![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
Przełożenie zmienione , trochę zabawy było z naciągiem łożysk ale udało się to jakoś poskładać - troszkę wyje ale tłumik przegłusza
![]() Na razie zalałem półsyntetycznym hipolem 75w90 bo jak przejdzie test bojowy i się nie rozleci to może pokuszę się o XADO. Dziś silnik przejechał pierwszy superoes, bez większych niespodzianek , jedyna to przy próbach na placu wystrzelił korek od oleju - aby tradycji stało się zadość ![]() Filmik wkrótce jak dostanę od znajomych. Przed oesem zmieniłem nieco dolot powietrza na grubszy (tamten z hondy miał zwężkę) oraz zrobiłem izolację termiczną stożka od chłodnicy - różnica w temperaturze zasysanego powietrza jest masakryczna. Przy okazji rozdzieliłem masy w megasquircie prowadząc 3 osobne kable od cyfrowej, ekranu i masy końcówek mocy - efekt - silnik przestał na obrotach dziwnie przerywać ![]() Fotki dolotu: ![]() ![]() ta płyta to tekstolit o grubości ok 4mm - robi robotę ![]() -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Jak Ci wywala korek to pomyśl o dodatkowej odmie, może fabryczna nie wyrabia przy wiekszych obrotach.
pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 06 May 2009 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
guma na dolocie kojarzy mi się z rodziną m20 bmw
![]() |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
Guma to ciekawa sprawa bo nie mam pojęcia od czego pochodzi - znalazłem ją na złomie i mi podpasowała
![]() Fotki oraz filmik z oesu: ![]() ![]() ![]() ![]() oraz filmik: http://www.youtube.com/watch?v=h63ZXFbUqt0...eature=youtu.be Jeszcze nie ogarniam jak powinienem, są braki z geometrią przodu, brak szpery,choć generalnie coś zaczyna to jechać -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
Święty zakładasz to cudeńko czy idziesz w ITB??
![]() -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 August 2004 ![]() |
Jedzie, jedzie jak dobre OHV.
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Jedzie, jedzie jak dobre OHV. ![]() ![]() Kurde nie sposób się z tym nie zgodzić .....ten poldek ma problem ,żeby na tym brudnym placu poszedł ciut nadsterownie ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: Szczecin ![]() |
Mam wrażenie jak przedmówcy. Po wrzuceniu drugiego biegu na takiej nawierzchni powinien zamiatać tyłem na prawo i lewo a jego wręcz zamula. Pierwszy raz widzę supersprint gdzie trasę jedzie się prawie cały czas na 1 biegu. W mojej okolicy tak wyglądają super/rallysprinty:
-------------------- Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: Tarnów ![]() |
U nas nie ma gdzie czegoś takiego zorganizować niestety... Zostają tylko takie place gdzie nie prawie a cały czas można jechać na pierwszym biegu. Ale tak czy tak zabawa niezła
![]() |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
Raczej bardziej pójde w ITB , choć ten kolektor mnie kusi - tylko zastanawiam się nad sensownością zastosowania systemu VIS w takim zmodzonym silniku, a roboty żeby to wsadzić kupa - łącznie z przeróbkę niektórych rurek od chłodzenia żeby się dolne runnery zmieściły.
Napisałem wcześniej że mam problem z geometrią z przodu - właściwie jest odwrotna jak być powinna , brak szpery oraz nie ogarniam tego auta jak trzeba, spokojnie muszę się wjeździć i troche poćwiczyć, pokombinować z setupem oraz obrotami przy jakich mam zrywać przyczepność. Co do silnika - projekt cały czas w toku, nie było funduszy ma strojenie na hamowni, dopiero tam się dowiem co i jak. Z drugiej strony czego się spodziewać od 1.6 na wałkach 280 stopni, że ma jechać dołem czy górą.A pisanie że jedzie to jak OHV to już lekka przesada ![]() No chyba że ktoś ma ciekawszą propozycję na coś krótszego. A co do sprintów to w Tarnowie ciężko o coś takiego, pewnie wtedy widać by było potencjał silnika i jak naprawdę się to odpycha. -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#71
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 August 2004 ![]() |
zamiast skrzyni ogarnij motor
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 23 May 2005 Skąd: Gliwice ![]() |
(...) skrzynia jest do tego silnika tragicznie zestopniowana - 1 dokręcam do 8000 wrzucam 2 i mam 4500 więc jest przepaść między biegami, jak zmienię bieg niżej to już wogule nie jedzie. Cały czas myślę z czego by tu wsadzić skrzynię coby nie było takiego efektu - jedyna rozsądna moim zdaniem to 6 biegowa z hondy S2000. To jest aż niewiarygodne co piszesz. Przecież tak zestopniowana skrzynia nie będzie działać przy żadnym silniku. Wsadź jakąkolwiek inną skrzynię.No chyba że ktoś ma ciekawszą propozycję na coś krótszego. -------------------- '91 Sierra kombi 24V (BOA)
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
Wg danych znalezionych w internecie - przełożenia tej skrzyni:
I 3.612 II 2.045 III 1.357 IV 1.000 V 0.870 R 3.244 Wiec z proporcji prosto można wyliczyć ile obrotów wychodzi na wał - 8000/3.612 = 2214.839 , teraz chcąc taką samą prędkość wału uzyskać na 2 biegu 4529/2.045 - daje nam 2214,669, więc po zmianie 1 przy 8000 na 2 mam dokladnie 4529.Zakładając że silnik najlepiej ciągnie między 5500 a 8000 , wypadam z tych obrotów. Chyba że gdzieś popełniam błąd , to niech ktoś mnie poprawi. Tak na szybko - większość skrzyń biegów w dupowozach ma współczynnik między 1 a drugim biegiem na poziomie 1.6 - 1.8 więc to jest normalne w zwykłych silnikach. -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
CYTAT Napisałem wcześniej że mam problem z geometrią z przodu - właściwie jest odwrotna jak być powinna Faktycznie, mam wrazenie ze kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest w okolicach 0 stopni lub ujemny - w zakrecie zewnetrzne kolo wyklada sie mocno w pozytyw. U siebie ustawilem ten kat na 8 stopni (czyli zdecydowanie wiecej niz seryjnie) i jak na razie mam bardzo pozytywne wrazenia. Wrecz jestem zaskoczony jak malo podsterowne jest auto, nawet na mokrym. CYTAT Z drugiej strony czego się spodziewać od 1.6 na wałkach 280 stopni, że ma jechać dołem czy górą. Faktem jest, ze silnik 1.6 wolnossacy nawet niewiadomo jak dobrze przygotowany to momentu nie bedzie mial za duzo. Zawsze mozna jednak przejsc na 2.0 lub nawet 2.1 na fiatowskim kadlubie... -------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
a skrzynie z silników bmw e3(0/6) M40 M42 M44?
-------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 September 2010 ![]() |
kurcze trochę się zawiodłem, bo często tu zaglądałem i zawsze lubiłem oglądać takie projekty homemade
pomijając brak mocy to wygląda jakby miał za miękkie amortyzatory, o ile poprzeczne wychyły są małe to wzdłużnie buja nim jak starą łajbą no i rozumiem, że chcesz zostać w klasie <1600, dlatego te wszystkie cuda? to może lepiej wsadzić 1.6 z rovera ze skrzynią N9? nie znam się, ale jeśli głowica z 1.8 jest lepsza i da się ją posadzić do 1.6 to po paru modach mógłby taki poldek coś namieszać w klasie |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Wg danych znalezionych w internecie - przełożenia tej skrzyni: I 3.612 II 2.045 III 1.357 IV 1.000 V 0.870 R 3.244 Wiec z proporcji prosto można wyliczyć ile obrotów wychodzi na wał - 8000/3.612 = 2214.839 , teraz chcąc taką samą prędkość wału uzyskać na 2 biegu 4529/2.045 - daje nam 2214,669, więc po zmianie 1 przy 8000 na 2 mam dokladnie 4529.Zakładając że silnik najlepiej ciągnie między 5500 a 8000 , wypadam z tych obrotów. Chyba że gdzieś popełniam błąd , to niech ktoś mnie poprawi. Tak na szybko - większość skrzyń biegów w dupowozach ma współczynnik między 1 a drugim biegiem na poziomie 1.6 - 1.8 więc to jest normalne w zwykłych silnikach. Ja dokręcając silnik na 1 do 6 tyś obr/min ...mam na 2 biegu ok 4200 obr/min. Ta skrzynia ,którą masz jest zwyczajnie do dupy przy tej charakterystyce silnika ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
Akurat mocy to mu nie brakuje, bo rozpędza się to całkiem przyzwoicie pod warunkiem wysokich obrotów. Co do reszty zawieszenia trudno się nie zgodzić - na razie seryjne graty.Będę w miarę możliwości to poprawiał.Na filmie też widać że za mało mu na nawrotach daję po obrotach przez co nie chce dupa latać na boki.
Rovera nie chcę i tyle - ma po za tym malutkie zawory w porównaniu do fiata,jest nieodporny na przegrzanie i syndrom HGF (head gasket fail). Z drugiej strony silnik nie był na hamowni, ma jeszcze nie do końca poprawny wydech , nie ruszane wałki , zapłon z kosmosu a i tak w miarę dobrze jedzie, jak po strojeniu nie będzie nic lepiej to przyznam że efekt jest średni. Kiwi - a ty co masz za skrzynię u siebie ? -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 29 August 2011 ![]() |
nie znam się, ale jeśli głowica z 1.8 jest lepsza i da się ją posadzić do 1.6 to po paru modach mógłby taki poldek coś namieszać w klasie Głowica między 1.4, 1.6, a 1.8 jest taka sama, przez co te dwie wyższe pojemności sporo tracą. Lepszą głowicę mają VVC - z większymi zaworami, ale wałek ssący ze zwykłej głowicy nie pasuje P&P. Ale 1.6 + "ostrzejsze" wałki (252st/9.5mm) generuje już koło 130kucy. Doliczyć porting, porządny wydech, dolot oraz rzecz jasna odpowiednie wystrojenie i powinno robić robotę. Zobaczymy co moje 16K4F pokaże po "wykonaniu planu". Ja od początku kibicuję projektowi Świętego (zresztą mieliśmy okazje pogadać na zlocie) i mam nadzieję, że po poprawkach będzie śmigał jak zły. ![]() Btw. przydałby się jakiś filmik z przyspieszenia. ![]() |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
CYTAT to może lepiej wsadzić 1.6 z rovera ze skrzynią N9? Nie sądzę, żeby K16 Rovera miało większy potencjał niż silnik Fiata w takiej konfiguracji jak ma Święty. Na pewno 220 KM z 1.6 16V Fiata jest możliwe w wersji wolnossącej i takie silniki można znaleźć w necie shamowane i jeżdżące w autach. Z drugiej strony K16 to też dobry silnik, który miał parę bolączek, ale wszystkie są już chyba poprawione. W każdym razie HGF i jakieś przegrzewanie od dawna już nie są problemami. -------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 06:38 |