Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Tereska, czyli 300ce 24V dogleg +ASD MEGAsquirted (MS3e on board)by kubeq_sq
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3
kubeq_Sq
Witam Was, poniewaz ostatnio troche poczytalem na necie opisow ludzi projektow i powinienem sie uczyc do egzaminu zawodowego, a za cholere nie moge wziac ksiazki do rak postanowilem opisac moja przygode z dosc klasycznym autem jak w124 a dokladnie jeo wersja coupe 300ce 24v 220 hp / 162 kW at 6400 /min , 265 Nm at 4600 /min...
Kupno jego to byl impuls jak to przewaznie bywa. Mialem wtedy audi coupe 80 2.8 v6 na duzym wypasie i wiedzialem, ze nie chce auta, ktore ma mniejszy silnik niz 2.5 i mniej garkow niz 6... no i na ebayu w nieczech pojawil sie on, a tak wygladal:








Na poczatku, ze i nie za bardzo sie znalem i nie mialem czasu ani pieniedzy, to autko zarejestrowalem, naprwilem blacharke i wsadzilem gaziora, bo spalanie na jetronicu do malych nie nalezalo... calkowicie zmienil sie moj styl jazdy, bo wczesniej audi to jezdzilem jak szalony, tu spuscilem z tonu, bo mercedesa dosc ciezko wyczuc, poza tym automat i tez nieco niedomagal.... z usterkami sie uporalem sam. oleju zaczal brac litrami, wiec wymienilem z wujasem uszczelniacze zaworow . od tego czasu nie ma ubytkow ... no i mozna powiedziec od tego sie zaczelo... zamiast miksera pojawil sie blos, bo mialem problemy na wysokich obrotach z przeplywem powietrza, bo misker za bardzo blokowal. no bylo juz fajnie, ale to jeszcze nie to...zanim zabralem sie za mechanike postanowilem rozswietlic przed soba droge, bo duzo podrozowalem w nocy na trasie skrzysko-poznan, wiec swiatelka nowe byly potrzebne.... grill zagialem na haku jakiegos kolesia, wiec tez wlecial nowy grillik .

Jak pojawily sie srodki zabralem sie za montaz msa ... w miedzy czasie nauczylem sie oczywiscie budowy, zasady dzialania i naprawiania kejetronica... odkrylem jak archaicznym rozwiazaniem byl i ze trzeba sie go szybko pozbyc na koszt jakiegos SA, tym bardziej, ze zawsze zamierzalem do niego zalozyc kompresor (najpierw w zartach, ale potem utrwalilem sie w przekonaniu... ) Serdecznie dzieki kolegom z forum, ktorzy pomagali mi stawiac swoje pierwsze kroki w msologii:) Sam chyba nie dalbym rady....



I teraz wyglada to tak... smile.gif w miedzy czasie postanowilem pozbyc sie automatu i wrzucic wspaniala skrzynie getraga, Mclarenowska, dogleg czy jak to nazywacie, bo roznie ludzie mowia ale jedno jest wiadome smile.gif Jedynka do tylu smile.gif no i sie zaczelo... Skoro zmieniam skrzynie, to potrzebuje mostu o innym przelozeniu, bo do automatu jest most bardzo krotki... ale jak juz bede kupowal most to trzeba kupic z ASD.... itd... no w ten sposob most z ASD i cala instalacja wraz z manualna piatka z jedynka do tylu wyladowaly w moim autku i spisuja sie swietnie:) Powoli wraca stary Kuba z audi smile.gif
Podczas przepkladki spedzilem przy nim 4 miesiace po godzinach pieszczac go do spodu... Wymienilem wszystkie elementy metalowo-gumowe z napedu, wymienilem wszystkie tulejki wahaczy z tylu, wymienilem poduchy wozka, tarcze, klocki, przewody hamulcowe itd.... wlozylem troche, ale najwiecej kosztowalo mnie pracy kónserwowanie podwozia i wozka, bo bardzo sie zmartwilem tym co moje oczy ujrzaly po zrzuceniu tylnego zawiasu, tlumikow itd.... tak wygladaly moje prace i Tereska w miedzyczasie:













Uzywalem podkladow Novol i bardzo polecam ta firme. Robilem test ich produktow –moczylem w solance katownik pomalowany poszczegolnymi podkladami nalozonymi warstwowo, tak ze widac bylo kazda warstwe... no i finalnie nie zardzewial, wiec mysle ze jest godna polecenia, a nie przykladalem sie szczegolnie specjalnie, aby zobaczyc jakosc produktu... dodatkowo wymienione zostaly wszystkie podswietlenia przyciskow i zarowki w srodku, bo zolty kolor postarzal auto...
W tej chwili jestem na etapie tworzenia map paliwa na gazie i na benzynie w mojej coupejce, bo mapy, ktore mialem po przejsciu na semisekwencje wziely w leb i calkowicie sie nie pokrywaja z wymaganiami silnika.... przejscie na msa dalo zauawazalna roznice w dynamice, elastycznosci silnika. Spalanie spadlo, moment obrotowy dostepny juz przy nizszych obrotach . bajka powiadam. auto wreszcie zaczelo oddychac. Zapomnialem dodac, ze katalizator lezy juz na poleczce, a wydechu mam lc1.
kremat0r
Wszystko ładnie i pięknie. Tylko te przednie lampy, horror totalny.
kubeq_Sq
Lampy rzecz gustu smile.gif mnie tam sie podobaja.... przynajmniej nie wygladaja badziewnie jak kierunki biale plastikowe, czasto zmatowiale badz zmleczniale nie kontrastuja ze szklem lampy... bo wedlug mnie to jest horror totalny tongue.gif
Młody-Bydgoszcz
A jaką mocą się to legitymuję?
kubeq_Sq
w chwili obecniej nie bylo hamowane, bo jeszcze mapy nie skonczone... fabrycznie 220 hp@6400rpm, 265Nm@4600. tak jak mam porownanie z jetroniciem, to jest lepiej i to sporo... jak wykoncze mapsy to podjade moze na jakas hamownie, zeby go sprawdzic.... co prawda mam w zamiarach przez zime kompletowac gratki do turbo i na wiosne go przepoczwarzyc smile.gif wtedy chcialbym go shamowac...
DOHC
trzymam kciuki za uturbienie . Super auto

pozdrawiam
kubeq_Sq
DOHC dzieki wielkie, wiesz ze jak cos nie bedzie mi wychodzilo to sie do Ciebie zglosze i bede Ci suszyl glowe, jako ze ty zasiales ta mysl w mojej glowie... a rozwinela sie po obejrzeniu podeslanych przez winowajce watkow o turbo w bmw kolegi k64 itd... smile.gif bardzo podoba mi sie stwierdzenie, ze bedzie wciagal male dzieci z ulicy smile.gif a sasiedzi pomysla, ze otworzyli nowe lotnisko w okolicy... zabily mnie te teksty smile.gif

matteusz
Wszystko fajnie oprócz lamp, no i w końcu ma być kompresor czy turbo? tongue.gif
artix
szkoda ze nie sedan , no ale to twoje auto , powodzenia !
Młody-Bydgoszcz
Właśnie kupe są najładniejsze:)Duże turbo w mercedesie nie jest złe.
kubeq_Sq
Matteusz lampy to pikus smile.gif 2h i sa orginaly... one sa bardzo praktyczne, bo jak pewnie wiesz seria ma strasznie slabe reflektory, tym abrdziej jak szklo jest juz cale poodpryskiwane i odblaski wypalone smile.gif tak jak pisalem powyzej - rzecz gustu smile.gif mnie sie podoba zespolony kierunek... jak bede mial pare groszy na zmarnowanie to kupie sobie zarowki te lustrzanki smile.gif poza tym przede mna jest teraz tak widno, ze praktycznie nie uzywam dlugich:) nie razac przy tym innych, bo przeslony sa za soczewkami itd... nie mam takiej spawarki jak niektorzy do ryflowanego szkla wkladajac ksenony....

Artix ja wole dwie furtki... i chyba wiekszosc spoleczenstw woli dwie furty co widac po cenach i jak traktuje sie auta w coupe i sedanie smile.gif z reszta do wykanczania wnetrz coupejki byly uzyte inne materialy.

Mlody-Bydgoszcz, ja tez tak uawazam... mam nadzieje, ze wszystko bedzie gotowe na wiosne smile.gif powoli bede kompletowal graty.... baran pod turbo juz w sumie ugadany z jednym specem od tlumikow smile.gif prace ruszaja pelna para....

Teraz zbliza mi sie wymiana olejku.... ze zaczalem troche dynamiczniej jezdzic i uzywam czesciej wysokich obrotow... z tego wzgledu chcialem zalac jakis lepszy olejek. uzywam tylko marki fuchs i to raczej sie nie zmieni... dlatego chcialem prosic Was o rade :
http://allegro.pl/listing.php/search?strin...;category=18933 daradzcie mi cos z tej listy smile.gif

TJung
Ta linia jest ponadczasowa. Lubię to !
raich
wlej 15w50 comp 4 i bedzie si.
na ilu on ma odcinke?
kubeq_Sq
Minerala nie moge nalac, bo jest hydraulika... Odcinke ma na 7k rpm smile.gif z Bezdusznym ustalilismy, ze bedzie najlepszy 5w50 millersa, przed zmiana plukanka i dodatkowo oddzielne spuszczanie z chlodnicy oleju... smile.gif
Rafciu
Podoba mi się ten mercedes i to jak o niego dbasz, tylko pytanie, czy na reaktywny położyłeś epoksyd???
kubeq_Sq
Witaj, na reaktywny nalozylem podklad antykorozyjny novola na bazie epoxydowej smile.gif na to juz preparat bitumiczny. niestety tutaj chyba podjalem kiepska decyzje i bede musial poprawic juz pistoletem jakims dobrym preparatem na bazie asfaltu smile.gif
Rafciu
To nie chcę cię straszyć, ale taka kombinacja nie jest najlepsza... Na grunt reaktywny NIE POWINNO nakładać się podkładu epoksydowego. Powinno się położyć podkład akrylowy, a następnie można jeszcze epoksydowy. Dodatkowo taką kombinację POWINNO się "zamknąć" lakierem akrylowym. Same podkłady z jakąś masą asfaltową, czy bitumiczną, nie stanowią dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego.
kubeq_Sq
Robilem test na plaskowniku, ktory moczyl sie w solance przez 3 miechy, tak ze linia wody przechodzila przez wszystkie warstwy i byl dostep powietrza do niego... rdza wyszla tylko na podkladzie aktywnym... nie ruszyla antykorozyjnego. Nie jestem specjalista w lakiernictwie, ale tak mi poradzil chlop w lakierni, od ktorego kupowalem te farby... zobaczymy, najwyzej jak bedzie cos sie pojawiac, to podjade do kumpla na kolumne, zrzuce tlumiki i wozek, piasek i od nowa... trudno... a tymczasem pojawila sie nowa zabawka smile.gif







Chyba nie potrzeba komentarza smile.gif nowa pompa do mojej Mercedes smile.gif Niech dzieci juz sie boja tongue.gif Otwieramy lotnisko w okolicy tongue.gif
Rafciu
Nie chodziło mi o to, że reaktywny z epoksydem to zła mieszanka, bo to bardzo dobra mieszanka, tylko problem tkwi w tym, że oba lakiery są syntetyczne i działają na tych samych rozcieńczalnikach. Jest taka możliwość, że po położeniu jednego na drugi wszystko szlak trafi. Jest taka możliwość, ale nie jest to pewne. Oba powinno się od siebie "odizolować" podkładem akrylowym i wtedy masz zabezpieczenie chyba już do śmierci merca smile.gif
Pompka zacna, kiedy wrzucasz??
kubeq_Sq
No i stalo sie smile.gif w teresce wyladowal w koncu ms 3 smile.gif i full sekwencja zaplonu na copach i full sekwencja paliwa.... smile.gif
poorchava
W jaki sposób jest sterowany LPG? Klasycznie, tzn wtryskiwacze benzynowe sterowane przez MS, a wtryskiwacze LPG przez ECU od LPG (które przechwytuje sygnały z MSa do wtryskiwaczy)? Czy może udało ci się jakoś pożenić 6 wtryskiwaczy benzyny i 6 wtryskiwaczy gazu sterowanych jednym MSem?

Sam planuję u siebie zamontować MS, i zachować LPG i szukam rozwiązań, a aktualna rzeźba Motronic + ECUmaster + STAG-4 + parę własnych zabawek elektronicznych zaczyna być mocno wkurwiająca w regulacji (Tylko motor mam trochę inny, bo C20XE z kompresorem)
oka
piękny mesik coupe biggrin.gif powodzenia w dalszych modach
kubeq_Sq
Oka THx smile.gif do pieknego to brakuje mu blacharki i nowego lakieru tongue.gif

Poorchava - wszystko ogarnia ms... mam dodatkowy komp do absu, choc ms III ogarnia nawet to i kontrole trakcji smile.gif
poorchava
Czyli masz w MS-ie 12 wyjść na wtryskiwacze, tak?
kubeq_Sq
Nie, uzywam 6ciu wyjsc z procesora, do nich mam podlaczone plytki p&h, dla ktorych rodzaj wtryskow czy lowZ czy highZ nie za bardzo robi roznice i za nimi mam 6 malych przekazniczkow wlutowanych na plytke, ktore po podaniu masy przelaczaja wtryski smile.gif banalnie proste smile.gif ms III ma oddzielny reqfuel, dead time injectors i tak dalej dla drugich map... plus korekty po cisnieniu i temperaturze gazu, afr w closed loop.... lepiej niz najnowszy stag... troche sie obawialem zakupu czy nie zainwestowac bardziej w staga do ms II, ale stwierdzilem, ze chce miec funkcje, ktore oferuje ms III i sie naprawde oplacalo. Widac niesamowita roznice w zachowaniu auta miedzy ms II i ms III .... nie znam sie az tak na programowaniu, ale algorytmy sa o wiele dokladniejsze. mapy ve ustawiane z dokladnoscia do 0.1.... bajka smile.gif
kubeq_Sq
Witam, chcialem powoli wkracac w strefe mroku, czyli powoli szykowac sobie gratki do turbo smile.gif co najwazniejsze, czyli pompke juz mam, flansze na wydech sie powoli wypalaja.... musze zakupic wtryski, blow off-a i icka, nie wpominajac o orrowaniu, ale to juz na spokojnie... no i tu mam zagwozdke. mialem zamiar uruchomic EBC u siebie, ale nie za bardzo wiem jak to ma funkcjonowac... idac dalej jakbym chcial kupic jakiegos zwyklego blow offa, to jaka firme polecacie? do takiego silnika i duuuzego turbo jaka srednice powinien miec? czy moze dwa?? ewentualne nazwy, linki do produktow itd... mile widziane smile.gif
mihas66
Sory za pytania poza tematem jaki masz reduktor bo wtryski widzę MJ, jakie masz spadki ciśnienia i jak tam termika? A tak z ciekawości ile można średnio dowalić zapłonem na LPG wg Pb95? i czuć różnice wtedy?
DOHC
CYTAT(kubeq_Sq @ Sat, 26 May 2012 - 16:53) *
Witam, chcialem powoli wkracac w strefe mroku, czyli powoli szykowac sobie gratki do turbo smile.gif co najwazniejsze, czyli pompke juz mam, flansze na wydech sie powoli wypalaja.... musze zakupic wtryski, blow off-a i icka, nie wpominajac o orrowaniu, ale to juz na spokojnie... no i tu mam zagwozdke. mialem zamiar uruchomic EBC u siebie, ale nie za bardzo wiem jak to ma funkcjonowac... idac dalej jakbym chcial kupic jakiegos zwyklego blow offa, to jaka firme polecacie? do takiego silnika i duuuzego turbo jaka srednice powinien miec? czy moze dwa?? ewentualne nazwy, linki do produktow itd... mile widziane smile.gif



pamiętaj o WG , Twój holset go nie ma . EBC megasquirtowe funkcjonuje całkiem przyjemnie i mając MSa grzech pakować MBC do auta .


pozdrawiam
kubeq_Sq
Mihas666 mam reduktory dwa -magic tlokowe... spadki cisnienia to maks 0.2 bara na wot.... problem jest jeden zasadniczy jesli chodzi o te magici- nie moge dobrac odpowiednich dysz, zeby nie byl przelany na jalowych a nie zapetlaly sie na WOT... albo woz albo przewoz.... termika az za dobrze, ostatnio myslalem nad tym jak obnizyc temperature gazu, zeby zwiekszyc wydajnosc silnika, zeby gaz sie ogrzewal dopiero na zaworze i ochladzal mieszanke zasysana smile.gif zaplon mam +5 w stosunku do PB95 i roznice miedzy mapami oczywiscie czuc... jednak dynamika na gazie w stosunku do pb jest troche inna :/ nad czym ubolewam tongue.gif

DOHC, wlasnie sie w to wszystko wgryzam tongue.gif

GIB
Reduktor Magic tłokowy to zło. Bywa że puszcza gaz do wody pod dość dużym ciśnieniem, miałem taki w volvo, nie wiedziałem co się dzieje nawet po zgaszeniu silnika z zamkniętego zbiorniczka wylewał się płyn, potem dolałem i na hamowni auto wypluło serię, ale takie rzeczy nie powinny mieć miejsca moim zdaniem.
kubeq_Sq
Witam koledzy, odgrzewam kotleta, poniewaz znow powoli chce ruszyc z pracami przy teresce... mialem troche przestoju ze wzgledu na brak czasu i funduszy, ale troche sie podreperowalem i chcialem cos ruszyc z robota.... na celowniku jest zawiecha z camberplatami, dzstanse do kol, poszerzenie blotnikow, nowy lakier, nowe uszczelki, przednia i tylna szyba nowa, nowy kolektor wydechowy pod turbo, caly nowy wydech, ic planuje kupic z iveco jesli go zmieszcze, nowe wtryski pb smile.gif no i nowe uszczelnienia silnika, nowa uszczelka pod glowica itd... smile.gif

i traz pytanie do Was, czy znacie moze w lubuskim jakiegos dobrego spawacza magika, co by mi wyspawal kolektor wydechowy i wydech pod turbo??
kubeq_Sq




Maly updajcik smile.gif tak jak mowilem ruszam powoli z pracami smile.gif Nie wiem jak uda sie z blachami bo znajomy blacharz zaczyna cos krecic, ze nie ma czasu itd... jeszcze sie okaze, ze bede musial znalesc kogo innego, albo robic sam.

Mam do Was pytanie odnosnie restrykcji do turbo HX40 na przewod olejowy. Jaka powinna byc 1mm czy 2mm?? rozne info znalazlem na forum.

Niedlugo kolejna porcja fotek gratow zakupionych do merca, a moze w weekend uda sie juz zrobic foto tego co pod macha i pierwsze odpalenie z dmuchawka w przyszlym tygodniu smile.gif



wladas
CYTAT(kubeq_Sq @ Tue, 12 Mar 2013 - 11:10) *
.

Mam do Was pytanie odnosnie restrykcji do turbo HX40 na przewod olejowy. Jaka powinna byc 1mm czy 2mm?? rozne info znalazlem na forum.



ja mam taką sama spreżarkę HX40 by 4Max i nie mam zadnej restrykcji, śruba drążona, przewód zasilający zakończony oczkiem


Rafciu
wladas a czy u Ciebie spływ nie wyszedł na górze?
wladas
CYTAT(Rafciu @ Tue, 12 Mar 2013 - 20:45) *
wladas a czy u Ciebie spływ nie wyszedł na górze?


Wszystko jest ok,
crup-nick
CYTAT(kubeq_Sq @ Tue, 12 Mar 2013 - 11:10) *



Bardzo ładny kolektor smile.gif Widzę, że zostajesz przy fabrycznym WG?
kubeq_Sq



update smile.gif nie mam wbudowanego WG smile.gif
kubeq_Sq
Panowie, napotkalem problem i potrzebuje pomocy. podczas wczorajszej proby montazu ic od Iveco okazalo sie, ze i na grubosc i szerokosc nie da rady go wcisnac... przymierzalismy icki, ktore mielismy pod reka drapiac sie po glowach i dumajac jak cos tam wkleic. jedyna sluszna wersja wydaje sie wlejenie ic od VW t5 1.9tdi 2.5 tdi przed wszystkie chlodnice i wyjscie z komory silnika i wejscie do komory silnika spowrotem na zewnatrz od podluznic... i tu moje pytanie, bo IC z VW jest dosc cienki i ogolnie nie ma porownania z tym z iveco... czy nie bedzie zbytnia restrykcja dla 3litrowego potwora?? na poczatek chcialbym wystartowac z malym boostem smile.gif max 0.5-0.6 bara...
Pan. B
To zależy od turbiny, czy przy zakładanym booscie nie będzie grzała zbytnio powietrza. Za zderzak nie wlezie?
kubeq_Sq
nie za bardzo jest jak cos zmiescic... na upartego jakbym ucial mocowania chlodnic co ida po skosie i wycial zderzak do moglbym wrzucic cos takiego



a to co ja chce zrobic wyglada mniej wiecej tak:



moze nawet daloby sie zrobic tak jak zrobili to amerykanie, ale nie mam takiego ic i nie wiem od czego mozna cos podobnego dobrac...

moze taki fmic
http://allegro.pl/intercooler-chlodnica-55...3047047875.html
wladas
wg mnie za mały IC, u mnie przy sprezyie 1.5 bar nie dałem rady nadmuchac wiecej niz 1.1 bar a temp w dolocie jak w piecu przy takim IC jak na zdjeciu
Pan. B
Jw. Taki ic może się okazać stanowczo za mały.
Edit: a jakbyś podcioł belkę zderzaka i zrobił ic tak żeby wlazł miedzy lampy?
sebek-c20xe
Dokladnie J.W. Nie bedzie to dzialac poprawnie takie ic mozna zamontowac do cieniasa 1.2t a nie do 3.0 na sporym turbo
kubeq_Sq
http://allegro.pl/intercooler-chlodnica-55...3047047875.html

a takipodapasowalby?? na poczatek?
wladas
CYTAT(kubeq_Sq @ Sun, 17 Mar 2013 - 20:18) *



dokladnie taki miałem, i do tej sprezarki za mały
kowalfik
Wszystko to dużo za małe/// Taki IC z iveco to minimum!
kubeq_Sq
http://allegro.pl/iveco-eurocargo-75e15-6-...3033803219.html

mam dokladnie taki intercooler... jakbym przerobil calkowicie mocowanie chlodnic, wycial miejsce w pasie przednim i zalozyl plaskie wiatraki, to moze jakos bys go zmiescil smile.gif pozostaje jeszcze problem z ponownym wejsciem do komory silnika :/
sebek-c20xe
Ten restrykcyjny na pewno nie bedzie smile.gif Podoba mi sie wink.gif
Pan. B
O to się mnie rozchodziło wink.gif ten cooler powinien podołać smile.gif
To po lewej na zdjęciu to nie przypadkiem kawałek syrenki? smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.