![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#581
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#582
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 05 November 2010 ![]() |
Styku ,
mam Clio 3 RS , chodzi o opony-slicki na tył który się oczywiscie nie dogrzewa i zarzuca Renówką bardzo. Okres zimowo wiosenny , supersprinty , krótkie odcinki okolo 4 km na średnioniszczącym asfalcie. Tu pewnie nie bedzie niespodzianki że powinna to być mieszanka SS . Natomiast pisałeś że szerokość jest złem . RS ma felge 7,5 . Seryjnie jeżdzi na 215/45/17 . dzięki z góry za info |
|
|
![]()
Post
#583
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Styku , mam Clio 3 RS , chodzi o opony-slicki na tył który się oczywiscie nie dogrzewa i zarzuca Renówką bardzo. Okres zimowo wiosenny , supersprinty , krótkie odcinki okolo 4 km na średnioniszczącym asfalcie. Tu pewnie nie bedzie niespodzianki że powinna to być mieszanka SS . Natomiast pisałeś że szerokość jest złem . RS ma felge 7,5 . Seryjnie jeżdzi na 215/45/17 . dzięki z góry za info Bo szerokość jest złem jeśli się przesadza. Wszak opona bardzo szeroka generuje opór wzdłużny większy niż wąska. Jeśli opona znów działa prawidłowo na feldze 7 cali to nie warto wchodzić w 7,5. Itd. Lepiej w przypadku felg mieć mniejsze ET i węższe felgi niż na odwrót. Bo mniej to waży. 4 km już jest niezłym dystansem do zagrzania opon. Ale bez jakiś niespodzianek. SS. S też by działało na 4 km. Ma to szanse złapać jaką-taką temperaturę. Na pewno wyższą niż twardsze mieszanki. |
|
|
![]()
Post
#584
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 05 November 2010 ![]() |
dzięki dzięki Styku za odpowiedz.
nie wiem czy Ci sie chce odnosić do poniższych punktów 2 i 3 . Gdybyś odpowiedział przynajmniej na 1. byłoby super . 1. kiedy spodziewasz sie że będą w tym sezonie dostępne mieszanki ss ? 2. Ciekawe to zagadnienie tarcia. Poswieciłem troche czasu aby sobie poczytać . Hitem jest fakt że tarcie nie zależy od powierzchni styku . Da Vinci już to odkrył i opisał ![]() To kłoci sie z naszym odczuciem ze powierzchnia jest kluczowa . Poza tym mało teroetycznych wniosków . Większość podlega badaniom i ekspermentom. Znacz trzeba testować . Mało co można policzyć . Wieć testy , testy i jeszcze raz testy ![]() Ale jescze wracajac do naszego wątku: Czyli Styku masz rację że szerokie opony to zło bo cięższe tylko, a na tarcie nie wpływają ? ![]() .... A ja dalej nie wiem czy na swój problem z odelżonym tylem latającym na boki tyłem w FWD powienien zastosować : oponę 225 czy może 205 na tył. ![]() ![]() Na pewno pomaga nacisk zgodnie ze wzorem i epmirycznie jest sprawdzone że dodatkowy ciężar wrzucony do bagażnika pomaga. 3. Cytat ze Styka " Lepiej w przypadku felg mieć mniejsze ET i węższe felgi niż na odwrót. Bo mniej to waży" . Z tego wnioskuje że nie o szerokosc opon walczymy a o maksymalny rozstaw kół ? Dobrze rozumiem? dzięki i pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#585
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ja obecnie jezdze na 165 i szczerze jakos mi sie fajnie po lukach smiga.
najwazniejsze dla przyczepnosci jest odpowiednia temperatura pracy opony. wiec jesli tyl sie nigdy nie nagrzewa do 80stopni to lepiej dac 205 na tyl i jak najbardziej miekka mieszanke, a jesli przy super miekkiej sie nagrzewa juz odpowiednio to wtedy mozna pomyslec czy lepiej dac bardziej twarda czy szersza (mieszanka miekka i 205 czy moze mieszanka super miekka i 225; pewnie duzo by zalezalo od jakosci asfaltu i rozkladu temperatur w czasie) -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#586
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
ty masz ekstremalnie lekkie auto
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#587
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
czy ja wiem. brava wazy kolo 1050kg
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#588
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
a twój z 800?
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#589
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Ja mam 3 auta. Waga od 970 do 1140. Wszystkie są stosunkowo szybkie i mają sporo hp/kg. 7,8 6 i 4,7 hp/kg. W każdym przypadku jest to zdecydowana różnica jeśli zmienia się szerokość opony. Przy czym nie należy zapominać, że często ze zmianą szerokości idzie zmiana felgi a inercja nie jest bez wpływu.
Co do kierowalności na wysokim profilu. Nie jest dobrze tylko w Corolli AE82 GT, gdzie mam seryjne stabilizatory. W pozostałych samochodach mam sportowe stabilizatory i wysoki profil nie jest absolutnie przeszkadzający. dzięki dzięki Styku za odpowiedz. nie wiem czy Ci sie chce odnosić do poniższych punktów 2 i 3 . Gdybyś odpowiedział przynajmniej na 1. byłoby super . 1. kiedy spodziewasz sie że będą w tym sezonie dostępne mieszanki ss ? 2. Ciekawe to zagadnienie tarcia. Poswieciłem troche czasu aby sobie poczytać . Hitem jest fakt że tarcie nie zależy od powierzchni styku . Da Vinci już to odkrył i opisał ![]() To kłoci sie z naszym odczuciem ze powierzchnia jest kluczowa . Poza tym mało teroetycznych wniosków . Większość podlega badaniom i ekspermentom. Znacz trzeba testować . Mało co można policzyć . Wieć testy , testy i jeszcze raz testy ![]() Ale jescze wracajac do naszego wątku: Czyli Styku masz rację że szerokie opony to zło bo cięższe tylko, a na tarcie nie wpływają ? ![]() .... A ja dalej nie wiem czy na swój problem z odelżonym tylem latającym na boki tyłem w FWD powienien zastosować : oponę 225 czy może 205 na tył. ![]() ![]() Na pewno pomaga nacisk zgodnie ze wzorem i epmirycznie jest sprawdzone że dodatkowy ciężar wrzucony do bagażnika pomaga. 3. Cytat ze Styka " Lepiej w przypadku felg mieć mniejsze ET i węższe felgi niż na odwrót. Bo mniej to waży" . Z tego wnioskuje że nie o szerokosc opon walczymy a o maksymalny rozstaw kół ? Dobrze rozumiem? dzięki i pozdrawiam 1. Chciałbym ją mieć początkiem stycznia. 2. To nie jest tylko kwestia powierchni styku. Ale na pewno nie jest to bez wpływu. Może należy zmienić pojęcie. Należało by użyć sformułowania strat na napędzie. I te straty na pewno są większe jeśli opona jest szersza. Współczynnik tarcia jest niezmienny dla danej opony i nawierzchni. Bo tak jest ze współczynnikiem oporu Cx. Taki sam współczynnik ma identyczna bryła nie ważne czy ma 3 cm czy 10 metrów. Bo jest on dzielony przez powierzchnię. Ale opór zawsze będzie większy dla większej bryły. Więc ten sam współczynnik będzie miał dobrze zaprojektowany samochód segmentu A i D ale opór stawiany przez bryłę będzie większy. To samo się moim zdaniem tyczy opon. Dla nas wystarczy moim zdaniem wiedzieć, że czym węższa opona i bardziej przyczepna tym ogólnie jest lepiej. Powinieneś zastosować taką oponę, która wygeneruje temperaturę jak najwyższą a to rozgrzeje mieszankę, która jeśli uzyska wyższą temperaturę zacznie kleić. I taką, która będzie dawała zadowalające prowadzenie samochodu przy danym zawieszeniu. Nie zawsze da się zastosować wysoki profil. Aby wygenerować temperaturę na oponie można użyć kilku sposobów. Po pierwsze konstrukcja opony. Czym opona bardziej pracuje - czyli ma wyższy profil, tym uzyska wyższą temperaturę. Czym opona będzie miała bardziej miękką mieszankę - to to samo z siebie wygeneruje wyższą temperaturę. Czym surowiec bardziej miękki tym wcześniej zaczyna zyskiwać dobrą trakcję. Z obserwacji można nawet z motorsportu zauważyć, że na prawdę szybkie, lekkie bolidy wcale nie mają niskich profili. Choćby tu: http://www.youtube.com/watch?v=ApyPysV1Bao Niska masa i konstrukcja zawieszenia pozwala im na dobrą kierowalność na wysokim profilu. Niski profil zapewnia cięższym pojazdom kierowalność i zapobiega możliwym przegrzaniom opon. Bo masa czym większa tym większe nagrzewanie. Bolidy różnych formuł to samo. Trakcję generują dociskiem, więc profile mają wysokie. Do tego samochody budowane tylko do sportu a nie usportowione samochody użytkowe jak Hot Hatche mają stosunkowo nisko położony punkt ciężkości. Automatycznie nie potrzeba opony niskiej aby stabilizować nadwozie w zakręcie. Choć ja zawsze powtarzam, że do stabilizowania nadwozia są stabilizatory i one mają Dlatego jeśli się tylko da to nie daje się niskiego profilu. 3. Tak, ale bez przesady. Jeśli jest możliwość zamiany szerokości felgi na niskie ET przy czym rozstaw kół pozostaje ten sam na pewno tak. Mamy niższą masę a tą samą szerokość. Nie można przesadzić z dystansowaniem koła bo robi się za duży promień skrętu koła na zwrotnicy. Remedium jest zrobienie nowych wahaczy. Ale to już jest wyższa szkoła jazdy. |
|
|
![]()
Post
#590
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Ja mam 3 auta. Waga od 970 do 1140. Wszystkie są stosunkowo szybkie i mają sporo hp/kg. 7,8 6 i 4,7 hp/kg. Wiem, że się czepiam, ale chyba raczej kg/hp przy tych cyfrach. no, chyba, że masz auta o mocach liczonych w tysiącach hp ![]() A wrzucę jeszcze pytanie totalnie inne: Ciekawi mnie jak jest z odpornością opon Profil na uszkodzenia na dziurach? Bo w obecnych Yokohamach C-drive mam spory profil (195/65) i nawet na potężnych nierównościach jadę bez większych obaw o uszkodzenia. W XR-01 max rozmiar na felgę 15 cali to 185/55. Czyli 2.5cm mniejsza ścianka boczna (juz pomijam, że węższe, jakby kleiły to mogą być i węższe). Czy dostępne na stronie sliki wzmocnione są bardziej odporne, czy to wzmocnienie ma tylko usztywnić ściankę opony i nie mają wpływu na wytrzymałość? -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#591
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Wiem, że się czepiam, ale chyba raczej kg/hp przy tych cyfrach. no, chyba, że masz auta o mocach liczonych w tysiącach hp ![]() A wrzucę jeszcze pytanie totalnie inne: Ciekawi mnie jak jest z odpornością opon Profil na uszkodzenia na dziurach? Bo w obecnych Yokohamach C-drive mam spory profil (195/65) i nawet na potężnych nierównościach jadę bez większych obaw o uszkodzenia. W XR-01 max rozmiar na felgę 15 cali to 185/55. Czyli 2.5cm mniejsza ścianka boczna (juz pomijam, że węższe, jakby kleiły to mogą być i węższe). Czy dostępne na stronie sliki wzmocnione są bardziej odporne, czy to wzmocnienie ma tylko usztywnić ściankę opony i nie mają wpływu na wytrzymałość? Dzięki, że zwróciłeś uwagę. Wyszła głupota. Dzieliłem na odwrót. Powinno być: 0,127 0,166 i 0,21 a już niedługo może będzie 0,25. W zamienniku przeliczając oponę 185, aby uzyskała tą samą wysokość co 195/65 musiał by to być profil 185/70 R15. Czyli trochę nie ma co tych rozmiarów porównywać. Mamy tu do czynienia z oponami o 3 rozmiary różnymi. Będzie totalnie inna kierowalność ale też odporność na uszkodzenia. Tyle, że rozmiar wymusza wage auta a raczej na odwrót. Nawet patrząc na indeks nośności to widać. I XR01 15'' raczej nie nadaje się na pojazdy o masie 1500 kg a rozmiar 195/65 R 15 jest właśnie pomyślany na takie pojazdy. Z samego tego jeśli opona jest pomyślana na dany ciężar samochodu to ma wystarczającą wytrzymałość. Jeśli zakładamy oponę mniejszą to logiczne, że wytrzymałość przy większej masie będzie mniejsza. Raz ze względu na konstrukcję, dwa ze względu na ilość powietrza działającego jak tłok powietrzny w środku opony. Przy optymalnych masach pojazdów dla danego rozmiaru wytrzymałość na uszkodzenia powinna być taka sama. Każde usztywnienie ścianki bocznej wpływa i na kierowalność i na wytrzymałość. Jednak należy pamiętać, że o ile przy małych nierównościach każdy element w zawieszeniu wytrzyma, bo do tego jest zaprojektowany, tak przy odpowiednio dużym uderzeniu coś musi się uszkodzić. Jeśli opona jest super sztywna to może i wytrzyma, ale jak nie ona to dostanie felga, wahacz, potem kolumna i sanki. Generalnie jeśli potrzeba kierowalności polecamy usztywnioną ściankę, bo pomaga na pewno. Jest to sposób częściowo na niedoinwestowane lub mało zmodyfikowane pojazdy. Jeśli znów odcinki są prowadzone po sporych nierównościach, na pewno sztywna ścianka na pewno daje dodatkową wytrzymałość na uderzenia(w granicach rozsądku). |
|
|
![]()
Post
#592
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
A będą 18" 225 SS w twardej ściance?
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#593
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
A będą 18" 225 SS w twardej ściance? Na razie staje na tym, że skoro opony S i SS mają się szybko nagrzewać i mają przede wszystkim pracować na śliskim bo zimnym i często mokrym asfalcie jest to trochę bez sensu, aby je wzmacniać. Rajdy znów mają długie odcinki. SS się przegrzej. Nie za bardzo widzę do czego taka opona by się przydała. Masz pomysł? |
|
|
![]()
Post
#594
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Tak, krótkie (do 2km) próby jesienią-zimą-wiosną na bardzo zimnym i zimnym, często mokrym, krętym torze kartingowym
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#595
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Dzięki bardzo za odpowiedź. Pozwolę sobie zadać jeszcze jedno, może trochę naiwne pytanie:
Jeśli znów odcinki są prowadzone po sporych nierównościach, na pewno sztywna ścianka na pewno daje dodatkową wytrzymałość na uderzenia(w granicach rozsądku). A czy nie jest tak, że opona o miękkiej ściance bardziej rozproszy energię uderzenia, dzięki czemu miałaby mniejsze szanse na uszkodzenie? -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#596
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 05 November 2010 ![]() |
Styku ,
dzięki za Twoją odpowiedz. Ciekawe rzeczy sie dowiedziałem o profilach opon do lekkich aut. |
|
|
![]()
Post
#597
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Tak, krótkie (do 2km) próby jesienią-zimą-wiosną na bardzo zimnym i zimnym, często mokrym, krętym torze kartingowym ![]() Jakbyś napisał długie to rozumiem. Ale krótkie? Na 2 km to latem ciężko czasem temperaturę zbudować. Dzięki bardzo za odpowiedź. Pozwolę sobie zadać jeszcze jedno, może trochę naiwne pytanie: A czy nie jest tak, że opona o miękkiej ściance bardziej rozproszy energię uderzenia, dzięki czemu miałaby mniejsze szanse na uszkodzenie? Opona miękka przyjmie na siebie uderzenie i ponieważ bardziej się odkształci ulegnie łatwiejszemu zniszczeniu. Takie porównanie do nadwozia samochodu, które ma 5 gwiazdek NCAP. Nie buduje się raczej samochodów nie zniszczalnych a wręcz jak najbardziej odkształcające się tylko w sposób kontrolowany. Zresztą zobacz sobie porównanie opony wyczynowej szutrowej i do wyścigów górskich. To są skrajne przeciwności. |
|
|
![]()
Post
#598
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 18 December 2013 ![]() |
Witajcie!
Ja tu nowy. Ostatnio troche nakrecilem kolege gpruszko na przetestowanie slikow Profila i kupilismy po komplecie ja do Evo 225/40/18 2 miekkie na przod i 2 super miekkie na tył. Pierwsze testy na FSO pokazaly ze opony bardzo fajnie trzymają w lekkim deszczu i na mokrej kostce, trelince i zmiennym asfalcie. Jestem jednak zdania ze twardsze boki by im sie przydały dla lepszego skrecania i by moze dzieki temu troche mniej podskakiwały. Styku uwazam ze w przypadku takich opon sportowych nie mozemy patrzec na NCAP i wytrzymalosci podzespolow gdyz i tak prawie wszyscy co szukają opon typu slik mają auta i zawieszenia powzmacniane i od opon rowniez oczekują jaknajlepszej wytrzymalosci. Raczej nikt z nas jak zlapie kapcia na zawodach nie staje tylko jedzie dalej i czasem taki twardy bok moze ochronic lekko felge. Niestety jedna mi sie uszkodzila wlasnie wpadając w dziore... Na codzien nikt raczej takich opon nie uzywa, gdyz wyją niemiłosiernie ![]() Mialem wczesniej Maxsporty i powiem ze byl z nimi problem z rozklejaniem sie u mnie jak i u 2 innych kolegow w Subaru i juz powiedzialem sobie ze nalewki to tylko Babuni... Jednak zaryzykowalem raz jeszcz w Profile slyszac kilka pozytywnych oponni od innych kolegow "upalaczy" i "niszczycieli aut" pod wzgledem odklejania sie. Podsumowując pierwsze odczucia bardzo pozytywne choc twarde boki by im sie przydały zobaczymy jak bedzie dalej... Zdrowko Dario |
|
|
![]()
Post
#599
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Witajcie! Ja tu nowy. Ostatnio troche nakrecilem kolege gpruszko na przetestowanie slikow Profila i kupilismy po komplecie ja do Evo 225/40/18 2 miekkie na przod i 2 super miekkie na tył. Pierwsze testy na FSO pokazaly ze opony bardzo fajnie trzymają w lekkim deszczu i na mokrej kostce, trelince i zmiennym asfalcie. Jestem jednak zdania ze twardsze boki by im sie przydały dla lepszego skrecania i by moze dzieki temu troche mniej podskakiwały. Styku uwazam ze w przypadku takich opon sportowych nie mozemy patrzec na NCAP i wytrzymalosci podzespolow gdyz i tak prawie wszyscy co szukają opon typu slik mają auta i zawieszenia powzmacniane i od opon rowniez oczekują jaknajlepszej wytrzymalosci. Raczej nikt z nas jak zlapie kapcia na zawodach nie staje tylko jedzie dalej i czasem taki twardy bok moze ochronic lekko felge. Niestety jedna mi sie uszkodzila wlasnie wpadając w dziore... Na codzien nikt raczej takich opon nie uzywa, gdyz wyją niemiłosiernie ![]() Mialem wczesniej Maxsporty i powiem ze byl z nimi problem z rozklejaniem sie u mnie jak i u 2 innych kolegow w Subaru i juz powiedzialem sobie ze nalewki to tylko Babuni... Jednak zaryzykowalem raz jeszcz w Profile slyszac kilka pozytywnych oponni od innych kolegow "upalaczy" i "niszczycieli aut" pod wzgledem odklejania sie. Podsumowując pierwsze odczucia bardzo pozytywne choc twarde boki by im sie przydały zobaczymy jak bedzie dalej... Zdrowko Dario Widzisz każdy mierzy swoją miarą. Piwo np. bardzo sobie chwalił miękkie boki. Sporo samochodów używających XR01 waży poniżej tony. Dzięki miękkiej ściance normalne XR01 lepiej zachowują się np. na tarkach. Są więc kierowcy, którzy bardzo chętnie używają nie wzmacnianych XR01 a wręcz na odwrót - jeszcze bardziej miękkich SSL, bo daje im to wymierne efekty. 225/40 R 18 są już wzmacniane ale możliwe po tym co napisałeś, że warto też wprowadzić SSR. Mylisz się w kwestii używania XR01 na co dzień. Moim zdaniem połowa kupujących używa ich na co dzień. Wcale nie hałasują. Pamiętaj, że my mamy dość dobry kontakt z kupującym. Jeśli klient nam powie do czego potrzebuje opony, dostaje to co my jak najlepiej potrafimy przygotować dla niego. Dlatego oprócz typowego nacinania na wodę, które działa wyciszająco jest możliwość bardzo sprawnego wyciszenia opon wąskimi nożykami tylko do odprowadzania powietrza. Jesteśmy firmą, która oferuje moim zdaniem najlepsze wsparcie i dopasowanie produktu do potrzeb o jakim nam wiadomo. Nie da się zrobić opony do wszystkiego, ale jest bardzo dużo możliwości dopasowania. 3 rodzaje twardości ścianki, nacinania dowolne w wersji na deszcz i wyciszającej, 5 mieszanek 6 rozmiarów samego slika a to wszystko w bardzo konkurencyjnych cenach. Tylko trzeba z tego korzystać. Chcesz XR01 cichej nie ma problemu. Nie mnie się wypowiadać, na temat konkurencji. Staramy się działać etycznie, chcieli byśmy tego samego. Uważam, że udało nam się wyeliminować wiele problemów o których się słyszy związanych z oponami bieżnikowanymi. |
|
|
![]()
Post
#600
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 18 December 2013 ![]() |
Hejka,
Ja jestem mile zaskoczony jak na tą chwile z opon. Postaram sie wiecej kozystac z waszej wiedzy aby optymalnie wykozystac opony co do warunków i sposobów ich nacinania. Jaki zalecasz zakres cisnien stosować w moim rozmiarze? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 15:25 |