![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#601
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
generalnie zgadzam się z Daro, choć co do kwestii używania na codzień, to ja używam, ale evo to nie jest dla mnie auto typowo na codzień tylko do zabawy i to że wyją, nie preszkadza, bo na zimnym i mokrym są to najlepsze opony z homolgacją jakie mam w swojej bardzo bogate kolekcji.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#602
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Daro seryjne ciśnienia ustawione na ciepło i od tego w dół bezpiecznie do 0,3 bara.
|
|
|
![]()
Post
#603
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Jaką prędkość zniosą te opony? Mam 225/40/18 w SS i ostatnio mi się niechcąco zapędziło z jakąś Panamerą do 260 i się ostro zestrachałem...
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#604
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Taka prędkość jak w opisie. Czyli V. Plus ponieważ są to opony z wybitnie wytrzymałym karkasem masz gratis około 10% od producenta. Jednak nie zalecane jako prędkość stała. Przyjmij V.
|
|
|
![]()
Post
#605
|
|
User Dołączył: Thu, 17 November 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
a jaką mieszankę polecisz do 'cywilnego' CTR EP3? Masa ok. 1300kg, moc ok 240KM. Głównie na Ułęż i Kielce.
Myślałem o mieszance M na przód i Soft na tył, ale nie widzę Soft w rozmiarze jaki mnie interesuje (215/45) -------------------- FN2
|
|
|
![]()
Post
#606
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 29 December 2013 ![]() |
Witam , przeglądając sporo stron w tym temacie nie znalazłem idealnego rozwiązania dla mnie więc bedę prosił Was o wypowiedzi :
Latam Honda typer ze szpera , moc 250 km , waga 1200 , opony na przód , opony mają służyć do 1/4 czyli super miękka (jeżdzę max 30 przejazdów rocznie) ale do tego dochodzi jeszcze to że latam nim nieraz na zloty po 200km w jedną i czasami po miescie tylko w słoneczne dn ,i zero deszczu ( chyba że trafi się po drodze do domu ) a tem. na zlotach dochodzi do 30 stopni Znalazłem też w temacie że da się jezdzić na nich 240km/h , ale wiadomo , nie za długo . Jak z prędkością typu 140km/h przez 200km ? Jak z ich hałasem ? Jaka nalepsza mieszanka dla mnie ? Mowa o oponie XR01 215/45R17 Z góry dzięki za odp. |
|
|
![]()
Post
#607
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
a jaką mieszankę polecisz do 'cywilnego' CTR EP3? Masa ok. 1300kg, moc ok 240KM. Głównie na Ułęż i Kielce. Myślałem o mieszance M na przód i Soft na tył, ale nie widzę Soft w rozmiarze jaki mnie interesuje (215/45) A na jakie temperatury jak zwykle zapytam? Witam , przeglądając sporo stron w tym temacie nie znalazłem idealnego rozwiązania dla mnie więc bedę prosił Was o wypowiedzi : Latam Honda typer ze szpera , moc 250 km , waga 1200 , opony na przód , opony mają służyć do 1/4 czyli super miękka (jeżdzę max 30 przejazdów rocznie) ale do tego dochodzi jeszcze to że latam nim nieraz na zloty po 200km w jedną i czasami po miescie tylko w słoneczne dn ,i zero deszczu ( chyba że trafi się po drodze do domu ) a tem. na zlotach dochodzi do 30 stopni Znalazłem też w temacie że da się jezdzić na nich 240km/h , ale wiadomo , nie za długo . Jak z prędkością typu 140km/h przez 200km ? Jak z ich hałasem ? Jaka nalepsza mieszanka dla mnie ? Mowa o oponie XR01 215/45R17 Z góry dzięki za odp. Większość odpowiedzi już jest w tym temacie. Da się jechać tymi oponami w trasę ale przy 30 stopniach to już moim zdaniem dla nich za dużo. Na tyle powinny wytrzymać. Prędkość maksymalna nie ma znaczenia jeśli mieszanka nie jest zaprojektowana na dany zakres temperatur. 20 stopni powinno nie być problemów nawet przy 200 km. Przy 30 tylko na krótkie dystansy z przodu. Nie ma najlepszej mieszanki na trasę 200 km i na starty na 1/4 mili. Było o tym 100 razy. Zainstaluj sobie średnie na przód i super miękkie na tył i przekładaj w miarę potrzeb. Albo podaj warunki konkretne i na te warunki opona się znajdzie. Chcesz oponę do wszystkiego to będzie kompromisem. Nie lepiej jest mieć 2 komplety opon? |
|
|
![]()
Post
#608
|
|
User Dołączył: Thu, 17 November 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
A na jakie temperatury jak zwykle zapytam? obecnie panujące, czyli 0-5 st. C. -------------------- FN2
|
|
|
![]()
Post
#609
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
4xM
|
|
|
![]()
Post
#610
|
|
User Dołączył: Thu, 30 December 2010 ![]() |
Chcę sobie skompletować opony do śmigania po torze. Auto FWD 200km/300Nm 1300kg zawieszenie bardzo twarde, sprężyny torowe. Będzie to latało w 15', odcinki raczej do 1,5km.
I tak sobie obmyśliłem: Do 10-20 stopni: przód 2xM tył 2xS Powyżej 20 stopni: przód 2xH tył 2xM Na myśli mam suche warunki pogodowe. Jakieś sugestie co do ciśnienia? Pamiętam że gdzieś było ale teraz mi umknęło. |
|
|
![]()
Post
#611
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 12 November 2006 Skąd: Gdańsk ![]() |
Greg-si
Sam mam ośkę 1120kg, 240km/370nM, zawias twardy, wydmucha. Poprzedni sezon jeździłem na średniej mieszance, podczas katania po krótkich odcinkach jak i na lotniskach opona znikała w oczach. Na przyszły sezon planuję na przód twardą a na tył średnią, myślę, że taki setup do mocnej ośki jest optymalny, jezeli masz zamiar autem latać po szybkich krętych odcinkach. -------------------- Rover Coupe Turbo 302km/453Nm
|
|
|
![]()
Post
#612
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Chcę sobie skompletować opony do śmigania po torze. Auto FWD 200km/300Nm 1300kg zawieszenie bardzo twarde, sprężyny torowe. Będzie to latało w 15', odcinki raczej do 1,5km. I tak sobie obmyśliłem: Do 10-20 stopni: przód 2xM tył 2xS Powyżej 20 stopni: przód 2xH tył 2xM Na myśli mam suche warunki pogodowe. Jakieś sugestie co do ciśnienia? Pamiętam że gdzieś było ale teraz mi umknęło. W sumie dobrze powinno być jak sobie wymyśliłeś. Powyżej 20 stopni to tak około. To może być wcześniej albo później bo zależy od wielu czynników. Auto jest dość ciężkie. Ten wybór mieszanek nie powinien być nie trafiony. Ciśnienia na ciepło seria i schodzić do maksymalnie 0,3 bara w dół. Greg-si Sam mam ośkę 1120kg, 240km/370nM, zawias twardy, wydmucha. Poprzedni sezon jeździłem na średniej mieszance, podczas katania po krótkich odcinkach jak i na lotniskach opona znikała w oczach. Na przyszły sezon planuję na przód twardą a na tył średnią, myślę, że taki setup do mocnej ośki jest optymalny, jezeli masz zamiar autem latać po szybkich krętych odcinkach. Jeśli opona się nie przegrzewa a tylko się zużywa to źle? To znak, że działa. Jeśli nie chcesz zużywania kosztem trakcji dlaczego nie wybierasz SH? Coś za coś ale oszczędnie będzie. Ja mam też mocną ośkę choć lżejsza to tak do 20 stopni bym używał S i SS a potem maksymalnie M i S na 1.5 km. Wtedy jest trakcja jaka powinna być i to też nie zawsze jestem w stanie dogrzać. |
|
|
![]()
Post
#613
|
|
User Dołączył: Sat, 23 October 2010 ![]() |
Potrzeboje rady.
samochod Opel Tigra 1.6 docelowa moc to 130KM waga 850kg Tylko do kjs. Jaki rozmiar felg mam stalowe 14 za PS3 moge miec 16 alu Momo. Czy nie beda za duze. jaki rozmiar opony? |
|
|
![]()
Post
#614
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Potrzeboje rady. samochod Opel Tigra 1.6 docelowa moc to 130KM waga 850kg Tylko do kjs. Jaki rozmiar felg mam stalowe 14 za PS3 moge miec 16 alu Momo. Czy nie beda za duze. jaki rozmiar opony? Aby to auto mogło sprawnie się przemieszczać to felgi musiały by ważyć nie więcej niż 7 kg. A tego Momo raczej nie spełnia. Dlatego dużo lepiej jest pójść w 15'' gdzie felga lekka potrafi ważyć 5.2 kg. I 205/50 R16 na siłę będzie się dało wcisnąć ale nie ma takiej potrzeby. 185/55 R 15 spokojnie wystarczy. |
|
|
![]()
Post
#615
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 07 November 2013 Skąd: Limanowa ![]() |
Macie moze opony typowo drag 15-16 ? Cos na podobieństwo Hoosierów ?
potrzebuje opony na 1/4 mili z jakas super mieka mieszanka ... fajnie ze przez forum dowiaduję sie ze kolo mnie produkują opony do sportu ![]() -------------------- ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili |
|
|
![]()
Post
#616
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
http://www.sklep.oponysportowe.eu/185-55-R...1001,1134).aspx
http://www.sklep.oponysportowe.eu/205-50-R...1001,1136).aspx -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#617
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Surowiec S.
Uzupełnimy co brakuje i w ciągu tygodnia może nieco dłużej pojawią się pierwsze 205/45 R 17 i 225/45 R17 XR01. Później mam nadzieję nieco zimówek uda się wyprodukować. Pytanie czy wiosna tej zimy będzie taka, że będzie można je potestować? |
|
|
![]()
Post
#618
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: małopolska ![]() |
Styku, te 225/45 R17 XR01. będą dostępne z wzmocnioną ścianką?
-------------------- Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia |
|
|
![]()
Post
#619
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 07 November 2013 Skąd: Limanowa ![]() |
Ok na wiosnę sie zglosze mogę pomóc w testowaniu swoim rwd 438 ps narazie jest problem zlapac trakcje na 3 biegu pozdrawiam
-------------------- ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili |
|
|
![]()
Post
#620
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
No to masz bardzo słabe opony.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 19:38 |