![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Ciężkie auto. Zacznij od 2.5 na zimno z przodu i zjeżdżaj po 1 kresce potem. Sprawdzając czy się poprawia.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
Ok, dzięki, tak uczynię.
-------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Sklep uzupełniony o opony uliczno-torowe.
Nowe zdjęcia opon To co jest na sklepie to generalnie wszystko jest dostępne. Można kupować. Przepraszam, za brak wszystkich opisów. Będą uzupełnione. Jest nowa opona na ciężkie, mocne samochody. 225/40 R18 ProSport 2 Sport SH. Chodzi o stosunkowo nowe pojazdy w masach powyżej 1300 kg i dużej mocy. Ciężkie auta wymagają nieco bardziej twardej mieszanki jeśli odcinki są długie. To opona, która przy bardzo niskiej cenie w stosunku do konkurencyjnych wyrobów da większe możliwości niż opony UHP. Jest to zbliżone do półslików jeśli chodzi o trakcję. Opcja warta rozważenia na tylną oś do driftu. Na długie odcinki OSowe dla cięższych samochodów, czyli mowa osliku 17 i 18 cali będą dostępne mieszanki super hard. O ile z lżejszymi samochodami powyżej 5 km nie ma problemów, to ciężkie auta mogą przegrzać w pewnych warunkach nawet twardą mieszankę. Na razie nie ma z tym już pośpiechu, bo temperatury spadają, ale zapowiadam już. Jest to też dobra opcja do driftu nawet na tylną oś. Taka opona nie będzie się przegrzewała, ale będzie dawała możliwości używania większych prędkości w drifcie. Były już testy slików do driftu. Przypominam, że tak jak Toyo R888, XR-01 jest oponą dopuszczoną do ruchu, więc można ją używać w drifcie. Jest też ciekawa opona 235/45 17 do aut w których 225 to już za mało. W przyszłości będzie 235/40 R18 wersja sportowa. W przyszłym tygodniu pojawią się też pakiety opon do driftu na tylną oś. Tania opcja dobrej jakości opon. Nie widzę za bardzo lepszej cenowo i jakościowo alternatywy niż te pakiety. Miałem pytania o kolce. Kolce mamy regulaminowe zgodne z FIA. Mają 1,1 mm wysokość główki. Planujemy zdobyć nieco dłuższe, do maksymalnej regulaminowej długości, czyli zdaję się 2mm. Dłuższe czyli nieregulaminowe rozważymy, jeśli będzie zainteresowanie i testy dłuższych regulaminowych kolców wyjdą pozytywnie. Chodzi o to, żeby nie wypadały, krzywiły się itd. |
|
|
![]()
Post
#84
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
Styku, czy Profil ProSport Sport w romiarze 205/55/16 będzie występował w innej mieszance niż H (taka jest obecnie na sklepie)? Jak ta opona radzi sobie na wodzie - środkowe kanały są słusznej szerokości, co z bocznymi nacięciami? Czy można by je jeszcze pogłębić?
Szukam opon do auta jeżdżącego na codzień, waga 1400 kg, FWD, z przodu cięższy silnik Diesla 1.9, kombi. Czasem zdaża mi się robić dłuższe trasy w różnych warunkach po polskich drogach. Interesuje mnie opona o możliwie najlepszych parametrach w zmiennych warunkach pogodowych (zdaję sobie sprawę, że to będzie zawsze jakiś kompromis). Czy warto kombinować z mieszankami, czyli przód twardszy a tył bardziej miękki/średni? |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 August 2010 ![]() |
Styku, a możesz w sklepie podać indeksy nośności tych opon (Prosportów 2 SH) i ich indeksy prędkości ?
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
205/55 R 16 ProSport H do tak ciężkiego samochodu to lepiej, żeby nie była bardziej miękka mieszanka niż H. Chyba, że na deszczówki. Może się okazać, że w przyszłości dla tak ciężkich samochodów zrobimy Super Hard. Na razie jeździły na tym auta w okolicach 1400 kg i więcej i nie miałem zgłoszeń, że jest coś nie tak.
Należy pamiętać, że opony z nacięciami, kanałami i lamelami i to nie to samo co slik. Nie może ta sama mieszanka pracować w ten sam sposób na oponie praktyczne gładkiej, co ponacinanej. W prosty sposób należy to rozumieć tak, że na oponie ze wzorem bieżnika, powinno być mieszanka o stopień twardsza. Nośności będą uzupełnione wraz z opisami. Jak widać na razie nie ma opisów jeszcze. Indeks nośności natomiast to dość prosta sprawa. Opona jeśli jest do danego pojazdu to jest budowana do jego wagi. I praktycznie w tym samym rozmiarze opony mają tą samą nośność lub bardzo zbliżoną. Jeśli chodzi o niskoprofilowe jakie są dostępne na rynku, czyli nasze karkasy. Są też reinforced też oraz runflat. Ale nie mówimy o nich teraz. Indeks prędkości nie mniej niż 240 jeśli chodzi o 17'' i 18''. |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 August 2010 ![]() |
Mnie osobiście by interesowała nośność 91Y i reinforced jeżeli się da. Auto to 1392 kilo bez kierowcy FWD 300KM+ rozmiar opony 225/40/18
|
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Nie potrzebujesz opony reinforced. 91 oznacza 1230 kg. Na pewno przednia oś tyle nie waży. Jest to naddatek. Każda opona do tego samochodu ma nośność do tego samochodu. Dlatego, że raczej nie ma lżejszych samochodów, które używają tego rozmiaru. Raczej są to auta cięższe. Według specyfikacji tego rozmiaru nośność opon jest 92. Dlatego, że praktycznie wszyscy producenci czołowi mają taką właśnie nośność to taka jest nośność naszego produktu.
Wracając do prędkości około połowy opon, które używamy do budowania bieżników 17 i 18 cali ma indeks W a reszta Y. Czyli 270 i 290 km/h. Indeksy są jednak obniżane przez nas do V. Jest to związane z kilkoma względami. Ale przede wszystkim trzeba wiedzieć, że mieszanki twarde sportowe są i tak bardziej miękkie niż seryjne cywilne mieszanki. Dopiero Super Hard jest zbliżona do opon typu Federal 595. Więc przy dużych prędkościach w połączeniu z innymi warunkami jak temperatura powietrza i waga samochodu uzyskują wyższe temperatury niż opony typu UHP. Niższa prędkość maksymalna częściowo zapobiega problemowi możliwego przegrzania takiej opony przy dużych prędkościach. Nie jest to niebezpieczne zjawisko, ale opona przegrzana nie prowadzi się tak jak opona pracująca w prawidłowej temperaturze. Dlatego właśnie mieszanka jest Super Hard a nie Hard. Reinforced to opony do vanów. Gdzie wchodzi więcej osób i bagażu niż w aucie normalnym. Tak np. jak w Fordzie S-Max. Opony reinforced są ciężkie i odradzam. Zakładamy, że producenci wiedzą jakie samochody jeżdżą na danym rozmiarze i oferują sztywność i wytrzymałość ich opon zgodnie z masą i sposobem użytkowania pojazdu. |
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
dzis przyszly do mnie opony profil xr-01 205x50x16 mieszanka srednia dociete na deszcz.
pierwsze wrazenia.super jakosc wykonania i na prawde mieciutki biezniczek.sam wzor tez mi mega sie podoba. dalej zwazylem je.jedna wazy 10,2kg druga 9,8kg. edit09-15-2011 zwazylem stare 205x55x16 yoko c-drive (sa ciut wyzsze zuzyte niz nowe xr-01 205x50x16 ) waga 8,8kg wiec profil jest ciezszy o okolo 1 kg jutro sprawdze je na drodze ![]() foty: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
User Dołączył: Mon, 07 March 2011 ![]() |
O ile polepsza trakcje na mokrym/ w deszczu a o ile pogarsza na suchym?
|
|
|
![]()
Post
#91
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
dzis przyszly do mnie opony profil xr-01 205x50x16 mieszanka srednia dociete na deszcz. pierwsze wrazenia.super jakosc wykonania i na prawde mieciutki biezniczek.sam wzor tez mi mega sie podoba. dalej zwazylem je.jedna wazy 10,2kg druga 9,8kg. jutro sprawdze je na drodze ![]() Wzorek super ![]() A ja jutro wrzucam Profil ProSport 225/45 R17 mieszanka cywilna. Na mojej wadze 10,3 kg, wykonanie - dla mnie super. -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
I jak lepią wam te opony
![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#93
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 18 August 2009 Skąd: Sobótka ![]() |
Styku jak wygląda sprawa docinania czy wliczona jest w cenę opon ? Przy tak dociętym slicku trakcja na mokrym poprawia się w znaczny sposób czy jednak lepiej inwestować w jakieś deszcze ? No i czy taka opona jak ta jest na tyle uniwersalna żeby posiadać jeden komplet na tor (mokry i suchy) ? Trochę lamerskie pytania ale nasunęły mi się po obejrzeniu zdjęć.
-------------------- e36 318Ti zabawka -było
E36 325 sedan - nowa zabawka |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Staramy się dopasować do założeń danego projektu i właściciela. Przy docinaniu jest to zawsze kompromis pomiędzy utratą właściwości na suchym i daniem możliwości przejechania bezpiecznego na mokrym.
Należy pamiętać, że jeżeli wyjdzie w trakcie użytkowania, że za mało nacięliśmy, można zawsze trochę więcej. Dlatego staramy się trochę ciąć mniej niż więcej. Każdy serwis który zajmuje się ciężarówką i każdy dobry osobowy serwis ma nacinarkę i natną moim zdaniem za piwo. Nie dużo roboty i nie to co opona 22 cale do naczepy. Takie nacięcie jak na zdjęciu jest moim zdaniem dobre bo na zewnątrz jest nie ruszane w ogóle. W zakręcie tam najbardziej potrzeba aby opona miała mało nacięć. A od wewnętrznej strony jest odprowadzenie pod auto. Mimo, że nie ruszamy nic na zewnątrz to 2/3 opony odprowadza wodę. Dla porównania R888 ma rozcięcia na obie strony. Zrobili tak, żeby opony były symetryczne, bo łatwiej wymieniać stronami. Ale nie jest do dobre w zakręcie. Dlatego lepiej z zewnątrz najmniej a więcej od wewnątrz. Daje to możliwość normalnego przemieszczania się po deszczu. Choć moim zdaniem cywilne opony odprowadzają więcej wody bo mają więcej nacięć, to jednak slik ma zwiększoną trakcję. Summa summarum powinno być dobrze w każdych warunkach. A na suchym znacznie lepiej niż na oponach cywilnych. Proponuję też ważyć opony oryginalne i porównywać do naszych. Nacinamy w cenie według tego co ustalamy z właścicielem i zgodnie z tym ile informacji dostaniemy na temat tego jak będą opony używane. Dobrze jest mieć przynajmniej 2 rodzaje opon. Taka opona jak na zdjęciu jest dość uniwersalna. Ale na pewno lepiej na deszczu zadziała slik mocno docięty miękki a na suchym przy temperaturach powyżej 25 stopni taka opona może się nie sprawdzić tak jak nie cięty slik z mieszanką twardą. Mamy typowe opony deszcze. Nie niszczymy wtedy slika i opona tego typu odprowadzi więcej wody niż mocno nacięty slik. I kosztuje to mniej. Bo slik 15'' jest za 240 a deszcz za 160. Tylko trzeba pamiętać, że taka opona to faktycznie jest na deszcz a nie na suche. Ta ilość nacięć jak w Tornado zaczyna dobrze działać jak jest już mokro i ślisko. Powiedzmy, że slik miękki nacięty jest taką medią pomiędzy deszczem a twardszym slikiem nienacinanym. |
|
|
![]()
Post
#95
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 18 August 2009 Skąd: Sobótka ![]() |
Łoo dzięki za wyczerpującą odpowiedź
![]() ![]() -------------------- e36 318Ti zabawka -było
E36 325 sedan - nowa zabawka |
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no ja jestem po piuerwszej jezdzie (dla przypomnienia wymienilem tylko opony z przodu na xr-01 srednie).na poczatku zgrzyt i przy predkosciach ponad 70km/h bicie na kierze nie do wytrzymania.powrot do wulkanizatora i ponowne wywarzanie.kolejna proba i jest ok.rrrrrrrrrrrrr.wina wulkanizatorow, zle wywarzyli kola. potem pierwsza przejazdzka.opona duzo bardziej przyczepna do momentu az leci przez przod jak na lodzie.ale wydaje mi sie ze to tez kwestia dotarcia.poki co przejechane kilkadziesiat kilometrow i jeszcze wystaja dzyndzle.ogolnie po wymianie na sliki z przodu auto wydaje sie bardziej nerwowe wiec jest duzo przyczpeniejszy przod.najpierw napompowalem 1,9 ale wydaje mi sie ze lepiej jest meic wyzsze cisnienia wiec napompowalem potem 2,1. tak troche wydaje mi sie ze ploza jak sie chce szybciej w zakret isc.moze to kwestia troche za malych katow na kolach.na poczatku z przodu mialem -0,3 ale zmienilem na -0,6 i wydaje mi sie ze plozenie sie znacznie zmniejszylo (moze to kwestia kwadratowego ksztaltu opony a nie owalnego, nie ma pojecia). ogolnie jest duzo przyczepniej. zobaczymy co pokaza w weekend na torze w wyrazowie.nie omieszkam sie pochwalic.
dodam jeszcze ejdna ciekawostke.miesznka jest bardzo miekka i na prawde klei.hheheh.byle piasek i opona cala oblepiona piaskiem.smiesznie to wyglada.wczoraj jak rpzyjechaly byly czarne, normalne, a u wulkanizatora po paru przetoczeniach zolte od paisku. trzbea potem troche pojezdzic po asflacie by sie go pozbyc.miesznka zachowuje sie jak niezly klej. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#97
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Przed startem zalecamy zawsze zrobić najlepiej 500 km spokojnej jazdy. Opony muszą się dotrzeć i dopasować do ustawień zawieszenia.
Opona po wyważeniu nigdy nie może bić. Jeżeli opona mimo wyważenia na 0 bije to są tylko 2 wyjścia. Rozkalibrowana maszyna albo uszkodzone opasanie opony, czyli opona do wymiany. |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
z oponami wszystko ok.wulkanizator dupa i zle wywazyl.za drugim razem mu sie udalo i do 140 jak sprawdzilem na szybko zero bicia.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 18 August 2009 Skąd: Sobótka ![]() |
czy istnieje jakiś sklep w necie gdzie mozna zobaczyc ceny waszych zimówek i ewentualnie kupić. Ewentualnie czy macie jakiś sklep we Wrocku ? Interesują mnie opony 15 calowe o szerokości 185 lub 195. modele obejrzalem na stronie waszej firmy, ale nigdzie w necie nie moge znalesc cen.
-------------------- e36 318Ti zabawka -było
E36 325 sedan - nowa zabawka |
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Oferta prawie pełna jest na www.profil-zro.com.pl
Niedługo na sklepie się pojawią zimówki. Cena jest 125 brutto. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 00:19 |