![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
Heh dobre pytanie, pewnie znowu przecierałbym szlak , podobnie jak z silnikiem - jak mi dotąd wiadomo nie było takiego projektu w Polsce , drugi o którym mi wiadomo na swiecie za to bardzo gruby siedzi w Ritmo gościa Krste Trajkovski - http://www.facebook.com/pages/KRSTE-TRAJKO...35627?sk=photos z Macedoni
-------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Nalezy pamietac, ze skrzynie S2000 maja jeszcze secondary gear reduction przed wyjsciem na wal.
Gear F22C F20C 1st 3.133 3.133 2nd 2.045 2.045 3rd 1.481 1.481 4th 1.161 1.161 5th 0.943 0.970 6th 0.763 0.810 SGR 1.208 1.160 Wiec tak naprawde kazde z tych przelozen nalezy jeszcze przemnozyc przez 1.160 lub 1.208. Raczej to pierwsze, gdyz znacznie latwiej i taniej znalezc skrzynie F20C. Osobiscie rowniez uwazam, ze te skrzynie sa idealne (zwlaszcza biorac pod uwage budzet) do silnikow wysokoobrotowych z kiepskim dolem. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Patrzę na wykres i nasuwają mi się dwa podstawowe pytania:
1. Czy jest tam jakiekolwiek sterowanie dolotem? 2. Czy wałki są ustawione fabrycznie? -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
Co rozumiesz przez sterowanie dolotem ?? Tutaj nie ma dolotu ze zmienną geometrią, choć takowy kolektor posiadam z lancii VIS i kusi mnie żeby go sprawdzic.
Wałki są ustawione praktycznie na 0 , choć nie było to robione czujnikiem zegarowym więc jest to zrobione "na oko". -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
No to chyba kwestia strojenia zostaje.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 23 May 2005 Skąd: Gliwice ![]() |
Może coś więcej o tej propozycji ? Na razie rozważam każdą, będąc realistą w budżecie do 1000 zł, byle silnik nie wypadał bardzo z obrotów kiedy jedzie O jakim współczynniku piszesz?
![]() Z seryjnych skrzyń, po przeanalizowaniu przełożeń to nadal wygrywa z s2000 - przełożenia znalezione na szybko w necie: 1st 3.133 2nd 2.045 3rd 1.481 4th 1.161 5th 0.943 6th 0.763 współczynnik między 1 a 2 jest 1.53, więc przy 8000 spadałoby na jakieś 5300, 8500 na 5600 i to by już robiło robotę gdyby udało się delikatnie poprawić dołek w wykresie. Przy dłuższej jedynce można by było jeszcze skrócić przełożenie główne ![]() -------------------- '91 Sierra kombi 24V (BOA)
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
3.133/2.045 daje 1.53 - czyli roznica miedzy 1 a 2 biegiem, dzielisz obroty na 1 przez ten wspolczynnik i wychodza obroty na 2 biegu , proste
![]() -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#108
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
CYTAT Wałki są ustawione praktycznie na 0 , choć nie było to robione czujnikiem zegarowym więc jest to zrobione "na oko". Przy tego typu projekcie (ostre wałki, b. dobrze "oddychająca" głowica) prawidłowe ustawienie wałków to krytyczna sprawa. Każdy porządny producent podaje pewne parametry konieczne do ich ustawienia. Jeżeli to zrobisz dobrze to może wcale nie będziesz potrzebował na gwałt innej skrzyni. Co to znaczy, że są "ustawione praktycznie na 0"? -------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
Jak na razie strojenie jednak przesunięte na wiosnę, jak zagości kilka nowych zabawek nad którymi pracuję.
Pierwsza to: ![]() ![]() które jeszcze nie są skończone przez brak czasu oraz opieszałość tego pana ![]() Kolejna to podstawa czego brakowało temu samochodowi: ![]() ![]() Pochodzi z omegi A 3.0 30se - montowana seryjnie.Wg danych katalogowych spięcie 45% Jak na kolejnej fotce widać po niewielkich modyfikacjach uda się to upchać do seryjnego dyfra: ![]() ![]() Pozostaje problem półosi, wielokliny w polonezie są ciut za małe, pasuje to też jakoś ogarnąć - jest kilka opcji ale z chęcią poznam opinie ludzi którzy takie rzeczy przerabiali. Więcej o temacie szpery można poczytać tutaj wraz z fotkami oraz spostrzeżeniami : http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=37533.20 -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
Kolejny update - szpera odebrana od tokarza - dobobiony pierścień dystansujacy koło talerzowe, zmienione wymiary gniazd łożysk, rozstaw śrub mocujacy atak:
![]() ![]() Szpera została poddana małej inspekcji , zostaje ustawić spięcie statyczne w grancach 30-40Nm ![]() wszystko wygląda dość ładnie, taczki metalowe nie popękane, tarcze cierne grube, brak nadmiernego zużycia. W przyszłym tygodniu będę kombinował na testowym moście żeby to spróbować włożyć do środka ![]() Pozostaje temat półosiek - na razie do testów robię najprostszą opcję - nakładamy na gorąco wytoczone wielokliny z kawałkami przegubu na półoś z poloneza i próbujemy to lekko obspawać na łączeniu - czy wytrzyma się okaże... Na fotce widać różnice w grubości oraz frezie - omega (grubsza) a poloneza - trochę wiecej jest mięsa jest na szczęście ![]() półoś przejdzie przez simering , będzie się nawet dało wymienić łożysko ![]() Może to nie jakaś mega modyfikacja to co opiszę ale jako ciekawostkę: Przez przypadek wpadł mi w ręce zespół ogrzewania Calsonic z trucka plusa, gdzie musiałem dokupić jedynie wymiennik, ze względu że tamten był nieszczelny - założyłem z łady samary Kolejna sprawa - w rajdówce nie mam jak pociągnąć linek więc wpadłem na szatański pomysł coby to jakoś zautomatyzować - skończyło się na obżenieniu nagrzewnicy z osprzętem z klimatronika audi A3, coby było odrobinę komfortu ![]() silniczki: ![]() ![]() ![]() oraz okablowanie z panelem: ![]() ![]() przez brak jednej klapy w nagrzewnicy nie będzie to dokładnie działało jak w audi ale efekt jest na sucho niezły ![]() czekam na odwilż i próbujemy to zakładać ![]() -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 ![]() |
dobrze się pasuje gdy elementy wykonane na +0.05/0.08 jeden z nich podgrzany drugi schłodzony w ciekłym azocie z dodatkiem alkoholu, ja np. do tej pory mam tak spasowany wałek sprzęgłowy, później zrobiona mała faza na spaw i niskie odprężanie w osłonie
spokojnie powinieneś dać rade z tymi półosiami |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
ja wkladalem dyfer z omegi do calibry, ponieważ jest szerszy o ok 8cm to musialem miec krótsze półoski
dorobił mi kolega z tego forum - profesjonalna robota - polecam, cena tez dobra wyslij mu przegub wchodzący do dyfra i przegub przy kole, dodatkowo półoske z omegi i z poloneza i podaj długość półośki http://www.racingforum.pl/ALI23-m26496.html PS - nie jezdzij na spawanych półośkach:) |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
To sztywny most, tam nie ma przegubów
![]() |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
faktycznie:)
czyli wystarczą pewnie półośki na wzor - no chyba ze dla pewności kolega który by robił polosie, chcialby mieć element w ktory wchodza wielokliny (czyli szpere i piasta) |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 August 2004 ![]() |
W poldku i fiacie półoś jest zintegrowana z piastą, więc posiada tylko z jednej strony wieloklin.
|
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
Choć przy dorabianiu półosi skusiłbym się na patent żeby piasta była osobną częścią nakładaną na półoś i przykręcaną do niej. Tak jak tutaj - to by ułatwiło wykonanie półosi i potaniło samą usługę - mniej materiału na samą półoś oraz brak konieczności toczenia całej piasty:
Fotki poglądowe z forum fordziarzy : ![]() ![]() Jeszcze jedno - na ile ustawić w RWD napięcie wstępne - preload - myślę o 30-40Nm ale nie wiem czy to optymalne ustawienie do rwd, ew do ilu nie zajadę zbyt szybko seryjnej szpery ? -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#117
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 April 2009 Skąd: BMN ![]() |
co do spawania polosiek
kiedys w mirafiorce wyrobila sie poloska za piasta pod lozyzkiem,wiadomo ocb znajomy stoczyl to miejsce,naspawal i stoczyl z pasowaniem pod lozysko ladnie wyszlo,ale przejechalemm moze 100km i ucielo poloske jak nozem z motorem wtedy 1.6 ohc 75KM ![]() -------------------- C20XE *******BLITZ.............
kadett 16v sold,FIAT 131 mirafiori 2.0DOHC czeka na lepsze czasy... AR 156 jtd . 302 tys km aktualnie-51 tys km na zaspawanym dwumasie |
|
|
![]()
Post
#118
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 16 May 2007 Skąd: tychy ![]() |
Wszystko zalezy jak to bylo zrobione. Dobrze zrobione -dobra metoda i powinny byc ok.
|
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
Update w temacie - niestety do zimy nie wyrobiłem się ze szperą a fatalny stan budy coraz bardziej się pogarszał - zapadła decyzja pod nazwą REMONT, niestety chcą niechcąc musiałem się posłużyć częściami z innej budy, część części nowych. Obecnie prace wyglądają tak
Buda została połatana , częściowo zakonserwowana ,w środku pomalowana na biało: ![]() następnie położyłem wiązkę na tył, zrobioną od nowa na bazie plusowej (lżejsza ![]() ![]() następnie złożenie od nowa zawieszenie - tym razem na przód i tył poszły poliuretany, z przodu na razie na wahacze, z tyłu na resory: ![]() ![]() ![]() ![]() ponadto zmodyfikowałem mocowanie górnych wahaczy , żeby poprawić kąt pochylenia sworznia zwrotnicy (przedtem było coś z tym nie tak) ![]() w tej chwili koła przednie wykładają się jak powinny, niestety nie ma silnika więc dopiero jak wszystko siądzie będzie można zobaczyć końcowy efekt. Kolejny etap to komora - ma być pomalowana na biało , w tej chwili wygląda tak w podkładzie: ![]() W międzyczasie tydzień spędziłem na zrobieniu po ludzku wiązki - tamta nie dość że miała 26 lat, to jeszcze była modyfikowana ileś tam razy, więc zapadła decyzja - robimy od nowa, za bazę posłużyła plusowa , niestety 90% kostek ndawało się do przerobienia (inne wyłączniki, stacyjka, kostki zegarów ), trzeba było dołożyć dodatkowe kable od środkowych refektorów długich i przerobić skrzynkę z bezpiecznikami/przekźnikami aby wszystko było po mojemu: ![]() ![]() oraz pierwsze przymiarki środka i nowej wiązki ![]() oraz cała buda na obecnym etapie: ![]() teraz czekam aż znajomy lakiernik pomaluje komorę i sadzamy napędy oraz całą resztę zabawek ![]() -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Jebitny bedzie
![]() -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 21:41 |