Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  « < 2 3 4  
Reply to this topicStart new topic
> Długość dolotu, przepustnice motocyklowe, puszka powietrza zamiast seryjnego dolotu, Montaż przepustnic motocyklowych Kawasaki ZX12R
MadeInPoland
post Tue, 05 Jul 2011 - 09:48
Post #61


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Dzięki, zmierzyłem rezystancję fabryczny: 1.07-2.78 kohm, motocyklowy 0.35-4.78. Napięcie z ECU jest 5V. Da rady zastosować jakiś dzielnik ?
Zastanawiam się jak podłączyć Ecumastera. Czy nie zastosować AlphaN. W sumie auto pali i jeździ na MAP.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 05 Jul 2011 - 09:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 05 Jul 2011 - 22:40
Post #62


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Sam sobie odpowiem na jedno z pytań. Wpięcie opornika 3635 ohm równolegle oraz 698 ohm szeregowo i TPS Mikuni corp z Kawasaki ZX12R działa w zakresie 1007 ohm do 3000 ohm, czyli prawie takim jak fabryczny Bosch sterownika Magneti Marelli silnika XU10J4RS. Dolny zakres ok, górny nieco wyżej, myślę, że ewentualnie szybciej będzie ECU odczytywał maks buta. jutro wpięcie do maszyny i testy drogowe. Jesli LC1 pokaze 0ms przy hamowaniu silnikiem i wszystko poniżej sondowego +/- 14.7 przy maks bucie to jestem z tym w domu. TPS ZX12R nie dosc, ze pasuje do przepustnic jak nalezy to jeszcze jego wykonanie wydaje się byc lepsze niz fabrycznego Bosch. Ma sprężynkę w środku dla przykładu.

OT jestem pod wrażeniem zgodnosci teorii i praktyki w elektronice prostej jak ta w moim przypadku. Nie jestem familiar z elektroniką, kumpel podał mi układ w sumie nietrudnych dwóch równań, policzyłem, kupiłem oporniki, złożyłem i jak zobaczyłem 1007 ohm to aż piwo otworzyłem. Do tego zniszczyły mnie ceny oporników. zacząłem żałować, że nie zostałem elektronikiem.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rijndael
post Sun, 10 Jul 2011 - 02:53
Post #63


Super User
Dołączył: Thu, 23 April 2009
Skąd: z lasu





Panowie, a ma ktoś z Was wzory na policzenie optymalnej średnicy tych przepustnic?

Zastanawiam się nad zrobieniem ITB w 3.0 V6. Jedyna właściwie opcja, która wchodzi w grę to 2x35 mm dla każdego cylindra (co daje ekwiwalent ok. 50 mm). Czy to nie będzie za mało? Czy takie "podwójne" ITB mają w ogóle sens?


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 10 Jul 2011 - 12:10
Post #64


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





50 mm dla każdego cylindra może być nieco za dużo. Ja miałem w 2.0 R4 40mm przekrój rury, załozyłem przepustnice 46mm i jest ok. W V6 3.0 też mam fabrycznie 40 mm rurę w kolektorze.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rijndael
post Sun, 10 Jul 2011 - 18:02
Post #65


Super User
Dołączył: Thu, 23 April 2009
Skąd: z lasu





CYTAT(MadeInPoland @ Sun, 10 Jul 2011 - 12:10) *
50 mm dla każdego cylindra może być nieco za dużo. Ja miałem w 2.0 R4 40mm przekrój rury, załozyłem przepustnice 46mm i jest ok. W V6 3.0 też mam fabrycznie 40 mm rurę w kolektorze.

Nie bardzo się da zrobić mniej, bo kanały w głowicy (a przynajmniej wlot) ma właśnie 2x35 mm. Chciałbym poza tym do całej zabawy wykorzystać lekko zmodyfikowany dolny kolektor dolotowy, który pierwotnie służył systemowi zmiennej geometrii dolotu.

Wygląda tak:



Kanały z widocznymi motylkami mają właśnie 34-35 mm. Planuję rozwiercić analogicznie pozostałe i także w nich umieścić przepustniczki (ośki idą przez wszystkie kanały, więc to praktycznie kwestia przykręcenia). Do tego zrobiłbym jakiś airbox.

Czy to brzmi sensownie?


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 10 Jul 2011 - 19:13
Post #66


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Nie mam wiele doświadczenia z przepustnicami, ale intuicja podpowiada mi, że to zbyt duża średnica. Będziesz miał marną kontrolę nad gazem, o czym pisał kontrolm. Chyba, że między przepustnicami a airboxem będzie jakaś restrykcja, może to coś da ?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sun, 10 Jul 2011 - 19:17
Post #67


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



plan teoretycznie jest świetny ale musisz zachować naprawdę dużą prezycję wykonania poszczególnych elementów poniewąż nie będziesz miał możliwości potem wyregulowania kąta przepustnic pomiędzy sobą. W F1 robi sie tak przepustnice tyle że tam wszystko jest wyfrezowane na CNC z dokładnościa do 0,01 mm i każdy ma w dupie niskie obroty... no i dochodzi kontrola gazu...ja raczej bym zostawił te przepustki co masz w kanałach dla lepszego dołu natomiast dał zwykłe pojedyncze przepustnice powyzej o normalnej średnicy. Zauważ że kanały tylko dlatego sa takie duże bo ich średnica jest zmniejszana przez osie przepustnic.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rijndael
post Wed, 20 Jul 2011 - 14:10
Post #68


Super User
Dołączył: Thu, 23 April 2009
Skąd: z lasu





CYTAT(kontrolm @ Sun, 10 Jul 2011 - 19:17) *
plan teoretycznie jest świetny ale musisz zachować naprawdę dużą prezycję wykonania poszczególnych elementów poniewąż nie będziesz miał możliwości potem wyregulowania kąta przepustnic pomiędzy sobą. W F1 robi sie tak przepustnice tyle że tam wszystko jest wyfrezowane na CNC z dokładnościa do 0,01 mm i każdy ma w dupie niskie obroty... no i dochodzi kontrola gazu...

Ludzie rozwiercają sobie przepustnice, docinają motylki i jakoś to działa... dlaczego u mnie ma nie działać?

Co do airboksa to myślę o czymś takim:



Czy to ma sens?

CYTAT(kontrolm @ Sun, 10 Jul 2011 - 19:17) *
ja raczej bym zostawił te przepustki co masz w kanałach dla lepszego dołu natomiast dał zwykłe pojedyncze przepustnice powyzej o normalnej średnicy. Zauważ że kanały tylko dlatego sa takie duże bo ich średnica jest zmniejszana przez osie przepustnic.

W dolocie który mam zrobiłem już prawie wszystko co się da (większa przepustnica, optymalizacja osiek/motylków/śrub, szlifowanie, porting itp.). Nie bardzo mam już pole manewru jeśli chodzi o obecne kolektory dolotowe.


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 20 Jul 2011 - 15:48
Post #69


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(borsuk @ Wed, 20 Jul 2011 - 14:10) *
Ludzie rozwiercają sobie przepustnice, docinają motylki i jakoś to działa... dlaczego u mnie ma nie działać?


posłuchaj pojedyncza przepustnice nie problem rozwiercić, motocyklowe ITB też nie bo tam masz do ażdej przepustnicy śrubeczi dzieki którym ustawisz sobie potem identyczne podcisnienia na wszystkich kanałach a Ty jak u siebie ustawisz podciśnienia ? W F1 nie ma śrubeczek ale jak pisałem wszystko jest zrobione na CNC z pieruńską doładnością.
ale z drugiej strony do odważnych świat należy , sam robiłem ITB na seryjnym ACAVie


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paww99
post Fri, 11 Nov 2011 - 21:42
Post #70


Super User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Olsztyn





Witam.

Temat dla mnie bardzo ciekawy i wiele mnie nauczył, jednakże niektóre odpowiedzi padające nie są dosyć precyzyjne...
Planuje zrobić ITB w sierce, miejsca powinno być dosyć, bo silnik wzłużnie, 4 cyl. Jednakże intryguje mnie długość kanałów dolotowych. Jak ją policzyć aby była optymalna? Żeby się wstrzelić w dane odbicie?
Wzorów się nie boję, ale jakby mógł ktoś zalinkować do jakiegoś opisu, choćby po angielsku, albo samemu opisać, będę wdzięczny.

Jescze jedna kwestia, mianowicie robienie ITB nie z przepustnic motocyklowych, tylko z 4 przepustnic samochodowych. Mam zapas przepustnic o średnicy ~43mm, także do 2.0 powinny być w miarę.
Ale główny problem to sterowanie nimi, zrobienie mechanizmu żeby napędzał wszystkie przepustnice równo.
Już coś tam nad tym myślałem, ale nie wiem jak to w praktyce się sprawdzi. Może ktoś ma jakieś sugestie?


--------------------
Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm.
Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek
Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 12 Nov 2011 - 15:34
Post #71


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





witaj, cieszę się, że temat Ci się przydał.
Obecnie mam niewielkie już doświadczenie w montażu przepustnic w moim samochodzie i wiele rzeczy zostało przerobionych inaczej.
W kwestii długości dolotu przeczytaj samouczek tuningowy Grabowskiego, który daje ogólny pogląd.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  « < 2 3 4
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 09:46