Model - FSO Polonez Akwarium , rocznik 1987
SILNIK - 1.6 16v N/A
3 ewolucja - silnik nie występujący w takim setupie w przyrodzie - dół silnika z lancii delty HF turbo i głowica 16v z tipo 2.0.
Do tego przerobione "garbate" tłoki z 8v pod 16 wentyli, wałki niecałe 300 stopni by rewar,porting głowicy, pełny remont z tulejowaniem bloku.
Standardowo mocniejsza pompa oleju, natrysk na denka tłoka, lżejsze koło zamachowe, większe sprzęgło niż w typowym 1.6 dohc.
Silnik ma wyważone i odchudzone korby, sworznie, lekko tłoki, nowe panewki i wiele dorobionych rzeczy aby przełożyć FWD do RWD.
Zmieniona trnasmisja - koła pasowe na pasek wielorowkowy,dorobiony obieg wody, regulowane kółka rozrządu.
Przepustnica fi60 z lancii delty 1.8 VVT oraz wtryski 215cc z omegi mv6 (mam jeszcze 240 z c20xe)
Podstawka i chłodnica oleju z kadeta GSI.
SKRZYNIA
5 biegowa tzw "duża" z fiata 132/Argenta , tarcza sprzęgła o średnicy 215
WYDECH
Customowy "baran" bazujący nieco na kolektorze bisimoto z hondy,wykonany z rur nierdzewnych o średnicy fi 38 wewnątrz, reszta wydechu fi55 po zewnątrz, jeden tłumik ultera.
ZAWIESZENIE
Przód - sprężyny cięte Truck, amortyzatory gazowe monroe, stabilizator z poldrovera, zmodyfikowana belka pod silnikiem dla uzyskania negatywu, szeroki zawias z Caro mr93, przekładnia kierownicza z Plusa z wspomaganiem,elektrohydrauliczna pompa z Opla Astry II
Tył - sklepane 3 piórowe resory, troszke lepsze amortyzatory, szeroki dyfer z krótszym przełożeniem głównym z trucka 4.55 ,stabilizator z Poloneza Kombi.
HAMULCE
Pompa lucas , przód wentylowane z Tipo o średnicy tarczy 257 ,hydrauliczny ręczny, regulowany korektor siły hamowania Wilwooda , tył seria tarcza z poloneza 227.
UKŁAD PALIWOWY
wielopunktowy wtrysk , surgetank z 2 pompami paliwa
ELEKTRONIKA
custowomy ECU zbudowany częściowo na bazie megasquirta ale na procesorze 6502 (długa historia dlaczego) , oraz megasquirt I customowa płytka.
4 cewki COP z VW golfa 4, shift light w zegarach oraz launch controll.
Elektroniczny prędkościomierz z saxo oraz obrotomierz wpasowane w deskę z caro mr93 , z presklerem i czujnikiem prędkości pojazdu z fiata bodajrze multiply.
PODZIĘKOWANIA
dla Wałka z MOTOWELD.pl za pomoc i ogarnęcie przespawania wielu elementów , dorobienia króćców, rurek oraz zbudowanie od zera "barana".
Kania_ za kilka gratów oraz know-how w wielu tematach, oraz duchowemu wsparciu.
Miśkowi za pomoc, pomalowanie dekla , felg oraz jego upierdliwość
Artkowi z klubu FSOPTK za pomoc przy wkładaniu motoru i ogarnieciu wielu rzeczy, cierpliwość i udostępniania garażu.
Teraz kilka fotek archiwalnych i obecnych etapów prac:
Zatem od początku - polonez wygląda tak:
układ paliwowy:
hamulce przód:
Pierwsze EVO silnika - OHV:
kolejne EVO tym razem DOHC 1.6 :
test ITB:
ECU:
v1:
trochę przbudowane ECU - pająk - inny procek , oraz pompa wspomy:
oraz v2:
oraz to co zostawiłem na koniec - czyli silnik EVO3 in progress:
wałki by rewar:
głowica:
wałki po zaazotowaniu i nowe płytki regulacji zaworów:
blok po tulejowaniu:
przespawany przez Wałka z motoweld.pl kolektor ssący z lancii kappy 2.0 T - ponoć najlepszy ssący z wszystkich fiatowych 16v:
przerobiony wał wg wskazówek Guya - Crofta
odchudzone korby ale bez przesady:
przymiarki do przerabiania tłoków:
oraz gotowe tłoki:
wyspawany przez Wałka smok pompy oleju:
pasowało żeby rozrusznik poleciał na drugą stronę więc patent:
oraz efekt po spawaniu przez Wałka:
jakby co - ja byłem przed kanią_ więc mój dzwon był pierwszy
dorobiony wieniec 60-2 wycięty z silnika fire na koło z fiata tipo 1.6:
i silnik na gotowo:
ostatni test napędu:
obecny etap prac:
w tej chwili autko zrobiło pierwsze 600km , jest wstępnie wystrojone - choć pozostaje kilka kwestii do poprawienia, kręci się na 8000, rev limit to 8100 i do niego na 2 i 3 biegu się dokręca.
jeśli kogoś interesuje dokładniejsza historia tego samochodu - zamieszczam link:
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t...asc&start=0
jest więcej fotek, filmiki , oraz wykres z hamowni dohc 1.6
Wiem że ten projekt w porównaniu z samochodami po 400km jest cieniutki ale włożyłem w niego sporo serca, czasu i mam nadzieję że będzie się podobał.
Kolejną rzeczą po swapie jest remont budy więc wiem o tym