tylko pytanie czy w tym konkretnym przypadku jest sens wydawac kasę. Mozliwosci adaptacyjne tego ecu są ogromne, a poza tym to tylko powiększone kanały dolotowe, a nie jakieś wielkie mody.. po szlifie i polerce głowicy strojenia się raczej też nie robi
![]() ryszard,nie wiem czy coś da, porownaj kolektor z m52b20 z otworami w głowicy, czy aby nie ma węższego światła. jeśli ma to wymiana może coś tam poprawic. a jak nie - to nie ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Ryszard chyba musisz sam się przekonać. Chyba, że ktoś inny jeszcze się wypowie.
-------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 28 May 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
dziękuję Koledzy za odpowiedzi
wiem, że M52B20,to nie jest silnik do modów,ale marzyłoby się o 10 koników więcej i parę niutków |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 15:05 |