![]() ![]() |
Tue, 17 Sep 2013 - 16:50
Post
#501
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS |
Z doświadczenia opony z jednym rodzajem mieszanki działają idealnie tylko w określonych warunkach. Są to jednak mieszanki dobrane tak, żeby przy przeciętnych długościach odcinka, wadze samochodu i temperaturze działały najlepiej. Skrojone pod najpopularniejsze warunki. Dla popularnych opon usportowionych kupowanych u nas w kraju warunki idealne to powyżej 20 stopni i najlepiej bez opadów.
Czyli faktycznie średnia i miękka mieszanka XR01 jeśli nie będzie to więcej niż około 2500 metrów będzie lepszym wyborem. Mają więcej Shorów bo nie są już nowe, ale i tak te mieszanki będą bardziej miękkie dziś niż nowy Federal. Co roku przybywa każdej oponie 1-3 Shorów. Przy okazji mamy wprowadzone nowe opony i uzupełnioną ofertę o brakujące rozmiary Przybyło opon ze wzmocnionymi ściankami bocznymi oraz wersji Super Light jeśli chodzi o XR01. Na razie wiele teamów je testuje. Robimy np. takie próby, gdzie na ciężki przód w aucie FWD zakładamy standardowego slika XR01 w mieszance S a na lżejszy tył SS z bardziej miękkim karkasem i mieszanką SS. W teorii powinno to dać ciekawe efekty. Tył w autach FWD waży często 1/3 wagi samochodu. Nie potrzeba super sztywnej ścianki dla poprawnego prowadzenia. Natomiast notorycznie tył ma problemy z dogrzewaniem. Miękka ścianka boczna wraz z o stopień bardziej miękką mieszanką powinny dać ciekawe efekty. Na razie czekamy na informacje od zawodników. Prawdopodobne jest, że będzie się też dało coś poprawić też w autach z innymi napędami tą metodą. Chcemy też znaleźć odpowiedź czy opony Super Light będą dobrym wyborem na tor. I jeśli tak to jakiej masy samochody będą miały największe korzyści. Czekamy też na feedback od zawodników używających opon o wzmocnionej ściance. Będą to raczej auta używane w rajdach ale też na torach. Wzmocniona ścianka poprawia reakcję na kierownicę. Teoretycznie do końca tego miesiąca powinna się już odbyć pierwsza próbna produkcja XR01 w rozmiarach 205/45 R17 i 225/45 R17. Jednak nie zapeszam. Producenci osprzętu często nie dotrzymują terminów. Przed zimą zwiększymy rozmiarówkę zimowych opon sportowych. W zeszłym sezonie kierowcy, którzy się zdecydowali np. na Extremę Sport mieli niezłe wyniki więc idziemy za ciosem. Wprowadzimy prawdopodobnie zmiany surowca wśród opon zimowych. |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Tue, 17 Sep 2013 - 16:50
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Tue, 17 Sep 2013 - 17:07
Post
#502
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 10 May 2010 Skąd: Kielce |
|
|
|
|
Tue, 17 Sep 2013 - 19:20
Post
#503
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
czy na xrach mozna naciac obwodowe rowki jak na wiekszosci opon drogowych? czy w gre wchodza tylko naciecia jodelkowe? pytam bo skoro maja sie pojawic 225 to akurat na tyl do mnie by sie nadalo
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
Thu, 19 Sep 2013 - 15:37
Post
#504
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 17 September 2013 Skąd: Zakopane |
Dzieki za odpowiedzi.
Docięte tak, czyli raczej na sporo wody, ![]() Próby mają 2000 i 2200 metrów, a prognozy póki co zmieniły sie na bezdeszczowe, ale zachmurzone (czyli nie grzejące nawierzchni mocno powyżej powietrza) 14 stopni. Mimo mocnego nacięcia chyba jednak pojade na XR - zobaczymy jak będzie... |
|
|
|
Thu, 19 Sep 2013 - 15:55
Post
#505
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS |
|
|
|
|
Thu, 19 Sep 2013 - 16:45
Post
#506
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz |
Styku, a coś od was nadałoby się bardziej niż miękkie R888 do auta FWD, 1550kg, 185KM w dieslu na kręty tor kartingowy, długość próby ok.1800m (2 okrążenia), sezon jesienno-zimowy (czyli raczej mokry tor, czasem suchy, temperatury 0-12st). Myślałem o dociętej 215\45 R 17 XR01 SS, może się mylę? Trwałość opon nie ma znaczenia, mają kleić.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
|
Fri, 20 Sep 2013 - 10:59
Post
#507
|
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 |
Styku a jestescie w stanie dociąć xr01 tak jak na tym zdjeciu powyrzej?czy oprócz standardowych grubych naciec robicie te małe wąskie?
|
|
|
|
Fri, 20 Sep 2013 - 14:48
Post
#508
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS |
Styku, a coś od was nadałoby się bardziej niż miękkie R888 do auta FWD, 1550kg, 185KM w dieslu na kręty tor kartingowy, długość próby ok.1800m (2 okrążenia), sezon jesienno-zimowy (czyli raczej mokry tor, czasem suchy, temperatury 0-12st). Myślałem o dociętej 215\45 R 17 XR01 SS, może się mylę? Trwałość opon nie ma znaczenia, mają kleić. Bardziej miękka mieszanka od R888 to będzie wszystko poniżej H, czyli M na przód S na tył. Albo S na przód i SS na tył. Jeśli faktycznie nie więcej niż 12 i mokro to S i SS nie powinny się przegrzać na tym dystansie. Reza naciąć możemy tymi cienkimi nożykami, tylko musimy się w nie zaopatrzyć. Natomiast nie polecam tego rozwiązania, bo można bardziej wydajnie naciąć oponę do wewnątrz auta mniej ruszać tą stronę, która trzyma w zakręcie. Nacięcia są sposobem na podniesienie temperatury opony. Ale przede wszystkim jest to sposób na to, żeby opona której mieszanka jest nieco zbyt twarda do warunków mogła dobrze trzymać. W tym momencie jest u nas dostępna mieszanka SS na slika, która jest 10% bardziej miękka niż najbardziej miękki slik Michelin. Ta twardość jest używana już najczęściej w oponach deszczowych. Nacinamy 2/3 opony do odprowadzania wody pod auto i za oponę nie ruszając części zewnętrznej. To działać powinno skuteczniej. A jak przeschnie asfalt będzie to nadal mogło działać skuteczniej niż slik przerobiony na deszczówkę. |
|
|
|
Tue, 01 Oct 2013 - 14:09
Post
#509
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Kielce/Wawa |
Czy ta opona z wzmocnioną ścianką nada się do Evo IX w rozmiarze 17 cali? Chodzi i pojeżdżawki w Kielcach i sporadycznie Ułęż?
-------------------- Seat Leon by TTC Kraków
|
|
|
|
Wed, 02 Oct 2013 - 09:36
Post
#510
|
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 |
wiadomo kiedy bedzie 225/45r17?
|
|
|
|
Wed, 02 Oct 2013 - 14:31
Post
#511
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź |
Styku, ile bedzie kosztowac zakolcowanie tej opony?
http://www.sklep.oponysportowe.eu/185-60-R...057,146%29.aspx Krotki kolec. Dwie opcje: albo 100% albo po zewnetrznej. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
|
Wed, 02 Oct 2013 - 14:46
Post
#512
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS |
Miało być już do końca września. Znowu termin przesunięty. Na razie koniec października.
Do sportu wklejamy kolce, 60 i 100 pln od sztuki. |
|
|
|
Thu, 03 Oct 2013 - 13:09
Post
#513
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź |
Sporta, czyli te?
http://www.sklep.oponysportowe.eu/175-65-R...56,1121%29.aspx Jak z trwaloscia kolcy przy jezdzie po czystym asfalcie? Pojazd niezbyt szybki ale dosc silny... male ATV -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
|
Thu, 03 Oct 2013 - 17:23
Post
#514
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: małopolska |
Styku, boki slików z wzmocnioną ścianką, do czego można porównać? w blisko 1500kg aucie dają radę? będą w 225/45/r17?
-------------------- Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia |
|
|
|
Fri, 04 Oct 2013 - 11:55
Post
#515
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS |
Ja kolców w 200hp fwd w 3 sezony nie zajechałem. Lubię czasem pojechać szybciej. W sporcie i lataniu bokiem na pewno szybciej się je zajeździ.
Każda nasza opona daje radę. Zawsze to podkreślam, że najdroższe opony np. deszczówki Michelin czy nawet niektóre sliki Michelin i Avon mają bardziej miękką ściankę niż te opony, które służą najczęściej za porównanie w naszym kraju. Co do wzmacnianych XR01 to już jest na prawdę sztywna ścianka. Powinno być to sztywniejsze niż większość opon w danym rozmiarze. |
|
|
|
Sat, 05 Oct 2013 - 10:45
Post
#516
|
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 07 December 2012 |
Jak by założyć do fwd na przód rajdowy slick mieszanka średnia Rs7 190/580/15 a na tył wzmocnionego slicka Profil 185/55/15 z mieszanką miękką lub średnią to auto będzie się prowadziło po zakrętach czy jak przy oponie UHP będzie nadsterowne bo tył jednak może nietrzymać?
|
|
|
|
Thu, 10 Oct 2013 - 12:43
Post
#517
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS |
Z miękką powinno być dobrze. Ja bym się jeszcze zastanowił nad SS na tył biorąc pod uwagę, że będzie coraz chłodniej. W 15" S i SS nie będzie w tym momencie wzmocnionych.
Mamy już możliwość wykonania slików 225/45 R17 i 205/45 R17. Na razie będą pierwsze prototypy wykonane. Opony do sprzedaży powinny pojawić się w ciągu 2 tygodni. Zakładamy, że testy wypadną pomyślnie. |
|
|
|
Sun, 13 Oct 2013 - 23:57
Post
#518
|
|
|
Super User Dołączył: Wed, 13 July 2011 |
Wypusciliscie juz profile 205/15???
|
|
|
|
Wed, 16 Oct 2013 - 13:06
Post
#519
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS |
Nie
Na razie tylko to co podałem. |
|
|
|
Sun, 20 Oct 2013 - 16:01
Post
#520
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz |
Styku oczyść skrzynkę odbiorczą na PW. Powiedz mi z ręką na sercu, czy na temperatury rzędu -5 do +10stopni na próby po krętym torze o długości 1800m, suchym lub mokrym wasze opony sprawdzą się lepiej niż R888 SG (super miękkie) lub R1R? Jaki rozmiar do Evo 9 400KM i 550Nm (fele mam 17 i 18) jeśli jeżdżę agresywnie? Czy nie ma problemów z odpadającym bieżnikiem? Teraz zimówki, ponownie na w/w tor ale trochę śniegu, trochę asfaltu, będą lepsze wasze gumy niż np. nowy Ultragrip 8? I co jeśli będzie sam śnieg? Sorki że truję, ale od dawna kusi mnie żeby was sprawdzić, ale odwagi brak bo opinie różne -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 12:19 |