![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#361
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Na Super OESie w Poznaniu runda I, opony XR01 w mieszance miękkiej sprawdziły się.
Dwa BMW E30 zajęły miejsca pierwsze i trzecie w klasie 4. Opinie kierowców są takie, że czym trudniejsze warunki pogodowe, tym ta mieszanka daje większą przewagę. Przyczepność jest natychmiast po starcie. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#362
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 ![]() |
mozna dodac ze w generalce 3 miejsce zajęło auto z miekkim xr01 na przodzie a 7 miejsce zajeło auto z średnim xr01 na przodzie i twardym na tyle
|
|
|
![]()
Post
#363
|
|
Super User Dołączył: Mon, 02 August 2010 ![]() |
Macie takie opony w rozmiarze 195/50/15?
|
|
|
![]()
Post
#364
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Z miękkim XR01 na tyle M3 przegrzewało. Mimo, że lekkie E30 nie przegrzewało. Ale i tak trzecie miejsce w generalce, jest uważam sukcesem.
Natomiast dowodzi to, że w tym samym miejscu i temperaturze dwa auta różne potrzebują różnych mieszanek. Wszystko ma wpływ. XR01 jest 185. 195 to Pro Sport. |
|
|
![]()
Post
#365
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 27 August 2004 Skąd: WaWa ![]() |
Jaki byłby koszt wykonania 4 miękkich XR01 na dostarczonych R1R, 195/50/15?
|
|
|
![]()
Post
#366
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Jaki byłby koszt wykonania 4 miękkich XR01 na dostarczonych R1R, 195/50/15? Koszt nieznany. Eksperyment będzie polegał na tym, czy w ogóle da się to zrobić. Generalnie będzie to cena opony minus cena karkasu. W tym momencie jednak nie umiem precyzyjnie odpowiedzieć. |
|
|
![]()
Post
#367
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Styku jaka jest masa opony 205/50 16?
Ścianki twarde? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#368
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
pytanie nie do mnie ale moge odpoweidziec : moje srednie wazyly 10,2kg i 9,8kg, scianka wydaje mi sie, ze ciut twardsza niz cywile i na pewno duzo bardziej miekka niz r888.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#369
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dzięki, właśnie tyle się tu prawi, że twarda ścianka niedobra, a R888 złe nie są, a twarde.
Ja potrzebuję opony do RO i myślę, że silnik da radę je rozgrzać. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#370
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Na ulicę dobra. A to opony uliczne. Na R888 nie masz problemu jadąc do Hiszpanii przy upałach ponad 30 stopni jadąc po autostradzie przez 500 km non stop.
Weź do ręki sliki Avona wyścigowe. Albo inne opony do wyścigów górskich np. Pomimo ceny trzykrotnie wyższej niż R888 opony twarde nie są. Jak już wcześniej pisałem Toyo musiało zrobić oponę, która daje możliwość przemieszczania się po drogach publicznych, ponieważ tak te opony są oznaczane. Co nie znaczy, że czasy na naszych torach kartingowych będą lepsze przy twardej ściance. Napisz coś więcej o potrzebach to coś będę w stanie doradzić. |
|
|
![]()
Post
#371
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dziękuję. samochód 1000 kg, napęd przód, rozkład masy 60/40. silnik 230 KM, duże przełożenie główne, szpera gripper.
Rajdowe samochodowe mistrzostwa śląska w oparciu o regulamin rajdów okręgowych, czyli OS do 5 km oraz dojazdówki. Takie są założenia. zastanawiam sie nad 185/15, ale obawiam się, że będzie zbyt wąska, zgubie trakcje i spalę te opony nawet w twardej mieszance. więc rozważam również 205/50/16. Coś doradzisz? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#372
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Jest obawa, że 185 będą za wąskie. Natomiast chyba warto od nich zacząć. Imprezy są w różnych warunkach pogodowych. Jeśli dobrze dobrać mieszankę to trakcja będzie w zakrętach odpowiednia.
Natomiast jeśli chcesz od razu zacząć od 16'' nie ma większych przeciwskazań. Na sliku 185 da się ruszyć sprawnie jeśli jest stosunkowo miękka mieszanka. 5 km odcinki to jednak nie przelewki. I na takich odcinkach już zalecamy twardsze mieszanki, niż takie jakie stosuje się do 2 km. Innymi słowy jeśli przewaga jest tak długich odcinków, trzeba zastosować gdy jest zimno średnią mieszankę na przód, miękką na tył. A gdy jest ciepło twarda przód, średnia tył. Na miękkiej i super miękkiej 185 oponie jest w stanie ruszyć sprawnie, mimo małej szerokości auto, które ma ponad 300 Nm. Ale nie możemy na przód zastosować takiej mieszanki jeśli temperatura przekroczy 10 stopni i odcinek będzie ponad około 1,5 km. Chodzi o to, że opony muszą działać sprawnie przez cały odcinek a nie tylko przez pierwsze kilkaset metrów. |
|
|
![]()
Post
#373
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Gdybym chciał zacząć od 16'', zamontował na przód twardą mieszankę 205, na tył miękką mieszankę 205 to gdyby przednia opona nie dogrzała się przy tych 10stC to ile sekund można stracić na minucie względem dobrze klejącej, rozgrzanej średniej mieszanki? Orientacyjnie, czy jesteś w stanie podać coś?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#374
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Jak to określić?
Strata jest na początku. Bo się nie dogrzeje. Dogrzeje się później. Jeśli się nie przegrzeje a średnia by się przegrzała to jest zysk vs średniej. A znów odwracając, średnia robi zysk bo po przejechaniu 500-1000m będzie kleiła. W zależności od asfaltu zakrętów ilości wody kierowcy i auta. Kiedy się przegrzeje nie wiadomo. Możliwe, że do 5 km się nie przegrzeje w ogóle albo na końcu. Bezpieczniej twarda na przód. Szukasz wyniku średnia przód miękka tył. A jak zaczniesz ją przegrzewać na przód dokupisz twardą. Myślę, że szukasz wyniku. Pamiętaj, zawsze możesz regulować temperaturę ciśnieniem. |
|
|
![]()
Post
#375
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
mnie to zastanawia jedno. o ile szybsza jest mieszanka miekka w idealnych dla niej warunkach temepraturowych od sredniej i twardej tez w idealnych dla nich temperaturach. np w f1 super miekka mieszanka zawsze jest szybsza od twardej o te 1s na okrazeniu 80sekundowym (oczywiscie przez krotki czas ale jest). a tutaj tez jest jakas zaleznosc (ze super miekka jest duzo szybsza od twardej, gdy obie maja wlasciwa temeprature?) i nie chodzi mi o dogrzanie przegrzanie itd. tylko o to jak szybka jest opona we wlasciwej dla niej temperaturze. albo inaczej. czy super miekka mieszanka ma wyzszy wspolczynnik tarcia od mieszanki twardej.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#376
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 24 September 2007 Skąd: klodzko ![]() |
w 2012 testowalem srednie mieszanki 205 xr01 i maxsporty w sredniej mieszance , ruznicy nieodczulem .opony mialem dociete w/g wlasnego pomyslu . auto 200KM waga 1300 naped 4x4 szpera 30% z tylu(ford sierra) i nawet przy odcinkach 15 km sie nieprzegrzaly choc musze przyznac ze niedokonca kleily , cisnienie 1.6 przod 1.5 tyl przy tem. 15-20 st.c powietrza;). ogolnie doswiadczeni dobre niezdazylem wykozystac miekkiej mieszanki bo ostatnia elim. zostala odwolana , opony sie troszke uslizgiwaly , niewiem czy to wina scianki czy mieszanki ale ja osobiscie tak wole ,jest przewidywalnie . moge je porownac do bf g. 195/50r16 srednia i miekka i ta opona trzma mocniej ale potrafi "puscic" w nieprzewidywalny sposob. w tym roku tez zostane przy tych oponach i sprobuje super miekka na KK .
|
|
|
![]()
Post
#377
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Więc po dyskusjach z rodziną, rajdowcami, oponiarzami i innymi chórami zdecydowałem się na 215/45/17 i tutaj pytanie Styku:
czy są inne mieszanki poza H i SS w tym rozmiarze? Jeżeli nie to na przedzie wyląduje H, na tyle SS. Czy na tyle SS będzie miała się szansę przegrzać w FWD? Dobrze byłoby kupić mi średnie na przód oraz miękkie lub super miękkie na tył. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#378
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Czy na tyle SS będzie miała się szansę przegrzać w FWD? Spokojnie, ja bez problemu potrafiłem przegrzać ten rozmiar w średniej mieszance na tyle przy temp. w okolicach 20stopni ;] -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#379
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Na jak długim odcinku? Jaka masa na tylnej osi?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#380
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Na jak długim odcinku? Jaka masa na tylnej osi? Jakieś mniej więcej 2-2,5km auto 1280kg FWD ~260KM z czego 60-62% na przedniej osi. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 23:34 |