Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> kolektor ssący z M50B20 do M52B20
Ryszard55
post Sat, 28 May 2011 - 13:51
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 28 May 2011
Skąd: Warszawa





jest to mój pierwszy post na waszym forum,więc witam wszystkich serdecznie,i proszę o radę
czy jest sens, założyć kolektor ssący z silnika M50B20 do M52B20?
czy mogłoby to poprawić nieco osiągi?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 28 May 2011 - 13:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
dobrus
post Sat, 28 May 2011 - 16:18
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





jaki rocznik silnika? moim zdaniem wiekszego sensu nie ma. jesli masz m52 z pojedynczym vanosem to zaloz kolektor od m50b25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ryszard55
post Sat, 28 May 2011 - 16:35
Post #3


Rookie
Dołączył: Sat, 28 May 2011
Skąd: Warszawa





auto jest z 95r na jednym Vanosie
gdzieś,spotkałem się z opinią,że biorąc kolektor z M50B25 ,można pogorszyć wyniki
dlatego pomyślałem,o M50B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Sat, 28 May 2011 - 17:00
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





CYTAT(Ryszard55 @ Sat, 28 May 2011 - 16:35) *
auto jest z 95r na jednym Vanosie
gdzieś,spotkałem się z opinią,że biorąc kolektor z M50B25 ,można pogorszyć wyniki
dlatego pomyślałem,o M50B20


to sie spotkales ze zla opinia wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Sun, 29 May 2011 - 08:56
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Do M52B20 nie ma sensu zakładać kolektora od M50B25.Raczej tylko wyjdzie to na gorsze.Zresztą wystarczy popatrzeć na głowicę tongue.gif .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ryszard55
post Sun, 29 May 2011 - 09:08
Post #6


Rookie
Dołączył: Sat, 28 May 2011
Skąd: Warszawa





trudno spotkać kogoś,kto robił takiego moda,a opinie są podzielone
dzięki Koledzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Sun, 29 May 2011 - 11:27
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





To niema najmniejszego sensu. Litości. Po za tym taki temat już był.
Jedynie z m50b25 do m52b28, ale trzeba rzeźbić i trochę tego jest, trzeba też to wystroić później. - było na forum.


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Sun, 29 May 2011 - 13:12
Post #8


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Do M52B25 też można i są przyrosty mocy i momentu.W moim aucie przybyło 10KM i 15 Nm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
freq
post Sun, 29 May 2011 - 13:39
Post #9


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 October 2008
Skąd: okolice Breslau





CYTAT
The M52 intake manifold was put on the flowbench. Below are the results and the previous numbers from an M50 intake. All measurements were made on the 300cfm scale and at 28" of water. The unused runners were blocked off, so the numbers represent the flow from the throttle body opening to the port face.
..............M50..........M52
cyl 1.....284cfm.....188cfm
cyl 2.....276cfm.....191cfm
cyl 3.....288cfm.....201cfm
cyl 4.....288cfm.....195cfm
cyl 5.....276cfm.....194cfm
cyl 6.....284cfm.....191cfm
328 M52 manifold on left, compared to 325 M50 manifold on right.


coś takiego znalazłem na driftworksie i link do całego tematu
dw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Sun, 29 May 2011 - 14:19
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





CYTAT(Driftman @ Sun, 29 May 2011 - 11:27) *
To niema najmniejszego sensu. Litości. Po za tym taki temat już był.
Jedynie z m50b25 do m52b28, ale trzeba rzeźbić i trochę tego jest, trzeba też to wystroić później. - było na forum.


nic nie trzeba stroic.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Sun, 29 May 2011 - 18:51
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Wiesz to z doświadczenia czy z czego ? To poszukaj sobie wykres takiego moda bez strojenia.
TAK- max mocy będzie więcej(211), ale cały dół i średni zakres huj strzeli. Do tego na hamowni widać tragedie a nie kreski.
A potem znajdź wykres po strojeniu i napisz co widzisz. Nie mówię tu o gotowcach tylko o strojeniu na drodze lub na hamowni za pomocą świni pod to co się zrobiło.

Ja gdzieś mam, ale nie będę tracił czasu na jego szukanie bo to dla mnie oczywiste.
Zawsze trzeba stroić, cokolwiek się zrobi (sama przepustnica czy troche nawet inny dolot czy wydech itd..) a że ludzie tego nie robią to już jest inna bajka i ich własna brocha. Ale efekty są tylko po strojeniu.

Są tacy co po uturbieniu nie stroją i się nie wysrywa nawet dwa lata. Więc można powiedzieć, że nie trzeba stroić he..


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Mon, 30 May 2011 - 08:24
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





CYTAT(Driftman @ Sun, 29 May 2011 - 18:51) *
Wiesz to z doświadczenia czy z czego ? To poszukaj sobie wykres takiego moda bez strojenia.
TAK- max mocy będzie więcej(211), ale cały dół i średni zakres huj strzeli. Do tego na hamowni widać tragedie a nie kreski.
A potem znajdź wykres po strojeniu i napisz co widzisz. Nie mówię tu o gotowcach tylko o strojeniu na drodze lub na hamowni za pomocą świni pod to co się zrobiło.

Ja gdzieś mam, ale nie będę tracił czasu na jego szukanie bo to dla mnie oczywiste.
Zawsze trzeba stroić, cokolwiek się zrobi (sama przepustnica czy troche nawet inny dolot czy wydech itd..) a że ludzie tego nie robią to już jest inna bajka i ich własna brocha. Ale efekty są tylko po strojeniu.

Są tacy co po uturbieniu nie stroją i się nie wysrywa nawet dwa lata. Więc można powiedzieć, że nie trzeba stroić he..


tak, wiem to z doswiadczenia bo w moim bylym e36 mialem zrobione. wykresu nie musze szukac bo rowniez go mialem, gdzies tu na forum jest wstawiony wink.gif I niczego ch&j nie strzelil, wykres byl bardzo ladny. Na kolektorze z m50, baranie, dolocie bmc cda i wydechu mojego pomysl wyszlo niecale 230ps bodajże.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Mon, 30 May 2011 - 22:39
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Spoko, ale ja mówię o dole i o średnich. Napisałem, że max jest większy nawet bez strojenia. Nie mówię też, że coś się wysra w NA tylko podałem przykład, że ludzie po uturbieniu potrafią nie stroić i też jest dla nich dobrze wink.gif a może być lepiej-w NA o turbo nie wspominająć. Chyba nie zaprzeczysz, że strojenie jest kropką nad "i" przy jakichkolwiek modach.
A że nie trzeba..no nie trzeba biggrin.gif Trzeba tylko umrzeć, ale to musi każdy smile.gif


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ryszard55
post Tue, 31 May 2011 - 07:24
Post #14


Rookie
Dołączył: Sat, 28 May 2011
Skąd: Warszawa





Koledzy
zaczęło się od tego ,czy wymiana kolektora w M52B20 cokolwiek da?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Tue, 31 May 2011 - 07:47
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





Jasne, że jest kropką nad i, tylko pytanie czy w tym konkretnym przypadku jest sens wydawac kasę. Mozliwosci adaptacyjne tego ecu są ogromne, a poza tym to tylko powiększone kanały dolotowe, a nie jakieś wielkie mody.. po szlifie i polerce głowicy strojenia się raczej też nie robi wink.gif

ryszard,nie wiem czy coś da, porownaj kolektor z m52b20 z otworami w głowicy, czy aby nie ma węższego światła. jeśli ma to wymiana może coś tam poprawic. a jak nie - to nie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Tue, 31 May 2011 - 18:57
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Ryszard chyba musisz sam się przekonać. Chyba, że ktoś inny jeszcze się wypowie.


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ryszard55
post Tue, 31 May 2011 - 19:34
Post #17


Rookie
Dołączył: Sat, 28 May 2011
Skąd: Warszawa





dziękuję Koledzy za odpowiedzi
wiem, że M52B20,to nie jest silnik do modów,ale marzyłoby się o 10 koników więcej i parę niutków
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 15:05