Shoutbox 0 nowych PW 


245 Stron V  « < 47 48 49 50 51 > »   
Reply to this topicStart new topic
> EMU, Traction control strona 85
Tomek_P
post Mon, 11 Feb 2013 - 12:01
Post #961


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 January 2013
Skąd: Kraków





Jeżeli mogę mieć sugestie co do nowego softu. To może przemyślał byś możliwość skalowania w oknie loga zakresu danych. Mam silnik który kręci się do 6400 obr i niekoniecznie potrzebny jest wykres do 9000 obr, tak samo MAP mam doładowanie 0,5 bara a wykres do 400kPa. Na ekranie laptopa z 10' ekranem jest to trochę nieczytelne. Może najkorzystniej gdyby wykres skalował się do tabeli Fueling VE, tutaj możemy wyskalować tabele wedle własnych potrzeb.


--------------------
BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm
Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm
Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 11 Feb 2013 - 12:01
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Jadzwin
post Mon, 11 Feb 2013 - 13:09
Post #962


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Na szybko mozesz zmodyfikowac plik xml w ktorym to jest zdefiniowane.
Nie jest to moze najbardziej eleganckie rozwiazanie, ale rozwiaze Twoj problem.

W katalogu gdzie masz zainstalowany soft do EMU jest podkatalog XML
W nim znajdz podkatalog log, a w nim plik version0_xxx.xml, gdzie xxx to numer firmwareu ktory uzywasz.

I tak np. dla obrotow linia w pliku wyglada nastepujaco:

<symbol name="RPM" storage="word" type="value" divider = "1" unit="RPM" group="Basic" gauge="1" gaugeMin="0" gaugeMax="9000" tick="1000" gaugeDiv="1000"> </symbol>


Zmien sobie gaugeMax na 6500 i bedziesz mial jak potrzebujesz.

W przyszlosci bedzie funkcja definiowanai tego bo musi to byc tak jakby nad tym plikiem xml.

Pozdrowienia
Jadzwin





CYTAT(Tomek_P @ Mon, 11 Feb 2013 - 13:01) *
Jeżeli mogę mieć sugestie co do nowego softu. To może przemyślał byś możliwość skalowania w oknie loga zakresu danych. Mam silnik który kręci się do 6400 obr i niekoniecznie potrzebny jest wykres do 9000 obr, tak samo MAP mam doładowanie 0,5 bara a wykres do 400kPa. Na ekranie laptopa z 10' ekranem jest to trochę nieczytelne. Może najkorzystniej gdyby wykres skalował się do tabeli Fueling VE, tutaj możemy wyskalować tabele wedle własnych potrzeb.


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek_P
post Mon, 11 Feb 2013 - 18:44
Post #963


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 January 2013
Skąd: Kraków





CYTAT(Jadzwin @ Mon, 11 Feb 2013 - 13:09) *
Na szybko mozesz zmodyfikowac plik xml w ktorym to jest zdefiniowane.


Dzięki to mi wystarczy.

Jak możesz mi jeszcze odpowiedzieć na pytanie o Idle PID Control.
Jak mam go wyłączonego to mam stabilne obroty. Oczywiście jak obciąże silnik np. światłami lub dmuchawą to spadają obroty, dlatego chciałem włączyć PID Control
A jak próbuje uruchomić PID to silnik strasznie faluje i w końcu gaśnie, próbowałem zmieniać parametry kP, kI, kD ale nie wiele to daje.
Jak się za to zabrać?


--------------------
BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm
Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm
Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
loony
post Mon, 11 Feb 2013 - 19:05
Post #964


User
Dołączył: Mon, 03 January 2005
Skąd: Lublin





metoda Zieglera–Nicholsa?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzespe
post Mon, 11 Feb 2013 - 21:08
Post #965


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 September 2008
Skąd: UK





QUOTE (Tomek_P @ Mon, 11 Feb 2013 - 18:44) *
Dzięki to mi wystarczy.

Jak możesz mi jeszcze odpowiedzieć na pytanie o Idle PID Control.
Jak mam go wyłączonego to mam stabilne obroty. Oczywiście jak obciąże silnik np. światłami lub dmuchawą to spadają obroty, dlatego chciałem włączyć PID Control
A jak próbuje uruchomić PID to silnik strasznie faluje i w końcu gaśnie, próbowałem zmieniać parametry kP, kI, kD ale nie wiele to daje.
Jak się za to zabrać?

w skorcie P- proportional czyli reakcja sterownika jest proporcjonalna do bledu im wiekszy blad tym output sterownika wiekszy .. wazne ten skaldnik w "pojedynke nigdy ne doprowadzi do wysterwania ukladu tak by blad bvyl rowny zero jako ze gdy blad sie zmniejsza to dzialanie tej czesci sterownika tez sie zmniejsza..
i - integral czesc zmiana "w czasie" bardzo wolny output sterownika tak by zniwelowac istmiejacy bad... uwaga by nie przesadzic " internal wind up" wplyw tego czynnika nalezy oglaniczyc ..
D erivative czyli tzw dziala jak "tlumik" zalezny od predkosci zmiany wielkosci bledu!!! troche trudne do wytlumaczenia.....
generalnie zacznij od zerowego I oraz D i powoli zwiekszaj czynnink P bys uzyskiwal zadane obroty w pewnym momencie system zacznie "przestrzelac" cholera nie wiem jakiego tu slowa uzyc (overshoot) i teraz dodaj powoli czynnik D by wytlumic to.. Nie martw sie jak nie osiagnie idealnych obrotow reszta zajmie sie czynnik I ktory teraz mozesz troche dodac..
Troche cierpliwosci i powinno byc ok wink.gif


--------------------
Data logging, race car engineering ,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Mon, 11 Feb 2013 - 21:13
Post #966


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Chyba Ci chodziło o słowo przeregulowowany smile.gif O ile dobrze pamiętam ze szkoły z automatyki smile.gif


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sikaykiee
post Thu, 14 Feb 2013 - 00:04
Post #967


Rookie
Dołączył: Sun, 14 October 2012





W outputs jest CLT Freq output. Można by dodać coś takiego żeby zmieniało się wypełnienie a częstotliwość ustawić na stałym poziomie?
Chodzi mi konkretnie o wysterowanie wskaźnika temperatury w Astra G, tam na zegary idzie PWM około 100Hz i zmienia się wypełnienie w zależności od temperatury.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
homzic
post Sun, 17 Feb 2013 - 16:47
Post #968


Rookie
Dołączył: Sat, 23 July 2011





Czy ktoś mógłby podzielić się jakąś działającą konfiguracją (projektem emu) pod tego kompa?
Nie chodzi mi o to, że mi się nie chce szukać - bo trochę teorii już łyknąłem - ale fajnie by było mieć np. jakiś kompletny w miarę sprawdzony projekt np. silnika 1.2 8v fire albo 16v (fiata). Wtedy prościej nowemu adeptowi pochytać co się z czym je i rozgryzać dalsze niuanse.
Jeżeli ktoś może się czymś takim podzielić to będę wdzięczny.
Jeśli za dużo wymagam to proszę o nie mieszanie mnie z błotem smile.gif.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sun, 17 Feb 2013 - 19:46
Post #969


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Poszukaj sobie cos z megasquirta. Jesli chodzi o cele czysto dydaktyczne to jak najbardziej ok. ale jesli szukasz gotowca to odradzam takie rozwiazanie bo mozesz uwalic silnik. Zbyt wiele zmiennych wchodzi w gre, wtryski, ew. turbo itd...


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
forti
post Sun, 17 Feb 2013 - 20:18
Post #970


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Wroclaw





Mam pytanie chce uzyc cewek od bmw sa one pasywne, jesli uzyje tranzystorow IGBT bede mogl je polaczyc w pary, tak jak to mozna zrobic w megasquirt? chce do 6 wyjsc podlaczyc 12 cewek zrobic COP w wasted spark w silniku v12. Drugie pytanie to jak podlaczyc wtryskiwacze w pary ? Szeregowo czy rownolegle dolaczajac odpowiednie rezystory pamietajac ze ma byc ich 12 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
homzic
post Sun, 17 Feb 2013 - 21:10
Post #971


Rookie
Dołączył: Sat, 23 July 2011





Z MSa już mam bo tam baza i cała wiedza jest spora i bardzo pomocna. Jednak biorąc pod uwagę mój ewentualny zakup EMU chciałem sobie już w miarę poukładać wszystko teoretycznie i posprawdzać czy gdzieś się machnąłem w podstawach. Ale jak nikt nie ma lub nie chce się podzielić to nie ma dla mnie problemu.
Powiedzcie mi tylko czy żeby program do EMU zapamiętał to co sobie ustawiam w projekcie i zapisuję to muszę cały czas mieć ECU podpięty? Bo coś sobie ustawiam i za każdym nowym włączeniem programu on nie ma zapisanych rzeczy co już ustawiłem.

No i tak jeszcze z tematu pobocznego to widzę, że w końcu pojawiła się nowa stronka. Teraz jeszcze tylko forum i baza gotowców (charakterystyki czujników np) by się przydała.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sun, 17 Feb 2013 - 23:32
Post #972


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Panowie, to jest temat o EMU, temat o MS znajdziecie w innym miejscu.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WielkiW
post Mon, 18 Feb 2013 - 08:54
Post #973


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: 100lica





CYTAT(homzic @ Sun, 17 Feb 2013 - 21:10) *
Bo coś sobie ustawiam i za każdym nowym włączeniem programu on nie ma zapisanych rzeczy co już ustawiłem.


To o czym piszesz to jest kwestia softu, jak robisz projekt bez podpiętego EMU zapisuje ci się w katalogu \EMU\DEFAULT po pierwszym podłączeniu EMU tworzy ci sie katalog z nazwa jaka nadałeś urządzeniu np. \EMU\Wuniek EMU dodatkowo przy każdym podłączeniu zaczytywane są ustawienia z EMU i zastępują otwarty projekt, jeżeli chcesz mieć ustawienia pulpitów po prostu przegraj wszystko z DEFAULT do swojego projektu po podłączeniu EMU i wczytaniu zapisanego projektu zostanie on zapisany w EMU.

Co do ustawień EMU w fiacie 1.2 to w zasadzie wykorzystałem to co jest już EMU jedyne co trzeba było sprawdzić to ustawienie czujnika położenia wału :







i jeszcze nie dokończony pin out z seryjnej instalacji (prawie wszystkie kable są w kostce A komputera IAW 59F):

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 18 Feb 2013 - 14:31
Post #974


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Mozesz zastosowac zewnetrzne IGBT, ale wtedy musisz ustawic wyjscie jak do cewek aktywnych.
Ja bym proponowal 3 zewnetrzne moduly Boscha np. z 1.8T. Uzywane mozna naprawde tanio kupic.




CYTAT(forti @ Sun, 17 Feb 2013 - 21:18) *
Mam pytanie chce uzyc cewek od bmw sa one pasywne, jesli uzyje tranzystorow IGBT bede mogl je polaczyc w pary, tak jak to mozna zrobic w megasquirt? chce do 6 wyjsc podlaczyc 12 cewek zrobic COP w wasted spark w silniku v12. Drugie pytanie to jak podlaczyc wtryskiwacze w pary ? Szeregowo czy rownolegle dolaczajac odpowiednie rezystory pamietajac ze ma byc ich 12 ?



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brus_ik
post Thu, 21 Feb 2013 - 14:48
Post #975


Super User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Starachowice





Jest szansa na podanie jakiegoś przybliżonego, ale w miarę realnego terminu na pełną obsługę silnika S54b32 z BMW M3 E46 przez EMU ? O ile elektroniczna przepustnica z tego co udało mi się przeczytać jest na ukończeniu, to nic nie słychać w temacie sterowania zmiennymi fazami rozrządu w tym silniku poza zapowiedziami, że będzie to jednym z priorytetów jeszcze przed oficjalną premierą EMU.

Pozdrawiam


--------------------
2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32
1997 E36 M3 S62B50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Thu, 21 Feb 2013 - 20:00
Post #976


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Dołączam się do pytania jednak proszę o datę oficjalnego wsparcia LPG...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Fri, 22 Feb 2013 - 10:42
Post #977


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





Wspólna praca z Ecumaster zaowocowała, Nissan trigger oficjalnie działa. Wczoraj ukończyłem testy i nie ma problemów z zapłonem. Nie trzeba tarczek, nie trzeba kombinować. Podłączyć i stroić za seryjnym czujniku.

Ktoś chce żeby jakiś system był szybciej wspierany ? potrzeba samochodu na testy.


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Fri, 22 Feb 2013 - 11:07
Post #978


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





mow prawde Artur tongue.gif ....


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wałek
post Fri, 22 Feb 2013 - 11:17
Post #979


Frequent User
Dołączył: Tue, 27 October 2009





ja chce dwa fazowane wałki w vr smile.gif moge auto podstawić, tyle ze silnik narazie na palecie i prędko nie będize jeździło wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
macpl
post Sat, 23 Feb 2013 - 06:36
Post #980


Forum Homee
Dołączył: Wed, 16 October 2002
Skąd: wawa





CYTAT(kisielisodd @ Fri, 22 Feb 2013 - 10:42) *
Wspólna praca z Ecumaster zaowocowała, Nissan trigger oficjalnie działa. Wczoraj ukończyłem testy i nie ma problemów z zapłonem. Nie trzeba tarczek, nie trzeba kombinować. Podłączyć i stroić za seryjnym czujniku.

Ktoś chce żeby jakiś system był szybciej wspierany ? potrzeba samochodu na testy.

To jest dobre info napewno lepiej obsluguje niz zj... AEM.... ktory plywa zaplonem.
Jak bedziesz mial mozliwosc to zakrec go wyzej niz teraz bo ja ma takiego na 9krpm....
Pozdro


--------------------
Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya
S13 Moon Blue
EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie.

Hamownia 4x4 Dyno Project

2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

245 Stron V  « < 47 48 49 50 51 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 09:43