![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#701
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Gratulacje.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#702
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 ![]() |
no ja(bmw e36 m52b30) na ostatnim superoesie w poznaniu w pierwszym przejeździe na średnich xr01, wykręciłem 11 czas(140 startujących) zaraz za kilkoma evo i sti na wyczynowych oponach. potem było fatalnie bo rypnął mocny deszcz a nie miałem deszczówek...
|
|
|
![]()
Post
#703
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
czy może ktos wie gdzie mogę szukac 16" - najlepiej 225/50(lub55)/16 - w profilach i maxsportach nie ma takich rozmiarów
![]() -------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
![]()
Post
#704
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Rewelacyjny wynik, biorąc pod uwagę różnicę w cenie do opony wyczynowej.
|
|
|
![]()
Post
#705
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 October 2006 Skąd: Gdynia ![]() |
Jaki może być orientacyjny przebieg na oponie Tornado Sport H, czyli mieszanka twarda w samochodzie na co dzień? Warto zakładać te opony, czy mija się z celem?
-------------------- Sierra RS Cosworth 2.0T YB
|
|
|
![]()
Post
#706
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Jaki może być orientacyjny przebieg na oponie Tornado Sport H, czyli mieszanka twarda w samochodzie na co dzień? Warto zakładać te opony, czy mija się z celem? Nawet jeśli zrobiłbyś połowę przebiegu opony najwyższej półki, to ta opona kosztuje mniej niż połowę ceny takiej opony. Trakcja powinna być lepsza niż każdej opony cywilnej, więc porównywać by trzeba było do opon ukierunkowanych na sport. A tu jest analogiczna sytuacja. Nie zrobisz tyle samo kilometrów na R888 co na cywilnej oponie z wysokiej półki. A cena Tornada jest ewidentnie niższa niż Toyo, Yokohamy czy Federala. A przebieg nie powinien być połowę mniejszy ale trzeba się liczyć z tym, że będzie 30 % mniejszy niż na cywilnej oponie. Ale ta wartość jest mało precyzyjna. Wszystko zależy jakie auto, jakie trasy, jak użytkowane. Więc masz koszt na kilkometr jak zwykłej opony a trakcję jak w oponie o na prawdę dobrych parametrach. |
|
|
![]()
Post
#707
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 October 2006 Skąd: Gdynia ![]() |
Dzięki, o taką odpowiedź właśnie chodziło.
Jeszcze takie pytanko, jaką wysokość bieżnika mają Tornado Sport? -------------------- Sierra RS Cosworth 2.0T YB
|
|
|
![]()
Post
#708
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Czy XR01 w rozmiarze 185/55 r15 nadaje się do lekkiego (1000kg) RWD 250KM/320NM.Czy jednak za wąski rozmiar.Użytkowanie-ostrzejsza jazda na codzień,często jakieś kreski.Jeśli tak to jaką konfigurację przód/tył polecacie.Jazda tylko w ciepłe suche dni,bardzo lekki tył-brak trakcji.
|
|
|
![]()
Post
#709
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 ![]() |
moim zdaniem bedzie za wąskie na bmw-sport jeden forumowicz takie kupił do e30 strokera m50b30 i na tyle nie dawały rady, auto jest coprawda lekkie ale moc i moment sa jednak dosc spore, np. w bmw-challenge do dłubnietych i odchudzonych e30 318is daja 205/50r15(federala,r1r) wiec mozna dać xr-01 205/50r16 przód sredni tył twardy, ewentualnie średni na obie osie. ale na lato(20-30 stopni) srednia na tyle bedzie za miekka
|
|
|
![]()
Post
#710
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
No tak tylko że ja chcę zostać przy 15" Szkoda że nie ma szerszych xr01 w rozmiarach 15" ale nie ja pierwszy i nie ja jeden to powtarzam
![]() Trzeba chyba pozukać federala ,tylko te pękanie ![]() |
|
|
![]()
Post
#711
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Cześć,
Pacjent to BMW E36 325i, środek kompletnie goły, z przodu 6 cylindrów na żeliwnym bloku. Rozmiar niestety minimum 17" (hamulec). Niedługo troszkę dociąży klatka. Zastosowanie: na suche mam już gładkie slicki dunlopa, teraz szukam czegoś, co sprawdzi się na mokrym i na ulicę (ulica bardzo sporadycznie, czasem wieczorkiem, jak bardzo mnie podkusi - dłuższe dystanse na lawecie). Generalnie Kielce, Ułęż (kielce nie najczęściej, ale chyba najistotniejsze - bo tam jak popada, to jest ostro). Rozmiar - myślałem o 215/45R17. Dobry pomysł? Co radzisz z mieszankami? I jakie nacięcie? Przeczytałem Twój mini-poradnik (kilka stron temu) i najbardziej przemawia do mnie wzór nr 2, ale piszesz, że to raczej do aut 4WD. Lepszy będzie nr 3 (podobny, tylko bez wzdłużnego nacięcia po wewnętrznej stronie)? I czy lepiej to da radę na mokrym od Uniroyala Rainport 3 (bo to też rozważam)? Pozdrawiam, Paweł -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#712
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Cześć, Pacjent to BMW E36 325i, środek kompletnie goły, z przodu 6 cylindrów na żeliwnym bloku. Rozmiar niestety minimum 17" (hamulec). Niedługo troszkę dociąży klatka. Zastosowanie: na suche mam już gładkie slicki dunlopa, teraz szukam czegoś, co sprawdzi się na mokrym i na ulicę (ulica bardzo sporadycznie, czasem wieczorkiem, jak bardzo mnie podkusi - dłuższe dystanse na lawecie). Generalnie Kielce, Ułęż (kielce nie najczęściej, ale chyba najistotniejsze - bo tam jak popada, to jest ostro). Rozmiar - myślałem o 215/45R17. Dobry pomysł? Co radzisz z mieszankami? I jakie nacięcie? Przeczytałem Twój mini-poradnik (kilka stron temu) i najbardziej przemawia do mnie wzór nr 2, ale piszesz, że to raczej do aut 4WD. Lepszy będzie nr 3 (podobny, tylko bez wzdłużnego nacięcia po wewnętrznej stronie)? I czy lepiej to da radę na mokrym od Uniroyala Rainport 3 (bo to też rozważam)? Pozdrawiam, Paweł Takie nacięcie jak 3 może być, może też być 2. A jeśli potrzebujesz czegoś co odprowadzi na prawdę wodę to Pro Sport a potem Tornado. W tej kolejności od najmniejszej do największej ilości wody. Co do mieszanek - jak zwykle bez dystansu to wróżenie. |
|
|
![]()
Post
#713
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Z dystansem niestety bywa różnie :/ Jeśli mowa o jeździe na zawodach, to max 5 km i potem przerwa. Natomiast jak jest pojeżdżawka, to i kilka kółek w Ułężu bez przerwy - czyli np. 15-20 km. Ale opony będą używane raczej na mokrym, więc nie będą miały chyba tendencji do przegrzewania się? Po Twojej wypowiedzi odpuszczę dociętego XR-01 i skupię się na Pro Sport/Tornado. Podoba mi się Tornado, ale nie wiem, czy mieszanka H nie będzie za twarda na mokre? Bo niestety w rozmiarze 215/45 jest dostępny tylko w mieszance twardej (z kolei rozmiar 235/45, w którym można kupić Tornado w mieszance M, wydaje mi się zbyt szeroki na wodę - czy źle myślę?). Czy Tornado F1 jest tak samo dobre, jak zwykłe Tornado? Bo jeszcze nic o nim nie słyszałem, a jest 225/45 w mieszance M - zawsze to jakiś półśrodek. Czy może lepiej odpuścić Tornado i wziąć Pro Sport?
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#714
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Z dystansem niestety bywa różnie :/ Jeśli mowa o jeździe na zawodach, to max 5 km i potem przerwa. Natomiast jak jest pojeżdżawka, to i kilka kółek w Ułężu bez przerwy - czyli np. 15-20 km. Ale opony będą używane raczej na mokrym, więc nie będą miały chyba tendencji do przegrzewania się? Po Twojej wypowiedzi odpuszczę dociętego XR-01 i skupię się na Pro Sport/Tornado. Podoba mi się Tornado, ale nie wiem, czy mieszanka H nie będzie za twarda na mokre? Bo niestety w rozmiarze 215/45 jest dostępny tylko w mieszance twardej (z kolei rozmiar 235/45, w którym można kupić Tornado w mieszance M, wydaje mi się zbyt szeroki na wodę - czy źle myślę?). Czy Tornado F1 jest tak samo dobre, jak zwykłe Tornado? Bo jeszcze nic o nim nie słyszałem, a jest 225/45 w mieszance M - zawsze to jakiś półśrodek. Czy może lepiej odpuścić Tornado i wziąć Pro Sport? Nas interesuje maksymalny możliwy jednorazowy przebieg dla opon. Dla 20 km i ponad 30 stopni H nie będzie za twarda. Będzie dla 5 km. Moja propozycja H i M Pro Sport lub na na prawdę duży deszcz Tornado F1. Rozmiar 225/45 R17. Przyznam, że nie mogę zagwarantować przy odpowiednio przyczepnym asfalcie, że się jakaś oś nie przegrzeje przy wysokich temperaturach letnich i dystansie w okolicach 20 km. Bezpieczniej byś miał mając 6 opon. SH, H i M. |
|
|
![]()
Post
#715
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Bardzo Ci dziękuję, sporo rozjaśniłeś!
To ostatnie pytanie: czy na mokrym asfalcie, a nie przy dużej ulewie, Tornado F1 będzie sporo gorsze od Pro Sporta? -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#716
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Bardzo Ci dziękuję, sporo rozjaśniłeś! To ostatnie pytanie: czy na mokrym asfalcie, a nie przy dużej ulewie, Tornado F1 będzie sporo gorsze od Pro Sporta? Nie będzie większych różnic. Dokładnie tyle będzie różnic, ile więcej będzie miał powierzchni Pro Sport. Ale kierowalność będzie lepsza zdecydowanie w Pro Sporcie. Moim zdaniem zacznij od tej opony. Pro Sport jest moim zdaniem wystarczający w 90% przypadków. |
|
|
![]()
Post
#717
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Ok, właśnie zamówiłem na stronie Pro Sporty. 2xH i 2xM.
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#718
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 January 2009 ![]() |
Witam, czy planujecie stworzyć slicka w rozmiarze 185/55r14?, taki jest w ofercie Maxsporta i Markguma:)
-------------------- Fiesta XR2i ITB
|
|
|
![]()
Post
#719
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Nie planujemy.
|
|
|
![]()
Post
#720
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Macie świadomość, że trochę kładziecie lachę na wszystkich właścicieli 106/saxo - W tych budach przy lekkim już obniżeniu 15" obcierają.
A auta te są na polskich pojeżdżawskach bardzo popularne, wręcz synonim taniego ścigania. Kierowcy tych aut w szczególności szukają tanich przyzwoitych slicków, olewanie tego rynku jest niemądre. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 13:38 |