Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
> O Dwóch takich ATU, na szczęście już nie Ital-Performance
rednask
post Wed, 25 Apr 2012 - 11:44
Post #81


Rookie
Dołączył: Mon, 23 April 2012





nie traktujcie tego jak toczenie boju o coś co wam może pasować jestem przeciwny kłóceniu się - problem zaczyna sie przy skręcaniu - na starych zdjęciach założone są całkiem inne koła mniejsze od razu widać ich wielkość . nowe felgi są ogromne - eksperyment może potwierdzić czyjeś słowa - ale to wy macie części do tego eksperymentu .

gdy koło jest prosto jest najmniejsze - gdy patrzysz na nie z góry widać prostokąt ale zaczyna sie problem gdy ten prostokąt sie zaczyna ustawiać po najdłuższych kątach .
nie wiem jak wam to zobrazować le powiem wam na przykładzie auta w garażu - auto i garaż mają po 4 metry i wchodzą (jak wasze felgi) na styk - po zamknięciu drzwi zostaje troszeczkę luzu .
teraz wyobraź sobie że wjechałeś krzywo do garażu i auto ustawiło sie kontami zderzaków i do przedniej ściany a tył będzie wystawać o około 50cm za drzwi że ich nie zamkniesz .

te koła pokazałeś tak jak by to auto było przystosowane tylko do jazdy na wprost .(zdjęcie bez założonej piasty - nowe felgi )
ile cali mają koła ze starego poloneza ze 13 lub 14 cali ???? .

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 25 Apr 2012 - 11:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ddziaduch
post Wed, 25 Apr 2012 - 11:45
Post #82


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





O hamulcach było już dużo razy, teraz czas na coś innego biggrin.gif


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bolim5
post Wed, 25 Apr 2012 - 11:56
Post #83


Rookie
Dołączył: Fri, 26 August 2011
Skąd: ELC





Na zdjęciach poldek jest na starych kołach 205/50R15 , felga 7x15 .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Wed, 25 Apr 2012 - 12:00
Post #84


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





CYTAT(n0zyk @ Wed, 25 Apr 2012 - 11:45) *
O hamulcach było już dużo razy, teraz czas na coś innego biggrin.gif


+1 laugh.gif


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mx79
post Wed, 25 Apr 2012 - 12:23
Post #85


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 October 2009





Rednask... Czy Ty myślisz, że kierownik projektu jest ograniczony intelektualnie, żeby wkładać koła które nię będą się swobodnie obracać.


ZoLt4R czy zewnętrznie, stylistycznie poldi ma być możliwy serii jak typowy sleeper? Czyli jak wilk w oczej skórze biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Wed, 25 Apr 2012 - 12:25
Post #86


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Z zewnątrz zostaje pełna seria. Jedynie co będzie widać z zewnątrz to obniżenie + 17" koła. Reszta total stock smile.gif


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Wed, 25 Apr 2012 - 13:40
Post #87


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(rednask @ Wed, 25 Apr 2012 - 11:44) *
nie traktujcie tego jak toczenie boju o coś co wam może pasować jestem przeciwny kłóceniu się - problem zaczyna sie przy skręcaniu - na starych zdjęciach założone są całkiem inne koła mniejsze od razu widać ich wielkość . nowe felgi są ogromne - eksperyment może potwierdzić czyjeś słowa - ale to wy macie części do tego eksperymentu .

gdy koło jest prosto jest najmniejsze - gdy patrzysz na nie z góry widać prostokąt ale zaczyna sie problem gdy ten prostokąt sie zaczyna ustawiać po najdłuższych kątach .
nie wiem jak wam to zobrazować le powiem wam na przykładzie auta w garażu - auto i garaż mają po 4 metry i wchodzą (jak wasze felgi) na styk - po zamknięciu drzwi zostaje troszeczkę luzu .
teraz wyobraź sobie że wjechałeś krzywo do garażu i auto ustawiło sie kontami zderzaków i do przedniej ściany a tył będzie wystawać o około 50cm za drzwi że ich nie zamkniesz .

te koła pokazałeś tak jak by to auto było przystosowane tylko do jazdy na wprost .(zdjęcie bez założonej piasty - nowe felgi )
ile cali mają koła ze starego poloneza ze 13 lub 14 cali ???? .


Zobacz na warsztat Zoltara i to co robi, na jakim poziomie, a potem zastanów się po co piszesz te brednie? biggrin.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uczeszsie
post Wed, 25 Apr 2012 - 17:13
Post #88


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 December 2008
Skąd: wuwua





CYTAT(ZoLt4R @ Wed, 25 Apr 2012 - 12:25) *
Z zewnątrz zostaje pełna seria. Jedynie co będzie widać z zewnątrz to obniżenie + 17" koła. Reszta total stock smile.gif



..no i hebel chyba ciut większy cool.gif


--------------------
206 S16T 300KM 400Nm by ital-performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Wed, 25 Apr 2012 - 17:41
Post #89


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Odrobinkę.


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
papuc_2004
post Wed, 25 Apr 2012 - 17:52
Post #90


Rookie
Dołączył: Sat, 01 November 2008
Skąd: WU ....





Jak skromnie napsane odrobinke hehe biggrin.gif


--------------------
Nie sztuką rozpędzić auto sztuką zatrzymać.

Było:
-206 s16
-ibiza PD 190/420

Jest:
-207 RC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maly_sz
post Wed, 25 Apr 2012 - 19:44
Post #91


User
Dołączył: Mon, 16 November 2009





...przecież tarcza 330 mm to prawie jak w serii, domniemam że różnicy wielkiej w hamowaniu nie będzie wink.gif


--------------------
гнев океана 96' 5.20 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KFAS
post Wed, 25 Apr 2012 - 22:05
Post #92


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 June 2004
Skąd: JAWORZNO





Jak by tak ktoś archiwalne numery GT poprzeglądał to już jakieś 10 lat temu śmigał ATU na 18" na seryjnym zawieszeniu smile.gif


--------------------
Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rednask
post Wed, 25 Apr 2012 - 22:53
Post #93


Rookie
Dołączył: Mon, 23 April 2012





CYTAT(mx79 @ Wed, 25 Apr 2012 - 12:23) *
Rednask... Czy Ty myślisz, że kierownik projektu jest ograniczony intelektualnie, żeby wkładać koła które nię będą się swobodnie obracać.



Ty to powiedziałeś - ja bym to określił nieprzemyślaną do końca decyzją za którą zapłaci właściciel gdzie to będzie pewnie kropla w morzu całej inwestycji - ale oni sobie z tym poradzą przecież mają sprzęt nie od parady można poprawić nadkola nie dać plastików wewnątrz i już wszystko sie mieści - chodzi też o fakt roboczo godzin - kasy właściciela - i innych maniaków poldków którzy chcą coś zdziałać bez większych modyfikacji zmieniając felgi w swoim kochanym woziku .


dla potwierdzenia przytoczę inne dane : z innych forów co przećwiczyli temat .

W naszym aucie mamy zamontowane opony 195/50/15 i chcemy zmienić je na coś bardziej muskularnego, np. 205/40/17. Pamiętamy, że wielkość opony jest dana jako 195/50R15, gdzie 195 to szerokość opony w milimetrach, 50 to profil - 50% szerokości opony, R oznacza, że to opona radialna, a 15 oznacza, że pasuje ona na 15-stocalową felgę.

średnica opony= (wielkość felgi x 2.54) + (szerokość)/10 x 2(profil)/100
(mnożymy przez 2.54, aby zamienić cale na centymetry)

Wstawmy do tego wzorku liczby, które widnieją na ściance naszej 15-stocalówki i porównajmy z tym, co wyjdzie dla opony 17-calowej.

(15 x 2.54) + 195/10 * 2(50)/100 = 57.76 cm średnicy.

Dla 17-stki:
(17 x 2.54) + 205/10 x 2(40)/100 = 59.58 cm

Różnica w średnicy to 1.82 centymetra do jazdy na wprost których jest na styk a dodać szerokość koła 205 to doskakuje 10mm do szerokości koła na skręcie .

inny forumowicz :

użytkownik Olo
Ja miałem 205/50R15 przodu 205/55R15 tył na felgach 6,5 cala. Dystansami (5mm - wymi) da sie tak ustawić aby nie cieło opon o nadkola. Niestety te plastikowe są całe tylko do pierwszego dołka - co z uwagi na "rdzewiejnośc" poldka nie jest zbyt dobre.

użytkownikDax
Widziałem (nawet sie z nim scigalem) poldka z kolami 195/60/15 -naprawde duuze koolka. A ten poldas z GT to miał chyba 215/35/17, ale raczej podcinane blotniki.

więc zanim zaczniecie sie spierać czy mam racje czy nie warto niekiedy skorzystać z wujka Google - a dla rozważań typu kim jest kierownik projektu lub właściciel który za to płaci proszę zostawić te przemyślenia dla siebie .

jeśli by nie chciał naszej opinii napisał by to na początku - i to jest forum więc ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uczeszsie
post Thu, 26 Apr 2012 - 00:11
Post #94


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 December 2008
Skąd: wuwua





Robisz z igły widły, a na dodatek odnosze wrażenie, że piszesz to z jakąś "pretensją"
Gwarantuje Ci, że zoltar w odpowiednim czasie rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości ! Jestem tego w 100% pewien !
Projekt jest w "początkowym" stadium, jest pionierski, a Ty oczekujesz gotowego rozwiązania po "oględzinach" poldka.
Nie tworze kółka adoracji Zoltara, ale znam jego mozliwości i myślę, że jak przyjdzie odpowiedni czas, to dostaniesz dokładny opis z konkretną fotorelacją i sposobem rozwiązania tego jakże kłopotliwego w świetle całego projektu tematu.
Póki co siejesz niepotrzebny zamęt. !



--------------------
206 S16T 300KM 400Nm by ital-performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rednask
post Thu, 26 Apr 2012 - 08:10
Post #95


Rookie
Dołączył: Mon, 23 April 2012





Pytałem jak człowiek i stwierdziłem co zauważyłem - nie powiedziałem że sobie nie poradzi - ale też odpowiedzi nie udzielił nawet w przypuszczeniach a strzelił FOCHA jak bym pytał o niestworzone rzeczy .
Mógł powiedzieć że wejdą tak czy siak choć by miał blachę poprawić - albo szlifnąć tu czy tam - albo zmienić na profil z 40 na 35 i człowiek ma dalej spokój w tworzeniu swojego projektu czyż nie ??? smile.gif

Moim celem oczywiście było spytać sie na forum tak zwanie iść na łatwiznę i dowiedzieć sie jak to wyczarują ale poczuli sie dotknięci bo zadałem za bardzo szczegółowe pytania no i odpowiedzi nie było .
Śmiem sądzić że to jest relacja z pracy i forum ma tu nic do tego a tym bardziej własne stwierdzenia czy przypuszczenia o krytyce nie wspomnę . nie będę pisał w tym temacie już chyba że ewidentnie ktoś ruszy to co napisałem.

przytoczę tylko cytat :
"Udowadnia, że skoro "prawdziwa cnota krytyk się nie boi", nie powinni poczuć się dotknięci ci, którzy są w porządku, a ci, których dotknęła, widocznie na krytykę zasłużyli"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Thu, 26 Apr 2012 - 10:30
Post #96


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Panie krytyk, usilnie próbujesz pan nie widzieć jednej rzeczy - zawieszenie to jest totalny custom, koła są w innym miejscu, pod innymi kątami i pracują inaczej, dlatego twoje "pomiary" na seryjnym polonezie i dyrdymały o kołach, kwadratach, prostokątach, trójkątach i parkowaniu w garażu prosto lub krzywo nie mają odniesienia do rzeczywistości, tak samo jak to jakie koła wstawi tu Zoltar nic nie zmieni dla właścicieli seryjnych poldolotów.. Dlatego przede wszystkim twoje uwagi nie są zbyt celne.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZiG
post Thu, 26 Apr 2012 - 10:42
Post #97


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: Szczecin





Ja tylko dodam jako ciekawostkę rozmiar opon w Polonezie Trucku 185/70r14 . Średnica (614 mm) wychodzi większa niż zestaw, który tutaj będzie umieszczony. Polonez truck poza twardszymi sprężynami chyba nie miał innej geometrii z przodu i jakoś wszystko się mieściło.


--------------------
Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Thu, 26 Apr 2012 - 14:51
Post #98


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





O rany, niech ktos tego madrale wymoderuje, nie wiadomo, czy zagladac, bo byl ciekawy apdejt, czy nie zagladac, bo ktos zapisal 2 strony wyliczeniami, z ktorych wynika, ze ZoLt4R w ogole nie ogarnia, a jak mu cos wyjdzie, to bedzie to przypadek huh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kenobi
post Thu, 26 Apr 2012 - 16:01
Post #99


Frequent User
Dołączył: Thu, 19 May 2011
Skąd: DLU





Zoltar, zostaw to, bo kola nie wejda przeciez, a Ty tylko czas stracisz smile.gif




--------------------
torque ? no, thanks !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Fri, 27 Apr 2012 - 11:21
Post #100


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





Uznajmy temat mieszczenia się kół za tymczasowo zamknięty.
rednask - wydaje mi się, że przedłożyłeś swoje argumenty wystarczająco jasno. Czy autor włoży koła których nie będzie mógł skręcić? smile.gif Przekonamy się w kolejnych update'ach, ok?
Proszę więc, by nikt poza autorem wątku nie poruszał już tego tematu.


--------------------
BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 09:51