![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Co z tego, że motoru wyciśniesz i 200KM, skoro skrzynia ma za dużą rozpiętość? Ja bym się zastanowił nad możliwością sparowania tego silnika ze skrzynią Type9 -- Quaife do tego robi gearsety w różnych rozpiętościach (niestety, za nówkę, trzeba wyciągnąć z mieszka około 1000 monet z Elką drugą).
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
k11, wydaje mi się, że w razie konieczności /chęci taniej będzie sparować to ze skrzynią z wkładem, który będzie pasował na gotowo.
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Ale do n9 trż było kilka gearsetów seryjnie, nie różniły się bardzo, ale coś zawsze można powalczyć, a tania i dobra. Gdzieś miałem zestawienie przełożen n9 jakby ktoś chciał to podeślę, albo wkleję...
|
|
|
![]()
Post
#84
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
CYTAT Ja bym się zastanowił nad możliwością sparowania tego silnika ze skrzynią Type9 To marny pomysł, bo do fiatowskiej skrzyni też można kupić wąsko zestopniowany zestaw przełożeń i też kosztuje chore pieniądze. No i skrzynia fiatowska to zdecydowanie mocniejsza konstrukcja. -------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 23 May 2005 Skąd: Gliwice ![]() |
Przy takich momentach jakie generuje ten 1.6 wytrzymałość skrzyni ma raczej drugorzędne znaczenie. Bardziej liczy się dostępność i koszt. Type 9 można kupić za 100-150 PLN i myślę, że ten projekt nie wymaga zakupu nówki sztuki.
Nie masz przypadkiem tej skrzyni z diesla? -------------------- '91 Sierra kombi 24V (BOA)
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
To marny pomysł, bo do fiatowskiej skrzyni też można kupić wąsko zestopniowany zestaw przełożeń i też kosztuje chore pieniądze. No i skrzynia fiatowska to zdecydowanie mocniejsza konstrukcja. Jednakowoż jest pewna różnica między ~1000Ł, a ~3000E (bacciromano.com). Może i fiatowska jest mocna, ale Type9 spokojnie daje sobie radę z dwulitrowymi N/A Forda. Bardziej bym się czepiał tego, że do lekkich nie należy. Anyway, wiedza jest niedaleko: http://www.131mirafiori.com/smf/index.php?topic=1256.0 r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: Szczecin ![]() |
Moim zdaniem to poza tym, że skrzynia ma kiepskie przełożenie 1 biegu to mimo wszystko coś z silnikiem jest nie tak jak trzeba. Często na KJSach nie ma możliwości zredukowania na 1 bieg podczas zakrętu, bo prędkość jest za duża a 1 bieg niechętnie wchodzi przy prędkościach dla niego granicznych. Dobry środkowy zakres obrotów jest bardzo ważny na takich pojeżdzawkach i auto nie powinno zamulać na 2 biegu przy tych 4,500 obrotów.
-------------------- Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
|
|
|
![]()
Post
#88
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
CYTAT Jednakowoż jest pewna różnica między ~1000Ł, a ~3000E Jezeli uwzglednic wszytkie dodatkowe przerobki zeby polaczyc Type 9 z silnikiem Fiata to pewnie koszty wyjda zblizone. Ale chyba nie ma co dywagowac na temat, bo pewnie Swiety i tak nie zdecyduje sie na zadne z tych rozwiazan. Jakas alternatywa moze bylaby z kolei skrzynia klowa do Lady produkowana na Wegrzech. Podobno koszt to okolo 1000 EUR dla kompletnej skrzyni. CYTAT to mimo wszystko coś z silnikiem jest nie tak jak trzeba To bardzo fajny projekt i moim zdaniem moze nawet szkoda uzywac auto w zawodach, dopoki zaplon, sklad mieszanki, walki itd. nie sa idealnie ustawione. -------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
Nie to poza moim zakresem finansów, wole kupic skrzynie za 1000 zł z s2000 i ją przerobić z wałkiem z motoweld
![]() Dziś pojechałem z głupia na dynoday na hamownie vtechu, powiem tak - obecny wynik przerósł moje oczekiwania , ale potwierdził pewne rzeczy które wiedziałem: ![]() Mam nadzieję że wszyscy co twierdzą że to nie ma mocy trochę sobie dadzą siana, moment nie imponujący ale będziemy pracować i nad tym. Co do dziury w mocy i momencie widać na wykresie że coś się złego dzieje między 4500 a 6000 i dlatego tam go zamula a nie jedzie. Również po charakterystyce silnika od razu widać że musi być krótka skrzynia żeby wykorzystać jego potencjał. -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: Szczecin ![]() |
Max Nm przy 8000 ! Dawno nie widziałem, żeby silnik samochodowy wyżej osiągał moment niż moc.
-------------------- Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
|
|
|
![]()
Post
#91
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Wykres wygląda tak jakby silnik chciał żeby go jeszcze wyżej zakręcić.
-------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
docelowo odcinka ma byc przy 8500 ale dziś nie było czasu próbować kręcić wyżej bo dyno-day - czyli 2 pomiary i nastepny.Jak będę na hamowni próbował coś więcej z tego wycisnąć to zobaczymy do ilu się zakręci - nie bez powodu 8500 bo wg Guya Crofta to max prędkość dla seryjnego dołu.
Na razie wiadć że ma to jakiś potencjał, pewnie coś sie pozmienia po kręceniu wałkami , na razie shamowałem to tylko po to żeby zoabczyć co siedzi po złożeniu i wstępnym wystrojeniu. -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#93
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
CYTAT moment nie imponujący ale będziemy pracować i nad tym Myślę, że powinieneś celować w 155 Nm co najmniej przy tej konfiguracji. Sądzę, że jest to kwestia przede wszystkim optymalnego ustawienia wałków, o ile oczywiście są one poprawnie wykonane. Trzymam kciuki! -------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 25 May 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Wykres jak w A-grupowym kit-car nie w sensie wielkości mocy ale przebiegu. Żeby wykorzystać potencjał tego silnika trzeba by było zastosować wyczynową skrzynię sekwencyjną z bardzo długa jedynką i krótkimi kolejnymi biegami. Polecam oglądnąć pierwszy lepszy filmik z rajdów i zaobserwować jak odjeżdżają S1600 przykładowo od nawrotów. Wygląda to tak samo jak w na filmiku z poldkiem. Czyli przy średnich obrotach auto stoi a nie jedzie i dostaje kopa tylko w wąskim pasemku obrotów przed odcinką. Na tym filmiku z poldasem to wiadać wyraźnie. Z mojej strony gratulacje gdyż silniczek jest po prostu boski. Jeżeli się znajdzie odpowiednią skrzynie i dopracuje jeszcze moc będzie bez dwóch zdań polonez S1600
![]() |
|
|
![]()
Post
#95
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Ta skrzynia to dramat ....jak mogą obroty przy przepięciu z I na II zejść o 3500obr/min !!!!!!!!!......strach pomyśleć co by było gdyby trzeba było miejscami wcześniej zmienić bieg ....czyli przy np 6,5-7tyś obr min ....to po przepięciu byłoby 3-3,5 tyś obr min ..tyle to jest wstanie utrzymać auto z dużą pojemnością ..a nie taka wiertarka
![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#96
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 12 December 2011 ![]() |
Obroty nie spadają o 3500, tylko o określony procent. Współczynnik u Świętego pomiędzy I i II biegiem wynosi 1,766, także z 6500 obroty spadłyby do 3680, a z 7000 do 3963. W seryjnej polonezowskiej skrzyni ten współczynnik jest jeszcze wyższy i wynosi 1,943, a więc z 8000 obroty spadłyby do 4117.
Skrzynia Poloneza Caro 1.5/1.6/1.9 I 3,778 II 1,944 Skrzynia Poloneza Caro 1.4 (silnik Rovera) I 3,830 II 1,971 Słusznie Święty gada, że współczynnik 1.6 - 1.8 to normalka w dupowozie, dlatego nie rozumiem skąd te zdziwione miny co niektórych forumowiczów. |
|
|
![]()
Post
#97
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Dlatego przydałby się tu jakiś gearset w okolicach 2.0-1.6-1.3, ale jak już ustaliliśmy, cena jest nie do przeskoczenia.
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 ![]() |
Witam
Można zrobić do tego auta skrzynie I-3.65 II-2.4 z gratów ogólno dostępnych, która zniesie te 133Nm. |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
Może coś więcej o tej propozycji ? Na razie rozważam każdą, będąc realistą w budżecie do 1000 zł, byle silnik nie wypadał bardzo z obrotów kiedy jedzie
![]() Z seryjnych skrzyń, po przeanalizowaniu przełożeń to nadal wygrywa z s2000 - przełożenia znalezione na szybko w necie: 1st 3.133 2nd 2.045 3rd 1.481 4th 1.161 5th 0.943 6th 0.763 współczynnik między 1 a 2 jest 1.53, więc przy 8000 spadałoby na jakieś 5300, 8500 na 5600 i to by już robiło robotę gdyby udało się delikatnie poprawić dołek w wykresie. Przy dłuższej jedynce można by było jeszcze skrócić przełożenie główne ![]() -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: Stolica ![]() |
a podejdzie ta skrzynia do tego silnika bez jakiejś większej rzeźby? Były już takie projekty, czy przecierałbyś szlaki?
-------------------- Łukasz
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 06:39 |