![]() ![]() |
Fri, 25 Oct 2013 - 15:01
Post
#541
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS |
Szukasz opony do 1/4 mili. Dostałeś propozycję. Teraz okazuje się że nie ma być do końca na 1/4 mili bo na ulicy będzie może źle. Do czego to mają być opony bo ja już się pogubiłem.
To ja mogę zaproponować oponę na ulicę. Ale nie było o tym mowy. Skąd wniosek, że opona tego typu może być na drodze mniej pewna niż inna? Innymi słowy jak doszedłeś do wniosku, że SS może być ni do końca bezpieczna a S będzie na pewno bezpieczna? Wiesz jaka jest różnica ? To jest około 5 SH. Skoro mowa o bezpieczeństwie nie padło na razie nic o odprowadzaniu wody, a piszesz o jeździe ulicznej. Jeśli będzie dużo wody i nie natniesz opon, powyżej pewnej prędkości każdy z surowców będzie niebezpieczny i to dużo bardziej jestem w stanie sobie wyobrazić niż to co wymyśliłeś. |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Fri, 25 Oct 2013 - 15:01
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Fri, 25 Oct 2013 - 18:58
Post
#542
|
|
|
Super User Dołączył: Wed, 13 July 2011 |
Auto jezdzi po drodze z przeznaczeniem lapanek na 1/4 czy to musza byc tylko zawody? Raczej nie,dystans jest dystansem, Napisalem wyraźnie ze nie jezdze tylko na zawody bo auto będzie robiło kilkadziesiąt przejazdów nie dojeżdżając do msc. na lawecie, Czasem piszac trudno jest sie zrozumieć,wiem o co ci chodzi. Pytalem bo czasem przemieszczam sie na semi slickach a wiem ze potrafia one powodować dziwne zachowania pojazdu na drodze koleiny itp. co nie znaczy ze nie jestem w stanie się z tym pogodzić. Ja nie szukam opony ktora spelni moje wszystkie wymagania bo takiej nie znajde przy tej mocy i osce tak w roli scislosci, dlatego pytalem czy miekka będzie bardziej plywac tym samym powodować dziwne zachowania poj. w pewnych warunkach na jezdni. Teraz interesuje mnie to by dzialala odpowiednio,biorac pod uwage szerokość opony nie rozgrzewajac jej godzinę a zarazem nie przegrzać latem.
|
|
|
|
Fri, 25 Oct 2013 - 19:19
Post
#543
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
skoro chcesz jezdzic na codzien na profilach to kup dociete na deszcz po wewnetrznej stronie miekkie na tyl i srednie na przod. moze nie bedzie to idealne rozwiazanie na starty ale dosc bezpieczne i nie powinny ci opony splynac po przejechaniu 10km z predkoscia 160km/h na autostradzie.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
Sat, 26 Oct 2013 - 13:39
Post
#544
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS |
Czyli chcesz opony na ulicę, mieszanka S lub M. Nawet H jeśli kilkadziesiąt kilometrów trasy przebiegnie obok Walimia np.
|
|
|
|
Sat, 26 Oct 2013 - 16:52
Post
#545
|
|
|
User Dołączył: Sun, 21 December 2008 |
Witaj Styku !
Chce kupić profile tylko potrzebuje wiedziec jakie , jaka jest różnica w wadze 185/55/15 a 205/50/16 ? Chce opony do lekkiego 200 konnego auta fwd na pojeżdzawki po mieście , czasem wyskoczyć na tor ale bardziej ćwiartka. Samochodu używam tylko w sezonie letnim i nie jeżdze w deszcze. Poprostu nie wiem jaką mieszanke dobrać a dużo dobrego słyszałem o tych kapciach. Dzięki z góry ! |
|
|
|
Mon, 28 Oct 2013 - 14:45
Post
#546
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS |
Jeśli chcesz opony na ćwiartkę, na pojeżdżawki i na miasto to w sumie 3 różne przeznaczenia.
Jeśli na 1/4 mili to SS i S. Na tor do pewnych temperatur SS tył S na przód. Na 1/4 mili SS na przód. Jeśli zacznie brakować twardości trzeba będzie zakupić M na przód a S wtedy pójdzie na tył. |
|
|
|
Wed, 30 Oct 2013 - 15:59
Post
#547
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 10 May 2010 Skąd: Kielce |
Witam ponownie.
Jestem od 3 superoesów zadowolonym użytkownikiem Waszych slicków XR-01 w rozmiarze 215/45/17, które w średniej mieszance użytkuje na torze w Kielcach. Auto to bmw e36 compact z silnikiem 2.8 Ostatnio poszukuję deszczówek, ale jak na razie ceny przewyższają mój napięty budżet:) Zastanawiam się nad alternatywą dla typowych deszczówek, a mianowicie nad zakupem okazyjnie slicków XR-10 w miękkiej i średniej mieszance a potem ich docięcie, tak żeby dało rade jeździć po deszczu. I tutaj mam pytanie, jak dociąć tego rajdowego slicka żeby pełnił role typowej deszczówki oraz opony na roztopy. Czy możecie zamieścić jakieś zdjęcia podglądowe? I gdzie dotną mi opony, czy każdy porządny wulkanizator ma maszynkę do docinania opon? Poniżej foto mojej propozycji docięcia. ![]() |
|
|
|
Wed, 30 Oct 2013 - 17:24
Post
#548
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane |
Na mokrej po deszczu by pewnie dala rade , ale w kałużach i roztopach slabo to widze .
-------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
|
Sat, 02 Nov 2013 - 12:41
Post
#549
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS |
|
|
|
|
Sat, 02 Nov 2013 - 13:11
Post
#550
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 10 May 2010 Skąd: Kielce |
|
|
|
|
Sat, 02 Nov 2013 - 14:15
Post
#551
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS |
To jest opona, która będzie odprowadzała rozsądną ilość deszczu. Nie ogromną ilość deszczu.
Ma tą zaletę to nacięcie, że ma mało nacięć wzdłużnych, których należy w tym przypadku unikać. Będzie nadal działała przyzwoicie na suchym. Na roztopy powinno być więcej nacięć, bo roztopy to topniejący śnieg. Czyli trzeba aby bieżnik się o coś zaczepił. Mogę jeszcze dorysować nacięcia a najlepiej wybierz deszczówkę. |
|
|
|
Sat, 02 Nov 2013 - 20:05
Post
#552
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 10 May 2010 Skąd: Kielce |
To jest opona, która będzie odprowadzała rozsądną ilość deszczu. Nie ogromną ilość deszczu. Ma tą zaletę to nacięcie, że ma mało nacięć wzdłużnych, których należy w tym przypadku unikać. Będzie nadal działała przyzwoicie na suchym. Na roztopy powinno być więcej nacięć, bo roztopy to topniejący śnieg. Czyli trzeba aby bieżnik się o coś zaczepił. Mogę jeszcze dorysować nacięcia a najlepiej wybierz deszczówkę. Poproszę cię jeszcze o dorysowanie nacięć |
|
|
|
Sun, 03 Nov 2013 - 18:09
Post
#553
|
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 |
Stilo a może najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie byłby zakup Profili Tornado w miękkiej albo średniej mieszance? Styku kiedyś pisał, że to opona cięta typowo na deszcz.
|
|
|
|
Sun, 03 Nov 2013 - 18:19
Post
#554
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 10 May 2010 Skąd: Kielce |
|
|
|
|
Tue, 05 Nov 2013 - 20:12
Post
#555
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 10 May 2010 Skąd: Kielce |
Stilo kielce masz auto RWD. Takie coś jak na dole działa lepiej. To wersja łagodniejsza ale skuteczniejsza. ![]() Ze względu na pewne perturbacje finansowe, na razie jestem zmuszony odpuścić temat zakupu profi deszczy lub opcji nr 2 czyli Tornado. Ale żeby jakoś mimo wszytko dało radę się jeździć, to zdecydowałem się na docięcie obecnych Xr01. PS Pojeździłem dzisiaj w ulewnym deszczu, i jestem...zadowolony. Spodziewałem się gorszej trakcji, a było całkiem nieźle ![]() |
|
|
|
Wed, 06 Nov 2013 - 07:02
Post
#556
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze |
Witam
Poszukuję szerokiej i bardzo przyczepnej oponki w 18calach (np 255/40) do cieżkiego auta RWD, ktory ma problemy z trakcją na dwóch pierwszych biegach na seryjnym ogumieniu (275/35). Najlepsze opinie ludzi startujących na 1/4 z moich okolic słyszałem o Profilu sad moje zapytanie. |
|
|
|
Wed, 06 Nov 2013 - 07:41
Post
#557
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz |
w tym rozmiarze zapomnij o jakichkolwiek regenerowanych. Ale jakbyś chciał coś innego to zapraszam na pw
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
|
Wed, 06 Nov 2013 - 09:45
Post
#558
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS |
Jest w planach letnia opona 245 lub 255 miała się pojawić w tym roku ale chyba będzie w następnym.
|
|
|
|
Thu, 14 Nov 2013 - 20:56
Post
#559
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz |
Styku, 225/40/18 w mieszance SS dojadę po drodze publicznej jadąc spokojnie jakieś 50-100km i opona się nie przegrzeje (przy zewn 1-6st, evo9 1500kg) ? Ile na krętej próbie przejedzie zanim się przegrzeje?
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
|
Fri, 15 Nov 2013 - 11:22
Post
#560
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS |
Nie powinno być problemów. Na OESach z przodu będzie to jakieś 4 -8 km. Z tyłu raczej nie będzie problemów nawet przy dłuższych dystansach.
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 10:24 |