![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#481
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
O ile wśród konkurencji z Azji jest tylko jedna twardość ścianki czy się to komuś podoba czy nie nie rozumiem w czym problem jest jeśli chodzi o XR01. Wprowadzone zostały opony odelżone o miękkiej ściance, normalne i usztywniane. Na razie nie wszystko jest dostępne ale uzupełniamy.
Na 99% mogę powiedzieć, że dla przeciętnego amatora lepiej jest mieć bardziej miękką ściankę jeśli bierzemy pod uwagę większość amatorskich imprez. Oczywiście każda dyscyplina ma swoje prawa i potrzeby. I powtarzam to regularnie co kilkanaście postów. Ale ponieważ miarą opony nie jest opona wyczynowa a tania amatorska opona torowo-uliczna przyjęło się, że ma być twardo. Niestety to rozwiązanie ma swoje minusy. Nie można na każdy możliwy ciężar auta i długość odcinka i rodzaj dyscypliny mieć jedną mieszankę i taką samą ściankę. Dlatego odpowiadając na prośby klientów można u nas dostać już opony o różnej twardości ścianki. Nie ma więc czegoś takiego, że XR01 jest za miękka. Trzeba wybrać taką, jaka komuś odpowiada. Co do przydatności XR01 na ulicę. Jak najbardziej. Jest możliwość dobrania mieszanki przyczepnej lub takiej, która da większy przebieg. Jest możliwość poprawy prowadzenia pojazdu poprzez dobranie mieszanki odpowiedniej na daną oś. Z uwzględnieniem napędów i wagi. Jest możliwość docięcia, na małą, średnią i dużą ilość wody. Przypominam, że mamy też opony na sportowych mieszankach, których nacinać nie trzeba bo wzory są przygotowane do odprowadzania wody. Opony R będą miały zbliżoną twardość ścianki do R888. Szerokość opony 15'' zmierzę w wolnej chwili. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#482
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Styku nie mam doświadczenia z wyczynowymi oponami rajdowymi, ale koledzy, którzy jeżdżą na takich twierdzą, że mają bardzo twardą ściankę, tak twardą, że jak dzisiaj mi jeden z nich powiedział: "na kapciu ta opona prawie nie zgina się, tak jak zwykła".
Zamówię 2 wzmacniane XR01 i zobaczymy jak będzie. Kolejny rajd mam plan pojechać z przodu na 595rsr, z tyłu na wzmacnianych XR01 z mieszanką średnią bądź miękką. Można dostać wzmacniane 185/55 z mieszanką średnią lub miękką czy tylko twarda, jak w sklepie? Czekam na info o szerokości gumy. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#483
|
|
User Dołączył: Tue, 09 October 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Z doświadczenia wiem że R888 i FZ201 są sporo szersze niż wynika to z rozmiarówki - pogadaj bodajże z Kajmanem, ma fajne foto pokazujące różnice w danym rozmiarze. Większość producentów na swoich stronach podaje faktyczne wymiary swoich usportowionych/sportowych opon - nie jest trudno to znaleźć: KLIK - w zakładce SIZE/SPEC znajdziesz wszystko Polecam też spojrzeć na faktyczną rozmiarówkę Toyo np. R1R - potrafi się sporo różnić od rozmiaru, który widnieje na oponie. |
|
|
![]()
Post
#484
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Zależy od dyscypliny i konstrukcji. Ale nawet w jednej dyscyplinie opony tego samego przeznaczenia różnią się twardością ścianki.
Skrajne przykłady opona do RC vs opona rajdowa. Albo opona do slik wyścigowy vs slik do 1/4 mili. |
|
|
![]()
Post
#485
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Każdy producent ma inny wymiar, mimo takiego samego wybitego na oponie, różnice mogą wynosić nawet 10%
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#486
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Ponawiam zapytanie o dostępność opony XR01 185/55 wzmocnionej z mieszanką miękką. Mam plan założyć je na tylną oś do rajdówki. Są takie opony dostępne?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#487
|
|
User Dołączył: Thu, 20 May 2010 ![]() |
A ja mam pytanie tego typu czy takie opony zdają egzamin w cywilnym moncnym FWD do jazdy na codzień ~250-270ps ok 1100wagi, żadnego upalania po torze nie przewiduje a na zwykłych oponach to jest ciągła walka z trakcją. aha no i na jakie v max są przewidziane takie nalewane semi slicki ?
|
|
|
![]()
Post
#488
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
To co jest widoczne na sklepie jest dostępne. W tym momencie czekamy na następny cykl produkcyjny. I będzie więcej rozmiarów wzmocnionych.
http://www.sklep.oponysportowe.eu/Opony_Op...2,1137,%29.aspx My nie nalewamy niczego. Nie za bardzo widzę różnicę w końcowym etapie produkcji tego typu opony i opony nowej. Opony nadają się do użytku na co dzień co już było podnoszone kilkakrotnie wcześniej. Prędkości maksymalne są standardowe dla danego rozmiaru opony o takiej konstrukcji. I są opisane w kartach towarów. |
|
|
![]()
Post
#489
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 06 April 2009 ![]() |
Styku wyczyść skrzynkę bo chciałem Ci wysłać zapytanie o opony
|
|
|
![]()
Post
#490
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Pany trochę z innej beczki , czy oponę (profil xr-01) 215/45/17 da rade założyć na 8,5 calową felgę.Czy jednak taka felga jest za szeroka? 215/45 to jedyny rozmiar który wchodzi w grę a niechciałbym zmieniać felg.
|
|
|
![]()
Post
#491
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Rozmiar opony równa się rozmiarowi felgi - 1 cal.
Z widełkami minimum 1 cal od tego rozmiaru. Przy większych oponach i felgach to nawet 2 cale. Czyli może być taka felga. Ale idealnie by było 7,5 - 8. http://www.alloywheels.com/Tyre_Calculator To łatwo sobie sprawdzić na internecie. Przy okazji jak co jakiś czas jakaś ciekawostka. Felieton z zaprzyjaźnionej firmy Rajdoactive na temat imprezy w Kamionkach. Warto przeczytać, bo można się z tego czegoś nauczyć. Trasa 5,5km, różnica wysokości 300m, równy asfalt. Sporo osób jechało na Profilu, w tym 2 załogi w mojej klasie. Mogliśmy się trochę porównać i sprawdzać, jak dana opona daje sobie radę. Porównywaliśmy pomiędzy: Marcin Pietrzyk - Civic VTi, - Toyo R1R Jacek Oryński – CRX - Toyo R1R Remigiusz Żmuda - Saxo VTS - Profil XR01 M przód, M tył Rafał Zabuski - Civic VTi - Profil XR01 M przód, S tył Wszystkie auta FWD, o mocy 150-170KM. Czołowe załogi klasy 4 (do 1600ccm) Na pierwszych podjazdach (sucho, brak syfu, około 15C) zarówno R1R jak i Profile poradziły sobie doskonale. Trzymały pod sama górę, brak oznak przegrzania, opony ciepłe na przedniej i tylnej osi. Drugi podjazd (sucho, minimalny syf, kilka stopni C cieplej i mocniej nagrzany asfalt - ciągle było słonecznie) - w drugiej części trasy R1R zaczął niedomagać i pływać. Zarówno Orynśki jak i Pietrzyk, oboje na R1R, mieli momenty z opuszczeniem trasy i złapaniem pobocza. Rafał Zabuski raportował, że slick XR01 na przedniej osi ciągle pozwalał na pełna kontrolę, a na tylnej osi pojawiły się lekkie uślizgi - widocznie zrobiło się na miękką mieszankę nieco za ciepło. Saxo Remigiusza Żmudy zameldowało się na mecie z 3. czasem klasy (za Magdą Misiarz, jadącą na slicku Michelina i minimalnie za Marcinem na R1R), nie zgłaszając problemów z przyczepnością. Trzeci podjazd - po ulewie, około 15C. Brak wody stojącej/płynącej na trasie, ale trasa całkowicie zwilżona. R1R oczywiście pozwolił na w miarę szybki podjazd bez niespodzianek, ze stratą około 16 sek do podjazdu na suchym. I tu uwaga - Remigiusz Żmuda jadąc na XR01 uzyskał identyczny czas jak Marcin Pietrzyk na R1R, i wyprzedził Jacka Oryńskiego o dodatkowe 3 sek. - czyli jak widać wilgotna nawierzchnia Profilowi w mieszance M niestraszna. Rafał Zabuski zaryzykował i założył komplet Profil Tornado, opony głęboko otwartej, przeznaczonej na mokre i bardzo brudne nawierzchnie. Mieszanka M przód, S tył. I niestety warunki nie pozwoliły na uzyskanie czasów na poziomie XR01 i Toyki R1R - paradoksalnie, na ta oponę było zbyt sucho. W płynącej wodzie, czy błocie zapewne wynik byłby nieco inny, ale na wilgotnym asfalcie nie występował efekt poduszki wody, z którą XR01 nie mógłby sobie poradzić i Tornado miałoby przewagę. Przy okazji dodam, iż poprzednią eliminację Kamionek w tej klasie, która odbywała się w siąpiącym deszczu i po wilgotnej nawierzchni, wygrał Remigiusz Żmuda na zestawie XR01 M/M. W końcowym rozrachunku: Martin na R1R - 1. miejsce Żmuda na XR01 M/M - 2. miejsce Oryniak na R1R - 4. miejsce Zabuski na XR01 M/S w okolicach 6. miejsca (debiut na Kamionkach i debiut nowym autem), po zmianie na Tornado spadek na 8. pozycję. |
|
|
![]()
Post
#492
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Pytanie na jakich rozmiarach jeździli? Ja ze swojego niewielkiego doświadczenia rajdowego napiszę, że R1R to żadna opona do porównania. Ostatni rajd jechałem na Fz201 i kolejny też pojadę na nich. Przydałoby się porównanie do Fz201 oraz R888.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#493
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 24 September 2007 Skąd: klodzko ![]() |
nie no Styku miałem Cie za fachowca ale porównywanie opon na KK to jakiś absurd tym bardziej że np. Pietrzyk mógłby ta trase przejechać z zamkniętymi oczami z dobrym wynikiem . przykładem jest corolla Gniadka która na starych maxsportach była nie do pokonania ,tak jak Cecot też na starych maxsportach rozdzielał czterołapy. brak kontroli nad autem z oponami r1r mogło byc spiowodowane dużo szybszą jazdą . na 3 miejscu była Magda , na nie starych bf goodrich i jesli się nie myle to 1 raz za kółkiem w KK a trzeba dodać że to jest bardzo szybka dzieczyna
![]() KK to wyścig górski tu ważne jest moc i momet jakim dysponujemy oraz znajomość trasy . tak więc w/w porównanie nie wnośi zupełnie NIC Styku wasze opony są ok jak dla mnie , osobiście wole jezdzić na nich niż na bf godrich'ach czy pirelli . poprostu są dla mnie bardziej przewidywalne choć nie gwarantują aż takiej przyczepności . satysfakjonujący jest też przebieg i cena. może właśnie na tym zakonczymy. mogli byście też zmienić system sprzedaży bo obecnie to troche porażka. |
|
|
![]()
Post
#494
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Witam
To są badania nie przeprowadzone przeze mnie. Nie znam tych ludzi, którzy zostali wymienieni. Jest to opracowanie zrobione przez firmę, która auta przygotowuje na Kamionki. Skoro oni startując tam stwierdzili, że takie badania są przydatne ja nie dyskutuję. Wszystko można porównywać ze wszystkim. Byle by założenia i wnioski nie były błędne. W tym przypadku zależy jak na to spojrzeć każdy może mieć inne wnioski. Dla mnie ważne jest, że można robić dobre czasy na XR01. Nigdzie też nie jest napisane, że opona X jest najlepsza a Y najgorsza. Zakładanie, że każdy wie tyle samo jest błędem. Są tacy, którym to co tu napisałem może pomóc. Ponieważ mam kontakt z przekrojem Motorsportu mogę się pod tym podpisać dwoma rękami. Jeśli by popatrzeć na to z mojej strony to sądząc po niektórych zapytaniach klienci często mają spore braki. A już na pewno nie ma człowieka, który wie wszystko. nawet firma, która od lat jest znana na rynku przeróbek samochodów do sportu może nie mieć pojęcia o oponach. Są takie przypadki. Co do braci Gniadków jesteśmy w kontakcie i zapatruję ich w opony. Ponieważ najwęższą oponą R1R jest 195/50 więc taka była porównywana do XR01 w rozmiarze 185/55. |
|
|
![]()
Post
#495
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Zakupiłem pirometr w celu regulacji geometrii oraz poszukiwaniu przyczepności i jutro zamierzam sprawdzać jak grzeją mi się opony równomiernie.
W związku z tym pytanie do Styku. Mieszanka twarda jakie ma temperaturowe okienko pracy? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#496
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 10 May 2010 Skąd: Kielce ![]() |
Nie da się z taką ilością danych precyzyjnie odpowiedzieć. Na jednym torze tylko przydadzą się całkiem różne mieszanki w zależności od warunków. A co dopiero na różnych torach i jeszcze na ulicy. Witam, Od dzisiaj stałem się posiadaczem bmw E36 M52B2 200 KM. Auto będe chciał wykorzystywac podczas superoesów na Torze w Kielcach lub jakiś Track Day itp. Potrzebuję zakupić slicki w rozmiarze 17 cali. Teraz zmam założone opony drogowe 225/45/17 i nic nie obciera itp. Dlatego chciałbym zostać przy tym rozmiarze Interesują mnie slicki gładkie lub ewentualnie rajdowe (także te które mają homologację drogową). Jaką mieszankę byście polecali. Średnią na obie osie, czy może na tył twardą a na przód średnią? Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#497
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Optymalna temperatura pracy surowców będzie 75-90 stopni.
Co do slików 17''. Na pewno zawsze prawie będzie inna mieszanka na przód i tył co było już poruszane tutaj mniej więcej raz na dwie strony. 17'' będzie produkowane w tym tygodniu. Więc może już pod koniec pojawi się na sklepie. Jak zwykle w takich przypadkach potrzebne są parametry takie jak długość odcinka i temperatura pracy. |
|
|
![]()
Post
#498
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 10 May 2010 Skąd: Kielce ![]() |
Ostatecznie po przeczytaniu miliona forum, i zasięgnięciu opinii wielu kolegów zakupiłem okazyjnie za 900 PLN nowe slicki profil w rozmiarze 215/45/17 w mieszance średniej
Mam teraz pytanie o optymalne ciśnienie w oponach. Przypomnę że chodzi o bmw e36 compact z silnikiem m52B28 o mocy około 200 KM Ile pompować na przód, a ile na tył. Próby podczas sobotniego superoesu, czyli po rozgrzaniu opon czas jazdy około 2,50- 3 minuty ![]() Będę wdzięczny za pomoc |
|
|
![]()
Post
#499
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 17 September 2013 Skąd: Zakopane ![]() |
Krótkie pytanie do osób, które mają doświadczenie z obydwoma typami opon wspomnianymi poniżej - co byście polecili?
W niedzielę chce wystartować w SMT na torze fiata (czyli jak rozumiem nawierzchnia to asfalt i płyty betonowe) E30 318is, 150 KM i mam do wyboru: - prawie nowe, ale już przejeżdżone rsr 595 o szerokości 205, - xr-01 które kupiłem z samochodem o szerokości 185, docięte na deszcz, miękka mieszanka na przód i średnia na tył (z 2011 czyli pewnie trochę twardsze niż nówki). Trochę używane, czyli bieżnik praktycznie cały, ale bez śladów wad jakie pokazywano w tym wątku. Jakby miało byc ciepło i sucho to bym sie nie wahał i jechał na federalach, ale obiecują lekkie opady i 14 stopni - jeśli to się potwierdzi, to chyba xr-01? |
|
|
![]()
Post
#500
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
zdecydowanie tak.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 17:33 |