![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#661
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
od średnicy nie, od szerokości tak
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#662
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 25 January 2012 Skąd: Wroc ![]() |
wydaje mi sie ze sama srednica tez powinna cos dac bo opona bedzie miala wiekszy styk z podlozem, ale chcial bym jakies porownianie z toru ile pszyszlo na + moze ktos porownywal sobie 15 cali i 16cali ze zmiena szerokosci opon
|
|
|
![]()
Post
#663
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Oczywiście powierzchnia styku zwiększa się wraz ze zwiększeniem średnicy koła, ale nie samej felgi, ponieważ możesz zastosować przecież niski profil. Więc napisz konkret o co Ci chodzi. Jeżeli zwiększysz średnicę koła to zmieniasz promień zataczania i możesz zastosować dystans poszerzając rozstaw kół, więc tutaj same profity. Ja po zmianie 205/50/15 na 215/45/17 miałem wyraźnie lepsze czasy tych samych OSów i lepiej mi się samochód prowadził, mimo iż na asfalt przechodziło mniej koksu, a maszyna nie miała nadmiaru mocy. Tyle, że miałem wyższe ET na 17 i nie wiem czy nie było wszystko lepiej z powodu mniejszego promienia zataczania.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#664
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Zmieniając temat a czy jest szansa, że w waszym sklepie internetowym będzie prosty podział: na wielkości opon w calach? Ew. jakiś filtr czy cuś, który łatwo pozwoli przeglądać np.: 15" opony. Obecnie strona pod względem "user friendly" trochę kuleje. To jest sklep. Strona jest w budowie tam ma być tak. Ale zanim powstanie strona postaramy się to czytelnie ułożyć. |
|
|
![]()
Post
#665
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 25 January 2012 Skąd: Wroc ![]() |
Oczywiście powierzchnia styku zwiększa się wraz ze zwiększeniem średnicy koła, ale nie samej felgi, ponieważ możesz zastosować przecież niski profil. Więc napisz konkret o co Ci chodzi. Jeżeli zwiększysz średnicę koła to zmieniasz promień zataczania i możesz zastosować dystans poszerzając rozstaw kół, więc tutaj same profity. Ja po zmianie 205/50/15 na 215/45/17 miałem wyraźnie lepsze czasy tych samych OSów i lepiej mi się samochód prowadził, mimo iż na asfalt przechodziło mniej koksu, a maszyna nie miała nadmiaru mocy. Tyle, że miałem wyższe ET na 17 i nie wiem czy nie było wszystko lepiej z powodu mniejszego promienia zataczania. Mi ochodzi o poprawienie trakcji i czasow bo wydaje mi sie ze na 15 cali nie daje rady moje auto ok950 kg 180 ps i tak mysle zeby przejsc na 16 |
|
|
![]()
Post
#666
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
bez sensu, kup lepsze gumy, kolegi civic n/a ma 880kg i 300KM i jakoś na 15 jeździ.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#667
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Jaką mieszankę polecacie do auta FWD ~190KM, 900kg, na przednią oś, rozmiar 185/55R15, auto używane typowo weekendowo do killowania i od czasu do czasu jakieś zawody na ćwiartkę? Wiadomo, że to będzie kompromis, bo typowo do ścigania najlepiej sprawdziłyby się SSL, ale potrzebuję jednej opony, na której będę mógł też wyjechać na miasto w ciepłą, słoneczną sobotę. Żeby jakoś tym latać po ulicy należałoby je trochę dociąć? Nie oczekuję od tego auta komfortu, ale nie chciałbym też czuć się "jak w ruskim czołgu"
![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#668
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 January 2012 ![]() |
Kiedy będzie dostępny rozmiar 225/45/17 ?
|
|
|
![]()
Post
#669
|
|
User Dołączył: Fri, 24 August 2007 Skąd: Rz ![]() |
Moje pytanie jest następujące: Czy jest sens pakować super twarde XR-01 do 150 konnego, ważącego ok 1450 kg kombi pokonującego w sezonie letnim jakieś 18 tysięcy km? Felga 8,5 cala, rozmiar 18. Max co mogę włożyć to 225/40. Oczywiście opona musiała by być docięta.
|
|
|
![]()
Post
#670
|
|
User Dołączył: Sun, 21 December 2008 ![]() |
Dobra Styku wybrałem , ośka 220hp 980 KG wagi użytkowane tylko Kwiecień-Wrzesień.
Przód 185/55/15 Twarda/Średnia Tył 185/55/15 Średnia/Miekka Auto do upalania po mieście , głównie wieczorami , jak to będzie się sprawować ? 240km/h+ poleci na tym ? |
|
|
![]()
Post
#671
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Będzie Ci brakować szerokości. 185 dobrze się sprawuje tak do 180KM
|
|
|
![]()
Post
#672
|
|
User Dołączył: Sun, 21 December 2008 ![]() |
Właśnie tego się obawiałem że będzie brakować szerokości.
|
|
|
![]()
Post
#673
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
@matteusz
Podaj temperatury pracy. Mają być dwie czy cztery? Na 1/4 mili opona będzie się szybciej zużywała przy używaniu na miasto. Napisałeś z tego co zrozumiałem, że potrzebujesz opony na miasto, na tor i na 1/4 mili. Trudno te rzeczy połączyć w jednej oponie. Da się ale nie będzie idealnie w każdych warunkach. Trzeba je trochę dociąć na miasto. Na 1/4 mili masz wtedy zepsutą oponę. Do ustalenia jak je natniemy. Można dociąć na wodę, a można jak już kiedyś wspominałem zrobić wąskie nacięcia do wyciszenia. @igor003 Powinna coś się pojawić już po weekendzie @Kafarek555 Jest sens ale prawie nigdy nie zakłada się 4xH. @woojashek Jest indeks V. Na te temperatury po mieście będzie ok. Ja u siebie nawet przy 20 stopniach nie odnotowałem nadmiernego przegrzania z przodu na S. Szukasz trakcji maksymalnej o stopień niżej lub 2 z przodu. Szukasz nieco większego przebiegu - M. Przy odpowiedniej mieszance 185 przy tej mocy do ruszania bez rozgrzewania powinno dać przyzwoite efekty. Powtarzam, przy mieszance skrojonej na takie potrzeby. Jeśli będzie kompromisowa, to może być za wąsko. |
|
|
![]()
Post
#674
|
|
User Dołączył: Fri, 24 August 2007 Skąd: Rz ![]() |
To co byś proponował? Przód super twardy tył średni? Kwestia druga: nie ma szans na rozmiar 215/40? I trzy: masz gdzieś zdj dociętej XRki?
|
|
|
![]()
Post
#675
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 12 October 2008 ![]() |
STYKU a czemu nie macie w ofercie żadnej opony średnicy 13 cali ???? Dużo małych aut jeździ na tym rozmiarze i tylko pozostaje bieda slick Markgum o średnicy 13 cali, w tej firmie nie idzie doprosić się o slicka, ja np. czekam 4 tyg. na rozmiar 155/65/13 i co tydzień mają nalewać ale...., jest dużo chętnych na rozmiar np. 165/55/13, 155/65/13 wolał bym kupić u was oponę bo jest lepsza, ale w ofercie nie ma.
|
|
|
![]()
Post
#676
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
@matteusz Podaj temperatury pracy. Mają być dwie czy cztery? Na 1/4 mili opona będzie się szybciej zużywała przy używaniu na miasto. Napisałeś z tego co zrozumiałem, że potrzebujesz opony na miasto, na tor i na 1/4 mili. Trudno te rzeczy połączyć w jednej oponie. Da się ale nie będzie idealnie w każdych warunkach. Trzeba je trochę dociąć na miasto. Na 1/4 mili masz wtedy zepsutą oponę. Do ustalenia jak je natniemy. Można dociąć na wodę, a można jak już kiedyś wspominałem zrobić wąskie nacięcia do wyciszenia. Mają być dwie, na przód, temperatury pracy ciężko mi określić, auto jest używane w ciepłe, suche wiosenno-letnie popołudnia i wieczory, oraz od czasu do czasu na zawody, toru ani mokrego na 100% nie zobaczy, co w tym wypadku byś zaproponował? Twarda mieszanka? Średnia? -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#677
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 14 March 2007 Skąd: Sieradz ![]() |
Kupie oponę profil xr-01 mieszanka miekka stan obojętny niedocinana 185/55/15
Mój telefon 502-030-445 -------------------- EG5 B18C4
|
|
|
![]()
Post
#678
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
@Kafarek555
Zastanów się nad SH na cięższą oś i H na lżejszą. Powinno to dać rozsądny stosunek przebiegu do trakcji. @sebastianamg W zasadzie odpowiedź tkwi w zapytaniu. Już o tym było wiele razy. Aby opona była dobra, nie może być wykonana ze słabych karkasów. Dobrych jest brak. Te, które są dostępne w kraju powodują dużą awaryjność. W krajach, z których można ściągać dobre opony mało które auto używa już tych rozmiarów. Inwestycja w formy opony, która może być wyprodukowana w znikomej ilości się nie kalkuluje. Będziemy chcieli oprzeć się na tym co mamy. Czyli na rozmiarze 155/65 R 13. Będzie to dobra opona uliczno-torowa i deszczówka. 165/55 R 13 nie ma w ofercie. @matteusz Nie ma jednej opony do tych warunków. Dla 1/4 mili SS. Na wiosnę - lato na ulicę M. W takim wypadku bezpieczniejsza jest M. |
|
|
![]()
Post
#679
|
|
User Dołączył: Sun, 21 December 2008 ![]() |
Styku to do finalnego meritum , na upalanie na ulicy wziąć M czy S ?
Jestem bardziej za S tylko boje się czy jak wyjade w upał poupalać opona nie spłynie mi w 100km. Czy wtedy 4xM czy Przód 2xS i tył 2xM czy Przód 2xM i tył 2xT Jak będzie się tył zachowywał na twardszej a jak nie bardziej miękkiej ? Czy może Wziąć 2xM , 2xS i w zależności od pogody sobie zmieniać jak będzie upał M na przód a wieczorami S ? Bo to w sumie 15 min roboty z żabą. Oraz czy 185 nie będzie za wąsko na 220km turbo. Wybacz za pytania to moje pierwsze semislicki a napaliłem się na te profile jak szczerbaty na suchary ![]() |
|
|
![]()
Post
#680
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Weź sobie 2xS i 2xM i sam dojdziesz do idealnego setupu w danych warunkach. Na krótkie przejazdy na wprost założysz bardziej miękką i nawet wieczorem złapiesz trakcję. Jak się zrobi ciepło przód będzie M.
Wiadomo, że się S szybciej zużyje niż M. Więc będziesz sobie zmieniał skoro nie problem. 220 km to może być 400 Nm albo 220 Nm. Ile by nie było na S powinno to sprawnie ruszać nawet przy około 10 stopniach. M z tyłu nie powinno robić problemów przy w miarę normalnym użytkowaniu. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 19:38 |