Shoutbox 0 nowych PW 


45 Stron V  « < 15 16 17 18 19 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Profil XR-01
MRenault
post Fri, 07 Dec 2012 - 17:05
Post #321


Rookie
Dołączył: Fri, 07 December 2012





Czy paski koloru niebieskiego,żółtego oznaczają rodzaj mieszanki oponach profil sport? bo z boku niema oznaczenia ani przy slicku ani przy deszczowej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 07 Dec 2012 - 17:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Styku
post Sat, 08 Dec 2012 - 13:42
Post #322


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Paski oznaczają rodzaj mieszanki. Z boku jest oznaczenie.

Teraz będzie to już oznaczane kolorami z boku opony.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Sat, 08 Dec 2012 - 14:45
Post #323


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





Styku kiedy pierwsze zimówki na "sportowych mieszankach" znajdą się w sprzedaży? Szczególnie interesują mnie rozmiary 205/50R17 oraz 225/45R17


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
greg-si
post Sat, 08 Dec 2012 - 15:25
Post #324


User
Dołączył: Thu, 30 December 2010





czy są widoki w 2013 na coś szerszego w 15' niż 185?
czy nie ma co liczyć?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Sun, 09 Dec 2012 - 21:27
Post #325


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Abstachując od opon firmy Profil - nie miałem, wszyscy jak mantrę powtarzają "twarde boki, twarde boki, twarde boki...." wink.gif
Może za mało miałem opon sportowych i się nie znam ale latałem na bieżnikach Nrally Markguma, które, o dziwo, miały bardzo twarde boki (z trudem odkształcały się paluchami) - akurat jakieś takie fajne się trafiły. Potem założyłem Avony, które ścianki mają miękkie niczym z ciasta, opony gną się na felgach tak że mi zjada napisy na bokach opony (inna sprawa że powinienem mieć trochę szersze felgi).
I co?
I efekt jest taki że Makgumy S2 o naprawdę twardych bokach nie gną się ale trzymały średnio, a po rozgrzaniu - no, nawet dobrze, Avony zaś gną się ale trzymają jak posmarowane klejem i są w pełni przewidywalne. Mimo ciastowatych boków.
Wniosek taki że nie twarda ścianka ale mieszanka i myślę inny oplot (karkas) slika decyduje o jego właściwościach.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Mon, 10 Dec 2012 - 13:42
Post #326


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Zauważyłeś to co ja co parę postów muszę przypominać jak papuga. Opona kładąc się generuje dodatkową trakcję. Ale też i temperaturę. Dzięki temu da się to szybciej nagrzać czyli szybciej klei.
I jest sporo dyscyplin, które z tych oczywistych przyczyn z tego zyskują. A jest to na pewno wyścig górski, Rally Cross, 1/4 mili oraz 90-95% sprintów amatorskich w naszym kraju, które kończą się na około drugim kilometrze.
Avon wyścigowy i Pirelli rajdowe to zupełnie inne nastawy zawieszenia. Niestety nie każdy może i umie to zmienić. Z doświadczenia na miękkie boki najczęściej narzekają kierowcy niby doinwestowanych samochodów startujących od lat nawet ale nikomu jeszcze nie wpadło do głowy, aby zainwestować w stabilizatory. Na pewno miękka ścianka wymaga też większych umiejętności.
Zysk z twardej ścianki to długodystansowe imprezy po nierównościach i palenie gumy - rajdy i drift. Natomiast nie istnieje merytoryczny dowód na to, że miękka czy twarda ścianka sama w sobie wpływa na czasy. Na czasy wpływa pośrednio przez dogrzanie opony. Wiadomo, że jeśli znów opona się przegrzewa przez miękką ściankę powoduje pogorszenie czasów. Wszystko to da się opanować ustawieniem zawieszenia i ciśnienia.

Moim zdaniem konkurencja bezpośrednia kiedy tworzyła opony myślała o nich przede wszystkim w kategoriach wytrzymałości. To są moje domysły. Jednak patrząc na to, że nie każde auto jest używane w rajdach wzmacnianie opony przez kilogramy dodatkowej gumy w czasach kiedy ludzie wydają duże ilości pieniędzy na super lekkie kute felgi jest trochę krokiem wstecz. Większość naszych klientów to ludzie jeżdżący amatorko w sprintach. Każdy myśli o masie auta i inwestuje czas i pieniądze w odelżanie.

Rusza produkcja super miękkich slików i opon torowo-ulicznych. Jak już wcześniej pisałem opony powstały z myślą między innymi o wyścigach górskich i 1/4 mili. Ale też o imprezach typu super oes w warunkach zimowych.

O oponach zimowych w temacie zimowym.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Mon, 10 Dec 2012 - 18:53
Post #327


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Kiedy super miękkie i jakie rozmiary/ceny?


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 10 Dec 2012 - 21:09
Post #328


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





o super smile.gif
CYTAT
Opona kładąc się generuje dodatkową trakcję.

a tak nawiążę do tego co wspomniales o kladzeniu sie opon, bo troche nie skumalem filozofi, tzn przyczepnosc jest lepsza kiedy opona sie polozy? tzn zamiast katow -3 stopnie lepiej dac 0 zeby opony sie kladly? mowie tu tylko z punktu przyczepnosci nie zuzycia opony.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Tue, 11 Dec 2012 - 14:12
Post #329


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Ceny się nie zmieniają. Rozmiary jakie były.
Prawdopodobnie od razu pojawią się też wersje odelżane slików super miękkich z myślą o 1/4 mili i wyścigach ale tylko na razie w 15''.
Opony są w produkcji.

Nie zamiast negatywów. Powinno być i to i to. Mając miękką oponę dbasz, aby szybko grzejąca się strona zewnętrzna się tylko nie przegrzała. Czyli jeśli się tak dzieje, zwiększasz negatyw usztywniasz stabilizator. Jak jest już max to nieco zwiększasz ciśnienie.
I jest to lepsze niż mieć twardą ściankę i kombinować co tu zrobić żeby się opona szybciej zagrzała.
Przyznaję, że ciasne zakręty i miękka ścianka powodują, że negatywy powinny być większe.
Natomiast nadal taka opona zagrzeje się szybciej. I złapie szybciej trakcję.
Faktycznie bok opony generuje dodatkową powierzchnię. I summa summarum dla nas, którzy jeżdżą na krótkich odcinkach w większości na torach kartingowych bo innych nie mamy to lepsza opcja.
Są tacy którzy kupują stare używane sliki, które się nie grzeją i nacinają je nożykiem, żeby złapały temperaturę.

Większość problemów z oponami i ich przegrzewaniem rozwiązuje pirometr i chęci. Jeśli opona przegrzewa się - zwiększamy negatyw i usztywniamy stabilizator lub/i zwiększamy ciśnienie. To na końcu jak się już nie da inaczej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Tue, 11 Dec 2012 - 18:37
Post #330


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





CYTAT(Styku @ Mon, 10 Dec 2012 - 13:42) *
Natomiast nie istnieje merytoryczny dowód na to, że miękka czy twarda ścianka sama w sobie wpływa na czasy. Na czasy wpływa pośrednio przez dogrzanie opony.

Wydawało mi się, że podanie przeze mnie czasów z tego samego toru, na trzech różnych kompletach opon jest jakimś dowodem. Oczywiście mówie o małym kartingowym na którym wg. Ciebie miękka ścianka jest lepsza. I ani przed dogrzaniem, ani po dogrzaniu nie było dobrze na Maxsportach (na każdym komplecie kilka ładnych kołek pojeździłem). A skoro jest to opona sportowa, bądz niby sportowa, czy też udająca sportową (niepotrzebne skreślić) to powinna być jednak sporo lepsza od zwykłej pirelki i czasy powinny to udowodnić. Masz owszem racje że trzeba odpowiednio zawieszenie przygotować itp, itd, ale moim zdaniem na jakim setupie byś nie jechał, taka opona jak maxsport powinna być lepsza od opony drogowej, a patrząc na moje czasy można nazwać ją tylko porównywalną.
Oczywiście inni mogą mieć inne odczucia, ale ja osobiście nie lubię podwijających się opon i dlatego wybierając opony do jazd treningowych, czy nawet do jazdy miejskiej kierowałem się tym, by miały sztywną ściankę.

Wydaje mi się, że miękka ścianka pownna być dobra na śniegu, niestety ja głownie latałem na blizzakach z runflatami, więc tu mogę tylko gdybać.


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Wed, 12 Dec 2012 - 15:55
Post #331


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





No ale akurat Maxsport przynajmniej te, które ja znam miały nie twardą ale betonową wręcz ściankę. Dodatkowe wzmocnienie do rajdów, które służy przede wszystkim po to, aby opona nie uszkadzała się, a dodatkowo przyjemniej się kierowcy jeździło. W tej kolejności.
A Pirelli o której piszesz nie wiem jaką ma ściankę. Ale może miało właśnie bardziej miękką. Więc łapało szybciej temperaturę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Wed, 12 Dec 2012 - 16:22
Post #332


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





CYTAT(Styku @ Wed, 12 Dec 2012 - 15:55) *
No ale akurat Maxsport przynajmniej te, które ja znam miały nie twardą ale betonową wręcz ściankę.


Bez problemu wyginalem ja palcami


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Thu, 13 Dec 2012 - 15:20
Post #333


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





No to nie znane mi są w takim razie te opony o których piszesz i trudno, żebym się ustosunkowywał do również nie znanej mi mieszanki na nich.
Pamiętaj o tym, że każdy surowiec jest czarny. Czy to będzie surowiec na pas transmisyjny czy będzie to surowiec na wyścigowego Avona.
I trzeba laboratorium, żeby się dowiedzieć jaki ma skład. Więc sama opona z małą ilością nacięć to jeszcze mało. Surowiec po pierwsze musi być dobrze dobrany do warunków a po drugie dobrej jakości.
I jeśli jest to spełnione to nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby opona bieżnikowana nie zachowywała tak jak opona nowa. Przekonują mnie o tym regularne sukcesy ludzi, z którymi współpracuję.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Mon, 17 Dec 2012 - 22:07
Post #334


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Czy są już te super miękkie mieszanki?


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Tue, 18 Dec 2012 - 13:13
Post #335


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Tak
Mamy już 17 i 18 cali. Od jutra będą dostępne. Reszta powinna się pojawić przed świętami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gumarally
post Sun, 23 Dec 2012 - 20:33
Post #336


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: klodzko





czy te super miekkie dadzarade w zimie przy minusowej temp. na czarnym ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Statham
post Tue, 25 Dec 2012 - 20:44
Post #337


Super User
Dołączył: Wed, 13 July 2011





Jestem zainteresowany zakupem opon od Was, mam pytanie czy semi slick XR01 185/55/15 mieszanka raczej miekka do FWD 1000kg 240KM 300 Nm, bedzie kleic czy raczej nie bardzo?? Auto sluzy tylko i wylacznie na 1/4. Wiem ze Markgum n-rally daje rade ale srednio chce kupowac nalewki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specnaz14
post Thu, 27 Dec 2012 - 10:51
Post #338


Forum Killer
Dołączył: Sun, 03 December 2006





Ponowie pytanie czy bedzie w tym roku coś szerszego niz 185 w 15''??

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Thu, 27 Dec 2012 - 14:28
Post #339


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Super miękka ma za zadanie kleić nawet w minusowych temperaturach. Już miękka to robi, ale super miękka będzie jeszcze o minimum 5 stopni mniej działała.

Na 1/4 mili dobrym wyborem będzie mieszanka super miękka. Miękka już dobrze działała, więc super miękka będzie robiła to lepiej.
Na 185 miekkiej jeździły już auta ponad 300 Nm. I robiły dobre czasy.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...5&start=460
Auto czarne na miękkim XR01, czerwone Markgum. Mimo, że czarne mocniejsze i ma większe problemy z trakcją od razu wyskakuje do przodu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adddam
post Thu, 27 Dec 2012 - 15:45
Post #340


User
Dołączył: Tue, 17 January 2012





CYTAT(Styku @ Thu, 27 Dec 2012 - 14:28) *
Na 185 miekkiej jeździły już auta ponad 300 Nm. I robiły dobre czasy.

Ale zawsze mogły by lepsze wink.gif Na 16" lub 17" będzie coś szerszego? Przy oponach 205/50r16 pisze, że lżejsze od innych tzn ile ważą?


--------------------
E46 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

45 Stron V  « < 15 16 17 18 19 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 13:38