Shoutbox 0 nowych PW 


10 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Polonez EFI, kolejne wcielenia prototypu
k11
post Thu, 06 Sep 2012 - 22:37
Post #81


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Co z tego, że motoru wyciśniesz i 200KM, skoro skrzynia ma za dużą rozpiętość? Ja bym się zastanowił nad możliwością sparowania tego silnika ze skrzynią Type9 -- Quaife do tego robi gearsety w różnych rozpiętościach (niestety, za nówkę, trzeba wyciągnąć z mieszka około 1000 monet z Elką drugą).

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 06 Sep 2012 - 22:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mate96
post Thu, 06 Sep 2012 - 22:52
Post #82


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





k11, wydaje mi się, że w razie konieczności /chęci taniej będzie sparować to ze skrzynią z wkładem, który będzie pasował na gotowo.


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Fri, 07 Sep 2012 - 00:33
Post #83


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Ale do n9 trż było kilka gearsetów seryjnie, nie różniły się bardzo, ale coś zawsze można powalczyć, a tania i dobra. Gdzieś miałem zestawienie przełożen n9 jakby ktoś chciał to podeślę, albo wkleję...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Fri, 07 Sep 2012 - 00:37
Post #84


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





CYTAT
Ja bym się zastanowił nad możliwością sparowania tego silnika ze skrzynią Type9

To marny pomysł, bo do fiatowskiej skrzyni też można kupić wąsko zestopniowany zestaw przełożeń i też kosztuje chore pieniądze. No i skrzynia fiatowska to zdecydowanie mocniejsza konstrukcja.


--------------------
________________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tcharec
post Fri, 07 Sep 2012 - 07:39
Post #85


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 May 2005
Skąd: Gliwice





Przy takich momentach jakie generuje ten 1.6 wytrzymałość skrzyni ma raczej drugorzędne znaczenie. Bardziej liczy się dostępność i koszt. Type 9 można kupić za 100-150 PLN i myślę, że ten projekt nie wymaga zakupu nówki sztuki.
Nie masz przypadkiem tej skrzyni z diesla?


--------------------
'91 Sierra kombi 24V (BOA)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Fri, 07 Sep 2012 - 09:16
Post #86


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(Slawo2000 @ Fri, 07 Sep 2012 - 01:37) *
To marny pomysł, bo do fiatowskiej skrzyni też można kupić wąsko zestopniowany zestaw przełożeń i też kosztuje chore pieniądze. No i skrzynia fiatowska to zdecydowanie mocniejsza konstrukcja.


Jednakowoż jest pewna różnica między ~1000Ł, a ~3000E (bacciromano.com). Może i fiatowska jest mocna, ale Type9 spokojnie daje sobie radę z dwulitrowymi N/A Forda. Bardziej bym się czepiał tego, że do lekkich nie należy.

Anyway, wiedza jest niedaleko: http://www.131mirafiori.com/smf/index.php?topic=1256.0

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZiG
post Fri, 07 Sep 2012 - 12:03
Post #87


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: Szczecin





Moim zdaniem to poza tym, że skrzynia ma kiepskie przełożenie 1 biegu to mimo wszystko coś z silnikiem jest nie tak jak trzeba. Często na KJSach nie ma możliwości zredukowania na 1 bieg podczas zakrętu, bo prędkość jest za duża a 1 bieg niechętnie wchodzi przy prędkościach dla niego granicznych. Dobry środkowy zakres obrotów jest bardzo ważny na takich pojeżdzawkach i auto nie powinno zamulać na 2 biegu przy tych 4,500 obrotów.


--------------------
Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Fri, 07 Sep 2012 - 15:59
Post #88


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





CYTAT
Jednakowoż jest pewna różnica między ~1000Ł, a ~3000E

Jezeli uwzglednic wszytkie dodatkowe przerobki zeby polaczyc Type 9 z silnikiem Fiata to pewnie koszty wyjda zblizone. Ale chyba nie ma co dywagowac na temat, bo pewnie Swiety i tak nie zdecyduje sie na zadne z tych rozwiazan. Jakas alternatywa moze bylaby z kolei skrzynia klowa do Lady produkowana na Wegrzech. Podobno koszt to okolo 1000 EUR dla kompletnej skrzyni.

CYTAT
to mimo wszystko coś z silnikiem jest nie tak jak trzeba

To bardzo fajny projekt i moim zdaniem moze nawet szkoda uzywac auto w zawodach, dopoki zaplon, sklad mieszanki, walki itd. nie sa idealnie ustawione.


--------------------
________________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Sat, 08 Sep 2012 - 19:33
Post #89


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Nie to poza moim zakresem finansów, wole kupic skrzynie za 1000 zł z s2000 i ją przerobić z wałkiem z motoweld smile.gif

Dziś pojechałem z głupia na dynoday na hamownie vtechu, powiem tak - obecny wynik przerósł moje oczekiwania , ale potwierdził pewne rzeczy które wiedziałem:



Mam nadzieję że wszyscy co twierdzą że to nie ma mocy trochę sobie dadzą siana, moment nie imponujący ale będziemy pracować i nad tym.
Co do dziury w mocy i momencie widać na wykresie że coś się złego dzieje między 4500 a 6000 i dlatego tam go zamula a nie jedzie. Również po charakterystyce silnika od razu widać że musi być krótka skrzynia żeby wykorzystać jego potencjał.


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZiG
post Sat, 08 Sep 2012 - 20:38
Post #90


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: Szczecin





Max Nm przy 8000 ! Dawno nie widziałem, żeby silnik samochodowy wyżej osiągał moment niż moc.


--------------------
Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Sat, 08 Sep 2012 - 20:41
Post #91


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





Wykres wygląda tak jakby silnik chciał żeby go jeszcze wyżej zakręcić.


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Sat, 08 Sep 2012 - 20:46
Post #92


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





docelowo odcinka ma byc przy 8500 ale dziś nie było czasu próbować kręcić wyżej bo dyno-day - czyli 2 pomiary i nastepny.Jak będę na hamowni próbował coś więcej z tego wycisnąć to zobaczymy do ilu się zakręci - nie bez powodu 8500 bo wg Guya Crofta to max prędkość dla seryjnego dołu.
Na razie wiadć że ma to jakiś potencjał, pewnie coś sie pozmienia po kręceniu wałkami , na razie shamowałem to tylko po to żeby zoabczyć co siedzi po złożeniu i wstępnym wystrojeniu.



--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Sat, 08 Sep 2012 - 21:47
Post #93


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





CYTAT
moment nie imponujący ale będziemy pracować i nad tym

Myślę, że powinieneś celować w 155 Nm co najmniej przy tej konfiguracji. Sądzę, że jest to kwestia przede wszystkim optymalnego ustawienia wałków, o ile oczywiście są one poprawnie wykonane. Trzymam kciuki!


--------------------
________________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rysiek1600
post Sun, 09 Sep 2012 - 15:17
Post #94


Rookie
Dołączył: Thu, 25 May 2006
Skąd: Kraków





Wykres jak w A-grupowym kit-car nie w sensie wielkości mocy ale przebiegu. Żeby wykorzystać potencjał tego silnika trzeba by było zastosować wyczynową skrzynię sekwencyjną z bardzo długa jedynką i krótkimi kolejnymi biegami. Polecam oglądnąć pierwszy lepszy filmik z rajdów i zaobserwować jak odjeżdżają S1600 przykładowo od nawrotów. Wygląda to tak samo jak w na filmiku z poldkiem. Czyli przy średnich obrotach auto stoi a nie jedzie i dostaje kopa tylko w wąskim pasemku obrotów przed odcinką. Na tym filmiku z poldasem to wiadać wyraźnie. Z mojej strony gratulacje gdyż silniczek jest po prostu boski. Jeżeli się znajdzie odpowiednią skrzynie i dopracuje jeszcze moc będzie bez dwóch zdań polonez S1600 smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sun, 09 Sep 2012 - 16:48
Post #95


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Ta skrzynia to dramat ....jak mogą obroty przy przepięciu z I na II zejść o 3500obr/min !!!!!!!!!......strach pomyśleć co by było gdyby trzeba było miejscami wcześniej zmienić bieg ....czyli przy np 6,5-7tyś obr min ....to po przepięciu byłoby 3-3,5 tyś obr min ..tyle to jest wstanie utrzymać auto z dużą pojemnością ..a nie taka wiertarka wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
loner
post Sun, 09 Sep 2012 - 18:12
Post #96


Rookie
Dołączył: Mon, 12 December 2011





Obroty nie spadają o 3500, tylko o określony procent. Współczynnik u Świętego pomiędzy I i II biegiem wynosi 1,766, także z 6500 obroty spadłyby do 3680, a z 7000 do 3963. W seryjnej polonezowskiej skrzyni ten współczynnik jest jeszcze wyższy i wynosi 1,943, a więc z 8000 obroty spadłyby do 4117.

Skrzynia Poloneza Caro 1.5/1.6/1.9

I 3,778
II 1,944

Skrzynia Poloneza Caro 1.4 (silnik Rovera)

I 3,830
II 1,971

Słusznie Święty gada, że współczynnik 1.6 - 1.8 to normalka w dupowozie, dlatego nie rozumiem skąd te zdziwione miny co niektórych forumowiczów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Mon, 10 Sep 2012 - 00:21
Post #97


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Dlatego przydałby się tu jakiś gearset w okolicach 2.0-1.6-1.3, ale jak już ustaliliśmy, cena jest nie do przeskoczenia.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysiek2
post Mon, 10 Sep 2012 - 10:59
Post #98


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2008





Witam
Można zrobić do tego auta skrzynie I-3.65 II-2.4 z gratów ogólno dostępnych, która zniesie te 133Nm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Mon, 10 Sep 2012 - 11:36
Post #99


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Może coś więcej o tej propozycji ? Na razie rozważam każdą, będąc realistą w budżecie do 1000 zł, byle silnik nie wypadał bardzo z obrotów kiedy jedzie smile.gif
Z seryjnych skrzyń, po przeanalizowaniu przełożeń to nadal wygrywa z s2000 - przełożenia znalezione na szybko w necie:

1st 3.133
2nd 2.045
3rd 1.481
4th 1.161
5th 0.943
6th 0.763

współczynnik między 1 a 2 jest 1.53, więc przy 8000 spadałoby na jakieś 5300, 8500 na 5600 i to by już robiło robotę gdyby udało się delikatnie poprawić dołek w wykresie.
Przy dłuższej jedynce można by było jeszcze skrócić przełożenie główne smile.gif


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bielas
post Mon, 10 Sep 2012 - 12:11
Post #100


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 September 2008
Skąd: Stolica





a podejdzie ta skrzynia do tego silnika bez jakiejś większej rzeźby? Były już takie projekty, czy przecierałbyś szlaki?


--------------------
Łukasz
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 06:39