![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 October 2007 Skąd: pomorskie ![]() |
póki nie ma nowego działu "NIROUS FUSION" zapytam tu
![]() dla czego za duże ciśnienie gazu może wypalić dziurę w tłoku? nie jest czasem tak,że N2O przy zbyt wysokiej temperaturze (ciśnieniu) zmienia swoją postać przez co jest nie skuteczne? jaki wpływ na wzrost,spadek mocy ma różnica skrajnych zalecanych ciśnień 900-1050psi? butla Main Line 10lbs. przy strzale +100km w trakcie jednego wyścigu powiedzmy kilkanaście sekund schłodzi się na tyle,aby spadek ciśnienia w niej spowodował odczuwalny spadek mocy? oraz jak wiadomo pełna butla jest ok, ale przy jakiej wadze pozostałego gazu(1kg,2kg?) trzeba tankować ponownie,aby mieć pewne te +100km? kiedy, w jakim przypadku warto zaopatrzyć się w 2 połączone ze sobą butle? mając 2 instalacje N2O mokre, chcąc na 2-gim biegu strzelać +50km a na pozostałych +100km, nie mając żadnego sterownika jak najlepiej to zainstalować? czy +50km odpalane wraz z pełnym otwarciem przepustnicy+ 50km z guzika przy kierownicy jest dobrym pomysłem? -------------------- mustang 94r. 5.0 GT nitrous.
ET 11.89@199,5km/h Ełk 2012 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
User Dołączył: Fri, 24 July 2009 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
póki nie ma nowego działu "NIROUS FUSION" zapytam tu ![]() dla czego za duże ciśnienie gazu może wypalić dziurę w tłoku? nie jest czasem tak,że N2O przy zbyt wysokiej temperaturze (ciśnieniu) zmienia swoją postać przez co jest nie skuteczne? jaki wpływ na wzrost,spadek mocy ma różnica skrajnych zalecanych ciśnień 900-1050psi? butla Main Line 10lbs. przy strzale +100km w trakcie jednego wyścigu powiedzmy kilkanaście sekund schłodzi się na tyle,aby spadek ciśnienia w niej spowodował odczuwalny spadek mocy? oraz jak wiadomo pełna butla jest ok, ale przy jakiej wadze pozostałego gazu(1kg,2kg?) trzeba tankować ponownie,aby mieć pewne te +100km? kiedy, w jakim przypadku warto zaopatrzyć się w 2 połączone ze sobą butle? mając 2 instalacje N2O mokre, chcąc na 2-gim biegu strzelać +50km a na pozostałych +100km, nie mając żadnego sterownika jak najlepiej to zainstalować? czy +50km odpalane wraz z pełnym otwarciem przepustnicy+ 50km z guzika przy kierownicy jest dobrym pomysłem? Kilka pytań, z których każde jest dość istotne. Zacznijmy od początku: 1. Przy zbyt dużym cisnieniu na butli, do komory spalania dostaje się więcej nitro, podczas gdy przez dyszę paliwową dostaje się nadal stała wartość paliwa. Mieszanka staje się zbyt uboga, dochodzi do spalania stukowego a w następstwie dziurka w tłoku gotowa. Druga część tego pytania... Podtlenek azotu to związak tlenu i azotu - N2O - (bezpieczny utleniacz, niepalny i nie wybuchowy w przeciwieństwie do czystego tlenu) pod wpływem wysokiego ciśnienia i temperatury panujących w komorze spalania, związek ten rozpada się na tlen i azot. O ile sam azot nas niewiele interesuje poza jego właściwościami transportowymi i chłodzącymi to dodatkowa porcja tlenu wraz z dodatkową porcją paliwa wygrneruje dodatkową moc. 2. Z ciśnieniem sprawa jest prosta... Jeśli wymiar dyszy jest stały to przy większym ciśnieniu przez tą samą kryze przepłynie więcej nitro. Podtlenek azotu jest bezpiecznym nośnikiem tlenu a im więcej tlenu tym więcen możemy spalić mieszanki paliwowej a co za tym idzie, silnik uzyska większą moc i moment. 3. Przy każdym strzale, ubywa nitro z butli a więc tym samym musi dojść do spadku ciśnienia. Dlatego do szybkiego jego wyrównania stosuje się kocyki grzewcze. Wyższa temperatura = wyższe ciśnienie. Im butla bardziej pełna tym spadek ciśnienia mniej odczuwalny - czysta fizyka. Strzał kilkunastosekundowy o wartości +100KM spowoduje średni spadek ok 100psi na butli ale tak jak już pisałem zalezy to od stopnia zatankowania butli i nie można zakładać że spadek ciśnienia zawsze bedzie identyczny. 4. Pełna butla zawsze jest OK ![]() 5. W dwie butle warto zaopatrzeć się wtedy gdy korzystamy z dużych doładowań a samochód uczestniczy w wyscigach gdzie nie możemy sobie pozwolić na spadek mocy. Krótko mówiąc, gdy kazdy ułamek sekundy ma znaczenie. Przy lataniu po ulicach ma to niewielkie znaczneie. 6. To pytanie najciekawsze... Korzystając z dwuch systemów, chcąc startowac na pierwszym a drugi uzbrajać np w połowie dystansu, najlepiej bedzie podłączyć je po jeden czujnik otwarcia przepustnicy, natomiast kazdy z nich powinien posiadac swój własny przełącznik uzbrajania. Każdy system powinien posiadac dwa zabezpieczenia, pierwsze w postaci przełącznika 0/1 do uzbrajania tego systemu a drugi w postaci czujnika położenia przepustnicy - mikrostyku do uruchamiania systemu. Przed wyscigiem uzbrajasz pierwszy system, starujesz i uruchamiasz ten system wcisnięciem pedału gazu w podłogę. Jeśli w trakcie wyścigu stwierdzisz że potrzebujesz dodatkowego kopniaka, uzbrajasz drugi system, który odpali natychmiast gdyż jest podłaczony pod ten sam mikrostyk co pierwzy system. Pierwsze pytanie było bardzo ciekawe ze wględu na historię podtlenku w rozwoju silnikow spalinowych i jego związek z zastosowaniem w armii już w trakcie drugiej wojny światowej. Jak wiadomo wiele rozwiązań, których zastosowanie zapoczątkowane zostaje w wojsku, z czasem przechodzi do przemysłu i użytku cywilengo... Ale o tym opowiem jak już bedzie wydzielony osobny dział. |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
a jak się ma żywotność turbiny przy podtlenku?
czy jeżeli turbina jest wystrojona już na te 80-90% maksymalnego obciążenia, to jak rozumiem dopsiknięcie podtlenku spowoduje jej szybsze obroty i przyspieszone zużycie? dobrze myślę? mówię o silniku 1.8t 20v vw |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
a jak się ma żywotność turbiny przy podtlenku? czy jeżeli turbina jest wystrojona już na te 80-90% maksymalnego obciążenia, to jak rozumiem dopsiknięcie podtlenku spowoduje jej szybsze obroty i przyspieszone zużycie? dobrze myślę? mówię o silniku 1.8t 20v vw Po strzale z n2o turbo nadal będzie pracować na te swoje 80-90% ponieważ nie zwiększa się pobór powietrza przez silnik. A co do większej ilości spalin to wylecą one przez zawór wg. -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 February 2012 ![]() |
Z tego tematu zrobiło się już prawie forum namet nitro
![]() ![]() A co do Hondy- całkiem przyjemne wykresy z hamowni ![]() |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 22 November 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Wpływ na to mają coraz mocniej chłopaki latający w drifcie. Od 2-3 lat coraz większa liczba startujacych korzysta z dodatkowego kopniaka. Duże turbiny potrzebują szybciej się budzić ![]() Są jakieś zmierzone wyniki ? Wiadomo +/- ile można dzieki temu uzyskać jeśli chodzi o wstawanie turbiny ? ( Załóżmy ze bez nitro 1 bar osiągniemy przy 3800 obrotów w silniku r6 ) -------------------- Usunięto komercyjną sygnaturę.
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Są jakieś zmierzone wyniki ? Wiadomo +/- ile można dzieki temu uzyskać jeśli chodzi o wstawanie turbiny ? ( Załóżmy ze bez nitro 1 bar osiągniemy przy 3800 obrotów w silniku r6 ) jesli szczelisz 100koni szczal z nitro to logicznie myslac musisz to podstroic a wiec dolac paliwa do zwiekszonej ilosc tlenu w komorze spalania = dzieki czemu wiecej spalin wychodzi o te 100koni - a to napedza turbine. 100koni wiecej na silniku to jakis tam procent pojemnosci wiecej ile to juz roznie bywa. ja mysle ze (oczywiscie moga sie ze mna nie zgodzic bo to tylko moje gdybanie) Skoro przy 2.0 L silniku gt35 moje wstaje przy 5000 rpm a w silniku 3.0 L wstaje przy 3000 tzn ze : 2000rpm roznica przy 1L pojemnosci wiecej, na moc to podobnie sie odbija w zaleznosci od silnika = 100kunia nie ma opcji zeby przybylo? w praktyce mysle ze taki szczal 100kunia o 1500rpm zapodaje predzej boosta. Myle sie? niech napisza ci co uzywaja i tego i tego. -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
w instalacjach nitro mokrych strojenie w sumie nie jest potrzebne jako takie poza cofaniem zapłonu, dodatkowe paliwo dobierasz dyszą paliwową a nie dokładaniem paliwa przez wtryski
pzdr pees. k64 proszę Ciebie "szczał" to pies pod płotem, a nitro albo z pistoletu to jest strzał ![]() -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Nie czepiaj się chłopa na dole Polski tak mówią i ogladnąć itp. Już się przyzwyczaiłem, ale mnie wypominają ortografy... Wiemy o co kaman i to najważniejsze...
Ps. K64 to nie do Ciebie personalnie (znamy się osobiście) Eot. Co do nitro. Trzeba Blachy spytać on strzelał nitro do grubego setupu ![]() Ps2 Kiedy mod wydzieli temat o nitro? -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
pisałem w dobrej wierze a nie by się czepiać, a z tym działem bądź chociaż podwieszonym na nitro by się nadało bo jak już Niedźwiedziu zauważył gazik staje się coraz bardziej popularny
pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 28 January 2012 Skąd: Siedlce ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
zgadza się, sam jestem w trakcie zbierania się do montażu, tylko coś czuję, że jedna butelka będzie mało i muszę drugiej szukać, ale mój silnik na miękko przyjmuje strzały do 200KM i biję się z myślami czy ładować 300KM
![]() pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 28 February 2005 Skąd: ozorków ![]() |
Co do nitro mialem juz w sumie trzy auta z systemami mokrymi i strzelalem 100KM i naprawde dawalo to rade:) W sumie teraz dalej sie zastanawiam do nowego auta nad systemem. Nowy dzial by sie przydal do rozwiazywania pytan ktorych jest coraz wiecej. Co do azotu to naprawde nie trzeba wdychac gazu zeby miec banana na twarzy:D hehe
-------------------- http://www.facebook.com/gekon.garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu. |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
User Dołączył: Fri, 24 July 2009 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Są jakieś zmierzone wyniki ? Wiadomo +/- ile można dzieki temu uzyskać jeśli chodzi o wstawanie turbiny ? ( Załóżmy ze bez nitro 1 bar osiągniemy przy 3800 obrotów w silniku r6 ) W silniku z turbiną, nitro daje znacznie więcej możliwości niż w silniku wolnossącym. Metod podawania też jest kilka, w zależności od tego co chcemy osiągnąc... (nitro jako dodatkową moc czy też nitro jako rozpędzenie turbiny, a może tylko jako schłodzenie IC czy też dolotu). O ile szybciej wstanie turbina... to zależy od kilku czynników... jakie dysze?, no im większe tym więcej spalin które napędza turbinę. W znakomitej większości przypadków, które przez kilka ostatnich lat dostały się w moje łapska, efekt był praktycznie natychmiastowy. Po uzbrojeniu i odpaleniu systemu turbiny budzą się niemal natychmiastowo, niezależnie od obrotów (oczywiście nie dmuchamy poniżej 2500-3000rpm). Jak sterować nitro w autach z turbiną...? Szkół jest kilka w zależności do czego jest przeznaczone auto i z jaką turbiną jeździ. Jeśli duża turbina i duza moc to od dołu jak w polskim filmie - nic się nie dzieje. Wtedy dorzucamy nitro sterowane degresywnie w zależności od boosta. Od 2700 ładujemy +75KM (lub nieco więcej ![]() Mozna też załatwić sprawę za pomocą minimalnego doładowania np +35KM lub +50KM i ciągnać je na stałym poziomie od początku, jeszcze przed zakrętem aby postawić auto bokiem i ciągnąć aż do momentu wyjścia z łuku. Sposobów jest kilka, a każde auto inne tak samo jak inne są preferencje rozbudowy mocy poszczególnych zawodników. Wymierny efekt za każdym razem bedzie inny ale efekt zawsze taki sam - micha się cieszy od ucha do ucha ![]() |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: kolo KRAKOWA ![]() |
Panowie mam e30 4.0 v8 i wolne nie jest, ale mam w bagażniku taką sobie butlę NXa instalacja mokra strzał 100ps ,odpalam ją przez włączenie klawisza a działa ona dopiero jak gaz dam do dechy, wiadomo na 1-2-3 biegu tego nie robię bo trakcji nie mam ale na 4 to jest taka różnica jak by mi ktoś kopa zasadził zabawa bardzo fajna i nie droga
-------------------- BMW E30 4,4 V8- kompresor - BMW E90 330D BMW -60 535D BMW F10 = BMW E46 M3
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 28 January 2012 Skąd: Siedlce ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 28 January 2012 Skąd: Siedlce ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 28 January 2012 Skąd: Siedlce ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 12:55 |