Tereska, czyli 300ce 24V dogleg +ASD MEGAsquirted (MS3e on board)by kubeq_sq, Moja Mercedes i jej przygody.... :) |
Tereska, czyli 300ce 24V dogleg +ASD MEGAsquirted (MS3e on board)by kubeq_sq, Moja Mercedes i jej przygody.... :) |
Thu, 15 Sep 2011 - 14:32
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna |
Witam Was, poniewaz ostatnio troche poczytalem na necie opisow ludzi projektow i powinienem sie uczyc do egzaminu zawodowego, a za cholere nie moge wziac ksiazki do rak postanowilem opisac moja przygode z dosc klasycznym autem jak w124 a dokladnie jeo wersja coupe 300ce 24v 220 hp / 162 kW at 6400 /min , 265 Nm at 4600 /min...
Kupno jego to byl impuls jak to przewaznie bywa. Mialem wtedy audi coupe 80 2.8 v6 na duzym wypasie i wiedzialem, ze nie chce auta, ktore ma mniejszy silnik niz 2.5 i mniej garkow niz 6... no i na ebayu w nieczech pojawil sie on, a tak wygladal: Na poczatku, ze i nie za bardzo sie znalem i nie mialem czasu ani pieniedzy, to autko zarejestrowalem, naprwilem blacharke i wsadzilem gaziora, bo spalanie na jetronicu do malych nie nalezalo... calkowicie zmienil sie moj styl jazdy, bo wczesniej audi to jezdzilem jak szalony, tu spuscilem z tonu, bo mercedesa dosc ciezko wyczuc, poza tym automat i tez nieco niedomagal.... z usterkami sie uporalem sam. oleju zaczal brac litrami, wiec wymienilem z wujasem uszczelniacze zaworow . od tego czasu nie ma ubytkow ... no i mozna powiedziec od tego sie zaczelo... zamiast miksera pojawil sie blos, bo mialem problemy na wysokich obrotach z przeplywem powietrza, bo misker za bardzo blokowal. no bylo juz fajnie, ale to jeszcze nie to...zanim zabralem sie za mechanike postanowilem rozswietlic przed soba droge, bo duzo podrozowalem w nocy na trasie skrzysko-poznan, wiec swiatelka nowe byly potrzebne.... grill zagialem na haku jakiegos kolesia, wiec tez wlecial nowy grillik . Jak pojawily sie srodki zabralem sie za montaz msa ... w miedzy czasie nauczylem sie oczywiscie budowy, zasady dzialania i naprawiania kejetronica... odkrylem jak archaicznym rozwiazaniem byl i ze trzeba sie go szybko pozbyc na koszt jakiegos SA, tym bardziej, ze zawsze zamierzalem do niego zalozyc kompresor (najpierw w zartach, ale potem utrwalilem sie w przekonaniu... ) Serdecznie dzieki kolegom z forum, ktorzy pomagali mi stawiac swoje pierwsze kroki w msologii:) Sam chyba nie dalbym rady.... I teraz wyglada to tak... w miedzy czasie postanowilem pozbyc sie automatu i wrzucic wspaniala skrzynie getraga, Mclarenowska, dogleg czy jak to nazywacie, bo roznie ludzie mowia ale jedno jest wiadome Jedynka do tylu no i sie zaczelo... Skoro zmieniam skrzynie, to potrzebuje mostu o innym przelozeniu, bo do automatu jest most bardzo krotki... ale jak juz bede kupowal most to trzeba kupic z ASD.... itd... no w ten sposob most z ASD i cala instalacja wraz z manualna piatka z jedynka do tylu wyladowaly w moim autku i spisuja sie swietnie:) Powoli wraca stary Kuba z audi Podczas przepkladki spedzilem przy nim 4 miesiace po godzinach pieszczac go do spodu... Wymienilem wszystkie elementy metalowo-gumowe z napedu, wymienilem wszystkie tulejki wahaczy z tylu, wymienilem poduchy wozka, tarcze, klocki, przewody hamulcowe itd.... wlozylem troche, ale najwiecej kosztowalo mnie pracy kónserwowanie podwozia i wozka, bo bardzo sie zmartwilem tym co moje oczy ujrzaly po zrzuceniu tylnego zawiasu, tlumikow itd.... tak wygladaly moje prace i Tereska w miedzyczasie: Uzywalem podkladow Novol i bardzo polecam ta firme. Robilem test ich produktow –moczylem w solance katownik pomalowany poszczegolnymi podkladami nalozonymi warstwowo, tak ze widac bylo kazda warstwe... no i finalnie nie zardzewial, wiec mysle ze jest godna polecenia, a nie przykladalem sie szczegolnie specjalnie, aby zobaczyc jakosc produktu... dodatkowo wymienione zostaly wszystkie podswietlenia przyciskow i zarowki w srodku, bo zolty kolor postarzal auto... W tej chwili jestem na etapie tworzenia map paliwa na gazie i na benzynie w mojej coupejce, bo mapy, ktore mialem po przejsciu na semisekwencje wziely w leb i calkowicie sie nie pokrywaja z wymaganiami silnika.... przejscie na msa dalo zauawazalna roznice w dynamice, elastycznosci silnika. Spalanie spadlo, moment obrotowy dostepny juz przy nizszych obrotach . bajka powiadam. auto wreszcie zaczelo oddychac. Zapomnialem dodac, ze katalizator lezy juz na poleczce, a wydechu mam lc1. -------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 15 Sep 2011 - 14:32
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 15 Sep 2011 - 14:36
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy |
Wszystko ładnie i pięknie. Tylko te przednie lampy, horror totalny.
|
|
|
Thu, 15 Sep 2011 - 14:52
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna |
Lampy rzecz gustu mnie tam sie podobaja.... przynajmniej nie wygladaja badziewnie jak kierunki biale plastikowe, czasto zmatowiale badz zmleczniale nie kontrastuja ze szklem lampy... bo wedlug mnie to jest horror totalny
-------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
gość_Młody-Bydgoszcz_* |
Thu, 15 Sep 2011 - 15:02
Post
#4
|
|
A jaką mocą się to legitymuję?
|
|
|
Thu, 15 Sep 2011 - 15:09
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna |
w chwili obecniej nie bylo hamowane, bo jeszcze mapy nie skonczone... fabrycznie 220 hp@6400rpm, 265Nm@4600. tak jak mam porownanie z jetroniciem, to jest lepiej i to sporo... jak wykoncze mapsy to podjade moze na jakas hamownie, zeby go sprawdzic.... co prawda mam w zamiarach przez zime kompletowac gratki do turbo i na wiosne go przepoczwarzyc wtedy chcialbym go shamowac...
-------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
Thu, 15 Sep 2011 - 15:23
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa |
trzymam kciuki za uturbienie . Super auto
pozdrawiam |
|
|
Thu, 15 Sep 2011 - 16:19
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna |
DOHC dzieki wielkie, wiesz ze jak cos nie bedzie mi wychodzilo to sie do Ciebie zglosze i bede Ci suszyl glowe, jako ze ty zasiales ta mysl w mojej glowie... a rozwinela sie po obejrzeniu podeslanych przez winowajce watkow o turbo w bmw kolegi k64 itd... bardzo podoba mi sie stwierdzenie, ze bedzie wciagal male dzieci z ulicy a sasiedzi pomysla, ze otworzyli nowe lotnisko w okolicy... zabily mnie te teksty
-------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
Thu, 15 Sep 2011 - 16:50
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa |
Wszystko fajnie oprócz lamp, no i w końcu ma być kompresor czy turbo?
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
Thu, 15 Sep 2011 - 16:53
Post
#9
|
|
Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden |
szkoda ze nie sedan , no ale to twoje auto , powodzenia !
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
gość_Młody-Bydgoszcz_* |
Thu, 15 Sep 2011 - 17:01
Post
#10
|
|
Właśnie kupe są najładniejsze:)Duże turbo w mercedesie nie jest złe.
|
|
|
Thu, 15 Sep 2011 - 18:15
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna |
Matteusz lampy to pikus 2h i sa orginaly... one sa bardzo praktyczne, bo jak pewnie wiesz seria ma strasznie slabe reflektory, tym abrdziej jak szklo jest juz cale poodpryskiwane i odblaski wypalone tak jak pisalem powyzej - rzecz gustu mnie sie podoba zespolony kierunek... jak bede mial pare groszy na zmarnowanie to kupie sobie zarowki te lustrzanki poza tym przede mna jest teraz tak widno, ze praktycznie nie uzywam dlugich:) nie razac przy tym innych, bo przeslony sa za soczewkami itd... nie mam takiej spawarki jak niektorzy do ryflowanego szkla wkladajac ksenony....
Artix ja wole dwie furtki... i chyba wiekszosc spoleczenstw woli dwie furty co widac po cenach i jak traktuje sie auta w coupe i sedanie z reszta do wykanczania wnetrz coupejki byly uzyte inne materialy. Mlody-Bydgoszcz, ja tez tak uawazam... mam nadzieje, ze wszystko bedzie gotowe na wiosne powoli bede kompletowal graty.... baran pod turbo juz w sumie ugadany z jednym specem od tlumikow prace ruszaja pelna para.... Teraz zbliza mi sie wymiana olejku.... ze zaczalem troche dynamiczniej jezdzic i uzywam czesciej wysokich obrotow... z tego wzgledu chcialem zalac jakis lepszy olejek. uzywam tylko marki fuchs i to raczej sie nie zmieni... dlatego chcialem prosic Was o rade : http://allegro.pl/listing.php/search?strin...;category=18933 daradzcie mi cos z tej listy -------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
Thu, 15 Sep 2011 - 21:22
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ |
Ta linia jest ponadczasowa. Lubię to !
|
|
|
Sat, 17 Sep 2011 - 00:10
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 |
wlej 15w50 comp 4 i bedzie si.
na ilu on ma odcinke? |
|
|
Mon, 19 Sep 2011 - 13:49
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna |
Minerala nie moge nalac, bo jest hydraulika... Odcinke ma na 7k rpm z Bezdusznym ustalilismy, ze bedzie najlepszy 5w50 millersa, przed zmiana plukanka i dodatkowo oddzielne spuszczanie z chlodnicy oleju...
-------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
Fri, 23 Sep 2011 - 21:56
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy |
Podoba mi się ten mercedes i to jak o niego dbasz, tylko pytanie, czy na reaktywny położyłeś epoksyd???
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
Mon, 26 Sep 2011 - 13:49
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna |
Witaj, na reaktywny nalozylem podklad antykorozyjny novola na bazie epoxydowej na to juz preparat bitumiczny. niestety tutaj chyba podjalem kiepska decyzje i bede musial poprawic juz pistoletem jakims dobrym preparatem na bazie asfaltu
-------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
Mon, 26 Sep 2011 - 17:03
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy |
To nie chcę cię straszyć, ale taka kombinacja nie jest najlepsza... Na grunt reaktywny NIE POWINNO nakładać się podkładu epoksydowego. Powinno się położyć podkład akrylowy, a następnie można jeszcze epoksydowy. Dodatkowo taką kombinację POWINNO się "zamknąć" lakierem akrylowym. Same podkłady z jakąś masą asfaltową, czy bitumiczną, nie stanowią dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego.
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
Wed, 28 Sep 2011 - 21:06
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna |
Robilem test na plaskowniku, ktory moczyl sie w solance przez 3 miechy, tak ze linia wody przechodzila przez wszystkie warstwy i byl dostep powietrza do niego... rdza wyszla tylko na podkladzie aktywnym... nie ruszyla antykorozyjnego. Nie jestem specjalista w lakiernictwie, ale tak mi poradzil chlop w lakierni, od ktorego kupowalem te farby... zobaczymy, najwyzej jak bedzie cos sie pojawiac, to podjade do kumpla na kolumne, zrzuce tlumiki i wozek, piasek i od nowa... trudno... a tymczasem pojawila sie nowa zabawka
Chyba nie potrzeba komentarza nowa pompa do mojej Mercedes Niech dzieci juz sie boja Otwieramy lotnisko w okolicy -------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
Thu, 29 Sep 2011 - 23:41
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy |
Nie chodziło mi o to, że reaktywny z epoksydem to zła mieszanka, bo to bardzo dobra mieszanka, tylko problem tkwi w tym, że oba lakiery są syntetyczne i działają na tych samych rozcieńczalnikach. Jest taka możliwość, że po położeniu jednego na drugi wszystko szlak trafi. Jest taka możliwość, ale nie jest to pewne. Oba powinno się od siebie "odizolować" podkładem akrylowym i wtedy masz zabezpieczenie chyba już do śmierci merca
Pompka zacna, kiedy wrzucasz?? -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
Thu, 29 Dec 2011 - 22:22
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna |
No i stalo sie w teresce wyladowal w koncu ms 3 i full sekwencja zaplonu na copach i full sekwencja paliwa....
-------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 08:25 |