Shoutbox 0 nowych PW 


10 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Polonez EFI, kolejne wcielenia prototypu
swiety93
post Mon, 10 Sep 2012 - 12:17
Post #101


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Heh dobre pytanie, pewnie znowu przecierałbym szlak , podobnie jak z silnikiem - jak mi dotąd wiadomo nie było takiego projektu w Polsce , drugi o którym mi wiadomo na swiecie za to bardzo gruby siedzi w Ritmo gościa Krste Trajkovski - http://www.facebook.com/pages/KRSTE-TRAJKO...35627?sk=photos z Macedoni


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 10 Sep 2012 - 12:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kras
post Mon, 10 Sep 2012 - 14:13
Post #102


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Nalezy pamietac, ze skrzynie S2000 maja jeszcze secondary gear reduction przed wyjsciem na wal.

Gear F22C F20C
1st 3.133 3.133
2nd 2.045 2.045
3rd 1.481 1.481
4th 1.161 1.161
5th 0.943 0.970
6th 0.763 0.810
SGR 1.208 1.160

Wiec tak naprawde kazde z tych przelozen nalezy jeszcze przemnozyc przez 1.160 lub 1.208. Raczej to pierwsze, gdyz znacznie latwiej i taniej znalezc skrzynie F20C.
Osobiscie rowniez uwazam, ze te skrzynie sa idealne (zwlaszcza biorac pod uwage budzet) do silnikow wysokoobrotowych z kiepskim dolem.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Mon, 10 Sep 2012 - 14:23
Post #103


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Patrzę na wykres i nasuwają mi się dwa podstawowe pytania:
1. Czy jest tam jakiekolwiek sterowanie dolotem?
2. Czy wałki są ustawione fabrycznie?


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Mon, 10 Sep 2012 - 14:37
Post #104


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Co rozumiesz przez sterowanie dolotem ?? Tutaj nie ma dolotu ze zmienną geometrią, choć takowy kolektor posiadam z lancii VIS i kusi mnie żeby go sprawdzic.
Wałki są ustawione praktycznie na 0 , choć nie było to robione czujnikiem zegarowym więc jest to zrobione "na oko".


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Mon, 10 Sep 2012 - 15:31
Post #105


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





No to chyba kwestia strojenia zostaje.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tcharec
post Mon, 10 Sep 2012 - 20:16
Post #106


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 May 2005
Skąd: Gliwice





CYTAT(swiety93 @ Mon, 10 Sep 2012 - 11:36) *
Może coś więcej o tej propozycji ? Na razie rozważam każdą, będąc realistą w budżecie do 1000 zł, byle silnik nie wypadał bardzo z obrotów kiedy jedzie smile.gif
Z seryjnych skrzyń, po przeanalizowaniu przełożeń to nadal wygrywa z s2000 - przełożenia znalezione na szybko w necie:
1st 3.133
2nd 2.045
3rd 1.481
4th 1.161
5th 0.943
6th 0.763
współczynnik między 1 a 2 jest 1.53, więc przy 8000 spadałoby na jakieś 5300, 8500 na 5600 i to by już robiło robotę gdyby udało się delikatnie poprawić dołek w wykresie.
Przy dłuższej jedynce można by było jeszcze skrócić przełożenie główne smile.gif
O jakim współczynniku piszesz?


--------------------
'91 Sierra kombi 24V (BOA)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Mon, 10 Sep 2012 - 23:10
Post #107


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





3.133/2.045 daje 1.53 - czyli roznica miedzy 1 a 2 biegiem, dzielisz obroty na 1 przez ten wspolczynnik i wychodza obroty na 2 biegu , proste smile.gif


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Tue, 11 Sep 2012 - 12:34
Post #108


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





CYTAT
Wałki są ustawione praktycznie na 0 , choć nie było to robione czujnikiem zegarowym więc jest to zrobione "na oko".

Przy tego typu projekcie (ostre wałki, b. dobrze "oddychająca" głowica) prawidłowe ustawienie wałków to krytyczna sprawa. Każdy porządny producent podaje pewne parametry konieczne do ich ustawienia. Jeżeli to zrobisz dobrze to może wcale nie będziesz potrzebował na gwałt innej skrzyni.
Co to znaczy, że są "ustawione praktycznie na 0"?



--------------------
________________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Sat, 17 Nov 2012 - 16:19
Post #109


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Jak na razie strojenie jednak przesunięte na wiosnę, jak zagości kilka nowych zabawek nad którymi pracuję.
Pierwsza to:





które jeszcze nie są skończone przez brak czasu oraz opieszałość tego pana tongue.gif

Kolejna to podstawa czego brakowało temu samochodowi:





Pochodzi z omegi A 3.0 30se - montowana seryjnie.Wg danych katalogowych spięcie 45%

Jak na kolejnej fotce widać po niewielkich modyfikacjach uda się to upchać do seryjnego dyfra:





Pozostaje problem półosi, wielokliny w polonezie są ciut za małe, pasuje to też jakoś ogarnąć - jest kilka opcji ale z chęcią poznam opinie ludzi którzy takie rzeczy przerabiali.

Więcej o temacie szpery można poczytać tutaj wraz z fotkami oraz spostrzeżeniami :

http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=37533.20


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Sat, 29 Dec 2012 - 17:18
Post #110


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Kolejny update - szpera odebrana od tokarza - dobobiony pierścień dystansujacy koło talerzowe, zmienione wymiary gniazd łożysk, rozstaw śrub mocujacy atak:





Szpera została poddana małej inspekcji , zostaje ustawić spięcie statyczne w grancach 30-40Nm



wszystko wygląda dość ładnie, taczki metalowe nie popękane, tarcze cierne grube, brak nadmiernego zużycia.

W przyszłym tygodniu będę kombinował na testowym moście żeby to spróbować włożyć do środka smile.gif

Pozostaje temat półosiek - na razie do testów robię najprostszą opcję - nakładamy na gorąco wytoczone wielokliny z kawałkami przegubu na półoś z poloneza i próbujemy to lekko obspawać na łączeniu - czy wytrzyma się okaże...

Na fotce widać różnice w grubości oraz frezie - omega (grubsza) a poloneza - trochę wiecej jest mięsa jest na szczęście



półoś przejdzie przez simering , będzie się nawet dało wymienić łożysko smile.gif

Może to nie jakaś mega modyfikacja to co opiszę ale jako ciekawostkę:

Przez przypadek wpadł mi w ręce zespół ogrzewania Calsonic z trucka plusa, gdzie musiałem dokupić jedynie wymiennik, ze względu że tamten był nieszczelny - założyłem z łady samary

Kolejna sprawa - w rajdówce nie mam jak pociągnąć linek więc wpadłem na szatański pomysł coby to jakoś zautomatyzować - skończyło się na obżenieniu nagrzewnicy z osprzętem z klimatronika audi A3, coby było odrobinę komfortu wink.gif

silniczki:







oraz okablowanie z panelem:





przez brak jednej klapy w nagrzewnicy nie będzie to dokładnie działało jak w audi ale efekt jest na sucho niezły smile.gif

czekam na odwilż i próbujemy to zakładać smile.gif


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysiek2
post Sun, 30 Dec 2012 - 09:21
Post #111


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2008





dobrze się pasuje gdy elementy wykonane na +0.05/0.08 jeden z nich podgrzany drugi schłodzony w ciekłym azocie z dodatkiem alkoholu, ja np. do tej pory mam tak spasowany wałek sprzęgłowy, później zrobiona mała faza na spaw i niskie odprężanie w osłonie
spokojnie powinieneś dać rade z tymi półosiami
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Woj.Tek
post Mon, 31 Dec 2012 - 14:22
Post #112


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





ja wkladalem dyfer z omegi do calibry, ponieważ jest szerszy o ok 8cm to musialem miec krótsze półoski

dorobił mi kolega z tego forum - profesjonalna robota - polecam, cena tez dobra

wyslij mu przegub wchodzący do dyfra i przegub przy kole, dodatkowo półoske z omegi i z poloneza i podaj długość półośki

http://www.racingforum.pl/ALI23-m26496.html

PS - nie jezdzij na spawanych półośkach:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Mon, 31 Dec 2012 - 14:28
Post #113


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





To sztywny most, tam nie ma przegubów wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Woj.Tek
post Mon, 31 Dec 2012 - 14:38
Post #114


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





faktycznie:)
czyli wystarczą pewnie półośki na wzor - no chyba ze dla pewności kolega który by robił polosie, chcialby mieć element w ktory wchodza wielokliny (czyli szpere i piasta)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kania_
post Mon, 31 Dec 2012 - 17:52
Post #115


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 August 2004





W poldku i fiacie półoś jest zintegrowana z piastą, więc posiada tylko z jednej strony wieloklin.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Mon, 31 Dec 2012 - 18:06
Post #116


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Choć przy dorabianiu półosi skusiłbym się na patent żeby piasta była osobną częścią nakładaną na półoś i przykręcaną do niej. Tak jak tutaj - to by ułatwiło wykonanie półosi i potaniło samą usługę - mniej materiału na samą półoś oraz brak konieczności toczenia całej piasty:

Fotki poglądowe z forum fordziarzy :





Jeszcze jedno - na ile ustawić w RWD napięcie wstępne - preload - myślę o 30-40Nm ale nie wiem czy to optymalne ustawienie do rwd, ew do ilu nie zajadę zbyt szybko seryjnej szpery ?


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andriei
post Tue, 01 Jan 2013 - 12:03
Post #117


Super User
Dołączył: Thu, 09 April 2009
Skąd: BMN





co do spawania polosiek
kiedys w mirafiorce wyrobila sie poloska za piasta pod lozyzkiem,wiadomo ocb
znajomy stoczyl to miejsce,naspawal i stoczyl z pasowaniem pod lozysko
ladnie wyszlo,ale przejechalemm moze 100km i ucielo poloske jak nozem
z motorem wtedy 1.6 ohc 75KM wink.gif


--------------------
C20XE *******BLITZ.............
kadett 16v sold,FIAT 131 mirafiori 2.0DOHC czeka na lepsze czasy...
AR 156 jtd . 302 tys km
aktualnie-51 tys km na zaspawanym dwumasie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiko
post Tue, 01 Jan 2013 - 18:53
Post #118


Rookie
Dołączył: Wed, 16 May 2007
Skąd: tychy





Wszystko zalezy jak to bylo zrobione. Dobrze zrobione -dobra metoda i powinny byc ok.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Tue, 16 Apr 2013 - 20:11
Post #119


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Update w temacie - niestety do zimy nie wyrobiłem się ze szperą a fatalny stan budy coraz bardziej się pogarszał - zapadła decyzja pod nazwą REMONT, niestety chcą niechcąc musiałem się posłużyć częściami z innej budy, część części nowych. Obecnie prace wyglądają tak

Buda została połatana , częściowo zakonserwowana ,w środku pomalowana na biało:



następnie położyłem wiązkę na tył, zrobioną od nowa na bazie plusowej (lżejsza wink.gif )



następnie złożenie od nowa zawieszenie - tym razem na przód i tył poszły poliuretany, z przodu na razie na wahacze, z tyłu na resory:









ponadto zmodyfikowałem mocowanie górnych wahaczy , żeby poprawić kąt pochylenia sworznia zwrotnicy (przedtem było coś z tym nie tak)



w tej chwili koła przednie wykładają się jak powinny, niestety nie ma silnika więc dopiero jak wszystko siądzie będzie można zobaczyć końcowy efekt.

Kolejny etap to komora - ma być pomalowana na biało , w tej chwili wygląda tak w podkładzie:



W międzyczasie tydzień spędziłem na zrobieniu po ludzku wiązki - tamta nie dość że miała 26 lat, to jeszcze była modyfikowana ileś tam razy, więc zapadła decyzja - robimy od nowa, za bazę posłużyła plusowa , niestety 90% kostek ndawało się do przerobienia (inne wyłączniki, stacyjka, kostki zegarów ), trzeba było dołożyć dodatkowe kable od środkowych refektorów długich i przerobić skrzynkę z bezpiecznikami/przekźnikami aby wszystko było po mojemu:





oraz pierwsze przymiarki środka i nowej wiązki



oraz cała buda na obecnym etapie:



teraz czekam aż znajomy lakiernik pomaluje komorę i sadzamy napędy oraz całą resztę zabawek smile.gif




--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Tue, 16 Apr 2013 - 20:29
Post #120


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Jebitny bedzie wink.gif


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 21:41