Shoutbox 0 nowych PW 


10 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Polonez EFI, kolejne wcielenia prototypu
swiety93
post Sat, 01 Sep 2012 - 18:58
Post #61


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Przełożenie zmienione , trochę zabawy było z naciągiem łożysk ale udało się to jakoś poskładać - troszkę wyje ale tłumik przegłusza tongue.gif
Na razie zalałem półsyntetycznym hipolem 75w90 bo jak przejdzie test bojowy i się nie rozleci to może pokuszę się o XADO.

Dziś silnik przejechał pierwszy superoes, bez większych niespodzianek , jedyna to przy próbach na placu wystrzelił korek od oleju - aby tradycji stało się zadość tongue.gif Owinięcie korka taśmą klejącą na chwilę rozwiązało problem, będę myślał o dodatkowym zabezpieczeniu tego np jakąś blaszką.
Filmik wkrótce jak dostanę od znajomych.

Przed oesem zmieniłem nieco dolot powietrza na grubszy (tamten z hondy miał zwężkę) oraz zrobiłem izolację termiczną stożka od chłodnicy - różnica w temperaturze zasysanego powietrza jest masakryczna.
Przy okazji rozdzieliłem masy w megasquircie prowadząc 3 osobne kable od cyfrowej, ekranu i masy końcówek mocy - efekt - silnik przestał na obrotach dziwnie przerywać smile.gif
Fotki dolotu:





ta płyta to tekstolit o grubości ok 4mm - robi robotę smile.gif


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 01 Sep 2012 - 18:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
DOHC
post Sat, 01 Sep 2012 - 22:56
Post #62


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Jak Ci wywala korek to pomyśl o dodatkowej odmie, może fabryczna nie wyrabia przy wiekszych obrotach.

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Offczar
post Sun, 02 Sep 2012 - 01:42
Post #63


Super User
Dołączył: Wed, 06 May 2009
Skąd: Jelenia Góra





guma na dolocie kojarzy mi się z rodziną m20 bmw wink.gif piękny projekt!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Sun, 02 Sep 2012 - 18:59
Post #64


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Guma to ciekawa sprawa bo nie mam pojęcia od czego pochodzi - znalazłem ją na złomie i mi podpasowała wink.gif

Fotki oraz filmik z oesu:









oraz filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=h63ZXFbUqt0...eature=youtu.be

Jeszcze nie ogarniam jak powinienem, są braki z geometrią przodu, brak szpery,choć generalnie coś zaczyna to jechać


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Sun, 02 Sep 2012 - 19:53
Post #65


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





Święty zakładasz to cudeńko czy idziesz w ITB??



--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kania_
post Sun, 02 Sep 2012 - 20:06
Post #66


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 August 2004





Jedzie, jedzie jak dobre OHV. tongue.gif I po co było tyle dłubania? rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sun, 02 Sep 2012 - 21:03
Post #67


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(kania_ @ Sun, 02 Sep 2012 - 20:06) *
Jedzie, jedzie jak dobre OHV. tongue.gif I po co było tyle dłubania? rolleyes.gif


Kurde nie sposób się z tym nie zgodzić .....ten poldek ma problem ,żeby na tym brudnym placu poszedł ciut nadsterownie mellow.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZiG
post Sun, 02 Sep 2012 - 21:26
Post #68


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: Szczecin





Mam wrażenie jak przedmówcy. Po wrzuceniu drugiego biegu na takiej nawierzchni powinien zamiatać tyłem na prawo i lewo a jego wręcz zamula. Pierwszy raz widzę supersprint gdzie trasę jedzie się prawie cały czas na 1 biegu. W mojej okolicy tak wyglądają super/rallysprinty:



--------------------
Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukaszb
post Mon, 03 Sep 2012 - 10:59
Post #69


Frequent User
Dołączył: Mon, 02 December 2002
Skąd: Tarnów





U nas nie ma gdzie czegoś takiego zorganizować niestety... Zostają tylko takie place gdzie nie prawie a cały czas można jechać na pierwszym biegu. Ale tak czy tak zabawa niezła smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Mon, 03 Sep 2012 - 12:27
Post #70


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Raczej bardziej pójde w ITB , choć ten kolektor mnie kusi - tylko zastanawiam się nad sensownością zastosowania systemu VIS w takim zmodzonym silniku, a roboty żeby to wsadzić kupa - łącznie z przeróbkę niektórych rurek od chłodzenia żeby się dolne runnery zmieściły.

Napisałem wcześniej że mam problem z geometrią z przodu - właściwie jest odwrotna jak być powinna , brak szpery oraz nie ogarniam tego auta jak trzeba, spokojnie muszę się wjeździć i troche poćwiczyć, pokombinować z setupem oraz obrotami przy jakich mam zrywać przyczepność.
Co do silnika - projekt cały czas w toku, nie było funduszy ma strojenie na hamowni, dopiero tam się dowiem co i jak. Z drugiej strony czego się spodziewać od 1.6 na wałkach 280 stopni, że ma jechać dołem czy górą.A pisanie że jedzie to jak OHV to już lekka przesada angry.gif Fakt że skrzynia jest do tego silnika tragicznie zestopniowana - 1 dokręcam do 8000 wrzucam 2 i mam 4500 więc jest przepaść między biegami, jak zmienię bieg niżej to już wogule nie jedzie. Cały czas myślę z czego by tu wsadzić skrzynię coby nie było takiego efektu - jedyna rozsądna moim zdaniem to 6 biegowa z hondy S2000.
No chyba że ktoś ma ciekawszą propozycję na coś krótszego.
A co do sprintów to w Tarnowie ciężko o coś takiego, pewnie wtedy widać by było potencjał silnika i jak naprawdę się to odpycha.


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kania_
post Mon, 03 Sep 2012 - 13:05
Post #71


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 August 2004





zamiast skrzyni ogarnij motor tongue.gif to musi jechać tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tcharec
post Mon, 03 Sep 2012 - 14:03
Post #72


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 May 2005
Skąd: Gliwice





CYTAT(swiety93 @ Mon, 03 Sep 2012 - 12:27) *
(...) skrzynia jest do tego silnika tragicznie zestopniowana - 1 dokręcam do 8000 wrzucam 2 i mam 4500 więc jest przepaść między biegami, jak zmienię bieg niżej to już wogule nie jedzie. Cały czas myślę z czego by tu wsadzić skrzynię coby nie było takiego efektu - jedyna rozsądna moim zdaniem to 6 biegowa z hondy S2000.
No chyba że ktoś ma ciekawszą propozycję na coś krótszego.
To jest aż niewiarygodne co piszesz. Przecież tak zestopniowana skrzynia nie będzie działać przy żadnym silniku. Wsadź jakąkolwiek inną skrzynię.


--------------------
'91 Sierra kombi 24V (BOA)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Mon, 03 Sep 2012 - 15:26
Post #73


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Wg danych znalezionych w internecie - przełożenia tej skrzyni:
I 3.612
II 2.045
III 1.357
IV 1.000
V 0.870
R 3.244

Wiec z proporcji prosto można wyliczyć ile obrotów wychodzi na wał - 8000/3.612 = 2214.839 , teraz chcąc taką samą prędkość wału uzyskać na 2 biegu
4529/2.045 - daje nam 2214,669, więc po zmianie 1 przy 8000 na 2 mam dokladnie 4529.Zakładając że silnik najlepiej ciągnie między 5500 a 8000 , wypadam z tych obrotów.
Chyba że gdzieś popełniam błąd , to niech ktoś mnie poprawi.

Tak na szybko - większość skrzyń biegów w dupowozach ma współczynnik między 1 a drugim biegiem na poziomie 1.6 - 1.8 więc to jest normalne w zwykłych silnikach.


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Mon, 03 Sep 2012 - 17:13
Post #74


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





CYTAT
Napisałem wcześniej że mam problem z geometrią z przodu - właściwie jest odwrotna jak być powinna

Faktycznie, mam wrazenie ze kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest w okolicach 0 stopni lub ujemny - w zakrecie zewnetrzne kolo wyklada sie mocno w pozytyw. U siebie ustawilem ten kat na 8 stopni (czyli zdecydowanie wiecej niz seryjnie) i jak na razie mam bardzo pozytywne wrazenia. Wrecz jestem zaskoczony jak malo podsterowne jest auto, nawet na mokrym.

CYTAT
Z drugiej strony czego się spodziewać od 1.6 na wałkach 280 stopni, że ma jechać dołem czy górą.

Faktem jest, ze silnik 1.6 wolnossacy nawet niewiadomo jak dobrze przygotowany to momentu nie bedzie mial za duzo. Zawsze mozna jednak przejsc na 2.0 lub nawet 2.1 na fiatowskim kadlubie...


--------------------
________________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Tue, 04 Sep 2012 - 16:45
Post #75


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





a skrzynie z silników bmw e3(0/6) M40 M42 M44?


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iceman_n
post Thu, 06 Sep 2012 - 13:30
Post #76


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 September 2010





kurcze trochę się zawiodłem, bo często tu zaglądałem i zawsze lubiłem oglądać takie projekty homemade

pomijając brak mocy to wygląda jakby miał za miękkie amortyzatory, o ile poprzeczne wychyły są małe to wzdłużnie buja nim jak starą łajbą

no i rozumiem, że chcesz zostać w klasie <1600, dlatego te wszystkie cuda?

to może lepiej wsadzić 1.6 z rovera ze skrzynią N9?
nie znam się, ale jeśli głowica z 1.8 jest lepsza i da się ją posadzić do 1.6 to po paru modach mógłby taki poldek coś namieszać w klasie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Thu, 06 Sep 2012 - 13:38
Post #77


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(swiety93 @ Mon, 03 Sep 2012 - 15:26) *
Wg danych znalezionych w internecie - przełożenia tej skrzyni:
I 3.612
II 2.045
III 1.357
IV 1.000
V 0.870
R 3.244

Wiec z proporcji prosto można wyliczyć ile obrotów wychodzi na wał - 8000/3.612 = 2214.839 , teraz chcąc taką samą prędkość wału uzyskać na 2 biegu
4529/2.045 - daje nam 2214,669, więc po zmianie 1 przy 8000 na 2 mam dokladnie 4529.Zakładając że silnik najlepiej ciągnie między 5500 a 8000 , wypadam z tych obrotów.
Chyba że gdzieś popełniam błąd , to niech ktoś mnie poprawi.

Tak na szybko - większość skrzyń biegów w dupowozach ma współczynnik między 1 a drugim biegiem na poziomie 1.6 - 1.8 więc to jest normalne w zwykłych silnikach.


Ja dokręcając silnik na 1 do 6 tyś obr/min ...mam na 2 biegu ok 4200 obr/min.

Ta skrzynia ,którą masz jest zwyczajnie do dupy przy tej charakterystyce silnika wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Thu, 06 Sep 2012 - 16:34
Post #78


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Akurat mocy to mu nie brakuje, bo rozpędza się to całkiem przyzwoicie pod warunkiem wysokich obrotów. Co do reszty zawieszenia trudno się nie zgodzić - na razie seryjne graty.Będę w miarę możliwości to poprawiał.Na filmie też widać że za mało mu na nawrotach daję po obrotach przez co nie chce dupa latać na boki.
Rovera nie chcę i tyle - ma po za tym malutkie zawory w porównaniu do fiata,jest nieodporny na przegrzanie i syndrom HGF (head gasket fail).
Z drugiej strony silnik nie był na hamowni, ma jeszcze nie do końca poprawny wydech , nie ruszane wałki , zapłon z kosmosu a i tak w miarę dobrze jedzie, jak po strojeniu nie będzie nic lepiej to przyznam że efekt jest średni.

Kiwi - a ty co masz za skrzynię u siebie ?


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Multec
post Thu, 06 Sep 2012 - 16:48
Post #79


Rookie
Dołączył: Mon, 29 August 2011





CYTAT(iceman_n @ Thu, 06 Sep 2012 - 13:30) *
nie znam się, ale jeśli głowica z 1.8 jest lepsza i da się ją posadzić do 1.6 to po paru modach mógłby taki poldek coś namieszać w klasie


Głowica między 1.4, 1.6, a 1.8 jest taka sama, przez co te dwie wyższe pojemności sporo tracą. Lepszą głowicę mają VVC - z większymi zaworami, ale wałek ssący ze zwykłej głowicy nie pasuje P&P. Ale 1.6 + "ostrzejsze" wałki (252st/9.5mm) generuje już koło 130kucy. Doliczyć porting, porządny wydech, dolot oraz rzecz jasna odpowiednie wystrojenie i powinno robić robotę. Zobaczymy co moje 16K4F pokaże po "wykonaniu planu".

Ja od początku kibicuję projektowi Świętego (zresztą mieliśmy okazje pogadać na zlocie) i mam nadzieję, że po poprawkach będzie śmigał jak zły. wink.gif
Btw. przydałby się jakiś filmik z przyspieszenia. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Thu, 06 Sep 2012 - 18:51
Post #80


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





CYTAT
to może lepiej wsadzić 1.6 z rovera ze skrzynią N9?

Nie sądzę, żeby K16 Rovera miało większy potencjał niż silnik Fiata w takiej konfiguracji jak ma Święty. Na pewno 220 KM z 1.6 16V Fiata jest możliwe w wersji wolnossącej i takie silniki można znaleźć w necie shamowane i jeżdżące w autach. Z drugiej strony K16 to też dobry silnik, który miał parę bolączek, ale wszystkie są już chyba poprawione. W każdym razie HGF i jakieś przegrzewanie od dawna już nie są problemami.


--------------------
________________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 06:38