Shoutbox 0 nowych PW 


45 Stron V  « < 27 28 29 30 31 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Profil XR-01
Kajman
post Sun, 24 Nov 2013 - 18:19
Post #561


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Posty pisałem 3 dzień po dniu, więc skomasowałem je w tym do 1.
Dzień 1.
225/40/18 SS założone. Wyważyły się ładnie, do 60g, są baardzo miękkie, ścianki też, auto lekko na nich się buja, ale kwestia przyzwyczajenia. Powyżej 70-80km/h zaczyna być je słychać, przy 140 myślałem, że mi się napęd popsuł, a to tylko opony wink.gif Wydaje się, że trzymają, ale za mało km zrobiłem by ocenić. Jutro i pojutrze tor, więc wszystko będzie jasne.

Dzień 2: Po pierwszym torze, kartdrom Bydgoszcz +7 i sucho.
Taka sytuacja:


Więc tak. Starty-opona trzyma znacznie lepiej niż zwykłe semi nawet przy 7stC, strzelając ze sprzęgła z 5krpm w 400 konnym evo zaliczyłem kangurka, bo skubane nie puściły smile.gif Hamowanie-hamuje również znacznie lepiej, ale auto myszkuje lewo-prawo przy hamowaniu, delikatny ruch kierownicą od razu wyprowadza je z równowagi. Obwiniam o to miękką ściankę, która jest....bardzo miękka, obserwatorzy na zakrętach mówili, że blisko już byłem felgi. I auto czuć jak się lekko na niej buja.
Trzymanie boczne, niezłe, choć wypluwa przodem, nawet na zimnych oponach. Mam wrażenie, że na cięższej osi radzą sobie gorzej. No i zdjęcie, to opona po 8km na torze przy +7 smile.gif Przody. Wniosek? Słuchać Styka, jak pisze, że na przód do evo dać soft a na tył super soft. Ja dałem wszędzie SS i widzę, że przód powinien być stopień zimniejszy. Zobaczymy jak się zrobi zimniej co będzie. Bardzo szkoda, że w/w opona nie występuje w rozmiarze 245. Ale jak widać opona nie wybacza przegrzania tak jak normalne semi. Mam nadzieję, że za wiele nie straciła z właściwości przez tą chwilę.

Dzień 3: Po zawodach, tor rallycross Toruń, sam asfalt, mokro, +5-6st.

W skrócie-nie miałem lepszej opony na mokry asfalt. Rewelacja, żeby była szersza to by była idealna. Na zawodach pierwszy w klasie i w generalce na 52 załogi. Jak zaczęło przesychać, to zacżęły być po prostu dobre, chyba za wysoka temperatura na nie i doganiały je inne semi. Ale i tak godne pochwały, chyba na suchym wychodziła też mniejsza szerokość, te 2cm szerzej na koło obstwiam że by pomogło. Kolega w evo 4 jadący na pirelli corsa w ostniej rundzie pożyczył moje koła, czas spadł mu o 10s na okrążeniu o średniej długości 1.20s. W tym tygodniu zamawia opony dla siebie wink.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 24 Nov 2013 - 18:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Styku
post Sun, 24 Nov 2013 - 23:00
Post #562


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





CYTAT(Kajman @ Sun, 24 Nov 2013 - 18:19) *
Posty pisałem 3 dzień po dniu, więc skomasowałem je w tym do 1.
Dzień 1.
225/40/18 SS założone. Wyważyły się ładnie, do 60g, są baardzo miękkie, ścianki też, auto lekko na nich się buja, ale kwestia przyzwyczajenia. Powyżej 70-80km/h zaczyna być je słychać, przy 140 myślałem, że mi się napęd popsuł, a to tylko opony wink.gif Wydaje się, że trzymają, ale za mało km zrobiłem by ocenić. Jutro i pojutrze tor, więc wszystko będzie jasne.

Dzień 2: Po pierwszym torze, kartdrom Bydgoszcz +7 i sucho.
Taka sytuacja:


Więc tak. Starty-opona trzyma znacznie lepiej niż zwykłe semi nawet przy 7stC, strzelając ze sprzęgła z 5krpm w 400 konnym evo zaliczyłem kangurka, bo skubane nie puściły smile.gif Hamowanie-hamuje również znacznie lepiej, ale auto myszkuje lewo-prawo przy hamowaniu, delikatny ruch kierownicą od razu wyprowadza je z równowagi. Obwiniam o to miękką ściankę, która jest....bardzo miękka, obserwatorzy na zakrętach mówili, że blisko już byłem felgi. I auto czuć jak się lekko na niej buja.
Trzymanie boczne, niezłe, choć wypluwa przodem, nawet na zimnych oponach. Mam wrażenie, że na cięższej osi radzą sobie gorzej. No i zdjęcie, to opona po 8km na torze przy +7 smile.gif Przody. Wniosek? Słuchać Styka, jak pisze, że na przód do evo dać soft a na tył super soft. Ja dałem wszędzie SS i widzę, że przód powinien być stopień zimniejszy. Zobaczymy jak się zrobi zimniej co będzie. Bardzo szkoda, że w/w opona nie występuje w rozmiarze 245. Ale jak widać opona nie wybacza przegrzania tak jak normalne semi. Mam nadzieję, że za wiele nie straciła z właściwości przez tą chwilę.

Dzień 3: Po zawodach, tor rallycross Toruń, sam asfalt, mokro, +5-6st.

W skrócie-nie miałem lepszej opony na mokry asfalt. Rewelacja, żeby była szersza to by była idealna. Na zawodach pierwszy w klasie i w generalce na 52 załogi. Jak zaczęło przesychać, to zacżęły być po prostu dobre, chyba za wysoka temperatura na nie i doganiały je inne semi. Ale i tak godne pochwały, chyba na suchym wychodziła też mniejsza szerokość, te 2cm szerzej na koło obstwiam że by pomogło. Kolega w evo 4 jadący na pirelli corsa w ostniej rundzie pożyczył moje koła, czas spadł mu o 10s na okrążeniu o średniej długości 1.20s. W tym tygodniu zamawia opony dla siebie wink.gif


Nie ma tu z mojej strony wiele do dodania. Na pewno nie ma auta, które wymaga jednej mieszanki. Zyskuje ten kto zna auto i sam dojdzie za naszą radą do idealnych mieszanek na dane warunki. U nas się przyjęło że to to nie różnica czy jedna mieszanka czy różne, bo opony do których porównuje się XR01 są importowane zazwyczaj w jednej mieszance. Sabilizatory i przestrojenie zawieszenia to warto zrobić jeśli się da. Skutek taki że zamiast mieć bardziej miękkie nastawy mamy szybsze nagrzewanie opon. Ja używam 165/70 R 13 w moim samochodzie gdzie mam przyzwoite zawieszenie i nie mogę powiedzieć, że opony się nie uginają ale kierowalność jest bardzo dobra. Oczywiście, że opony wyskakując ze swojego idealnego zakresu temperatur uzyskały nagle konkurencję w postaci opon o 2 cm szerszych. Te po złapaniu temperatury działały lepiej. Fizyka. Jeśli natomiast chodzi o miękkie ścianki to opony działały tak dobrze między innymi przez nie. Ale w przyszłości prawdopodobnie będzie dostępna wersja usztywniona S i SS. Na razie moim zdaniem jest to bardzo potrzebne bo zakres temperatur w jakich te opony mają pracować totalnie kłuci się z usztywnianiem ścianki. To tak jakby celowo założyć opony 185 w aucie, które zyska sporo po założeniu 195. Co do szerokości właśnie pojawił się prototyp opony 255/50 R19 zimowej. Tylko trzeba będzie poczekać aż pojawią się kolejne nowe rozmiary. W każdym razie będziemy działać w tym temacie.
Gratuluję sukcesu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucky888
post Thu, 28 Nov 2013 - 21:32
Post #563


Rookie
Dołączył: Wed, 14 March 2007
Skąd: Sieradz





Witam.
Styku proszę o dobór opon do mojego auta:
Honda Civic 5 gen, moc około 170-180 KM, waga 950 kg
Przeznaczenie: KJS - nawierzchnia asfalt, brudny asfalt, kostka
Temperatura - od 2 do 5 stopni, trasy max po 1200 metrów.
Z góry dzięki za info


--------------------
EG5 B18C4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Fri, 29 Nov 2013 - 11:37
Post #564


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





CYTAT(lucky888 @ Thu, 28 Nov 2013 - 21:32) *
Witam.
Styku proszę o dobór opon do mojego auta:
Honda Civic 5 gen, moc około 170-180 KM, waga 950 kg
Przeznaczenie: KJS - nawierzchnia asfalt, brudny asfalt, kostka
Temperatura - od 2 do 5 stopni, trasy max po 1200 metrów.
Z góry dzięki za info


S przód SS na tył. Możesz też na tył z racji tego, że jest lekki wybrać SSL. Będzie lżej i łatwiej złapie temperaturę.
Na brudny asfalt jeśli jest na prawdę brudny można otworzyć opony do środka to się szybciej będą oczyszczały. To ma sens jeśli jest przynajmniej połowa zakrętów z warstwą błota lub częste cięcia po trawie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Binio
post Fri, 29 Nov 2013 - 22:20
Post #565


User
Dołączył: Sun, 22 November 2009
Skąd: Łódź





Jaka opona na przód do driftowozu ~1100kg , delikatny negatyw i duży skręt.
Jeżdzone będzie po suchych i mokrych torach w temperaturach głównie 10-30 stopni, żadko się zdarza poniżej 10stopni więc tu mogę zmienić opony.

obstawiam dostępny rozmiar 215/45 r17, mieszanka SS ? Potrzeba nacinać na deszcz ?


--------------------
Usunięto komercyjną sygnaturę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Sat, 30 Nov 2013 - 12:39
Post #566


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Na deszcz nacinać, na mokre nie. SS będzie działała dobrze, ale 10-30 stopni to nie ma surowca, który by działał aż w tak szerokim zakresie temperatur. SS to zależnie od auta ale pewnie już od -20 będzie kleiła. Więc w dół nie ma problemu. W górę w zależności od prób i temperatur może być za ciepło dla niej powyżej 25 stopni.
Prawdopodobnie w lecie trzeba będzie zaopatrzyć się w inny surowiec, choć nie koniecznie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Binio
post Sat, 30 Nov 2013 - 22:35
Post #567


User
Dołączył: Sun, 22 November 2009
Skąd: Łódź





Dzięki, na wiosnę trzeba zakupić smile.gif


--------------------
Usunięto komercyjną sygnaturę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Mon, 02 Dec 2013 - 13:26
Post #568


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Informacja od klienta:
witam,
> > wczoraj przetestowałem XR01 r16 wzmocnione w subaru na mokrym zabrudzonym
> > asfalcie, mieszanka S, docięta do środka i wzdłuż bez otwierania
> > zewnętrzych krawędzi
> >
> > Wynik bardzo dobry:
> > - trzymały tak, że wszędzie dużo za wcześnie hamowałem
> > - auto bardzo dobrze tzymało przód w zakrętach - jak na razie najlepsze
> > opony, na profesjonalnych nie jedziłem tym autem
> > - w porównaniu do toyo r1r 195/50/15 przepaść na korzyść XR01
> > - o przyczepności świadczy zerwanie pólosi po jakichś 5 km (ta półoś miała
> > wczśniej zerwaną osłonę przegubu i widać założenie nowej plus oczyszczenie
> > i nowy smar nie dały rady)
> > - tym razem nie było żadnych problemów z trzymaniem przodu / sztywnością
> > ścianki jak to co mi się działo w bmw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gpruszko
post Wed, 04 Dec 2013 - 12:25
Post #569


User
Dołączył: Tue, 10 February 2009
Skąd: WN/BL





Czy do Subaru Imprezy (nadwozie GC8 -> 1200-1300kg, mocowo 280-300KM) do aktualnych temperatur (-5 do +10 stopni) powinienem wybrać SS na całość, czy może na przód S?
Zastosowanie: tor Kielce (cykl SuperOES) i KJSy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Wed, 04 Dec 2013 - 14:20
Post #570


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





CYTAT(gpruszko @ Wed, 04 Dec 2013 - 12:25) *
Czy do Subaru Imprezy (nadwozie GC8 -> 1200-1300kg, mocowo 280-300KM) do aktualnych temperatur (-5 do +10 stopni) powinienem wybrać SS na całość, czy może na przód S?
Zastosowanie: tor Kielce (cykl SuperOES) i KJSy

Dużo zależy od próby, kierowcy i modyfikacji. Generalnie SS i S, dlatego że w serii każda generacja Subaru grzeje bardziej przód. Ale wystarczy dużo nawrotów, które często robi się bokiem aby dość skutecznie zagrzać tył. Trzeba przejechać i dotknąć. Jeśli jedna oś parzy a druga jest ledwo ciepła to na cieplejszą o stopień twardsza mieszanka, jeśli nie ma dużych różnic mogą być takie same. W większości przypadków będą lepsze różne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gpruszko
post Wed, 04 Dec 2013 - 14:30
Post #571


User
Dołączył: Tue, 10 February 2009
Skąd: WN/BL





Ok rozumiem, faktycznie mam tak, że przód już w miarę ciepły a tył całkowicie zimny.
Na stronie www które mam wybrać, aby dokonać zakupu S w rozmiarze 215/45/17? (SS są widoczne)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Wed, 04 Dec 2013 - 14:38
Post #572


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





CYTAT(gpruszko @ Wed, 04 Dec 2013 - 14:30) *
Ok rozumiem, faktycznie mam tak, że przód już w miarę ciepły a tył całkowicie zimny.
Na stronie www które mam wybrać, aby dokonać zakupu S w rozmiarze 215/45/17? (SS są widoczne)

S się skończyły w 17''. Dostawa surowca w połowie grudnia. Termin produkcji po dostawie surowca. Za daleko zgadywać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Wed, 04 Dec 2013 - 17:46
Post #573


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





a nie dałoby się zrobić slicków na zjechanych run flat'ach?sztywność ścianki byłaby chyba wystarczająca, bo w ofercie opon cywilnych produkujecie run flat'y. kiedy mogą się pojawić zapowiadane 225/45r17?

na ostatnim PAKS(PZ) bez problemu wygrałem klasę i generalkę jadąc spokojnie(dopiero co poskładany silnik), nawet 4x4 nie dały rady a było dość mokro, padał deszcz, temp 2-3 stopnie. jechałem na Xr01 S dociętych dość mocno na obu osiach(e36), trasa kreta i techniczna, oponki trzymały naprawdę dobrze, jakby się auto przydusiło można było spokojnie zrobić jeszcze lepsze czasy. a z SS na przodzie byłoby rewelacyjnie bo jednak przód na początku próby był chyba za zimny na te warunki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stilo_kielce
post Wed, 04 Dec 2013 - 20:39
Post #574


User
Dołączył: Mon, 10 May 2010
Skąd: Kielce





CYTAT(reza @ Wed, 04 Dec 2013 - 17:46) *
temp 2-3 stopnie. jechałem na Xr01 S dociętych dość mocno na obu osiach(e36), trasa kreta i techniczna, oponki trzymały naprawdę dobrze, jakby się auto przydusiło można było spokojnie zrobić jeszcze lepsze czasy. a z SS na przodzie byłoby rewelacyjnie bo jednak przód na początku próby był chyba za zimny na te warunki


Masz foto jak dociąłeś oponki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Thu, 05 Dec 2013 - 10:24
Post #575


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Reza fakt. Ale i tak wynik mówi sam za siebie.
225/45 się chwilowo odwlecze moim zdaniem do połowy grudnia.

Nie jestem przekonany co do tych RF. Potwornie ciężkie. Miałem w rękach koło od Mini z RF. To waży razem ponad 22 kilogramy. Zgroza. Ci, którzy spróbowali wzmocnionych XR01 twierdzą, że twardość boku jest dobra. A na tym traci się jedynie 1 kg w stosunku do normalnego XR01.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Tue, 10 Dec 2013 - 10:46
Post #576


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





jak jest z magazynowaniem super miękkiej mieszanki, czy może leżeć w nieogrzewanym magazynie zimą?


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Tue, 10 Dec 2013 - 11:11
Post #577


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Każda opona lubi stałą temperaturę i wilgotność. Optymalnie jest 10-20 stopni. Najważniejsze, żeby się mało zmieniała. Jak się nie da inaczej to można w nie ogrzewanym garażu trzymać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Tue, 10 Dec 2013 - 12:07
Post #578


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





niektóre slicki jak np Yokohama, Michelin przechowywane w ujemnych temperaturach ulegają nieodwracalnemu uszkodzeniu, stąd moje pytanie.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Tue, 10 Dec 2013 - 12:40
Post #579


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Opony przechowywane w najlepszych warunkach zawsze ulegają uszkodzeniu. Moim zdaniem stała temperatura mniej szkodzi niż jej częste zmiany. Czym bardziej wyczynowa opona tym więcej różnych egzotycznych materiałów. One mogą w różny sposób reagować. Pamiętajmy jednak, że auto z zamontowanymi oponami w nocy zimą musi znieść nieraz spore minusowe temperatury a w dzień dodatnie. I jakoś nie dzieje się nic złego. Nie wpadał bym w skrajności. Nie ma innej opcji składuj w zimnym garażu. Nie było do tej pory zanotowanych uszkodzeń opon związanych ze składowaniem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamez_
post Wed, 11 Dec 2013 - 08:42
Post #580


User
Dołączył: Sun, 02 November 2003
Skąd: Jasło





Czy XR01 będzie dostępny w 13" w rozmiarze ok 185-205 ?

Pozdrawiam,
Adam


--------------------
pozdro,
adamez
Go to the top of the page
 
+Quote Post

45 Stron V  « < 27 28 29 30 31 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 10:24