Shoutbox 0 nowych PW 


45 Stron V  « < 19 20 21 22 23 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Profil XR-01
Styku
post Tue, 19 Mar 2013 - 14:11
Post #401


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 19 Mar 2013 - 13:49) *
Dzięki, chodzi mi o mokry asfalt w okolicach 0stC, wiadomo, że kałuże to inny temat.
Generalnie ta twarda mieszanka idzie w okolicach 0stC nierozgrzana jak opona letnia, czy jednak jest to miększa mieszanka, która jakoś pojedzie? B Potenza w temperaturze 0stC to jazda na łyżwach, czy tutaj też tak będzie?

Opony UHP mają zazwyczaj bardziej twardą mieszankę. Robione jest to z myślą o długich podróżach. Więc tak czy siak ta opona z tą mieszanką będzie się lepiej grzała w tej temperaturze niż uliczna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 19 Mar 2013 - 14:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Wed, 20 Mar 2013 - 17:00
Post #402


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





odnosnie wagi xra.
xr-01 205x50x16 9,8 - 10,2kg
r888 215x50x16 - 10kg

czyli faktycznie xry sa dosc lekkie.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Thu, 21 Mar 2013 - 11:07
Post #403


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





CYTAT(piwo @ Wed, 20 Mar 2013 - 17:00) *
odnosnie wagi xra.
xr-01 205x50x16 9,8 - 10,2kg
r888 215x50x16 - 10kg

czyli faktycznie xry sa dosc lekkie.

Są najlżejszymi oponami bieżnikowanymi tego typu.
R888 ma usztywnioną ściankę. Nie będzie przez to lżejsza niż opona z miękką ścianką. Nie mam dostępu, ale chciałbym poznać masę slika wyścigowego Avona na opasaniu diagonalnym w tym rozmiarze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 21 Mar 2013 - 11:12
Post #404


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Będzie lżejszy na 90%, slicki dużo większe niż w/w potrafią ważyć tyle i mniej.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MRenault
post Thu, 21 Mar 2013 - 20:06
Post #405


Rookie
Dołączył: Fri, 07 December 2012





gdzie można dostać rozmiar r888 215/50R16 ?przecież taki niewystępuje przy tym modelu gumy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 21 Mar 2013 - 20:15
Post #406


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Jeśli chodzi o R888. to że nasi ubodzy importerzy nie mają, to nie znaczy że nie ma wink.gif rozmiarówka i zalecenia co do felg, wagi itd:


swoją drogą czemu nie zrobi nikt u nas takiego zestawienia ze swoimi oponami?


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Fri, 22 Mar 2013 - 08:33
Post #407


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Jeśli by zrobić takie zestawienie wyszły by ciekawe kwiatki. Np. jeden rozmiar i kilku producentów opon amatorskich i UHP, wyjdzie że opony z twardą ścianką są cięższe niż z inną mniej sztywną. Pokaże to też technologię produkcji. Lżejsza technologia to lepsze materiały. Potwierdziła by się teoria, że trudno jest zrobić oponę super sztywną i bardzo lekką. Wyszło by też, że opona bieżnkowana może być lżejsza niż nowa. I moim zdaniem nałoży się to częściowo na naszą specyfikację karkasów. Zakładając, że dobre materiały w oponie przekładają się i na masę i na wytrzymałość. Bo tak pewnie jest.


Ruszyła produkcja opon. Pojawiają się nowe oznaczenia. Logo z boku opony. W 15 i 18 calach będą dostępne opony z usztywnioną ścianką na razie w postaci serii testowej. W 15'' będzie dostępna opona odelżona z myślą o 1/4 mili i wyścigach. W 15 i 16 calach dojdą mieszanki super miękkie oraz uzupełnimy opony uliczno-torowe mieszankami super miękkimi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
r2f
post Fri, 22 Mar 2013 - 17:44
Post #408


Rookie
Dołączył: Sun, 22 April 2007
Skąd: WPI





CYTAT(Styku @ Fri, 22 Mar 2013 - 08:33) *
Ruszyła produkcja opon. Pojawiają się nowe oznaczenia. Logo z boku opony. W 15 i 18 calach będą dostępne opony z usztywnioną ścianką na razie w postaci serii testowej. W 15'' będzie dostępna opona odelżona z myślą o 1/4 mili i wyścigach. W 15 i 16 calach dojdą mieszanki super miękkie oraz uzupełnimy opony uliczno-torowe mieszankami super miękkimi.


Jest szansa na coś szerszego niż 205 w 16 calach?


--------------------
3S-GTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Sat, 23 Mar 2013 - 09:11
Post #409


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Jak już pisałem kilkakrotnie jest szansa ale nie w tym sezonie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wrona
post Mon, 15 Apr 2013 - 20:33
Post #410


User
Dołączył: Thu, 21 February 2013





Witam,

Potrzebuje porady w sprawie doboru mieszanki. Samochod to Audi 80 B3 Q, 1.8T moc na ta chwile ok.200 koni, planowane 240-250.
Rozmiar opon jaki chce kupic to 205/50/16, oczywiscie ma byc to naciety do wewnatrz slick profila (zeby dalo sie i po mokrym turlac,
oczywiscie zdaje sobie sprawe ze nie bedzie to trzymac jak deszczowka).

Samochod glownie jest uzywany na torze Lublin (wolno,ciasno) pewnie raz do Kielc wyskocze, sporadycznie przejade sie po miescie.
Kupujac 1 komplet opon licze sie z tym ze ide na jakis kompromis. Jakie byscie polecili mieszanki ?

Podczas jazdy na torze Lublin bardziej nagrzane mam opony na przedniej osi, wiec mysle o twardej mieszance na przod, sredniej na tyl,
lub super twardy przod i twardy tyl, ewentualnie licze sie z tym ze jak nie trafie w mieszanke to bede musial dokupic 2 opony (lepiej nie smile.gif
Rallysprinty na naszym torze maja w okolicach 1m30s, na treningach licze sie z tym ze nie bede jezdzil 20 min caly czas,
tylko zrobie 5 kolek i dam gumom wystygnac.

Pozdrawiam


--------------------
Pozdrawiam

Audi 80 B3 Q 1.8T 5,3kg/KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Tue, 16 Apr 2013 - 16:31
Post #411


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Jeśli to opony na jedno okrążenie toru to przód M tył S. Do 20 stopni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Wed, 17 Apr 2013 - 20:59
Post #412


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(Styku @ Tue, 16 Apr 2013 - 16:31) *
Jeśli to opony na jedno okrążenie toru to przód M tył S. Do 20 stopni.


M na przodzie przegrzeje, bardziej jestem za H + M.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wrona
post Wed, 17 Apr 2013 - 21:25
Post #413


User
Dołączył: Thu, 21 February 2013





No wlasnie tego sie balem wziolem jednak H+M, zdam relacje po 1wszym treningu, musze tylko pirometr kupic.
Mam jeszcze pytanie do jakiej mniej wiecej temp powierzchni gumy mozna smigac zeby trwale nie przegrzac tej opony ??



--------------------
Pozdrawiam

Audi 80 B3 Q 1.8T 5,3kg/KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Thu, 18 Apr 2013 - 15:06
Post #414


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Nie rozumiem do końca czy to ma być 5 minut czy 5x po jedna minuta.
Wiem że u mnie w aucie przy dystansie 1,5 km nic złego przy 24 stopniach z przodem średnim się nie działo. Na pewno 5 km to już inna bajka.


W założeniu Avon ma się nie przegrzać do jakiś 90 stopni. Wliczając kilka dodatkowych zmiennych obniżyłbym to bezpiecznie na jakieś 80.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Fri, 19 Apr 2013 - 08:00
Post #415


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





CYTAT(Styku @ Thu, 21 Mar 2013 - 11:07) *
Są najlżejszymi oponami bieżnikowanymi tego typu.
R888 ma usztywnioną ściankę. Nie będzie przez to lżejsza niż opona z miękką ścianką. Nie mam dostępu, ale chciałbym poznać masę slika wyścigowego Avona na opasaniu diagonalnym w tym rozmiarze.


W tym rozmiarze nie pomogę ale pokażę ciekawe porównanie wagowe nalewki Nrally i profi slika Avon diagonalny. N Rally 185/60R13 zaś Avon 7/22/13" czyli opona o szerokości powiedzmy 195.
I to jest różnica wagi na jednej oponie, teraz to przemnóżmy przez 4 przy założeniu że opony jeżdzą na lekkim wozie biggrin.gif To jest urwanie prawei 11kg. Jak je założyłem to było wyrażnie czuć po prowadzeniu wozu duuużo mniejszą bezwładnośc kół wynikającą z masy wirującej.

nrally


avon


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Fri, 19 Apr 2013 - 11:30
Post #416


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Dzięki - daje to jakieś wyobrażenie.

Generalnie to 11 kg można liczyć, jeśli auto ma napęd 4x4. Jeśli to FWD lub RWD na przyspieszenie będą działały tylko 2 koła. Pozostałe 2 są liczone do masy ciągniętej lub pchanej - jak cała reszta samochodu. Oczywiście niska masa wpływa na wybieranie nierówności-masy nieresorowane. Co wpłynie też zdecydowanie na start zwłaszcza w autach z jedną osią napędową. Opona lepiej resorowana nie zgubi tak łatwo trakcji. Ale znów podobno każdy kilogram mniej na napędzie liczyć trzeba praktycznie razy 2 na biegu pierwszym i drugim. I to się chyba tyczy mas wirujących silnika ale też przełożenia napędu.

Ja poczułem przesiadkę w 17'' z felgi o wadze 10,5 - 11 kg na 7,3. Auto mi zaczęło na tych samych oponach gubić trakcję w miejscu gdzie wcześniej tego nie robiło.

Dla porównania nie mamy 13'' ale nasz slik 185/55 R15 SSL waży 7 kg.

Dbanie o niską masę jest czymś co preferuję. Zestaw lekkich opon sam w sobie nie zrobi różnicy. Ale zdjęcie 1 kg z wału, lekkie koło zamachowe, lekkie kółka akcesoriów, lekkie felgi już zrobi różnicę. Dla wytrwałych jeszcze lekkie korby i tłoki i talerzyki zaworowe.

Taki ciekawy przykład. Corolla z 4agze miała około 200 hp i 7,3 do 100 i 15.3 na 1/4 mili. Po obróbce silnika w J.G. Moto z portowaniem włącznie ale też ze sporym odelżaniem z elementów silnika zostały zmienione tylko wałki z 236 na 240. Kosmetyczna różnica. Przybyło niby 20 hp. Ale auto miało powtarzalne przyspieszenie 6 s do 100 i 14.4 na 1/4 mili. Moim zdaniem sporo z tego to zmniejszenie mas wirujących w silniku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Fri, 19 Apr 2013 - 11:48
Post #417


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Styku, liczyłem jako masę ogólną, po założeniu tych slików na inne, lżejsze felgi stalowe urwałem ogólnie ok 16kg a to b.dużo. Wagi jako takiej.
Bardzo wyraźnie mniejszą masę wirującą odczułem podczas hamowania (heble bez wspomagania, tarcze o niedużej średnicy). Wóz, subiektywnie lepiej się tez napędzał.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Fri, 19 Apr 2013 - 12:10
Post #418


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Zgadza się hamować też będzie lepiej. Skręcać też zwłaszcza jak nie ma wspomagania.
Słowem są same plusy niskiej masy. Nie widzę minusów oprócz oczywiście mniejszej wytrzymałości elementów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Sat, 20 Apr 2013 - 04:02
Post #419


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Styku jest szansa na 18stki szersze jak 235 ?


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Sat, 20 Apr 2013 - 14:09
Post #420


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Profil pracuje nad oponą w okolicach 255. Jeszcze mam za mało danych. Jeśli się pojawi będzie to najwcześniej końcem roku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

45 Stron V  « < 19 20 21 22 23 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 05:15