![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#381
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
W takim razie SS mogą być ryzykowne u mnie. Bazując na Twoich doświadczeniach, jakie polecałbyś mi mieszanki na osie? Dobrze trzymała ta opona u Ciebie w zakręcie i w ogóle?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#382
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
W takim razie SS mogą być ryzykowne u mnie. Bazując na Twoich doświadczeniach, jakie polecałbyś mi mieszanki na osie? Dobrze trzymała ta opona u Ciebie w zakręcie i w ogóle? Z racji specyfiki miejsca w jakim ganiałem i specyfiki auta używałem średniej mieszanki na tyle XR-01 w połączeniu z full slickiem Yoko Advan A-005 lub Dunlopem do temperatur do 20 stopni, po prostu przód grzałem momentalnie i kleił a miałem problemy z tyłem, trzymała powiedzmy że wystarczająco i co ważne przewidywalnie puszczała dając wcześniej jasną informację że już się dochodzi do krawędzi przyczepności. Z tego co widzę budujesz francuza pewnie koło 1100-1200kg w specyfikacji do boju, myślę że przód M tył S na chłodniejsze dni, i przód H tył M na ciepłe i powinno to działać. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#383
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dzięki, właśnie takie coś buduję, w takim razie Styku daj znać, czy można dostać u Was mieszankę średnią oraz miękką w tym rozmiarze.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#384
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Mniej więcej tak to wygląda.
SS można używać nawet przy 20 stopniach. Ale musi być lekkie auto i krótkie odcinki. Raczej M i S a potem dokupić H. Brakujące surowce będą się pojawiały do 2 tygodni. |
|
|
![]()
Post
#385
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dzięki, więc nie mam wyboru i biorę H, mam nadzieję, że pojadą.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#386
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 07 December 2012 ![]() |
co lepsze na wilgotną nawierzchnię przy temp od +1 do +5,10st tornado sport czy docięta XR-01 na przód fwd?
|
|
|
![]()
Post
#387
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Opony dotarły do oponiarza, rajdowca, który jeździł na slickach przeróżnych firm. Zadzwonił i mówi, że wrażenie nienajgorsze, że ścianka nie taka twarda jak w rajdowych slikach, ale nie jakaś super miękka. Mieszanka jak na twardą wydaje się mu miękka. Zamontował na felgi, które raczej ma proste, ponieważ ma prostowarkę i odważniki trzycyfrowe wchodziły na felgę, jak to w regenerowanych oponach.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#388
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Jeśli nie ma warstwy wody, to bym proponował slika. Później mała warstwa wody slik nacięty. Jeśli ewidentnie stoi woda to dzeszczówka.
MadeInPoland zapytaj wulkanizatora co zrobił z tą sprawą, po tym jak mu takie niewyważenia wyszły. |
|
|
![]()
Post
#389
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Jeśli nie ma warstwy wody, to bym proponował slika. Później mała warstwa wody slik nacięty. Jeśli ewidentnie stoi woda to dzeszczówka.
MadeInPoland zapytaj wulkanizatora co zrobił z tą sprawą, po tym jak mu takie niewyważenia wyszły. |
|
|
![]()
Post
#390
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Styku po prostu wyważył. Na początku w ogóle twierdził, że do rajdu nie ma potrzeby wyważać i, że on nie wyważa i że mało kto wyważa. Tak powiedział.
Ja jednak nalegałem aby wyważył, więc wyważył. Po tym jak zobaczył stopień niewyważenia to nie męczył mnie już, że do rajdów nie trzeba wyważać. Koła są już u mnie, lada moment jadę do garażu i je wybadam. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#391
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Ok
Ale prawidłowa procedura to kompensacja niewyważeń opony i felgi. Prawie w 100% przypadków da się zmniejszyć niewyważenie obracając oponę na feldze. I ze 100 g robi się 60 np. A każda felga nie nowa niewyważenia ma więc tak powinien zrobić jak już pieniądze bierze. |
|
|
![]()
Post
#392
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: Tarnów ![]() |
Nawet nie wszystkie nowe są pod tym względem idealne i jest własnie tak jak piszesz, często wystarczy zdjąć oponę i ją ponownie założyć ("w innym miejscu") żeby niedoważenia się w znacznym stopniu zmniejszyły.
|
|
|
![]()
Post
#393
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Wydaje mi się, że w miarę ogarnięty oponiarz wie o tym, a do takich zaliczam mojego.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#394
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
z bieżnikami zawsze jest problem z wyważeniem, czasami większy czasami mniejszy, i nawet optymalizacja do końca nie pomaga. Ten wulkanizator pewnie mówił o oponach rajdowych liczących się producentów....
![]() -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#395
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
LCQ cena opon jest relatywnie niewielka w stosunku do kosztów budowy samochodu i całej zabawy w cykl mistrzostw śląska.
Dzięki, też mam znajomych, którzy mają rajdowe opony w ofercie jednak regulamin cyklu nie przewiduje użycia takich opon. po konsultacji z rajdowcami oponiarzami padło na profile. cena 6 sztuk, ktore kupiłem uzasadnia ich szybki transport na śmietnik jeżeli się nie sprawdzą, a iistnieją przesłanki, aby sądzić, że się sprawdzą. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#396
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Renomowane semi i slicki zdarza się 15g wyważyć.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#397
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Pod warunkiem, że felga jest nowa.
Zakładamy w 2 serwisach kilka tysięcy opon rocznie. Nie mogę przypomnieć sobie wielu sytuacji, żeby opony miały zero niewyważeń. Pamiętam natomiast przypadki nowych opon różnych marek, które miały powyżej 50g na stronę. A w rajdach to z tego co wiem się nie wyważa. |
|
|
![]()
Post
#398
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Styku, czy w sobotę, kiedy prognozują mokry asfalt w temperaturach poniżej zera te opony twarde pojadą czy zupełna padaka i lepiej zamontować jakąś zimówkę?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#399
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Z przodu zaczną kleić powyżej 2 km. Zimówka nie sądzę, żeby kleiła lepiej, bo ma dużo mniejszą powierzchnię. Oczywiście trzeba rozróżnić mokre i warstwę wody. Slik nie wyprowadzi większej ilości wody ale na wilgotny asfalt się nadaje.
|
|
|
![]()
Post
#400
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dzięki, chodzi mi o mokry asfalt w okolicach 0stC, wiadomo, że kałuże to inny temat.
Generalnie ta twarda mieszanka idzie w okolicach 0stC nierozgrzana jak opona letnia, czy jednak jest to miększa mieszanka, która jakoś pojedzie? B Potenza w temperaturze 0stC to jazda na łyżwach, czy tutaj też tak będzie? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 05:16 |