Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Profil XR-01
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
Marek_c18xe
Witam

Szukajką nic nie znalazłem, więc pisze.

Zna ktoś opone Profila XR-01 ?
Użytkował ? Jakieś opinie? Może ktoś ma porównanie do R888?

Stoję przed zakupem opon do rajdówki, która buduje i wpadła mi w oko ta opona.
CELICA FAN
CYTAT(Marek_c18xe @ Sun, 19 Jun 2011 - 23:22) *
Witam

Szukajką nic nie znalazłem, więc pisze.

Zna ktoś opone Profila XR-01 ?
Użytkował ? Jakieś opinie? Może ktoś ma porównanie do R888?

Stoję przed zakupem opon do rajdówki, która buduje i wpadła mi w oko ta opona.

Tak, znam bardzo fajne opony, zwłaszcza za ta kasę. Na Bilgoraju dawały radę nawet na miękkiej mieszance, mimo ze ten tor bardzo niszczy opony.. Porównania do R 888 nie mam, ale kilku znajomych jeździ tez i są zadowoleni. Minusem jest tylko mały wybór rozmiarów.
Marek_c18xe
jaka mieszanke najlepiej wziasc? srednia?
Bok opony twardy czy miekki?
Nie plywa jak sie porzadnie nagrzeje?
CELICA FAN
Hmmm a jakie auto? Wszystko zależy od napędu, Oska czy 4 wd? Jaka waga? Na jakie odcinki? Długie, krótkie? Nie pływa przy rozgrzaniu, natomiast przy przegzaniu na zbyt długim odcinku/ ciężkie auto już trochę tak , ale nadal trzyma! Tak miedzy Bogiem a prawda ze dwie mieszanki by sie przydały..
CELICA FAN
Zdublowalem, proszę o usunięcie..
Marek_c18xe
Astra GSI

Auto do rallysprintow, kjs'ow i superoesow, wiec odcinki nie jakies bardzo dlugie 3-5min jeden.

hm... Czyli mozna powiedziec, ze pewnego rodzaju alternatywa dla R888... tansza alternatywa.

Kierujac sie glownie wyborem na asflat - Kielce, Tychy jaka mieszanke wziasc ?
Cuper13
dolacze sie do tematu, czy ta opona ma jakis indeks predkosci gdzieś chyba znalazłem ze V czyli do 240km/h ? To sa nadlewki tak jak margumy tak ? jezeli nadlewki to co przemawia za profilem w stosunku do marguma?
CELICA FAN
Do Astry wziął bym miękka. Docieta powinna dać radę nawet w deszczu, wiadomo, Kielce sliske, a przy mocy tych 150-160 koni( czy ile tam masz) nie powinno ich za bardzo niszczyć. Ja w tym momencie do Carlosa który jest dużo cięższy biorę komplet miękkich 17 wlasnie Profila, specjalnie pod Kielce w Sierpniu. Będzie ciepło ale wole miękkie.
Sev
Ponoć przewaga Profila nad Markgumem to masa, XR-01 około 1kg lżejsze. Mieszanki są te same, Avon bodajże. Profil ma ponoć sztywniejsze boki. Ale to jest do sprawdzenia.

No i XR-01 sa kierunkowe a Markgumy nie.

Profil miał przygotować test porównawczy swoich opon i konkurencji ale cisza w eterze.
CELICA FAN
Z tego co wiem to jakieś tam porównania istnieją, być może producent nie naglasnia tego zbyt szeroko, ale widziałem porównanie z Markgumem itd. Może nie donoonca kompleksowe ale jest, ponad kilogram przewagi na wadze w zależności od rozmiaru. Obszerniej sadze ze będę sie mógł wypowiedzieć po 12 sierpnia, jak zrobię z 50 kółek na Profilach na Kielcach..
Styku
Zostałem przywołany do tablicy.
Dziwi mnie, że nie złożono zapytania bezpośrednio do nas. Pomagamy jak trzeba w doborze mieszanek. I jest o tym informacja na razie Allegro. A sklep i strona rusza niedługo.

www.sklep.oponysportowe.eu

Nie ma czegoś takiego, że KJS taka mieszanka a wyścig to inna.

Jeżeli Kielce, to możemy założyć, że 90% przypadków miękka i średnia. Astra na Kielce jeśli tak krótko będzie trwała jazda, to raczej miękka. Ale inny tor inna próba to może średnia albo twarda. Jeżeli opona pływa po dogrzaniu, znaczy za miękka mieszanka.

Zwracam uwagę, że nasza TWARDA mieszanka jest w okolicy R888. Średnia jest już bardziej miękka.

Jest pytanie jakie są różnice pomiędzy Markgumem a XR-01. Nadlewek my nie produkujemy. Może Markgum tak.
Różnice są spore:
-cena, warto zobaczyć ile trzeba zapłacić za slika 17 i 18 cali bieżnikowanego, a opony deszczowe w rozmiarze już 15 cali mamy 50 pln tańsze od najtańszych deszczówek na rynku
-waga, choć zależy od rozmiaru, to już najmniejsza wazy około 0,7 kg mniej niż inne opony i waży mniej więcej tyle ile przeciętna opona nowa w swoim rozmiarze
-mieszanki, choć ponoć Markgum używa Avon jednak są różnice w zachowaniu opon w tym samym rozmiarze, nawet wiek mieszanki może mieć znaczenie, Avon np. daje gwarancję, że mieszanka nie jest starsza niż 5 miesięcy
-karkas - używamy sprawdzonych przetestowanych bardzo wytrzymałych karkasów, choć nie koniecznie wyścigowych, czy rajdowych
-wzór bieżnika - wystarczy nieco naciąć na boki naszą oponę i robi się bardzo ładna, przypominająca R888 opona na codzień, automatycznie robi się cichsza, oprócz tego te nasze nacięcia wskazują jakby nie doświadczonemu użytkownikowi jak ciąć. Wzór Michelina jest też dobry, ale dla bardziej doświadczonych
-opony są dobrze spasowane do formy, temu nie będą narażone tak jak gorzej wykonane produkty na rozklejenia
-jako jedyni dajemy pod zamówienie możliwość dodatkowego wzmocnienia opon kosztem wagi, jak na razie nie było takiej potrzeby
-jako jedyni chcemy dać możliwość zmniejszenia masy opony, przez brak bokówki, choć jest to raczej mały zysk
-jako jedyni nacinamy opony w cenie
-jako jedyni staramy się dobrze dobrać mieszanki i ciśnienia opierając się na doświadczeniu i naszej i tej nabytej od klientów
-nasza opona może się równać nie tylko z innymi oponami bieżnikowanymi ale też z nowymi półprofesjonalnymi, bo najlepsza opona jak R888 nie da rady jeśli mieszanka jest nie dogrzana lub przegrzana, i jest wiele przykładów na to, że na XR-01 nie dość że jest podobnie jak na R888 to może być przy odpowiednim dobraniu mieszanki ewidentnie lepiej, na co są przykłady w całym kraju, od małych lekkich FWD po bardzo mocne 4x4

Doświadczenie podpowiada, że w zależności od wyważenia, masy, rodzaju napędu samochodu, ciekawą opcją jest dobieranie mieszanek innych na przedniej i tylnej osi. Bardziej miękka mieszanka szybciej się nagrzewa, przez co jest możliwość bardziej równomiernej trakcji na obu osiach. Czego się nie da zrobić mając jedną mieszankę.

Jeśli to mało argumentów, napiszę że współpracujemy ze wszystkimi możliwymi dyscyplinami motorsportu i zbieramy od nich doświadczenie i opinie. Pomaga to podnieść jakość produktu i poszerzyć naszą wiedzę. Jesteśmy zainteresowani poprawianiem wyników naszych klientów, co często nie jest w ogóle brane pod uwagę przez sprzedawców opon. Najlepsza opona źle dobrana nie spełni swojej funkcji.
Sliki XR-01 to tylko część opon sportowych jakie mamy. Informacje będą na sklepie i stronie.
Co do testów. Będziemy się starali, aby były w tym roku jeszcze.
CELICA FAN
I sie producent odezwał..
Sev
Styku, tak szybko na chłopski rozum, docięta miękka XR-01 powinna się sprawdzić jako deszczówka FWD ok. 180-200KM, masa 1300-1400kg, KJS, krótkie, 3-4km kręte asfaltowe próby?
Styku
Generalnie mocno docięty slik jako deszczówka tak, może być. Ale staramy się uzupełniać ofertę o deszczówki i nie tylko.
Taka opona w rozmiarze np 205/55 R 16 będzie kosztowała tylko 200 pln.
Miękka, średnia mieszanka lub twarda jak w sliku, natomiast grube kanały i dużo lamelek do odprowadzenia wody w porównaniu do slika. Slik 205/50 R16 kosztuje 280. Więc jest czasem tańsza opcja.
xTasior
Czy będą 14'' 185/55 / 195/50 ?
Styku
Nie będą.
tomicobra
"Jest pytanie jakie są różnice pomiędzy Markgumem a XR-01. Nadlewek my nie produkujemy. Może Markgum tak."

pewnie koledze chodzilo o opony bieznikowane czyli opona robiona na bazie starej. Wiec o ile wiem profil takie wlasnie robi , tak samo jak markgum.

Jedynie ze robicie wszystko od nowa to sorka.

205/55 r16 za 200zl sa juz gdzies dostepne , bo znalazlem tylko 205/50 r16 za 280zl

I czy po nacieciu przez was mozna jezdzic nadaja sie na mokry asfalt? ale nie jako super deszczowka , tylko do codziennego uzytku na drogach .
maciekr
Czy opony drogowe (Top Sport i Tornado) są również produkowane z mieszanek Avona? Czy w przypadku tych produktów można wybrać twardość mieszanki?
Styku
CYTAT(tomicobra @ Mon, 20 Jun 2011 - 23:53) *
"Jest pytanie jakie są różnice pomiędzy Markgumem a XR-01. Nadlewek my nie produkujemy. Może Markgum tak."

pewnie koledze chodzilo o opony bieznikowane czyli opona robiona na bazie starej. Wiec o ile wiem profil takie wlasnie robi , tak samo jak markgum.

Jedynie ze robicie wszystko od nowa to sorka.

205/55 r16 za 200zl sa juz gdzies dostepne , bo znalazlem tylko 205/50 r16 za 280zl

I czy po nacieciu przez was mozna jezdzic nadaja sie na mokry asfalt? ale nie jako super deszczowka , tylko do codziennego uzytku na drogach .


Nadlewek nie produkujemy. Produkowaliśmy, produkujemy i będziemy produkować opony bieżnikowane. Jeśli ktoś nie rozumie subtelnej różnicy, to przytoczę przykład, samochód - gruchot. Nazewnictwo jest wymyślone dawno temu, raczej nowych zwłaszcza nie trafionych określeń nie potrzeba.

Oczywiście, że w zależności od rodzaju nacięcia mogą służyć jako opony na mały średni a nawet duży deszcz. Po to slik z nacięciami jest. Wielu klientów woli tą opcję niż Toyo, bo docina tylko tyle ile potrzebują na codzień/tor i to tylko np z jednej strony opony co daje dodatkową trakcję. Ja sam jeżdżę tymi slikami codziennie.

CYTAT(maciekr @ Tue, 21 Jun 2011 - 08:21) *
Czy opony drogowe (Top Sport i Tornado) są również produkowane z mieszanek Avona? Czy w przypadku tych produktów można wybrać twardość mieszanki?

Opony ProSport, Tornado, Tornado F1, ProSport2 i ProSport 3 są produkowane z mieszanek Avon. Można wybrać twardość mieszanki w pewnym zakresie i zależnie od rozmiaru. Tornado wg nas jest lepsze jako deszczówka a asymetryczne jak ProSport lepsze jako opona cywilno-torowa uniwersalna.
buni
czy robiliscie testy na czas na jakims odcinku droigi , czy torze ?
jak xr-01 wypada w stosnku do slika BF lub Pirelli

Styku
Subiektywne porównanie było robione w stosunku do bardziej popularnych opon jak R888, Parada czy Federale. Generalnie wypadają bardzo pozytywnie. Wiemy na pewno, że można nawiązać walkę z oponami cywilno - sportowymi i z tańszymi profesjonalnymi. Jest to już bardzo dużo. Nam zależy na wysokim stosunku cena/jakość.
Na razie interesuje nas, jak wypadają opony w stosunku do 2-3 razy droższych. Później w przyszłości będziemy może robili testy w stosunku do opon 4-5 razy droższych.
tomicobra
napisze tutaj , bo nie moge nigdzie znalesc . interesuja mnie opony 205/50 r16 tornado lub jakiekolwiek inne.

Macie jakis sklep cokolwiek? bo oferte znalazlem ale cen brak.
yotomeczek
CYTAT(tomicobra @ Wed, 22 Jun 2011 - 00:29) *
napisze tutaj , bo nie moge nigdzie znalesc . interesuja mnie opony 205/50 r16 tornado lub jakiekolwiek inne.

Macie jakis sklep cokolwiek? bo oferte znalazlem ale cen brak.



Tu spory wybór jest:
Oponki
Styku
Tak
Opon na cywilnych mieszankach.
Styku
www.sklep.oponysportowe.eu
Podawałem już.
Na razie tylko sliki. Ale już niedługo ruszamy. Kwestia 1-2 tygodnia.
Nikt nie mógł znaleźć oferty na opony sportowe, ponieważ na internecie takiej nie ma.

Wszelkie sprawy można załatwić przez telefon lub e-mail dostępne na stronie www.oponysportowe.eu. Strona ma już kilka lat. Służy jako wizytówka na razie uboga. Jest również podany kontakt na stronie Profila w zakładce sprzedaż detaliczna.
opornick
my kupilismy u Styka prosporty do samary na kjs i stosunek cena/jakosc wg nas jest bardzo dobry.
na mokrym tez dobrze trzyma
Styku
ProSport był porównywany do Parady Spec-2 G-Techem. Na 1/4 mili był lepszy.
radom
te slicki są/będą w 195/50/15 lub 205/50/15 ?
Styku
Nie sądzę.
195/50 R 15 są deszczówki i cywilno-torowe. Przy czym slik 185 nie różni się praktycznie szerokością od nich.
Poza tym 185 w jednej firmie to zupełnie inne 185 w drugiej firmie.
Loobo
Jak wyglada porownanie szerokosci slicka Profil 185/55/15 i R888 195/50/15 ?
xTasior
CYTAT
ubiektywne porównanie było robione w stosunku do bardziej popularnych opon jak R888, Parada czy Federale. Generalnie wypadają bardzo pozytywnie. Wiemy na pewno, że można nawiązać walkę z oponami cywilno - sportowymi i z tańszymi profesjonalnymi.


1. A r888, parada, federale zaliczaja sie do opon cywilno-sportowych, tanszych profesjonalnych, czy drozszych profesjonalnych? wiekszosc w okolicy widze ze jezdzi na r888 wiec porownanie do nich najbardziej mnie interesuje (oraz do yokohamy a539 jesli porownywaliscie).

2. Jakie byscie zalecili do auta FWD okolo 700kg (+ 150 zaloga), 100km (niedlugo w planach ok 120km) na przod, do kjs i podobnych czyli scigania 2-3 minuty? Poki co jezdze po torze w chorzowie (autodrom), mam zamiar wyskoczyc na wyrazow, i rajdy ogolnie organizowane na ulicach w miescie itd.

3.Poza tym - czy uwazacie ze 15'' beda zaduze do takiego autka? 15'' mnie wyjda taniej i beda lepiej trzymac, heble sa mocniejsze niz seria. Obecnie jezdze na yokohama a539 ktore sa bdb wg mnie, a szukam czegos lepszego jeszcze - czy bedzie znaczna roznica jak zloze te slicki? (nie docinane, na deszcz mam inne opony)

4.Jak wyglada zuzycie takich opon? ile km rajdowania wytrzymaja? tak orientacyjnie.

Pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz.
Styku
CYTAT(xTasior @ Mon, 27 Jun 2011 - 01:21) *
1. A r888, parada, federale zaliczaja sie do opon cywilno-sportowych, tanszych profesjonalnych, czy drozszych profesjonalnych? wiekszosc w okolicy widze ze jezdzi na r888 wiec porownanie do nich najbardziej mnie interesuje (oraz do yokohamy a539 jesli porownywaliscie).

2. Jakie byscie zalecili do auta FWD okolo 700kg (+ 150 zaloga), 100km (niedlugo w planach ok 120km) na przod, do kjs i podobnych czyli scigania 2-3 minuty? Poki co jezdze po torze w chorzowie (autodrom), mam zamiar wyskoczyc na wyrazow, i rajdy ogolnie organizowane na ulicach w miescie itd.

3.Poza tym - czy uwazacie ze 15'' beda zaduze do takiego autka? 15'' mnie wyjda taniej i beda lepiej trzymac, heble sa mocniejsze niz seria. Obecnie jezdze na yokohama a539 ktore sa bdb wg mnie, a szukam czegos lepszego jeszcze - czy bedzie znaczna roznica jak zloze te slicki? (nie docinane, na deszcz mam inne opony)

4.Jak wyglada zuzycie takich opon? ile km rajdowania wytrzymaja? tak orientacyjnie.

Pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz.


1. Przecież dwie pierwsze to konkretne bieżniki a Federal to firma. Robi różne opony. Mowa z tego co widzę o oponach cywilno-sportowych. To generalnie można powiedzieć coś pomiędzy oponami drogowymi UHP a wyczynowymi slikami rajdowymi czy torowymi.
2. 185/55 R 15 XR-01 średnia mieszanka, może miękka.
3. Może za duże może nie. Zależy co to za pojazd.
4. Tyle ile wytrzymują opony sportowe. Na pewno mniej niż cywilne. Nie mamy takich danych. Powód jest prosty. Jeden start na przyczepnej nawierzchni i opon może nie być albo 2 sezony słabym autem na śliskich nawierzchniach to rozbieżność jaka wchodzi w rachubę.
KrisSz
Jaka jest nośność tych opon (225/40/R18) ? Dadzą radę na FWD 300KM waga 1490kg + kierowca i ewentualnie pilot ?
Styku
Raczej nie ma samochodów, które używają takiego rozmiaru o wiele niższej masie. 1350-1550 dla tych opon to jest norma i do tego zostały przewidziane gdy je konstruowano. Rozmiar opony definiuje nośność.
Myślę z doświadczenia, że będą dawały radę.
cowboy
a jak ze sztywnością ścianki w tych oponach ?

konkretnie mam na mysli 215/45/17

http://www.sklep.oponysportowe.eu/215-45-R...,12,969%29.aspx
KrisSz
Nośność 225/40/18 to 88 czy 91 (jak są dopuszczone do ruchu drogowego) ?
Styku
Obawiasz się że strzeli? Indeks nośności nawet mniejszy - 88 oznacza 1120 kg na oś.

Jeszcze raz bo widzę, że to trudne do zrozumienia. Opona do danego samochodu pasująca rozmiarem pasuje nośnością. Dlaczego? Bo po co robić oponę rozmiarem pasującą do samochodu a nie pasującą nośnością. Takiej opony nikt nie kupi.

Było pytanie o homologację drogową. Wystarczy chcieć je znaleźć.

Co do twardości boku to nikt jeszcze nie stwierdził, że mamy miękkie boki. Uważam, że za te miękkie boki czy twarde boki to coś, czym za bardzo się nie ma co przejmować.
cowboy
no nie wiem nie znam sie

skręcający aktywnie koledzy pisza że ma to znaczenie jak jest za miekka scianka, wiec mysle że coś jest na rzeczy jak ktoś chce jezdzić szybko po zakrętach a nie na wprost, dlatego pytam jak się ma twradość boków w porównaniu do innych opon ?
np słyszałem kiepskie opinie o maxsportach w tej kwestii..

Styku
CYTAT(cowboy @ Fri, 08 Jul 2011 - 13:27) *
no nie wiem nie znam sie

skręcający aktywnie koledzy pisza że ma to znaczenie jak jest za miekka scianka, wiec mysle że coś jest na rzeczy jak ktoś chce jezdzić szybko po zakrętach a nie na wprost, dlatego pytam jak się ma twradość boków w porównaniu do innych opon ?
np słyszałem kiepskie opinie o maxsportach w tej kwestii..


Ma znaczenie. Tyle, że najdroższe sliki wyścigowe Avon czy Michelin wcale nie mają twardej ścianki. Więc dlaczego to takie ważne skoro opony specjalizowane i najdroższe w klasie i przewidziane do wyścigów są miękkie? Avon jest diagonalny a to dopiero jest miękka opona. Nasze opony kosztują ułamek ich ceny. Nie mamy wpływu na to jakie boki mają te firmy, bo nikt nawet nie będzie tam dyskutował na temat taki czy są miękkie czy twarde.

Twardość naszych opon wynika z segregacji karkasu. Staramy się, żeby były to najtwardsze na rynku opony. To oznacza, że to karkasy konkretnych firm a paradoksalnie nie będą to wyczynowe karkasy, bo sami klienci by stwierdzili, że nasza opona budowana na sliku Michelin jest za miękka przy czym kupując tego samego nowego slika od Michelina, prawdopodobnie nie będzie nawet rozmowy na temat miękkości bo to Michelin.

Innymi słowy nawet gdybyśmy chcieli budować opony na podstawie najwyższej klasy opon wyczynowych, to by się to nie udało, bo by się okazało że są za miękkie.

Dużo jest różnych opinii o konkurencji. O twardości nie słyszałem negatywnych. Trudno się wypowiadać na temat opon, których nie produkujemy.

Należy pamiętać, że jeżeli opona się ugina to tworzy ciepło. Ciepła opona to szybciej dogrzana mieszanka. Avon o tym wie i dlatego ich opony były produkowane z opasaniem diagonalnym.
Sev
Diagonalne ponoć też mają większe kąty znoszenia (czy jak to tam się zwie) niż radialne, prawda to?
KrisSz
CYTAT(Styku @ Fri, 08 Jul 2011 - 13:08) *
Obawiasz się że strzeli? Indeks nośności nawet mniejszy - 88 oznacza 1120 kg na oś.

Jeszcze raz bo widzę, że to trudne do zrozumienia. Opona do danego samochodu pasująca rozmiarem pasuje nośnością. Dlaczego? Bo po co robić oponę rozmiarem pasującą do samochodu a nie pasującą nośnością. Takiej opony nikt nie kupi.

Było pytanie o homologację drogową. Wystarczy chcieć je znaleźć.

Co do twardości boku to nikt jeszcze nie stwierdził, że mamy miękkie boki. Uważam, że za te miękkie boki czy twarde boki to coś, czym za bardzo się nie ma co przejmować.


Styku - Mam taki głupi zwyczaj, że jak nie wiem to się z wrodzoną nieśmiałościa pytam. Opinie o oponie słyszałem dobre ale to nie zmienia faktu żę chcę się dowiedzieć więcej i tyle.

O nośność się pytam bo producent w mojej taczce podaje 91 stąd pytanie a nie z jakiegoś podejrzenia o produkcję niesprzedawalnej opony.

Homologacji mi się bardzo podoba ale najwyraźniej nie znalazłem jej. Jeżeli masz linka - podrzuć proszę, jeżeli nie masz - trudno poszukam sobie.


Edit: Dobra - chyba znalazłem:

http://www.profil-zro.com.pl/certyfikaty.php
noodl3s
A jak z głośnością? Bo jeżdże 3ci miesiąc na markgumach i mam dość...
Styku
CYTAT(noodl3s @ Fri, 08 Jul 2011 - 17:31) *
A jak z głośnością? Bo jeżdże 3ci miesiąc na markgumach i mam dość...


Kupisz opony nie za 200 -300 pln a sliki rajdowe za 300 euro sztuka, stwierdzisz że jest bardzo ale to bardzo podobnie. W tym przypadku problem wynika z dostępności cenowej takich opon. Sliki Pirelli ze względu na cenę kupi kierowca rajdowy, który po pierwsze nie zapyta o takie coś bo wie a po drugie to nie jest coś co jest problemem w sporcie. To są opony do robienia wyników. Nie do przebiegów, pancerności, bycia ładnymi itd. Oczywiście jeśli może być opona ładna nie będąc gorszą to ok. Ale jeśli chodzi o przebieg albo przyczepność jest albo albo i nie ma innej rady.
Czy ktoś kto chce pojazd do robienia wyników przejmuje się czy jest głośny?
Opony z zamkniętymi kanałami będą głośne na słabych asfaltach i to jest zjawisko normalne. Na dobrych porowatych jest normalnie.
I znów podobnie jak poprzednio - kształt R888 przypuszczam wynika właśnie z narzekań, że głośne. I zrobili w Toyo oponę gorszą ale za to bardziej cichą niż analogiczna ale z mniejszymi nacięciami.


U nas wygląda to tak, że zadajemy pytanie, do czego jest potrzebna opona. Jeśli bardziej na ulicę mniej na tor proponujemy nacinanie. To skutecznie zmniejsza hałas. A dobrze zrobione nacinanie jest często dobrym kompromisem pomiędzy mokrym, suchym, torem i komfortem.
racesupport
Ja zamówiłem 2x Softa i 2x Medium w rozm. 215/45/17, auto BMW E36 Compact, ok. 1150-1200 waga, moc 320km, RWD oczywiście, będę użytkował na amatorskich rajdach i Tor Fiata SMT, wrażenia opisze po 24 lipca bo jadę na nich KJS o ile będzie sucho.

A jeszcze takie pytanko, na suchym opona docięta zachowuje się tak samo jak niedocinana ? Czy jest jakaś różnica. Na deszczówke mnie nie stać akualnie, więc mógłbym mieć uniwersalną opone na suchy asfalt i deszcz.
Styku
Niestety będzie gorsza. Uciekamy jednak od tego problemu nacinając opony z jednej strony. Od zewnętrznej strony nie robimy nacięć. Opona odprowadza wodę pod auto a zewnętrzna strona na suchym w zakręcie trzyma jak slik.
racesupport
Rozumiem, to może jednak warto zainwestować w jakieś Uniroyale na deszcz smile.gif
Styku
Warto inwestować w deszcze. Choć nie koniecznie w Uniroyale. To opony cywilne.
racesupport
Styku, które to medie a które to softy ? biggrin.gif jedne mają żółty drugie niebieski pasek...

Styku
Z boku opony trzeba znaleźć T/M albo T/S

S-soft
M-Medium
xTasior
A co powiecie o tych oponach? wiem ze inna firma ale wzor jest ten sam, scianki boczne wzmocnione i sa w rozmiarze 14'' choc zalozmy ze porownujemy 15'' - jezdzil ktos na nich? (z tym wzorem) skad to podobienstwo tj identyczny wzor? czy tylko tyle maja wspolnego czy to calkiem podobne opony moga byc?

Zapomnialem wkleic linka - http://allegro.pl/show_item.php?item=1733906105
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.