![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#961
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 January 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Jeżeli mogę mieć sugestie co do nowego softu. To może przemyślał byś możliwość skalowania w oknie loga zakresu danych. Mam silnik który kręci się do 6400 obr i niekoniecznie potrzebny jest wykres do 9000 obr, tak samo MAP mam doładowanie 0,5 bara a wykres do 400kPa. Na ekranie laptopa z 10' ekranem jest to trochę nieczytelne. Może najkorzystniej gdyby wykres skalował się do tabeli Fueling VE, tutaj możemy wyskalować tabele wedle własnych potrzeb.
-------------------- BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#962
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Na szybko mozesz zmodyfikowac plik xml w ktorym to jest zdefiniowane.
Nie jest to moze najbardziej eleganckie rozwiazanie, ale rozwiaze Twoj problem. W katalogu gdzie masz zainstalowany soft do EMU jest podkatalog XML W nim znajdz podkatalog log, a w nim plik version0_xxx.xml, gdzie xxx to numer firmwareu ktory uzywasz. I tak np. dla obrotow linia w pliku wyglada nastepujaco: <symbol name="RPM" storage="word" type="value" divider = "1" unit="RPM" group="Basic" gauge="1" gaugeMin="0" gaugeMax="9000" tick="1000" gaugeDiv="1000"> </symbol> Zmien sobie gaugeMax na 6500 i bedziesz mial jak potrzebujesz. W przyszlosci bedzie funkcja definiowanai tego bo musi to byc tak jakby nad tym plikiem xml. Pozdrowienia Jadzwin Jeżeli mogę mieć sugestie co do nowego softu. To może przemyślał byś możliwość skalowania w oknie loga zakresu danych. Mam silnik który kręci się do 6400 obr i niekoniecznie potrzebny jest wykres do 9000 obr, tak samo MAP mam doładowanie 0,5 bara a wykres do 400kPa. Na ekranie laptopa z 10' ekranem jest to trochę nieczytelne. Może najkorzystniej gdyby wykres skalował się do tabeli Fueling VE, tutaj możemy wyskalować tabele wedle własnych potrzeb.
-------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#963
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 January 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Na szybko mozesz zmodyfikowac plik xml w ktorym to jest zdefiniowane. Dzięki to mi wystarczy. Jak możesz mi jeszcze odpowiedzieć na pytanie o Idle PID Control. Jak mam go wyłączonego to mam stabilne obroty. Oczywiście jak obciąże silnik np. światłami lub dmuchawą to spadają obroty, dlatego chciałem włączyć PID Control A jak próbuje uruchomić PID to silnik strasznie faluje i w końcu gaśnie, próbowałem zmieniać parametry kP, kI, kD ale nie wiele to daje. Jak się za to zabrać? -------------------- BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm |
|
|
![]()
Post
#964
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 03 January 2005 Skąd: Lublin ![]() |
metoda Zieglera–Nicholsa?
|
|
|
![]()
Post
#965
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 September 2008 Skąd: UK ![]() |
Dzięki to mi wystarczy. Jak możesz mi jeszcze odpowiedzieć na pytanie o Idle PID Control. Jak mam go wyłączonego to mam stabilne obroty. Oczywiście jak obciąże silnik np. światłami lub dmuchawą to spadają obroty, dlatego chciałem włączyć PID Control A jak próbuje uruchomić PID to silnik strasznie faluje i w końcu gaśnie, próbowałem zmieniać parametry kP, kI, kD ale nie wiele to daje. Jak się za to zabrać? w skorcie P- proportional czyli reakcja sterownika jest proporcjonalna do bledu im wiekszy blad tym output sterownika wiekszy .. wazne ten skaldnik w "pojedynke nigdy ne doprowadzi do wysterwania ukladu tak by blad bvyl rowny zero jako ze gdy blad sie zmniejsza to dzialanie tej czesci sterownika tez sie zmniejsza.. i - integral czesc zmiana "w czasie" bardzo wolny output sterownika tak by zniwelowac istmiejacy bad... uwaga by nie przesadzic " internal wind up" wplyw tego czynnika nalezy oglaniczyc .. D erivative czyli tzw dziala jak "tlumik" zalezny od predkosci zmiany wielkosci bledu!!! troche trudne do wytlumaczenia..... generalnie zacznij od zerowego I oraz D i powoli zwiekszaj czynnink P bys uzyskiwal zadane obroty w pewnym momencie system zacznie "przestrzelac" cholera nie wiem jakiego tu slowa uzyc (overshoot) i teraz dodaj powoli czynnik D by wytlumic to.. Nie martw sie jak nie osiagnie idealnych obrotow reszta zajmie sie czynnik I ktory teraz mozesz troche dodac.. Troche cierpliwosci i powinno byc ok ![]() -------------------- Data logging, race car engineering ,
|
|
|
![]()
Post
#966
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Chyba Ci chodziło o słowo przeregulowowany
![]() ![]() -------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#967
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 14 October 2012 ![]() |
W outputs jest CLT Freq output. Można by dodać coś takiego żeby zmieniało się wypełnienie a częstotliwość ustawić na stałym poziomie?
Chodzi mi konkretnie o wysterowanie wskaźnika temperatury w Astra G, tam na zegary idzie PWM około 100Hz i zmienia się wypełnienie w zależności od temperatury. |
|
|
![]()
Post
#968
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 23 July 2011 ![]() |
Czy ktoś mógłby podzielić się jakąś działającą konfiguracją (projektem emu) pod tego kompa?
Nie chodzi mi o to, że mi się nie chce szukać - bo trochę teorii już łyknąłem - ale fajnie by było mieć np. jakiś kompletny w miarę sprawdzony projekt np. silnika 1.2 8v fire albo 16v (fiata). Wtedy prościej nowemu adeptowi pochytać co się z czym je i rozgryzać dalsze niuanse. Jeżeli ktoś może się czymś takim podzielić to będę wdzięczny. Jeśli za dużo wymagam to proszę o nie mieszanie mnie z błotem ![]() |
|
|
![]()
Post
#969
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Poszukaj sobie cos z megasquirta. Jesli chodzi o cele czysto dydaktyczne to jak najbardziej ok. ale jesli szukasz gotowca to odradzam takie rozwiazanie bo mozesz uwalic silnik. Zbyt wiele zmiennych wchodzi w gre, wtryski, ew. turbo itd...
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#970
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw ![]() |
Mam pytanie chce uzyc cewek od bmw sa one pasywne, jesli uzyje tranzystorow IGBT bede mogl je polaczyc w pary, tak jak to mozna zrobic w megasquirt? chce do 6 wyjsc podlaczyc 12 cewek zrobic COP w wasted spark w silniku v12. Drugie pytanie to jak podlaczyc wtryskiwacze w pary ? Szeregowo czy rownolegle dolaczajac odpowiednie rezystory pamietajac ze ma byc ich 12 ?
|
|
|
![]()
Post
#971
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 23 July 2011 ![]() |
Z MSa już mam bo tam baza i cała wiedza jest spora i bardzo pomocna. Jednak biorąc pod uwagę mój ewentualny zakup EMU chciałem sobie już w miarę poukładać wszystko teoretycznie i posprawdzać czy gdzieś się machnąłem w podstawach. Ale jak nikt nie ma lub nie chce się podzielić to nie ma dla mnie problemu.
Powiedzcie mi tylko czy żeby program do EMU zapamiętał to co sobie ustawiam w projekcie i zapisuję to muszę cały czas mieć ECU podpięty? Bo coś sobie ustawiam i za każdym nowym włączeniem programu on nie ma zapisanych rzeczy co już ustawiłem. No i tak jeszcze z tematu pobocznego to widzę, że w końcu pojawiła się nowa stronka. Teraz jeszcze tylko forum i baza gotowców (charakterystyki czujników np) by się przydała. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#972
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
-------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#973
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 19 December 2006 Skąd: 100lica ![]() |
Bo coś sobie ustawiam i za każdym nowym włączeniem programu on nie ma zapisanych rzeczy co już ustawiłem. To o czym piszesz to jest kwestia softu, jak robisz projekt bez podpiętego EMU zapisuje ci się w katalogu \EMU\DEFAULT po pierwszym podłączeniu EMU tworzy ci sie katalog z nazwa jaka nadałeś urządzeniu np. \EMU\Wuniek EMU dodatkowo przy każdym podłączeniu zaczytywane są ustawienia z EMU i zastępują otwarty projekt, jeżeli chcesz mieć ustawienia pulpitów po prostu przegraj wszystko z DEFAULT do swojego projektu po podłączeniu EMU i wczytaniu zapisanego projektu zostanie on zapisany w EMU. Co do ustawień EMU w fiacie 1.2 to w zasadzie wykorzystałem to co jest już EMU jedyne co trzeba było sprawdzić to ustawienie czujnika położenia wału : ![]() ![]() ![]() i jeszcze nie dokończony pin out z seryjnej instalacji (prawie wszystkie kable są w kostce A komputera IAW 59F): ![]() |
|
|
![]()
Post
#974
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Mozesz zastosowac zewnetrzne IGBT, ale wtedy musisz ustawic wyjscie jak do cewek aktywnych.
Ja bym proponowal 3 zewnetrzne moduly Boscha np. z 1.8T. Uzywane mozna naprawde tanio kupic. Mam pytanie chce uzyc cewek od bmw sa one pasywne, jesli uzyje tranzystorow IGBT bede mogl je polaczyc w pary, tak jak to mozna zrobic w megasquirt? chce do 6 wyjsc podlaczyc 12 cewek zrobic COP w wasted spark w silniku v12. Drugie pytanie to jak podlaczyc wtryskiwacze w pary ? Szeregowo czy rownolegle dolaczajac odpowiednie rezystory pamietajac ze ma byc ich 12 ? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#975
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 16 August 2006 Skąd: Starachowice ![]() |
Jest szansa na podanie jakiegoś przybliżonego, ale w miarę realnego terminu na pełną obsługę silnika S54b32 z BMW M3 E46 przez EMU ? O ile elektroniczna przepustnica z tego co udało mi się przeczytać jest na ukończeniu, to nic nie słychać w temacie sterowania zmiennymi fazami rozrządu w tym silniku poza zapowiedziami, że będzie to jednym z priorytetów jeszcze przed oficjalną premierą EMU.
Pozdrawiam -------------------- 2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32 1997 E36 M3 S62B50 |
|
|
![]()
Post
#976
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Dołączam się do pytania jednak proszę o datę oficjalnego wsparcia LPG...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#977
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Wspólna praca z Ecumaster zaowocowała, Nissan trigger oficjalnie działa. Wczoraj ukończyłem testy i nie ma problemów z zapłonem. Nie trzeba tarczek, nie trzeba kombinować. Podłączyć i stroić za seryjnym czujniku.
Ktoś chce żeby jakiś system był szybciej wspierany ? potrzeba samochodu na testy. -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#978
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
mow prawde Artur
![]() -------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#979
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 27 October 2009 ![]() |
ja chce dwa fazowane wałki w vr
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#980
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: wawa ![]() |
Wspólna praca z Ecumaster zaowocowała, Nissan trigger oficjalnie działa. Wczoraj ukończyłem testy i nie ma problemów z zapłonem. Nie trzeba tarczek, nie trzeba kombinować. Podłączyć i stroić za seryjnym czujniku. Ktoś chce żeby jakiś system był szybciej wspierany ? potrzeba samochodu na testy. To jest dobre info napewno lepiej obsluguje niz zj... AEM.... ktory plywa zaplonem. Jak bedziesz mial mozliwosc to zakrec go wyzej niz teraz bo ja ma takiego na 9krpm.... Pozdro -------------------- Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya S13 Moon Blue EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie. Hamownia 4x4 Dyno Project 2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 09:43 |