Shoutbox 0 nowych PW 


45 Stron V  « < 33 34 35 36 37 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Profil XR-01
woojashek
post Tue, 11 Mar 2014 - 15:16
Post #681


User
Dołączył: Sun, 21 December 2008





Tak też zrobie , gdyby nie twoje zaangażowanie w odpowiedzi na moje laiczne pytania odpuściłbym sobie te oponki , ale namówiłeś mnie smile.gif
Oczywiście napiszę swoją opinię na ten temat i przetestuje je w specyfikacjach Przód miekka/Tył średnia i Przód średnia/Tył miękka.
Pozdrawiam !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 11 Mar 2014 - 15:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
soldi
post Tue, 11 Mar 2014 - 15:44
Post #682


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





czy jest możliwość, żeby wysłać do Was swoją starą oponę i dostać ją "obitą" nowym materiałem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Tue, 11 Mar 2014 - 16:16
Post #683


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Pisz na PW.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Tue, 11 Mar 2014 - 22:46
Post #684


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





CYTAT(Styku @ Mon, 10 Mar 2014 - 11:57) *
@matteusz
Nie ma jednej opony do tych warunków. Dla 1/4 mili SS. Na wiosnę - lato na ulicę M. W takim wypadku bezpieczniejsza jest M.

Styku, dzięki za podpowiedź. Jeszcze tylko pytanie: docinać czy nie docinać na ulicę (mowa o tych wąskich wyciszających nacięciach)? smile.gif


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Wed, 12 Mar 2014 - 10:08
Post #685


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Można by było. Wąskie nacięcia do wewnątrz opony. Nasze nacięcie nr 4.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Thu, 13 Mar 2014 - 13:53
Post #686


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





a czy z opon torowo-ulicznych tornado sport 235/40r18 posiada rant ochronny na felge?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mjecio
post Thu, 13 Mar 2014 - 23:03
Post #687


Super User
Dołączył: Wed, 22 October 2008
Skąd: z mazowsza





205/45r17 kiedy mozna sie spodziewac? bo czekam i czekam a juz sezon sie zbliza wink.gif


--------------------
Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm
Kaudi A6 3.0 Tfsi
Vette C6 LS2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Fri, 14 Mar 2014 - 10:52
Post #688


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Wyszły 225/45 R17 S, dziś lub jutro się pojawią. 205/45 R17 M i SS oraz 225/45 R17 SS i M w przyszłym tygodniu powinno być już widoczne. Powinny być do wyboru wzmocnione i nie.

235/40 R 18 ma rant ochronny.

Zmieniamy sposób oznaczania opon. Jeszcze nie znam dokładnie rozwiązania, ale docelowo opony będą oznaczane z obu stron, tak aby można było od razu gołym okiem na samochodzie ocenić jaki jest surowiec na oponie i czy jest lekki karkas, odelżony, czy też wzmocniony.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Fri, 14 Mar 2014 - 11:46
Post #689


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Jaką nośność mają 225/45/18 XR01 w SS?


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Fri, 14 Mar 2014 - 11:57
Post #690


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





CYTAT(Kajman @ Fri, 14 Mar 2014 - 13:46) *
Jaką nośność mają 225/45/18 XR01 w SS?

Nie ma 225/45 R 18.
18'' sliki mają 88.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Fri, 14 Mar 2014 - 12:28
Post #691


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





O jaa, zobaczymy jutro jak w 2tonowym suvie się sprawią wink.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Fri, 14 Mar 2014 - 15:03
Post #692


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





CYTAT(Styku @ Wed, 12 Mar 2014 - 11:08) *
Można by było. Wąskie nacięcia do wewnątrz opony. Nasze nacięcie nr 4.

A można gdzieś zobaczyć wzory nacięć jakie oferujecie? Nacinanie jest w cenie opony? Jeśli nie, to jaki koszt za sztukę?


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Fri, 14 Mar 2014 - 15:16
Post #693


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





CYTAT(matteusz @ Fri, 14 Mar 2014 - 17:03) *
A można gdzieś zobaczyć wzory nacięć jakie oferujecie? Nacinanie jest w cenie opony? Jeśli nie, to jaki koszt za sztukę?

Oto przykłady. Nie pobieramy opłat za nacinanie. Chyba zaczniemy za powtarzanie.

Nacięcie zalecane do samochodów bardziej 4WD. Odprowadzi rozsądną ilość wody. Tracimy slika w zakręcie. Do jazdy po wodzie.


Maksymalne wyprowadzenie wody pod auto. Ale zyskujemy to, że opona od zewnątrz jest nadal slikiem. Dobre na ulicę i na tor do zmiennych warunków. Może jechać po suchym, ale nawet przy większej warstwie wody da sobie radę. Dla 2WD i 4WD. Ale bardziej dla 4WD.


Oszczędniejsza wersja poprzedniego nacięcia. Nieco mniej wody odprowadzi, ale bardziej nadaje się do lżejszych pojazdów 2WD


Oszczędniejsza wersja pierwszego. Bardziej dla lekkich 2WD. Na umiarkowaną warstwę wody. Nada się na ulicę. Tracimy możliwości slika w zakręcie na suchym.


Oszczędniejsza wersja poprzedniego z mniejszą ingerencją opony po zewnętrznej stronie. Raczej dla 2WD. Nada się na miasto i na umiarkowane opady.


Minimalna ingerencja w oponę, aby odprowadzała minimalną ilość wody. Na suche i wilgotne. Na deszczu na ulicę nada się, aby na ulicy przejechać z umiarkowaną prędkością. Na tor na wilgotny asfalt. Minimalne nacięcie dla 2WD i 4WD. Wyciszy oponę o połowę.


Rozsądne nacięcie na całkiem sporą ilość wody dla samochodów 4WD.


Modyfikacja najoszczędniejszego nacięcia aby trochę więcej wody zostało wyprowadzone bez ruszania zewnętrznej części opony. Coś pomiędzy nr 2 i 3 a 6.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Fri, 14 Mar 2014 - 15:20
Post #694


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





długi wątek, nie dziw się że pytają wink.gif Swoją drogą to dziwię się, że nie zrobiliście orientacyjnej rozpiski temperaturowej dla każdej z mieszanek oraz właśnie wzorów nacięć w osobnym katalogu na stronie.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Fri, 14 Mar 2014 - 16:06
Post #695


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





CYTAT(Kajman @ Fri, 14 Mar 2014 - 17:20) *
długi wątek, nie dziw się że pytają wink.gif Swoją drogą to dziwię się, że nie zrobiliście orientacyjnej rozpiski temperaturowej dla każdej z mieszanek oraz właśnie wzorów nacięć w osobnym katalogu na stronie.

Długi to fakt. Może w wolnej chwili powstanie FAQ na pierwszej stronie.
Było o tym. Chętnie przyjmę pomoc od kogoś, kto pomoże przy tym.
Opony wyczynowe są projektowane do mniej więcej stałych warunków. Jest mniej zmiennych. Stała masa, stała moc, podobne wyważenie. Zawsze szpera. I są to najczęściej 3 surowce. Jak jest slik rajdowy - używa się do rajdów, wyścigowy do wyścigów. Jeśli są to opony uliczno - torowe jak np. Federal czy Toyo to problem jest w zasadzie - rozmiar. Niektóre mają 2 rodzaje surowców. Więc taki problem to nie problem.

U nas jest 5 i 3 rodzaje karkasów. Auto może mieć seryjną moc, albo 125 hp z 1.6L albo 500. Albo turbo albo kompresor albo wolnossak. Szpera lub brak. Silnik seryjny, albo wrzucone V8. Każdy inaczej wyważony. Zaspawane dyfry, zmieniane hamulce, itd. itp.
W końcu każdy odcinek inny. Raz tor raz plac raz rajd.
Sliki nasze są używane w każdej dyscyplinie. A każda się rządzi własnymi prawami.
Ilość możliwych kombinacji jest ogromna. Bywały przypadki, że na jednej imprezie 2 różne auta powinny używać różnych mieszanek. I tak jest faktycznie. Inna opona będzie w lekkim FWD a inna w ciężkim 4x4 tego samego dnia.
Dlatego bardzo trudno jest wpaść na coś, co będzie bliskie rzeczywistości. Mamy zamiar coś takiego stworzyć w trakcie kończenia strony. Jak na razie nie mamy sygnałów, że nasze dobieranie jest notorycznie błędne. Mało tego spora część doborów przez nas jest trafniejsza niż klient by sam sobie dobrał.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Fri, 14 Mar 2014 - 18:36
Post #696


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Ja wzorów nacięc szukałem właśnie na Waszej stronie, a że nie znalazłem żadnego info, to zapytałem. Myślę, że warto wrzucić info o nacinaniu na stronę wink.gif


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Sat, 15 Mar 2014 - 10:06
Post #697


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Bo to nie strona tylko sklep. Pisałem o tym. Strona jest w trakcie budowy. Trwa to długo, bo chcemy tam zawrzeć jak najwięcej pomocnych informacji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Sat, 15 Mar 2014 - 10:12
Post #698


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





A mógłbyś opisać powyższe wzory? Tzn. do jakich warunków jest sugerowany każdy z nich smile.gif


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Sat, 15 Mar 2014 - 12:19
Post #699


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Poprawiłem.
To oczywiście bardzo ogólne informacje. Dlatego, lepiej i tak w każdym przypadku, jeśli ktoś jest nie pewny sprawę konsultować. Można znaleźć inne argumenty i zastosowania, do tych nacięć.

Pierwsza zasada - najlepiej nie ciąć. Jeśli mamy oponę pod warunki deszczowe, lub przejściowe - polecamy taką oponę.
Dwa - generalnie wzdłużnie staramy się nie ciąć o ile się da. To jest naszym zdaniem utrata szerokości opony. Ale wzdłużnie można ciąć bardziej, jeśli auto nie ma problemów z trakcją - czyli raczej dla 4WD.
zasada, to wyprowadzamy maksymalnie ile się da wody najpierw pod auto. Dlatego tak, że dzięki temu można nadal taką oponę użyć z dobrym wynikiem, kiedy asfalt zaczyna przesychać. Sporo klientów woli opony bardziej uniwersalne. A to jest na to sposób. A da się to zrobić, nawet do 2/3 opony.
Dopiero gdy to jest mało ruszamy oponę od zewnątrz. Przy czym przestaje to mieć znaczenie, jeśli opona z założenia jako priorytet ma działanie w deszczu a potem na suchym.
Zmienia znów też sporo, jeśli wprowadzamy taki parametr jak cięcia i błoto. Też wtedy cięcie obustronne nabiera większego sensu. Kwestia oczyszczania się opony czy możliwość zazębienia i odpychania od nawierzchni różnych w różnych warunkach. Poprzeczne długie nacięcia na jak największej szerokości dają oponie wtedy zwiększone możliwości w takich warunkach.
To nie jest wszystko, co można zrobić z nacięciami. Ilość kombinacji jest większa. To tylko przykłady.
Naszym zdaniem jest jeden ważny argument, dlaczego czasem nie warto przesadzać z nacięciami. Mamy opony gotowe, które da się użyć w różnych warunkach, mając taki sam surowiec, nawet z większą ilością lub z szerszymi nacięciami.
Dla 15 i 17 cali oponą, która odprowadzi więcej wody niż mocno nacięty slik jest Pro Sport Sport. Później jeszcze więcej - Tornado Sport. Ta ostatnia ma takie kanały, że slika nie wiem czy aż tak bardzo da się naciąć, aby działał porównywalnie. A tego typu opony są sporo tańsze niż XR01.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sat, 15 Mar 2014 - 14:52
Post #700


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Dziś trochę wody stało na torze i nawet nacięte czasem płynęły. Co nie zmienia faktu, że xr w 18" zdobył pudło na 2 tonowym suvie smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post

45 Stron V  « < 33 34 35 36 37 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 03:16