Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> SAAB TURBO evo X - 416,5KM i 521Nm @ 1.8 > 1,5bara, 900NG z B204L dotleniony przez TD05H-152G6-12T
Coobcio
post Tue, 26 Jul 2011 - 09:32
Post #61


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Haha 50mm to mają nissany 200SX S14 z SR20DET, W naszych Saabach jest fi 65mm !! ale co z tego jak orurowanie tłoczące ma w środku 47mm a w tym power capie na wejściu jest zwężka do 42mm:
http://photo.platonoff.com/Auto/20060521.S...ody_Inlet_Pipe/

A poprawia się to tak że się ucina część i dospawuje kawał alu rurki fi 60mm coś jak tutaj:


W swojej zielonej 900 tak zrobiłem, bardzo ale to bardzo po tym zabiegu poprawił się dół i reakcja na gaz...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 26 Jul 2011 - 09:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mirage
post Tue, 26 Jul 2011 - 21:48
Post #62


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Dokładnie, ta rura daje dużo. Nie tyle mocy co zachowania się samego silnika


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Tue, 26 Jul 2011 - 21:58
Post #63


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





Ta co siada na seryjne orurowanie (np.: z GS'a lub Abbott'a, notabene za srylion GBP (326 aktulanie))i ma tą fajną zwężkę na początku (od strony IC)? Bo z tego co wiem, u Was obu jest od WY z IC do przepustnicy jedna średnica wink.gif, a to nieco zmienia postać rzeczy.


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matt_matt
post Wed, 27 Jul 2011 - 15:35
Post #64


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010
Skąd: Mazowieckie





CYTAT(Coobcio @ Tue, 26 Jul 2011 - 09:16) *
Na I biegu i tak mam zapłon w granicach 6-10 stopni maks...
Jest dobrze jedyne co to bym chciał na dniach ogarnąć to kolanko nad przepustnicą gazu coby nie było w nim zwężki 42mm biggrin.gif


Ja już nad tym pracuje od pewnego czasu. tongue.gif Niedługo pochwale się prototypem.


--------------------
Stage3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 17 Dec 2011 - 18:11
Post #65


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT(Saabinho @ Tue, 26 Jul 2011 - 21:48) *
Dokładnie, ta rura daje dużo. Nie tyle mocy co zachowania się samego silnika

mocy też daje smile.gif
Fabryczne kolanko nad przepustnicą zawęża się do 43mm przy czym przepustnica ma aż 65mm !
JA skróciłem fleksem to kolanko o dobre 8cm pozbywając się przy tym zakrętu no i otrzymałem już przekrój 47mm, do tego kolanko silikonowe 45 stopni gięcie fi 52mm i bez strojenia zanotowałem takie przyrsty:


zilustrowanie tego modu smile.gif



W aucie troszkę się pozmieniało i żeby nie było że auto jest mocne a nie hamuje to na przednią oś wleciały 330mm tarcze zcisnakne przez większe zaciski hamulcowe z modelu 9-5 AERO:




Zaraz uderzamy na pomiary z Race Logica 100-200 smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosiniak
post Sat, 17 Dec 2011 - 18:17
Post #66


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





100 juz macie biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Sat, 17 Dec 2011 - 18:22
Post #67


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





330mm to z czego to, z nowego Aero? ja mam 308 z 9-5 Aero.
Już kumam. Zaciski takie jak u mnie, a tarcza większa od czegoś tam. Pewnie od nowego opla jakiegoś-Insignia OPC?


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LucasSR
post Sat, 17 Dec 2011 - 18:24
Post #68


Frequent User
Dołączył: Thu, 29 January 2009
Skąd: Warszawa/Radom





aż miło patrzeć na ten wykres po takim modzie. Przyrost niesamowity ohmy.gif


--------------------
360 km / 450nm

http://scirocco-club.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 17 Dec 2011 - 18:36
Post #69


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





No, w koncu i hebel jest odpowiedni. Zeby jeszcze dalo rade tanio pozbyc sie tego saabowego "gumowego" prowadzenia, to byloby idealnie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Sat, 17 Dec 2011 - 19:17
Post #70


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





mój się gumowo nie prowadzi


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zxcv
post Sat, 17 Dec 2011 - 20:58
Post #71


Frequent User
Dołączył: Thu, 22 October 2009
Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski





Coobcio a co to za "mod rozrządu"? On chyba też coś dał? Bo coś mi się wierzyć nie chce że poprawienie przepływu na kolanku dało przyrost 17KM i 44NM! Tak czy inaczej w poniedziałek atakuję mojego Saaba "kątówką" biggrin.gif Ale na jakieś cudowne przyrosty nie liczę.


--------------------
BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie
Audi A6Q 2.7TT
A3Q 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Renia
post Sat, 17 Dec 2011 - 21:10
Post #72


Rookie
Dołączył: Fri, 07 May 2010
Skąd: Kazimierz Dolny/ Warszawa





Mod rozrządu to już wcześniej był, na wykresie jest przyrost po samej wymianie rurek dolotowych smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Sat, 17 Dec 2011 - 22:13
Post #73


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(jackkpl @ Sat, 17 Dec 2011 - 18:36) *
No, w koncu i hebel jest odpowiedni. Zeby jeszcze dalo rade tanio pozbyc sie tego saabowego "gumowego" prowadzenia, to byloby idealnie.


załóż koła 17" i nie będzie tak gumowato smile.gif


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 17 Dec 2011 - 22:25
Post #74


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Na 16" już się gumowato nie prowadzi, fakt że akurat do tego egzemplarza wleciały wachacze z Vectry A + poliuretan - bardzo to poprawiło prowadzenie i trakcję, normalnie pewnie można autem się poruszać, choć w zakrętach zrobiło się nadsterowne...

Ps. Mod rozrządu w tym wypadku polegał na cofnięciu jednocześnie wałka ssącego i wydechowego, taki przyniosło dał efekt samego cofania wałków:


Za sprawą nastawnej zębatki którą made in Poland smile.gif Chciałbym wypłaszczyć przebieg momentu i może udało by się do 400KM dobić na turbinie z EVO X - oglądałem wykresy na forum EVO i wiem że się da, oczywiście kosztem gorszego spoola...






--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Sat, 17 Dec 2011 - 22:28
Post #75


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Pierwszy wykres to 0-100 w 5,40s i 0-190 w 14,33. Za chwilę wkleję tabelki z porównaniem z moim "żarłaczem drogojadem".



--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 17 Dec 2011 - 22:31
Post #76


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Hehe z 3 na 4 zapiąłem niemal jak DSG ledwo co się wykresik załamał smile.gif
Mokro ślisko myślę że jakieś wysokie 4 sek do paki na tym Federalu RSR by było do ogarnięcia zwłaszcza jakby szybko zapiąć II bieg bo tu widzę że zwłoka trwała dobre 0,4 sek...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Sat, 17 Dec 2011 - 22:50
Post #77


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





No to teraz porównanie, do którego musiałem wybrać porównywalnych, zmierzonych danych. 0-200 nie było możliwe, więc jest 0-190:

Krótka skrzynia daje radę. Przez to, że do 100 samochód jest szybszy - do 190 też - ale tylko od zera:





--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 17 Dec 2011 - 23:10
Post #78


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





No górą strasznie zdycha ten czarny ale popracuje się nad tym - liczę że pokręcenie wałeczkiem pomoże...
Śmiesznie jest że po mimo najkrótszej skrzyni jakiej montowano w Saabach na IV biegu jedzie 209km/h @ 7000obr.min


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Sat, 17 Dec 2011 - 23:18
Post #79


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Z drugiej strony zobacz, czy warto wymieniać skrzynię za de facto niewielkie pieniądze (ale roboty trochę i czasu) aby być od 0 do 190km/h 3,12m z przodu (czyli o długość smarta)


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Sat, 17 Dec 2011 - 23:24
Post #80


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Wielkie dzięki za foty zębatek regulowanych . Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 14:19