![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#721
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
a 205/50 lub 195/55 na 15tkach?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#722
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 October 2006 Skąd: Gdynia ![]() |
No 205 R15 by się przydała jak nic. Dla mnie 185 to zdecydowanie za wąska opona. Dziwne, że nie ma tak popularnego rozmiaru, który mają w zasadzie wszyscy producenci.
-------------------- Sierra RS Cosworth 2.0T YB
|
|
|
![]()
Post
#723
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Macie świadomość, że trochę kładziecie lachę na wszystkich właścicieli 106/saxo - W tych budach przy lekkim już obniżeniu 15" obcierają. A auta te są na polskich pojeżdżawskach bardzo popularne, wręcz synonim taniego ścigania. Kierowcy tych aut w szczególności szukają tanich przyzwoitych slicków, olewanie tego rynku jest niemądre. W jaki sposób ich olewamy bo nie rozumiem? Powstały opony torowo - uliczne 175/65 R 13. Na razie w małej serii. Powinny do końca tygodnia pojawić się na sklepie. Chcemy na początek przetestować to co jest i z tego wyniknie czy będzie w przyszłości większy wybór. Moim zdaniem zamiast robić buble, lepiej jest nie robić czegoś na siłę. Temat to rzeka i może to trudno zrozumieć, ale wychodzimy z pewnych założeń, które są oparte na 30 - sto letnim doświadczeniu w biznesie i możemy spokojnie na tej podstawie stwierdzić, że produkcja od podstaw slików czy nowych opon sportowych w rozmiarze 13'' jest zdana na niepowodzenie z góry. Jacy wszyscy producenci mają 205? Na pewno? A w jakiej ilości? A jakiej jakości? Przecież aby dany rozmiar wyprodukować najpierw dla opony bieżnikowanej potrzebny jest karkas. Które auto wychodzi seryjnie na 205/50 lub 205/55 R 15? To, że mają takie opony Toyo czy Yokohama to może i prawda. Tylko w skali globalnej czy nawet EU to jest ćwierć promila sprzedaży wszystkich opon. Ile z tego będzie po zużyciu dobrych? Ile będzie miało 3 lata? Ile z tego nie było używane do upalania i nie jest ponaciągane tak, że do niczego się nie nadaje. Jeśli ktoś chce jakiś rozmiar, proszę zacząć od małego research i zacząć od sprawdzenia czy jest dostępny karkas w danym rozmiarze. W dostatecznej ilości, czyli kilka tysięcy sztuk rocznie, odpowiedni wiekiem, odpowiedni wytrzymałością, z odpowiednich krajów nie z naszego. I to tylko część problemów. |
|
|
![]()
Post
#724
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
ok rozumiem ze 205/50 jest żadko dostepnym rozmiarem. ale 195/55 to dosc czesty rozmiar (klasa B ) na tym czesto wychodzi
|
|
|
![]()
Post
#725
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 October 2006 Skąd: Gdynia ![]() |
205 R15 z nalewek ma markgum (w dwóch wysokościach). Prawie wszystkie nowe semi slicki mają taki rozmiar: Toyo, Yokohama, Federal i to w różnych modelach. Więc tak opona nie jest znowu takim rarytasem.
-------------------- Sierra RS Cosworth 2.0T YB
|
|
|
![]()
Post
#726
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 07 December 2012 ![]() |
205/50r15 to bardzo popularny rozmiar!!! wystarczy wpisać w wyszukiwarce w nowych oponach każdy większy producent ma taki rozmiar opony, nawet są Kormorany
![]() |
|
|
![]()
Post
#727
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
tez uwazam ze 205/50 jest popularny.szczegolnie w sporcie
ale 195/55 jest jeszcze bardziej popularny |
|
|
![]()
Post
#728
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
W jaki sposób ich olewamy bo nie rozumiem? Powstały opony torowo - uliczne 175/65 R 13. Na razie w małej serii. Powinny do końca tygodnia pojawić się na sklepie. Chcemy na początek przetestować to co jest i z tego wyniknie czy będzie w przyszłości większy wybór. Moim zdaniem zamiast robić buble, lepiej jest nie robić czegoś na siłę. Temat to rzeka i może to trudno zrozumieć, ale wychodzimy z pewnych założeń, które są oparte na 30 - sto letnim doświadczeniu w biznesie i możemy spokojnie na tej podstawie stwierdzić, że produkcja od podstaw slików czy nowych opon sportowych w rozmiarze 13'' jest zdana na niepowodzenie z góry. Zaraz zaraz...ja mówię o 14" (185/55R14) o której wspominał mój przedmówca a Ty mi wyjeżdżasz z 13nastkam! Margum ma taką oponę, Maxsport też prowadzi slicki RB5 14" w trzech twardościach ( dobrze pamiętam że podobno robią je u Was?) więc nie gadaj mi że Wasze 30 letnie doświadczenie w biznesie blokuje Was w tych oponach. Jednym z najpopularniejszych samochodem na pojeżdżawkach obok hondy jest saxo/106. Wystarczy przejrzeć wyniki różnych sprintów. To są konstrukcje na tyle małe z małymi wnękami błotników że w wielu sytuacjach 15 już będzie obcierać. A to tacy kierowcy są Waszym targetem głównie. I naprawdę jest na tym rynku deficyt dobrych opon 14" Chłopcy od evo prędzej udźwigną cenę r888 czy innych opon tego typu, a w wielu sytuacjach w tanich małych samochodach wydanie 2 tyś na komplet opon to już sporo - Ci chętniej spojrzą na slicka na używanym karkasie. |
|
|
![]()
Post
#729
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
ok rozumiem ze 205/50 jest żadko dostepnym rozmiarem. ale 195/55 to dosc czesty rozmiar (klasa B ) na tym czesto wychodzi Będziesz tłumaczył klientom, dlaczego opona jest miękka? A miękkie boki będą prawie na pewno. Dlatego odpada. 205 R15 z nalewek ma markgum (w dwóch wysokościach). Prawie wszystkie nowe semi slicki mają taki rozmiar: Toyo, Yokohama, Federal i to w różnych modelach. Więc tak opona nie jest znowu takim rarytasem. Ma zawsze i w każdej ilości i dobrej jakości? To co jest na rynku nie jest w stanie zapewnić produkcji na opłacalnym poziomie. A na pewno nie będzie to produkt wytrzymały. Mamy rozeznanie na rynku lepsze niż użytkownik opon. Toyo, Yokohama, Federal i te rozmiary to w skali Europy jest ilość żadna. To są opony dla garstki ludzi w danym kraju. Opłacalność jest wtedy, kiedy cała generacja pojazdów wychodzi na danym rozmiarze. 205/50r15 to bardzo popularny rozmiar!!! wystarczy wpisać w wyszukiwarce w nowych oponach każdy większy producent ma taki rozmiar opony, nawet są Kormorany ![]() Jaki pojazd wychodzi seryjnie obecnie na 205/50 R 15? Popularny bo jeździ się na tym na torze? To znaczy, że jest nie popularny. Popularny jest 195/65 R 15 bo prawie połowa pojazdów osobowych go obecnie używa. Jesteś pewny, że opona Kormoran nadaje się do amatorskiej jazdy torowej? Każdy producent ma taki rozmiar. Ale nas interesuje maksymalnie 3 firmy, nie każdy. Przyznaję, że 185 to mało jeśli się ma ponad 200 hp w FWD. O 195/55 napisałem wyżej 205/50 to nisza. 155/65 R 13 - nisza, 185/55 R 14 nisza. Zaraz zaraz...ja mówię o 14" (185/55R14) o której wspominał mój przedmówca a Ty mi wyjeżdżasz z 13nastkam! Margum ma taką oponę, Maxsport też prowadzi slicki RB5 14" w trzech twardościach ( dobrze pamiętam że podobno robią je u Was?) więc nie gadaj mi że Wasze 30 letnie doświadczenie w biznesie blokuje Was w tych oponach. Jednym z najpopularniejszych samochodem na pojeżdżawkach obok hondy jest saxo/106. Wystarczy przejrzeć wyniki różnych sprintów. To są konstrukcje na tyle małe z małymi wnękami błotników że w wielu sytuacjach 15 już będzie obcierać. A to tacy kierowcy są Waszym targetem głównie. I naprawdę jest na tym rynku deficyt dobrych opon 14" Chłopcy od evo prędzej udźwigną cenę r888 czy innych opon tego typu, a w wielu sytuacjach w tanich małych samochodach wydanie 2 tyś na komplet opon to już sporo - Ci chętniej spojrzą na slicka na używanym karkasie. Gdzie mówisz o 14'' ? Zobacz swój post i pokaż gdzie padła liczba 14. Pisałeś o Saxo. Saxo wychodziło na 165/70 R13. 13'' dla tego pojazdu było wielokrotnie bardziej popularne. Mocniejsze może i używały niskiego profilu. Ale było ich mało. Dlatego 175/65 R 13 jest tu opcją jak najbardziej na miejscu. Maxsport był produkowany w Profilu i zawsze brakowało 14''. Jeśli uważasz, że się nie znamy na tym co robimy, zapraszam do naszej firmy. Porozmawiasz na miejscu ze specjalistami. Dowiesz parę ciekawych rzeczy na temat produkcji a przy okazji będziesz miał możliwość stwierdzenia jak wygląda ta sprawa od podszewki. I gwarantuję, że zmienisz zdanie. Generalnie wygląda to tak, że każdy mierzy tu swoją miarą. To, że auto jest popularne to jeszcze mało jeśli chodzi o opłacalność produkcji opon. A jeśli coś jest nie opłacalne, nikt nie będzie dokładał do interesu. Jesteśmy otwarci na propozycje, co widać po rozwoju naszych produktów. Staramy się jak możemy, ale nie jesteśmy w stanie zrobić wszystkiego lepiej niż inni, więcej, w większym wyborze i jeszcze do taniej, niż konkurencja bezpośrednia. Koncerny mają to do siebie, że z nimi na forum się raczej nie dyskutuje. Mają na pewno dużo większe możliwości rozwoju, ale każą sobie za to płacić w cenie produktu. Coś za coś. |
|
|
![]()
Post
#730
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 January 2009 ![]() |
W każdym bądź razie jeśli nie planujecie nic w 14" to olewacie sporo rynku. Do Fiesty aby wrzucić coś w 15" to musze zejść z profilem na 45 - jechac takim czymś w rallylandzie się nie da. A przecież w klasie 2/3/4 jest sporo mocnych małych aut które nie jeżdzą na duzych kołach.
Szkoda, kupie kolejne Maxsporty/Markgumy. -------------------- Fiesta XR2i ITB
|
|
|
![]()
Post
#731
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
bede w oklolicach limanowej w przyszlym tygodniu. mozna udac sie do Was z ciekawości zobaczyć jak wyglada produkcja i dowiedzieć conieco o nalewkach?
|
|
|
![]()
Post
#732
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 October 2006 Skąd: Gdynia ![]() |
Styku, my doskonale rozumiemy Twoje argumenty, wiadomo że nie zadowolisz wszystkich. Jeżeli nie jesteście w stanie produkować opon w tych rozmiarach - trudno, ale tracicie część rynku.
-------------------- Sierra RS Cosworth 2.0T YB
|
|
|
![]()
Post
#733
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
CYTAT Gdzie mówisz o 14'' ? Zobacz swój post i pokaż gdzie padła liczba 14. Styku, jeśli pisałem "Zaraz zaraz...ja mówię o 14" (185/55R14) o której wspominał mój przedmówca a Ty mi wyjeżdżasz z 13nastkam!" To warto spojrzeć na następujące po sobie posty które ukazują całą rozmowę: Witam, czy planujecie stworzyć slicka w rozmiarze 185/55r14?, taki jest w ofercie Maxsporta i Markguma:) Nie planujemy. Macie świadomość, że trochę kładziecie lachę na wszystkich właścicieli 106/saxo - W tych budach przy lekkim już obniżeniu 15" obcierają. Rozmawialiśmy o slickach więc oczywistym jest że chodzi o torowe przeznaczenie aut. Jeszcze raz mówię - sprawdź co w wyścigach/rallylandach i sprintach jeździ - Saxo vts, 106 GTI. To są auta na 14". Slicki nie obchodzą właścicieli zwykłych 106tek - tacy nie latają w wyścigach. Tych zainteresujecie zwykłymi regenerowanymi oponami - i wtedy możemy rozmawiać o 13" Wygląda na to że nie chciało Ci się odrobić lekcji. |
|
|
![]()
Post
#734
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 October 2006 Skąd: Gdynia ![]() |
Masz rację, ale żeby wykonać oponę torową, musi najpierw być cywilna w takim rozmiarze. Jak zauważyłeś cywilne jeżdżą na 13"
-------------------- Sierra RS Cosworth 2.0T YB
|
|
|
![]()
Post
#735
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Myślę, że producent jednak o produkcji i rynku wie jednak trochę więcej, niż użytkownik samochodu.
Podtrzymuję zaproszenie. Każdy jest u nas mile widziany. W przeciwieństwie do koncernów nie trzeba lecieć do nas samolotem. Mamy drzwi otwarte dla zainteresowanych i nic do ukrycia. Łatwiej nawet tak niż przez forum poznać zasady, którymi się ten biznes rządzi. Mamy własną fabrykę, czego nie można powiedzieć o wszystkich producentach. Chętnie pokażemy procesy i procedury dotyczące produkcji naszych produktów. Prosimy jednak o wcześniejsze umówienie aby sprawę zorganizować. Wracając do rozmiarów opon i samochodów. Nie mogę się zgodzić na słowo "olewanie". Jest coś opłacalne albo nie jest. Na razie opłaca się firmom, które mają formy sprzed 20 lat jeszcze produkować jakieś rozmiary z resztek tego co jest na rynku. Skutek tego taki jest, że BMW Chellenge używa już dziś nie opon rodzimej produkcji a z Taiwanu. Inwestycja idąca w tysiące Euro dla rozmiarów, na samochody które mają ponad 15 lat jest mało intratne. To jest trochę, tak jakby właściciel Focusa RS dziwił się, że może dostać bieżnikowaną oponę 15'' lub 16'', która pasuje do 99% Focusów, a nie ma 19''. W skali kraju kilkadziesiąt samochodów to jest nic. Mimo, że na torach czy KJSach jest dużo widoczne w jednym miejscu. To samo się tyczy Saxo VTS, VTR, Chinquecento i wielu innych małych pojazdów. Oprócz tematu małych 13'' i 14'' slików czy deszczówek istnieje całe mnóstwo innych opon, o których potrzebujący regularnie przypominają nam. Więc to tylko jeden z wielu tematów. Koszty są tu najważniejszą sprawą. Koszty przygotowania formy do produkcji są takie same dla firmy z Japonii produkującej nowe opony, czy dla producenta opon bieżnikowanych. Generalnie niczym się takie matryce nie różnią. Różnica polega na cenie finalnej produktu, która jest dla koncernu często dwa razy wyższa. A i skala jest bez porównania. Więc inwestować można w nowe produkty o wiele więcej. A ograniczenia surowcowe są tylko takie, same jak dla każdej branży opartej o kauczuk, czy to będzie produkcja chodników z gumy, czy opon bieżnikowanych czy nowych. |
|
|
![]()
Post
#736
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
umawiac sie mozna przez PW z Tobą?
|
|
|
![]()
Post
#737
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#738
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Styku,
Civic ca. 960kg, ca. 190km NA, ujeżdżany w90% mieście na krótkich trasach- starty z pod świateł, niektóre partie szybciej, potrzebna opona letnia. Obecnie mam 195/50R15 Federala 595RS-R wydaje mi się że nie dogrzewam, bo opona się ślizga, a nie mam chęci na ganianie wężykami i inne akcje by ją grzać. Plus ciągła uwaga na wodzie, chce czegoś bardziej uniwersalnego. Oczekuje względnie dobrej przyczepności na "dzieńdobry". Rozważam Pro Sport 195/50R15 jako alternatywę, ale nie wiem czego się spodziewać. H na przodzie, M na tyle? |
|
|
![]()
Post
#739
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Styku, Civic ca. 960kg, ca. 190km NA, ujeżdżany w90% mieście na krótkich trasach- starty z pod świateł, niektóre partie szybciej, potrzebna opona letnia. Obecnie mam 195/50R15 Federala 595RS-R wydaje mi się że nie dogrzewam, bo opona się ślizga, a nie mam chęci na ganianie wężykami i inne akcje by ją grzać. Plus ciągła uwaga na wodzie, chce czegoś bardziej uniwersalnego. Oczekuje względnie dobrej przyczepności na "dzieńdobry". Rozważam Pro Sport 195/50R15 jako alternatywę, ale nie wiem czego się spodziewać. H na przodzie, M na tyle? Może być tak albo slik nacięty mocno. H i M daje możliwość lepszego zagrzania tyłu. Jednak do tego auta na krótkie trasy M i S też by działało ok, ale problem będzie jeśli będzie bardzo ciepło albo w dłuższej trasie. No i też M i S zużywać będzie się szybciej. Możesz rozważyć 6 opon. M i S na chłodniejsze okresy a H i M na ciepłe lato. |
|
|
gość_D-rose_* |
![]()
Post
#740
|
![]() |
Styku,
klient to FWD 1050kg + kierowca + pilot, 240KM/240nM. Szukam zestawu na Ułęż/Jastrząb/Kielce. felge mam 15". Próby pewnie po 3-5 minut, z przerwami raczej. Opony bym chciał mieć stricte na tor. Co byś mi zaproponował? pzdr |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 01:26 |