Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: kolektor ssący z M50B20 do M52B20
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Ryszard55
jest to mój pierwszy post na waszym forum,więc witam wszystkich serdecznie,i proszę o radę
czy jest sens, założyć kolektor ssący z silnika M50B20 do M52B20?
czy mogłoby to poprawić nieco osiągi?
dobrus
jaki rocznik silnika? moim zdaniem wiekszego sensu nie ma. jesli masz m52 z pojedynczym vanosem to zaloz kolektor od m50b25
Ryszard55
auto jest z 95r na jednym Vanosie
gdzieś,spotkałem się z opinią,że biorąc kolektor z M50B25 ,można pogorszyć wyniki
dlatego pomyślałem,o M50B20
dobrus
CYTAT(Ryszard55 @ Sat, 28 May 2011 - 16:35) *
auto jest z 95r na jednym Vanosie
gdzieś,spotkałem się z opinią,że biorąc kolektor z M50B25 ,można pogorszyć wyniki
dlatego pomyślałem,o M50B20


to sie spotkales ze zla opinia wink.gif
Aguirre
Do M52B20 nie ma sensu zakładać kolektora od M50B25.Raczej tylko wyjdzie to na gorsze.Zresztą wystarczy popatrzeć na głowicę tongue.gif .
Ryszard55
trudno spotkać kogoś,kto robił takiego moda,a opinie są podzielone
dzięki Koledzy
Driftman
To niema najmniejszego sensu. Litości. Po za tym taki temat już był.
Jedynie z m50b25 do m52b28, ale trzeba rzeźbić i trochę tego jest, trzeba też to wystroić później. - było na forum.
Aguirre
Do M52B25 też można i są przyrosty mocy i momentu.W moim aucie przybyło 10KM i 15 Nm.
freq
CYTAT
The M52 intake manifold was put on the flowbench. Below are the results and the previous numbers from an M50 intake. All measurements were made on the 300cfm scale and at 28" of water. The unused runners were blocked off, so the numbers represent the flow from the throttle body opening to the port face.
..............M50..........M52
cyl 1.....284cfm.....188cfm
cyl 2.....276cfm.....191cfm
cyl 3.....288cfm.....201cfm
cyl 4.....288cfm.....195cfm
cyl 5.....276cfm.....194cfm
cyl 6.....284cfm.....191cfm
328 M52 manifold on left, compared to 325 M50 manifold on right.


coś takiego znalazłem na driftworksie i link do całego tematu
dw
dobrus
CYTAT(Driftman @ Sun, 29 May 2011 - 11:27) *
To niema najmniejszego sensu. Litości. Po za tym taki temat już był.
Jedynie z m50b25 do m52b28, ale trzeba rzeźbić i trochę tego jest, trzeba też to wystroić później. - było na forum.


nic nie trzeba stroic.
Driftman
Wiesz to z doświadczenia czy z czego ? To poszukaj sobie wykres takiego moda bez strojenia.
TAK- max mocy będzie więcej(211), ale cały dół i średni zakres huj strzeli. Do tego na hamowni widać tragedie a nie kreski.
A potem znajdź wykres po strojeniu i napisz co widzisz. Nie mówię tu o gotowcach tylko o strojeniu na drodze lub na hamowni za pomocą świni pod to co się zrobiło.

Ja gdzieś mam, ale nie będę tracił czasu na jego szukanie bo to dla mnie oczywiste.
Zawsze trzeba stroić, cokolwiek się zrobi (sama przepustnica czy troche nawet inny dolot czy wydech itd..) a że ludzie tego nie robią to już jest inna bajka i ich własna brocha. Ale efekty są tylko po strojeniu.

Są tacy co po uturbieniu nie stroją i się nie wysrywa nawet dwa lata. Więc można powiedzieć, że nie trzeba stroić he..
dobrus
CYTAT(Driftman @ Sun, 29 May 2011 - 18:51) *
Wiesz to z doświadczenia czy z czego ? To poszukaj sobie wykres takiego moda bez strojenia.
TAK- max mocy będzie więcej(211), ale cały dół i średni zakres huj strzeli. Do tego na hamowni widać tragedie a nie kreski.
A potem znajdź wykres po strojeniu i napisz co widzisz. Nie mówię tu o gotowcach tylko o strojeniu na drodze lub na hamowni za pomocą świni pod to co się zrobiło.

Ja gdzieś mam, ale nie będę tracił czasu na jego szukanie bo to dla mnie oczywiste.
Zawsze trzeba stroić, cokolwiek się zrobi (sama przepustnica czy troche nawet inny dolot czy wydech itd..) a że ludzie tego nie robią to już jest inna bajka i ich własna brocha. Ale efekty są tylko po strojeniu.

Są tacy co po uturbieniu nie stroją i się nie wysrywa nawet dwa lata. Więc można powiedzieć, że nie trzeba stroić he..


tak, wiem to z doswiadczenia bo w moim bylym e36 mialem zrobione. wykresu nie musze szukac bo rowniez go mialem, gdzies tu na forum jest wstawiony wink.gif I niczego ch&j nie strzelil, wykres byl bardzo ladny. Na kolektorze z m50, baranie, dolocie bmc cda i wydechu mojego pomysl wyszlo niecale 230ps bodajże.
Driftman
Spoko, ale ja mówię o dole i o średnich. Napisałem, że max jest większy nawet bez strojenia. Nie mówię też, że coś się wysra w NA tylko podałem przykład, że ludzie po uturbieniu potrafią nie stroić i też jest dla nich dobrze wink.gif a może być lepiej-w NA o turbo nie wspominająć. Chyba nie zaprzeczysz, że strojenie jest kropką nad "i" przy jakichkolwiek modach.
A że nie trzeba..no nie trzeba biggrin.gif Trzeba tylko umrzeć, ale to musi każdy smile.gif
Ryszard55
Koledzy
zaczęło się od tego ,czy wymiana kolektora w M52B20 cokolwiek da?
dobrus
Jasne, że jest kropką nad i, tylko pytanie czy w tym konkretnym przypadku jest sens wydawac kasę. Mozliwosci adaptacyjne tego ecu są ogromne, a poza tym to tylko powiększone kanały dolotowe, a nie jakieś wielkie mody.. po szlifie i polerce głowicy strojenia się raczej też nie robi wink.gif

ryszard,nie wiem czy coś da, porownaj kolektor z m52b20 z otworami w głowicy, czy aby nie ma węższego światła. jeśli ma to wymiana może coś tam poprawic. a jak nie - to nie smile.gif
Driftman
Ryszard chyba musisz sam się przekonać. Chyba, że ktoś inny jeszcze się wypowie.
Ryszard55
dziękuję Koledzy za odpowiedzi
wiem, że M52B20,to nie jest silnik do modów,ale marzyłoby się o 10 koników więcej i parę niutków
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.