Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> SAAB TURBO evo X - 416,5KM i 521Nm @ 1.8 > 1,5bara, 900NG z B204L dotleniony przez TD05H-152G6-12T
Coobcio
post Fri, 22 Jul 2011 - 10:50
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





SAAB 900NG rocznik 1994
Wszystko seria jedynie dołożona turbosprężarka z Lancera EVO X + 70mm wydech, dolot ze stożkiem K&N oraz większy IC i wtryski paliwa smile.gif

A Teraz czas na histrię:

Od Klubowicza z SKP udało mi się po taniości kupić w dość dobrym stanie Saaba 900NG Coupe z 94 roku, jakieś duperele były w nim do ogarnięcia typu problemy z instalacją LPG, ciężko chodząca linka gazu, nie działająca klima, poduszki pod silnikiem do wymiany a reszty pierdół nie pamiętam...
Auto przez dobrze ponad pół roku dzielnie mi służyło jako tani środek transportu z wystarczającymi osiągami, w momencie zakupu miał wgrany typowy soft Stage I...
Po przyjechaniu nim z Poznania odrazu zabrałem się za przeglądzik i wymieniłem świeczki na zimniejsze BCPR7ES, Olej 10w60 i filtr, filtr paliwa a w miejsce seryjnego filtra powietrza wleciała wkładka K&N oraz dodatkowo zmodyfikowałem puszkę filtra tzn wleciał kominek 80mm oraz podciągnąłem nieco cięgło WG i co najcenniejsze dla mnie uruchomiłem instalację LPG biggrin.gif

Po jakimś czasie zawitał luźniejszy wydech fi70mm łącznie z DP tej samej średnicy oraz poprawiłem nieco sofcik, poniżej Efekt tych paru modów:


Następnie przyszedł czas na zabawy, z racji tego że pojawił się nowszy wygodniejszy i cichszy tongue.gif dupowóz postanowiłem że zrobię użytek z turbosprężarki pochodzącej z Lancera EVO X którą kupiłem przy okazji zakupu auta także w Poznaniu choć miała ona wlecieć do zupełnie innego projektu... smile.gif
Tak więc by dostarczyć dodatkowej porcji paliwa zostały wymienione wtryski paliwa na większe pasującego pnp Siemensa DECE 630mm, przy tej okazji zdemontowałem kolektor ssący i go przeportowałem usuwając z niego końca zwężki.
Seryjny jedno stronny Intercooler został zastąpiony znacznie większym przelotowym pochodzącym z ciężarówki, został tak przerobiony i zamontowany by nie kolidował z klimatyzacją.




Dalej trzeba było wystrugać nowy kolektor wydechowy, oraz downpipe pod znacznie większą turbosprężarkę na twin scrollu:



Coby upchnąć to pod maska trzeba było seryjny wentylator chłodnicy zastąpić znacznie cieńszym chińskim zamiennikiem a coby nie było mu za ciepło i nie spłynął to kolektor owinięty został bandażem termicznym.

Efektem powyższych prac jest taki oto wykres wygenerowany przy doładowaniu 1,42-1,36bara:


Turbina z EVO X swoim wstawaniem biję na głowę seryjnego malusieńkiego Garreccika T25 który wydawał się być i tak mało lagliwym, ale w porównaniu ze znacznie większą turbiną na TT słabo sobie radzi z dołu:
2000obr.min T25 = 195Nm / EVO = 215Nm
2500obr.min T25 = 250Nm / EVO = 265Nm
3000obr.min T25 = 320Nm / EVO = 370Nm

T25 swoje max wynoszące 395Nm osiąga przy 3620 a turbina z EVO tą samą wartość generuje już od 3050obr.min smile.gif smile.gif smile.gif
Na turbince z EVO na inercyjnej hamowni 480Nm pojawia się już od 3500obr.min, na ulicy pełne doładowania a nawet delikatne przeładowanie do 1,51-1,53bara ukazuje się od 2800-3100 w zależności od biegu, dla mnie jest to królowa wstawania smile.gif
Nawet z dodania gazu na suchym na jakiejś nie za bardzo starej oponie w rozmiarze 215/45R17 na II biegu auto czasem potrafi zamielić !! tongue.gif

Aha no i jakaś fotka z zewnątrz jak się auto prezentuje:




--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 22 Jul 2011 - 10:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gule-gule
post Fri, 22 Jul 2011 - 11:09
Post #2


User
Dołączył: Mon, 17 January 2011





tylko ten tlumik... schowaj ta puche i bedzie 100% sleeper. Uwielbiam takie auta wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kamilbike
post Fri, 22 Jul 2011 - 11:12
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 November 2006
Skąd: Warszawa





Kurde ziom najbardziej niepozorne w tym zestawie sa felgi tongue.gif


--------------------
Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 22 Jul 2011 - 11:14
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





No dokladnie. Tylko ta pucha nie bardzo...reszta mega smile.gif


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 22 Jul 2011 - 11:33
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Oj tam czepiacie się pucha to oryginalny Sebring kupiony na allegro za niespełna 200zł, fakt że ciut mógłby być cichszy smile.gif
Filmik ze strojenia jeszcze posiadam dzięki Limonowi który uwietrznił tę chwilę:


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feno
post Fri, 22 Jul 2011 - 12:05
Post #6


Frequent User
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Warszawa





Ciekawe auta wychodzą z pod Twojej ręki, gratuluję.
Miła odmiana przy całej masie Audi i BMW smile.gif


--------------------
F32 alpine white
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 22 Jul 2011 - 12:54
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Śmieszne jest to że wciąż jest seryjne sprzęgło no i wiadomo cała reszta, jedynie skrzynia strasznie długa nie wykorzystuje w pełni potencjału Auta, na tą chwilę przy odcince na poziomie 6900obr.min auto na III ma 185-190km/h przez co są duże zmułki przy zmianie biegów i nie ma ciosu.

Cios na seryjnej skrzyni pojawia się dopiero powyżej 600Nm ale to już trzeba by już seryjne sprzęgło zmienić...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adam87
post Fri, 22 Jul 2011 - 17:32
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008





Jak nie będzie padać w niedzielę w Ułężu to możemy mieć ciekawy wyścig wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 22 Jul 2011 - 22:14
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Na tej skrzyni biegów i sprzęgle które się znajduje obecnie w wozie autem zrobiłem na ćwiartkę 14,06 oraz 14,08 przy prędkości na mecie 169 i 171km/h...
Strasznie go muli przy zmianie biegów, ciekawe czy z ECU majstra da radę zrobić flat shifta tongue.gif ?? Auto ma czujnik położenia wału 3 przewodowy i w sumie to wszytko biggrin.gif

Ps. Jazda od III biegu w górę wynagradza wszelakie niedomagania tego sprzętu, dzisiaj była okazja sprawdzenia się z Lamborghini LP560 i do 190km/h auta jadą równo a powyżej tej prędkości jakiejś szalonej różnicy nie ma smile.gif

Pss. Po szybszej jeździe strasznie heble spuchły tak więc trzeba było na szybko je wzmocnić takim oto zestawem ratunkowym:



Stare klocki były prawie nowe ale strasznie się ociągały przy hamowaniu z dużych prędkości...
Przy okazji troszkę zostało wyładowane z bagażnika:



Oraz wleciały opony RS-R w rozmiarze 235/45R17, to wszystko ogarneliśmy dziaj po tym jak mnie i Limona zmotywowała jazda za dość szybkim pomarańczowym Lambo smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinzz
post Fri, 22 Jul 2011 - 22:27
Post #10


Rookie
Dołączył: Mon, 11 July 2011





Czytając takie tematy aż chce się Saab'a kupić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 23 Jul 2011 - 12:28
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Filmik z zegarów III i kawałek IV biegu - widać jak długą skrzynie ma saabisko biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adam87
post Sat, 23 Jul 2011 - 12:37
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008





Kiedy zmieniacie skrzynie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joe89
post Sat, 23 Jul 2011 - 13:17
Post #13


Super User
Dołączył: Sat, 19 June 2010
Skąd: PL





Lambo chyba jechało na pół gwizdka wink.gif


--------------------
JZA80
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adam87
post Sat, 23 Jul 2011 - 13:44
Post #14


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008





Lubie takie gadanie. Zdziwiłbyś się kolego jakie fury niektóre saaby objeżdżają na trasie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bamboocha
post Sat, 23 Jul 2011 - 14:40
Post #15


User
Dołączył: Wed, 10 February 2010
Skąd: Wałcz





CYTAT(adam87 @ Sat, 23 Jul 2011 - 13:44) *
Lubie takie gadanie. Zdziwiłbyś się kolego jakie fury niektóre saaby objeżdżają na trasie smile.gif

+1 naprawdę nawet seryjne na trasie potrafią zdziwić niejedno mocniejsze auto


--------------------
Chrysler Aspen 5.7HEMI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel18PL
post Sat, 23 Jul 2011 - 15:07
Post #16


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 November 2010
Skąd: Klimontów/Kraków





Gość w Lambo pewnie niezłe zdziwienie miał biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemekYelo
post Sat, 23 Jul 2011 - 15:18
Post #17


Super User
Dołączył: Wed, 20 October 2010
Skąd: wawa





na bank lambo jest szybsze. wiem ze po wawie jezdzi replika lambo taka biała ale nie wiem co to za model. a auto widzialem jak Coobcio je rozbierał w moto wydechu smile.gif pozdro


--------------------
seat Leon 490 hp sold
Audi A3 R32 turbo project coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Sat, 23 Jul 2011 - 15:25
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(Joe89 @ Sat, 23 Jul 2011 - 13:17) *
Lambo chyba jechało na pół gwizdka wink.gif


Miałem okazję prowadzić Lambo Gallardo i powiem, że plecy fajniej czują kopa od turbo w mocnym Saabie. Dla mnie Lambo poza tym że głośne jakoś bez szału - nie ma wrażenia że to przyspiesza jak szalone.
Coobcio - niezły poipierdzielacz wyszedł - ale po prawdzie to mody warte sporo więcej niż sama fura wink.gif


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebomaster
post Sat, 23 Jul 2011 - 20:04
Post #19


Frequent User
Dołączył: Wed, 08 April 2009
Skąd: Warszawa





Szybciej zapina S16T uczesza .. bez kitu Lambo musiało jechać eco drivingiem biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 23 Jul 2011 - 20:45
Post #20


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(adam87 @ Sat, 23 Jul 2011 - 13:44) *
Lubie takie gadanie. Zdziwiłbyś się kolego jakie fury niektóre saaby objeżdżają na trasie smile.gif


Saabem mozna objechac potocznie uwazane za szybkie auta, ale lambo lp560 ma czas 80-180 6.7sek , a 100-200 8.3 sek. Z filmiku coobcia ma 80-180 kolo 11sek, wiec nie ta liga wink.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 00:44