Shoutbox 0 nowych PW 


45 Stron V  « < 24 25 26 27 28 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Profil XR-01
Styku
post Tue, 17 Sep 2013 - 16:50
Post #501


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Z doświadczenia opony z jednym rodzajem mieszanki działają idealnie tylko w określonych warunkach. Są to jednak mieszanki dobrane tak, żeby przy przeciętnych długościach odcinka, wadze samochodu i temperaturze działały najlepiej. Skrojone pod najpopularniejsze warunki. Dla popularnych opon usportowionych kupowanych u nas w kraju warunki idealne to powyżej 20 stopni i najlepiej bez opadów.

Czyli faktycznie średnia i miękka mieszanka XR01 jeśli nie będzie to więcej niż około 2500 metrów będzie lepszym wyborem.

Mają więcej Shorów bo nie są już nowe, ale i tak te mieszanki będą bardziej miękkie dziś niż nowy Federal. Co roku przybywa każdej oponie 1-3 Shorów.



Przy okazji mamy wprowadzone nowe opony i uzupełnioną ofertę o brakujące rozmiary
Przybyło opon ze wzmocnionymi ściankami bocznymi oraz wersji Super Light jeśli chodzi o XR01. Na razie wiele teamów je testuje. Robimy np. takie próby, gdzie na ciężki przód w aucie FWD zakładamy standardowego slika XR01 w mieszance S a na lżejszy tył SS z bardziej miękkim karkasem i mieszanką SS. W teorii powinno to dać ciekawe efekty. Tył w autach FWD waży często 1/3 wagi samochodu. Nie potrzeba super sztywnej ścianki dla poprawnego prowadzenia. Natomiast notorycznie tył ma problemy z dogrzewaniem. Miękka ścianka boczna wraz z o stopień bardziej miękką mieszanką powinny dać ciekawe efekty. Na razie czekamy na informacje od zawodników. Prawdopodobne jest, że będzie się też dało coś poprawić też w autach z innymi napędami tą metodą.

Chcemy też znaleźć odpowiedź czy opony Super Light będą dobrym wyborem na tor. I jeśli tak to jakiej masy samochody będą miały największe korzyści.

Czekamy też na feedback od zawodników używających opon o wzmocnionej ściance. Będą to raczej auta używane w rajdach ale też na torach. Wzmocniona ścianka poprawia reakcję na kierownicę.

Teoretycznie do końca tego miesiąca powinna się już odbyć pierwsza próbna produkcja XR01 w rozmiarach 205/45 R17 i 225/45 R17. Jednak nie zapeszam. Producenci osprzętu często nie dotrzymują terminów.

Przed zimą zwiększymy rozmiarówkę zimowych opon sportowych. W zeszłym sezonie kierowcy, którzy się zdecydowali np. na Extremę Sport mieli niezłe wyniki więc idziemy za ciosem. Wprowadzimy prawdopodobnie zmiany surowca wśród opon zimowych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 17 Sep 2013 - 16:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
stilo_kielce
post Tue, 17 Sep 2013 - 17:07
Post #502


User
Dołączył: Mon, 10 May 2010
Skąd: Kielce





CYTAT(Marc i N @ Tue, 17 Sep 2013 - 10:49) *
Krótkie pytanie do osób, które mają doświadczenie z obydwoma typami opon wspomnianymi poniżej - co byście polecili?


- xr-01 które kupiłem z samochodem o szerokości 185, docięte na deszcz, miękka mieszanka


Pokaż foto, zależy jeszcze jak docięte na ten deszcz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 17 Sep 2013 - 19:20
Post #503


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





czy na xrach mozna naciac obwodowe rowki jak na wiekszosci opon drogowych? czy w gre wchodza tylko naciecia jodelkowe? pytam bo skoro maja sie pojawic 225 to akurat na tyl do mnie by sie nadalo smile.gif


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marc i N
post Thu, 19 Sep 2013 - 15:37
Post #504


Rookie
Dołączył: Tue, 17 September 2013
Skąd: Zakopane





Dzieki za odpowiedzi.
Docięte tak, czyli raczej na sporo wody,

Próby mają 2000 i 2200 metrów, a prognozy póki co zmieniły sie na bezdeszczowe, ale zachmurzone (czyli nie grzejące nawierzchni mocno powyżej powietrza) 14 stopni.
Mimo mocnego nacięcia chyba jednak pojade na XR - zobaczymy jak będzie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Thu, 19 Sep 2013 - 15:55
Post #505


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





CYTAT(piwo @ Tue, 17 Sep 2013 - 19:20) *
czy na xrach mozna naciac obwodowe rowki jak na wiekszosci opon drogowych? czy w gre wchodza tylko naciecia jodelkowe? pytam bo skoro maja sie pojawic 225 to akurat na tyl do mnie by sie nadalo smile.gif

Można ale do auta 2wd zalecane jest robienie poprzecznych nacięć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 19 Sep 2013 - 16:45
Post #506


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Styku, a coś od was nadałoby się bardziej niż miękkie R888 do auta FWD, 1550kg, 185KM w dieslu na kręty tor kartingowy, długość próby ok.1800m (2 okrążenia), sezon jesienno-zimowy (czyli raczej mokry tor, czasem suchy, temperatury 0-12st). Myślałem o dociętej 215\45 R 17 XR01 SS, może się mylę? Trwałość opon nie ma znaczenia, mają kleić.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Fri, 20 Sep 2013 - 10:59
Post #507


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





Styku a jestescie w stanie dociąć xr01 tak jak na tym zdjeciu powyrzej?czy oprócz standardowych grubych naciec robicie te małe wąskie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Fri, 20 Sep 2013 - 14:48
Post #508


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





CYTAT(Kajman @ Thu, 19 Sep 2013 - 16:45) *
Styku, a coś od was nadałoby się bardziej niż miękkie R888 do auta FWD, 1550kg, 185KM w dieslu na kręty tor kartingowy, długość próby ok.1800m (2 okrążenia), sezon jesienno-zimowy (czyli raczej mokry tor, czasem suchy, temperatury 0-12st). Myślałem o dociętej 215\45 R 17 XR01 SS, może się mylę? Trwałość opon nie ma znaczenia, mają kleić.



Bardziej miękka mieszanka od R888 to będzie wszystko poniżej H, czyli M na przód S na tył. Albo S na przód i SS na tył. Jeśli faktycznie nie więcej niż 12 i mokro to S i SS nie powinny się przegrzać na tym dystansie.

Reza naciąć możemy tymi cienkimi nożykami, tylko musimy się w nie zaopatrzyć. Natomiast nie polecam tego rozwiązania, bo można bardziej wydajnie naciąć oponę do wewnątrz auta mniej ruszać tą stronę, która trzyma w zakręcie. Nacięcia są sposobem na podniesienie temperatury opony. Ale przede wszystkim jest to sposób na to, żeby opona której mieszanka jest nieco zbyt twarda do warunków mogła dobrze trzymać. W tym momencie jest u nas dostępna mieszanka SS na slika, która jest 10% bardziej miękka niż najbardziej miękki slik Michelin. Ta twardość jest używana już najczęściej w oponach deszczowych. Nacinamy 2/3 opony do odprowadzania wody pod auto i za oponę nie ruszając części zewnętrznej. To działać powinno skuteczniej. A jak przeschnie asfalt będzie to nadal mogło działać skuteczniej niż slik przerobiony na deszczówkę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin_kielce
post Tue, 01 Oct 2013 - 14:09
Post #509


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 December 2006
Skąd: Kielce/Wawa





Czy ta opona z wzmocnioną ścianką nada się do Evo IX w rozmiarze 17 cali? Chodzi i pojeżdżawki w Kielcach i sporadycznie Ułęż?


--------------------
Seat Leon by TTC Kraków
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Wed, 02 Oct 2013 - 09:36
Post #510


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





wiadomo kiedy bedzie 225/45r17?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Wed, 02 Oct 2013 - 14:31
Post #511


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Styku, ile bedzie kosztowac zakolcowanie tej opony?

http://www.sklep.oponysportowe.eu/185-60-R...057,146%29.aspx

Krotki kolec. Dwie opcje: albo 100% albo po zewnetrznej.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Wed, 02 Oct 2013 - 14:46
Post #512


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Miało być już do końca września. Znowu termin przesunięty. Na razie koniec października.

Do sportu wklejamy kolce, 60 i 100 pln od sztuki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Thu, 03 Oct 2013 - 13:09
Post #513


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Sporta, czyli te?

http://www.sklep.oponysportowe.eu/175-65-R...56,1121%29.aspx

Jak z trwaloscia kolcy przy jezdzie po czystym asfalcie? Pojazd niezbyt szybki ale dosc silny... male ATV wink.gif


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ewul
post Thu, 03 Oct 2013 - 17:23
Post #514


User
Dołączył: Sun, 04 December 2011
Skąd: małopolska





Styku, boki slików z wzmocnioną ścianką, do czego można porównać? w blisko 1500kg aucie dają radę? będą w 225/45/r17?


--------------------
Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Fri, 04 Oct 2013 - 11:55
Post #515


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Ja kolców w 200hp fwd w 3 sezony nie zajechałem. Lubię czasem pojechać szybciej. W sporcie i lataniu bokiem na pewno szybciej się je zajeździ.



Każda nasza opona daje radę. Zawsze to podkreślam, że najdroższe opony np. deszczówki Michelin czy nawet niektóre sliki Michelin i Avon mają bardziej miękką ściankę niż te opony, które służą najczęściej za porównanie w naszym kraju.
Co do wzmacnianych XR01 to już jest na prawdę sztywna ścianka. Powinno być to sztywniejsze niż większość opon w danym rozmiarze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MRenault
post Sat, 05 Oct 2013 - 10:45
Post #516


Rookie
Dołączył: Fri, 07 December 2012





Jak by założyć do fwd na przód rajdowy slick mieszanka średnia Rs7 190/580/15 a na tył wzmocnionego slicka Profil 185/55/15 z mieszanką miękką lub średnią to auto będzie się prowadziło po zakrętach czy jak przy oponie UHP będzie nadsterowne bo tył jednak może nietrzymać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Thu, 10 Oct 2013 - 12:43
Post #517


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Z miękką powinno być dobrze. Ja bym się jeszcze zastanowił nad SS na tył biorąc pod uwagę, że będzie coraz chłodniej. W 15" S i SS nie będzie w tym momencie wzmocnionych.


Mamy już możliwość wykonania slików 225/45 R17 i 205/45 R17. Na razie będą pierwsze prototypy wykonane. Opony do sprzedaży powinny pojawić się w ciągu 2 tygodni. Zakładamy, że testy wypadną pomyślnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Statham
post Sun, 13 Oct 2013 - 23:57
Post #518


Super User
Dołączył: Wed, 13 July 2011





Wypusciliscie juz profile 205/15???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Wed, 16 Oct 2013 - 13:06
Post #519


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Nie

Na razie tylko to co podałem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sun, 20 Oct 2013 - 16:01
Post #520


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz






Styku oczyść skrzynkę odbiorczą na PW. smile.gif

Powiedz mi z ręką na sercu, czy na temperatury rzędu -5 do +10stopni na próby po krętym torze o długości 1800m, suchym lub mokrym wasze opony sprawdzą się lepiej niż R888 SG (super miękkie) lub R1R? Jaki rozmiar do Evo 9 400KM i 550Nm (fele mam 17 i 18) jeśli jeżdżę agresywnie? Czy nie ma problemów z odpadającym bieżnikiem?

Teraz zimówki, ponownie na w/w tor ale trochę śniegu, trochę asfaltu, będą lepsze wasze gumy niż np. nowy Ultragrip 8? I co jeśli będzie sam śnieg?

Sorki że truję, ale od dawna kusi mnie żeby was sprawdzić, ale odwagi brak bo opinie różne smile.gif A wywaliś w błoto 1000zł żadna sztuka, szukam najszybszych opon z homologacją drogową na obecny sezon jesień/zima/wiosna.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post

45 Stron V  « < 24 25 26 27 28 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 12:19