![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
SAAB 900NG rocznik 1994
Wszystko seria jedynie dołożona turbosprężarka z Lancera EVO X + 70mm wydech, dolot ze stożkiem K&N oraz większy IC i wtryski paliwa ![]() A Teraz czas na histrię: Od Klubowicza z SKP udało mi się po taniości kupić w dość dobrym stanie Saaba 900NG Coupe z 94 roku, jakieś duperele były w nim do ogarnięcia typu problemy z instalacją LPG, ciężko chodząca linka gazu, nie działająca klima, poduszki pod silnikiem do wymiany a reszty pierdół nie pamiętam... Auto przez dobrze ponad pół roku dzielnie mi służyło jako tani środek transportu z wystarczającymi osiągami, w momencie zakupu miał wgrany typowy soft Stage I... Po przyjechaniu nim z Poznania odrazu zabrałem się za przeglądzik i wymieniłem świeczki na zimniejsze BCPR7ES, Olej 10w60 i filtr, filtr paliwa a w miejsce seryjnego filtra powietrza wleciała wkładka K&N oraz dodatkowo zmodyfikowałem puszkę filtra tzn wleciał kominek 80mm oraz podciągnąłem nieco cięgło WG i co najcenniejsze dla mnie uruchomiłem instalację LPG ![]() Po jakimś czasie zawitał luźniejszy wydech fi70mm łącznie z DP tej samej średnicy oraz poprawiłem nieco sofcik, poniżej Efekt tych paru modów: ![]() Następnie przyszedł czas na zabawy, z racji tego że pojawił się nowszy wygodniejszy i cichszy ![]() ![]() Tak więc by dostarczyć dodatkowej porcji paliwa zostały wymienione wtryski paliwa na większe pasującego pnp Siemensa DECE 630mm, przy tej okazji zdemontowałem kolektor ssący i go przeportowałem usuwając z niego końca zwężki. Seryjny jedno stronny Intercooler został zastąpiony znacznie większym przelotowym pochodzącym z ciężarówki, został tak przerobiony i zamontowany by nie kolidował z klimatyzacją. ![]() ![]() ![]() Dalej trzeba było wystrugać nowy kolektor wydechowy, oraz downpipe pod znacznie większą turbosprężarkę na twin scrollu: ![]() ![]() Coby upchnąć to pod maska trzeba było seryjny wentylator chłodnicy zastąpić znacznie cieńszym chińskim zamiennikiem a coby nie było mu za ciepło i nie spłynął to kolektor owinięty został bandażem termicznym. Efektem powyższych prac jest taki oto wykres wygenerowany przy doładowaniu 1,42-1,36bara: ![]() Turbina z EVO X swoim wstawaniem biję na głowę seryjnego malusieńkiego Garreccika T25 który wydawał się być i tak mało lagliwym, ale w porównaniu ze znacznie większą turbiną na TT słabo sobie radzi z dołu: 2000obr.min T25 = 195Nm / EVO = 215Nm 2500obr.min T25 = 250Nm / EVO = 265Nm 3000obr.min T25 = 320Nm / EVO = 370Nm T25 swoje max wynoszące 395Nm osiąga przy 3620 a turbina z EVO tą samą wartość generuje już od 3050obr.min ![]() ![]() ![]() Na turbince z EVO na inercyjnej hamowni 480Nm pojawia się już od 3500obr.min, na ulicy pełne doładowania a nawet delikatne przeładowanie do 1,51-1,53bara ukazuje się od 2800-3100 w zależności od biegu, dla mnie jest to królowa wstawania ![]() Nawet z dodania gazu na suchym na jakiejś nie za bardzo starej oponie w rozmiarze 215/45R17 na II biegu auto czasem potrafi zamielić !! ![]() Aha no i jakaś fotka z zewnątrz jak się auto prezentuje: ![]() ![]() ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Mon, 17 January 2011 ![]() |
tylko ten tlumik... schowaj ta puche i bedzie 100% sleeper. Uwielbiam takie auta
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 November 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
Kurde ziom najbardziej niepozorne w tym zestawie sa felgi
![]() -------------------- Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
No dokladnie. Tylko ta pucha nie bardzo...reszta mega
![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Oj tam czepiacie się pucha to oryginalny Sebring kupiony na allegro za niespełna 200zł, fakt że ciut mógłby być cichszy
![]() Filmik ze strojenia jeszcze posiadam dzięki Limonowi który uwietrznił tę chwilę: -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Ciekawe auta wychodzą z pod Twojej ręki, gratuluję.
Miła odmiana przy całej masie Audi i BMW ![]() -------------------- F32 alpine white
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Śmieszne jest to że wciąż jest seryjne sprzęgło no i wiadomo cała reszta, jedynie skrzynia strasznie długa nie wykorzystuje w pełni potencjału Auta, na tą chwilę przy odcince na poziomie 6900obr.min auto na III ma 185-190km/h przez co są duże zmułki przy zmianie biegów i nie ma ciosu.
Cios na seryjnej skrzyni pojawia się dopiero powyżej 600Nm ale to już trzeba by już seryjne sprzęgło zmienić... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 ![]() |
Jak nie będzie padać w niedzielę w Ułężu to możemy mieć ciekawy wyścig
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Na tej skrzyni biegów i sprzęgle które się znajduje obecnie w wozie autem zrobiłem na ćwiartkę 14,06 oraz 14,08 przy prędkości na mecie 169 i 171km/h...
Strasznie go muli przy zmianie biegów, ciekawe czy z ECU majstra da radę zrobić flat shifta ![]() ![]() Ps. Jazda od III biegu w górę wynagradza wszelakie niedomagania tego sprzętu, dzisiaj była okazja sprawdzenia się z Lamborghini LP560 i do 190km/h auta jadą równo a powyżej tej prędkości jakiejś szalonej różnicy nie ma ![]() Pss. Po szybszej jeździe strasznie heble spuchły tak więc trzeba było na szybko je wzmocnić takim oto zestawem ratunkowym: ![]() ![]() Stare klocki były prawie nowe ale strasznie się ociągały przy hamowaniu z dużych prędkości... Przy okazji troszkę zostało wyładowane z bagażnika: ![]() ![]() Oraz wleciały opony RS-R w rozmiarze 235/45R17, to wszystko ogarneliśmy dziaj po tym jak mnie i Limona zmotywowała jazda za dość szybkim pomarańczowym Lambo ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 11 July 2011 ![]() |
Czytając takie tematy aż chce się Saab'a kupić.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Filmik z zegarów III i kawałek IV biegu - widać jak długą skrzynie ma saabisko
![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 ![]() |
Kiedy zmieniacie skrzynie?
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
Lambo chyba jechało na pół gwizdka
![]() -------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 ![]() |
Lubie takie gadanie. Zdziwiłbyś się kolego jakie fury niektóre saaby objeżdżają na trasie
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Wed, 10 February 2010 Skąd: Wałcz ![]() |
Lubie takie gadanie. Zdziwiłbyś się kolego jakie fury niektóre saaby objeżdżają na trasie ![]() +1 naprawdę nawet seryjne na trasie potrafią zdziwić niejedno mocniejsze auto -------------------- Chrysler Aspen 5.7HEMI
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 November 2010 Skąd: Klimontów/Kraków ![]() |
Gość w Lambo pewnie niezłe zdziwienie miał
![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 20 October 2010 Skąd: wawa ![]() |
na bank lambo jest szybsze. wiem ze po wawie jezdzi replika lambo taka biała ale nie wiem co to za model. a auto widzialem jak Coobcio je rozbierał w moto wydechu
![]() -------------------- seat Leon 490 hp sold
Audi A3 R32 turbo project coming soon |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Lambo chyba jechało na pół gwizdka ![]() Miałem okazję prowadzić Lambo Gallardo i powiem, że plecy fajniej czują kopa od turbo w mocnym Saabie. Dla mnie Lambo poza tym że głośne jakoś bez szału - nie ma wrażenia że to przyspiesza jak szalone. Coobcio - niezły poipierdzielacz wyszedł - ale po prawdzie to mody warte sporo więcej niż sama fura ![]() -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Szybciej zapina S16T uczesza .. bez kitu Lambo musiało jechać eco drivingiem
![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Lubie takie gadanie. Zdziwiłbyś się kolego jakie fury niektóre saaby objeżdżają na trasie ![]() Saabem mozna objechac potocznie uwazane za szybkie auta, ale lambo lp560 ma czas 80-180 6.7sek , a 100-200 8.3 sek. Z filmiku coobcia ma 80-180 kolo 11sek, wiec nie ta liga ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 00:44 |