![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#261
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 14 May 2007 Skąd: Katowice ![]() |
zakupiłem 2 oponki na tył do clio (~180KM i 1000kg), mieszanka miękka i oczywiście rozmiar 185/55 15. opony sprawdziły się bardzo dobrze. na dzisiejszym sprincie w mieszanych warunkach (szuter, szorstki asfalt, płyty betonowe, sucho, deszcz) udało się wygrać klasę. przednie opony (toyo R1R) zagrzały się odczówalnie a tylne nadal były letnie. faktyczna szerokość przy nowej oponie to ok 185mm, napewno nie przekracza 190mm. podczas pokonywania zakrętów czuć niewielkie pływanie tyłu a po wyprostowaniu oddają jeszcze swoją energię w drugim kierunku, nie przeszkadza mi to jednak w jeździe. nie mniej jednak założone na przód nie radziły sobie zbytnio z przeciążeniami tracąc tym samym kierowalność
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_Inur_* |
![]()
Post
#262
|
![]() |
Kupiłem jakiś czas temu dwie takie opony na próbę. Wylądowały w M3 E36, 18" szerokość 225 na tylnej osi. Miękka mieszanka docięta w połowie na deszcz. Przy temperaturze ok. 10 stopni w suchych warunkach trzymały dobrze, nie przegrzewały się na próbach ok. 5km. Na zakrętach przy większych przeciążeniach tył auta skakał, jako takiego poślizgu nie było. Może to była też wina źle ustawionego zawieszenia. Natomiast jak spadł deszcz to z 4s straty do lidera zrobiła się prawie 5s przewaga, podczas gdy lider również jechał na deszczach i to dużo szybszym i lżejszym samochodem. Na profilach ciężko było stracić przyczepność nawet na 1 biegu, nawroty na ręcznym przy niskich prędkościach były niemożliwe. Po przejechaniu ok. 110km na suchym i 10km na mokrym bieżnika ubył niecały 1mm od wewnętrznej. Więc jako deszcze naprawdę polecam, opony rewelacyjne. Teraz czas przetestować twardszą mieszankę na trackdayu.
|
|
|
![]()
Post
#263
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: SCI / SPS ![]() |
To ja też się podzielę wrażeniami.
Mr2, ok 1250kg, 175hp. Przód 185/55R15 mieszanka średnia i Tył 205/50R16 mieszanka twarda, upalałem dziś dość sporo w Miedzianej. Plusy: -Bardzo ładnie kleiły już po 1/2 kółkach -Dawały na suchym jak i mokrym asfalcie (nie mam dociętych tylko standard) -Przewidywalna granica między przyczepnością a puszczaniem -Świetne w dohamowaniach -Nie znikają w oczach Minusy (w porównaniu do drogowych,r888 i RSR bo na innych oponach tego typu nie jeździłem): -miękkie ścianki, wrażenie jakby było za mało powietrza przez co są mniej "precyzyjne" -głośne Generalnie jestem zdecydowanie zadowolony, po przeczytaniu niektórych opinii miałem trochę mieszane odczucia ale używając tych opon z głową (robiłem kilka kółek i przerwa itd) bardzo ładnie i równo się ścierają, dopiero jak poniosła mnie fantazja i przegrzałem je ze dwa razy zrobiły się charakterystyczne nadtopienia ale nie ma mowy o odpadaniu czy rozwarstwianiu. Dobre opony, stosunek cena jakość jeszcze lepszy. |
|
|
![]()
Post
#264
|
|
User Dołączył: Fri, 20 August 2010 Skąd: Puławy ![]() |
kolego "Styku" w jakiej cenie bym dostał 225/40/18? audi a4 b5 165 KM jaką mieszankę radzisz? chcę jeździć cwywilnie;-)
-------------------- a4 b5 2.4 V6 QUATTRO
|
|
|
![]()
Post
#265
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 23 February 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Przecież masz sklep internetowy: opony sportowe Profil sobie wklep. Tam masz wszystko z cenami.
-------------------- Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
|
|
|
![]()
Post
#266
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Wracając do tematu miękkości ścianki i kierowalności opon, generalnie ciężko w przypadku XR-01 utrafić jakąś logikę, jako że jest to opona budowana na karkasie cywilnej opony to różne sztuki różnie się zachowują i nie koniecznie zależy to od rozmiaru opony, w zeszłym roku miałem XR-01 w rozmiarze 205/50/16 i generalnie miękki kalosz, w tym roku zastąpiłem je rozmiarem 215/45/17 i odbierając paczkę pomacałem jedną z opon i byłem bardzo miło zaskoczony, ściana twarda, trochę miłe zaskoczenie minęło gdy pomacałem druga sztukę z zamówienia, niestety "na rękę" jakieś 20% bardziej miękka ścianka boczna względem pierwszej sztuki, dla mnie na tylnej osi sprawa pomijalna ale trzeba być świadomym że "nalewka" to nalewka.
Osobiście używam XR-01 nadal w mojej AR156 tyle że na tylnej osi, ze względu na dużą różnicę w tempie nagrzewania opon przód/tył spowodowaną sporą dysproporcją rozkładu mas na osie muszę stosować na tyle miękką oponę i tutaj XR-01 w średniej mieszance bardzo dobrze się sprawdza, na przodzie do kompletu śmiga Yokohama Advan A-005 240/610/17 i od startu już w pierwszym zakręcie mam auto które klei równo na obu osiach i na imprezach na lubelskim torze ląduje w pierwszej trójce w generalce dając popalić dużo mocniejszym autom. Nadal jednak gryzie mnie sprawa dziwnego zachowania jednej z opon z zeszłego sezonu która się moment rozwarstwiła, jej koleżanka z zamówienia do dziś nie chce pójść w ślady tej pierwszej więc raczej jedna sztuka miała jakąś wadę wykonania przy produkcji. Inna sprawa że kupione ostatnio 215/45r17 z tegorocznej produkcji bardzo ładnie się wyważyły w granicach 15-25gr na oponę a zeszłoroczne 16tki oj dużo więcej złomu w felgę poszło ;] -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#267
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: SCI / SPS ![]() |
Nadal jednak gryzie mnie sprawa dziwnego zachowania jednej z opon z zeszłego sezonu która się moment rozwarstwiła, jej koleżanka z zamówienia do dziś nie chce pójść w ślady tej pierwszej... Może też kwestia ułożenia trasy, bo moja przednia lewa jest zdecydowanie bardziej schłostana niż trzy pozostałe ale u kolegi w tym samym samochodzie a na drogowych oponach było to samo... |
|
|
![]()
Post
#268
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
99,99 % opon wysyłanych ma te same karkasy. To że są różne w zestawie to przypadek rzadki. Chętnie przyjmę je jak się zużyją dla sprawdzenia sprawy.
W tym roku już kilkaset opon zostało wysłane. Ani jeden przypadek złego doboru na oś nie został zgłoszony. To, że są różne twardości karkasów w ogóle to sprawa oczywista. Opony są dobierane względem ich wytrzymałości. Dlatego jak na opony w sporcie nie ma prawie w ogóle uszkodzeń opon. Specyfikacja różnych rozmiarów jest różna. I to też jest oczywiste. Natomiast specyfikacja w danym rozmiarze to 1 - 2 różne opony. Jeśli byśmy robili opony tak, żeby priorytetem była sztywność to by było dużo więcej problemów. Dużo łatwiej jest zrobić oponę sztywną, ciężką o grubej ściance. Droższe i wytrzymalsze materiały kosztują. I dlatego Michelin jest jedną z najlepszych opon cywilnych jeśli chodzi o wytrzymałość a jednak wcale nie jest super pancerny. Jeśli jest zainteresowanie, możemy zrobić opony sztywniejsze. Tylko już widzę te opinie o ciężarze opon. Przypominam Avon do wyścigów górskich był diagonalny. Grzał się momentalnie. Są plusy miękkich ścianek. paput mieszanka do jazdy po mieście to twarda lub super twarda. |
|
|
![]()
Post
#269
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
99,99 % opon wysyłanych ma te same karkasy. To że są różne w zestawie to przypadek rzadki. Chętnie przyjmę je jak się zużyją dla sprawdzenia sprawy. W tym roku już kilkaset opon zostało wysłane. Ani jeden przypadek złego doboru na oś nie został zgłoszony. Nie ma problemu, ale trochę bedzie trzeba poczekać, na tyle za szybko nie zejdą, jednak jak pisałem jest to do wyczucia tylko jak zdjętej gumie w rękach jak się dobrze obmaca oponę, generalnie widać że napompowane pracują tak samo, nie kładą się w różnym stopniu. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#270
|
|
User Dołączył: Wed, 09 December 2009 ![]() |
Jakie doradzacie ciśnienie na ulice dla opon przednich xr-01 225/40/18/mieszanka średnia? Auto to Nissan 200sx s14. Narazie dmuchnąłem 2.4 bar, czy taka wartość nadaje się na jazde uliczną?
|
|
|
![]()
Post
#271
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Na ulicę może być.
|
|
|
![]()
Post
#272
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
Jeśli jest zainteresowanie, możemy zrobić opony sztywniejsze. Tylko już widzę te opinie o ciężarze opon. slick torowy hankooka w 17 to jedna ze sztywniejszych scianek jakie mialem a mimo to jest bardzo leciutki -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#273
|
|
User Dołączył: Wed, 09 December 2009 ![]() |
Dzięki za odpowiedź, a co w wypadku gdybym chcial wyjechać na trening driftu na tor Poznań? Rozumiem, że opona się nagrzewa i ciśnienie rośnie. Na jakim wtedy powinno być poziomie?
|
|
|
![]()
Post
#274
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
@ styku
Potrzebiwałbym porady... Abarth GP (160KM, 250Nm, FWD, 1200kg) szukam opon na codzień z możliwością jazdy na torze. Obecnie mam Federal 595 EVO i dawały rade przez dłuższy czas ale w końcu zaczeły "jęczeć" i się dość mocno ślizgać. Zastanawiam się pomiędzy dociętymi XR-01 (twarde?) a Tornado Sport (twarde? może średnie?). Dużo jazdy na normalnych drogach we wszystkich warunkach pogodowych - słońce, deszcz, ulewy, czasem poza asfaltem... -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#275
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Da się zrobić oponę sztywną i lekką. Ale materiały użyte muszą być droższe. Innymi słowy przy konstruowaniu nowej opony da się wiele, jednak będzie to wpływało na cenę i to mocno. Przy produkcji opony bieżnikowanej jest dość spore ograniczenie już na początku w postaci karkasów. Doświadczenie pokazuje, że używanie sportowych opon nie jest dobrym pomysłem. Dlatego nasze działania skupiają się priorytetowo na zrobieniu bezawaryjnej opony. Liczby pokazują, że ta filozofia działa.
Ciśnienia w oponach podawane są zawsze na ciepło. Wiadomo, że się zmieniają i to dość mocno podczas nagrzewania. Dlatego ciśnienie ustala się już na miejscu a nie wcześniej. Tornado to opona bardziej na co dzień, bo nie trzeba jej ciąć, żeby odprowadzała wodę. XR-01 jest oponą przede wszystkim na suche, ale z możliwością doprowadzenia jej do stanu w którym będzie sporo wody odprowadzała. Jednak moim zdaniem nawet mocno docięty XR-01 nie odprowadzi tyle wody co Tornado. Czyli jeśli ktoś woli więcej trakcji w koleinach z wodą to Tornado, jeśli suche jest priorytetem - nacinany XR-01. Mieszanki raczej twarda. Ewentualnie twarda przód średnia tył w obu przypadkach. Jeśli na co dzień. |
|
|
![]()
Post
#276
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Jeszcze jedno pytanie - to jest taka sama mieszanka w przypadku obu modeli opon? Czy XR-01 ma "lepszą"?
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#277
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Wszystkie mieszanki opon sportowych Profil są takie same. Zawsze H będzie miała taką samą twardość czy na Tornado, czy na XR-01. Oczywiście ten sam producent czyli Avon.
|
|
|
![]()
Post
#278
|
|
User Dołączył: Tue, 09 October 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Styku, ile napompować XR01 205/50/16 założonego na wybebeszoną i oklatkowaną Celice ST202? Mam nadzieję, że miałeś styczność z takim zestawem, więc może coś podrzucisz.
1. Ile na krótkie typowo KJS-owe próby, w których opona ze średnią mieszanką nie ma możliwości za mocno się dogrzać? 2. A ile na Ułęż na zrobienie kilku szybkich kółek po 3-4km w twardej mieszance? |
|
|
![]()
Post
#279
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Stosunkowo ciężki przód i nie proporcjonalnie lekki tył. Jakieś 2.4 przód do minimum moim zdaniem 2.2 dwie kreski mniej zawsze na tył. Oczywiście na ciepło.
|
|
|
![]()
Post
#280
|
|
User Dołączył: Tue, 09 October 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
też tak kombinowalem, teraz upalam toyki r1r w trochę pedalskim jak ne celice rozmiarze 195/50 15, na początku je nadmuchalem tak jak mówisz i było słabo. Samochód był nie do jazdy, płynął jakby była przegrzana guma juz po parudziesięciu sekundach. doppmpowalem je na ok. 2.7-2.5 (wiem, że dużo, ale usłyszałem w międzyczasie że astry na tej opinie były tak napompowane to sprawdziłem) i dopiero zaczęła jechać, a czasy na ok. minutowej próbie poprawiły się o ok.2sekundy.
może na szesnastce takie ciśnienia sprawdzą się lepiej |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 18:02 |