Shoutbox 0 nowych PW 


45 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Profil XR-01
Cosmo
post Sat, 14 Apr 2012 - 22:21
Post #261


Rookie
Dołączył: Mon, 14 May 2007
Skąd: Katowice





zakupiłem 2 oponki na tył do clio (~180KM i 1000kg), mieszanka miękka i oczywiście rozmiar 185/55 15. opony sprawdziły się bardzo dobrze. na dzisiejszym sprincie w mieszanych warunkach (szuter, szorstki asfalt, płyty betonowe, sucho, deszcz) udało się wygrać klasę. przednie opony (toyo R1R) zagrzały się odczówalnie a tylne nadal były letnie. faktyczna szerokość przy nowej oponie to ok 185mm, napewno nie przekracza 190mm. podczas pokonywania zakrętów czuć niewielkie pływanie tyłu a po wyprostowaniu oddają jeszcze swoją energię w drugim kierunku, nie przeszkadza mi to jednak w jeździe. nie mniej jednak założone na przód nie radziły sobie zbytnio z przeciążeniami tracąc tym samym kierowalność
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 14 Apr 2012 - 22:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_Inur_*
post Thu, 19 Apr 2012 - 10:42
Post #262









Kupiłem jakiś czas temu dwie takie opony na próbę. Wylądowały w M3 E36, 18" szerokość 225 na tylnej osi. Miękka mieszanka docięta w połowie na deszcz. Przy temperaturze ok. 10 stopni w suchych warunkach trzymały dobrze, nie przegrzewały się na próbach ok. 5km. Na zakrętach przy większych przeciążeniach tył auta skakał, jako takiego poślizgu nie było. Może to była też wina źle ustawionego zawieszenia. Natomiast jak spadł deszcz to z 4s straty do lidera zrobiła się prawie 5s przewaga, podczas gdy lider również jechał na deszczach i to dużo szybszym i lżejszym samochodem. Na profilach ciężko było stracić przyczepność nawet na 1 biegu, nawroty na ręcznym przy niskich prędkościach były niemożliwe. Po przejechaniu ok. 110km na suchym i 10km na mokrym bieżnika ubył niecały 1mm od wewnętrznej. Więc jako deszcze naprawdę polecam, opony rewelacyjne. Teraz czas przetestować twardszą mieszankę na trackdayu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KSJZ_Kuba
post Mon, 23 Apr 2012 - 20:45
Post #263


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: SCI / SPS





To ja też się podzielę wrażeniami.

Mr2, ok 1250kg, 175hp.
Przód 185/55R15 mieszanka średnia i Tył 205/50R16 mieszanka twarda, upalałem dziś dość sporo w Miedzianej.

Plusy:
-Bardzo ładnie kleiły już po 1/2 kółkach
-Dawały na suchym jak i mokrym asfalcie (nie mam dociętych tylko standard)
-Przewidywalna granica między przyczepnością a puszczaniem
-Świetne w dohamowaniach
-Nie znikają w oczach

Minusy (w porównaniu do drogowych,r888 i RSR bo na innych oponach tego typu nie jeździłem):
-miękkie ścianki, wrażenie jakby było za mało powietrza przez co są mniej "precyzyjne"
-głośne

Generalnie jestem zdecydowanie zadowolony, po przeczytaniu niektórych opinii miałem trochę mieszane odczucia ale używając tych opon z głową (robiłem kilka kółek i przerwa itd) bardzo ładnie i równo się ścierają, dopiero jak poniosła mnie fantazja i przegrzałem je ze dwa razy zrobiły się charakterystyczne nadtopienia ale nie ma mowy o odpadaniu czy rozwarstwianiu. Dobre opony, stosunek cena jakość jeszcze lepszy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paput
post Tue, 24 Apr 2012 - 21:12
Post #264


User
Dołączył: Fri, 20 August 2010
Skąd: Puławy





kolego "Styku" w jakiej cenie bym dostał 225/40/18? audi a4 b5 165 KM jaką mieszankę radzisz? chcę jeździć cwywilnie;-)


--------------------
a4 b5 2.4 V6 QUATTRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CELICA FAN
post Wed, 25 Apr 2012 - 08:25
Post #265


Forum Killer
Dołączył: Thu, 23 February 2006
Skąd: Kraków





Przecież masz sklep internetowy: opony sportowe Profil sobie wklep. Tam masz wszystko z cenami.


--------------------
Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Wed, 25 Apr 2012 - 09:01
Post #266


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





Wracając do tematu miękkości ścianki i kierowalności opon, generalnie ciężko w przypadku XR-01 utrafić jakąś logikę, jako że jest to opona budowana na karkasie cywilnej opony to różne sztuki różnie się zachowują i nie koniecznie zależy to od rozmiaru opony, w zeszłym roku miałem XR-01 w rozmiarze 205/50/16 i generalnie miękki kalosz, w tym roku zastąpiłem je rozmiarem 215/45/17 i odbierając paczkę pomacałem jedną z opon i byłem bardzo miło zaskoczony, ściana twarda, trochę miłe zaskoczenie minęło gdy pomacałem druga sztukę z zamówienia, niestety "na rękę" jakieś 20% bardziej miękka ścianka boczna względem pierwszej sztuki, dla mnie na tylnej osi sprawa pomijalna ale trzeba być świadomym że "nalewka" to nalewka.

Osobiście używam XR-01 nadal w mojej AR156 tyle że na tylnej osi, ze względu na dużą różnicę w tempie nagrzewania opon przód/tył spowodowaną sporą dysproporcją rozkładu mas na osie muszę stosować na tyle miękką oponę i tutaj XR-01 w średniej mieszance bardzo dobrze się sprawdza, na przodzie do kompletu śmiga Yokohama Advan A-005 240/610/17 i od startu już w pierwszym zakręcie mam auto które klei równo na obu osiach i na imprezach na lubelskim torze ląduje w pierwszej trójce w generalce dając popalić dużo mocniejszym autom.

Nadal jednak gryzie mnie sprawa dziwnego zachowania jednej z opon z zeszłego sezonu która się moment rozwarstwiła, jej koleżanka z zamówienia do dziś nie chce pójść w ślady tej pierwszej więc raczej jedna sztuka miała jakąś wadę wykonania przy produkcji. Inna sprawa że kupione ostatnio 215/45r17 z tegorocznej produkcji bardzo ładnie się wyważyły w granicach 15-25gr na oponę a zeszłoroczne 16tki oj dużo więcej złomu w felgę poszło ;]


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KSJZ_Kuba
post Wed, 25 Apr 2012 - 09:24
Post #267


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: SCI / SPS





CYTAT(GrzesiekK. @ Wed, 25 Apr 2012 - 09:01) *
Nadal jednak gryzie mnie sprawa dziwnego zachowania jednej z opon z zeszłego sezonu która się moment rozwarstwiła, jej koleżanka z zamówienia do dziś nie chce pójść w ślady tej pierwszej...


Może też kwestia ułożenia trasy, bo moja przednia lewa jest zdecydowanie bardziej schłostana niż trzy pozostałe ale u kolegi w tym samym samochodzie a na drogowych oponach było to samo...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Thu, 26 Apr 2012 - 16:51
Post #268


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





99,99 % opon wysyłanych ma te same karkasy. To że są różne w zestawie to przypadek rzadki. Chętnie przyjmę je jak się zużyją dla sprawdzenia sprawy.
W tym roku już kilkaset opon zostało wysłane. Ani jeden przypadek złego doboru na oś nie został zgłoszony.

To, że są różne twardości karkasów w ogóle to sprawa oczywista. Opony są dobierane względem ich wytrzymałości. Dlatego jak na opony w sporcie nie ma prawie w ogóle uszkodzeń opon. Specyfikacja różnych rozmiarów jest różna. I to też jest oczywiste. Natomiast specyfikacja w danym rozmiarze to 1 - 2 różne opony.
Jeśli byśmy robili opony tak, żeby priorytetem była sztywność to by było dużo więcej problemów. Dużo łatwiej jest zrobić oponę sztywną, ciężką o grubej ściance. Droższe i wytrzymalsze materiały kosztują. I dlatego Michelin jest jedną z najlepszych opon cywilnych jeśli chodzi o wytrzymałość a jednak wcale nie jest super pancerny.
Jeśli jest zainteresowanie, możemy zrobić opony sztywniejsze. Tylko już widzę te opinie o ciężarze opon.

Przypominam Avon do wyścigów górskich był diagonalny. Grzał się momentalnie. Są plusy miękkich ścianek.

paput mieszanka do jazdy po mieście to twarda lub super twarda.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Thu, 26 Apr 2012 - 20:05
Post #269


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(Styku @ Thu, 26 Apr 2012 - 16:51) *
99,99 % opon wysyłanych ma te same karkasy. To że są różne w zestawie to przypadek rzadki. Chętnie przyjmę je jak się zużyją dla sprawdzenia sprawy.
W tym roku już kilkaset opon zostało wysłane. Ani jeden przypadek złego doboru na oś nie został zgłoszony.



Nie ma problemu, ale trochę bedzie trzeba poczekać, na tyle za szybko nie zejdą, jednak jak pisałem jest to do wyczucia tylko jak zdjętej gumie w rękach jak się dobrze obmaca oponę, generalnie widać że napompowane pracują tak samo, nie kładą się w różnym stopniu.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
canar
post Fri, 11 May 2012 - 14:18
Post #270


User
Dołączył: Wed, 09 December 2009





Jakie doradzacie ciśnienie na ulice dla opon przednich xr-01 225/40/18/mieszanka średnia? Auto to Nissan 200sx s14. Narazie dmuchnąłem 2.4 bar, czy taka wartość nadaje się na jazde uliczną?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Fri, 11 May 2012 - 16:27
Post #271


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Na ulicę może być.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Fri, 11 May 2012 - 17:30
Post #272


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





CYTAT(Styku @ Thu, 26 Apr 2012 - 16:51) *
Jeśli jest zainteresowanie, możemy zrobić opony sztywniejsze. Tylko już widzę te opinie o ciężarze opon.



slick torowy hankooka w 17 to jedna ze sztywniejszych scianek jakie mialem a mimo to jest bardzo leciutki


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
canar
post Sat, 12 May 2012 - 15:49
Post #273


User
Dołączył: Wed, 09 December 2009





Dzięki za odpowiedź, a co w wypadku gdybym chcial wyjechać na trening driftu na tor Poznań? Rozumiem, że opona się nagrzewa i ciśnienie rośnie. Na jakim wtedy powinno być poziomie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Sun, 13 May 2012 - 16:23
Post #274


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





@ styku
Potrzebiwałbym porady... Abarth GP (160KM, 250Nm, FWD, 1200kg) szukam opon na codzień z możliwością jazdy na torze. Obecnie mam Federal 595 EVO i dawały rade przez dłuższy czas ale w końcu zaczeły "jęczeć" i się dość mocno ślizgać. Zastanawiam się pomiędzy dociętymi XR-01 (twarde?) a Tornado Sport (twarde? może średnie?). Dużo jazdy na normalnych drogach we wszystkich warunkach pogodowych - słońce, deszcz, ulewy, czasem poza asfaltem...


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Mon, 14 May 2012 - 10:32
Post #275


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Da się zrobić oponę sztywną i lekką. Ale materiały użyte muszą być droższe. Innymi słowy przy konstruowaniu nowej opony da się wiele, jednak będzie to wpływało na cenę i to mocno. Przy produkcji opony bieżnikowanej jest dość spore ograniczenie już na początku w postaci karkasów. Doświadczenie pokazuje, że używanie sportowych opon nie jest dobrym pomysłem. Dlatego nasze działania skupiają się priorytetowo na zrobieniu bezawaryjnej opony. Liczby pokazują, że ta filozofia działa.



Ciśnienia w oponach podawane są zawsze na ciepło. Wiadomo, że się zmieniają i to dość mocno podczas nagrzewania. Dlatego ciśnienie ustala się już na miejscu a nie wcześniej.


Tornado to opona bardziej na co dzień, bo nie trzeba jej ciąć, żeby odprowadzała wodę. XR-01 jest oponą przede wszystkim na suche, ale z możliwością doprowadzenia jej do stanu w którym będzie sporo wody odprowadzała. Jednak moim zdaniem nawet mocno docięty XR-01 nie odprowadzi tyle wody co Tornado.
Czyli jeśli ktoś woli więcej trakcji w koleinach z wodą to Tornado, jeśli suche jest priorytetem - nacinany XR-01. Mieszanki raczej twarda. Ewentualnie twarda przód średnia tył w obu przypadkach. Jeśli na co dzień.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Mon, 14 May 2012 - 11:47
Post #276


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





Jeszcze jedno pytanie - to jest taka sama mieszanka w przypadku obu modeli opon? Czy XR-01 ma "lepszą"?


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Mon, 14 May 2012 - 13:09
Post #277


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Wszystkie mieszanki opon sportowych Profil są takie same. Zawsze H będzie miała taką samą twardość czy na Tornado, czy na XR-01. Oczywiście ten sam producent czyli Avon.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kordos555
post Tue, 22 May 2012 - 10:45
Post #278


User
Dołączył: Tue, 09 October 2007
Skąd: Warszawa





Styku, ile napompować XR01 205/50/16 założonego na wybebeszoną i oklatkowaną Celice ST202? Mam nadzieję, że miałeś styczność z takim zestawem, więc może coś podrzucisz.

1. Ile na krótkie typowo KJS-owe próby, w których opona ze średnią mieszanką nie ma możliwości za mocno się dogrzać?
2. A ile na Ułęż na zrobienie kilku szybkich kółek po 3-4km w twardej mieszance?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Tue, 22 May 2012 - 14:10
Post #279


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Stosunkowo ciężki przód i nie proporcjonalnie lekki tył. Jakieś 2.4 przód do minimum moim zdaniem 2.2 dwie kreski mniej zawsze na tył. Oczywiście na ciepło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kordos555
post Wed, 23 May 2012 - 20:11
Post #280


User
Dołączył: Tue, 09 October 2007
Skąd: Warszawa





też tak kombinowalem, teraz upalam toyki r1r w trochę pedalskim jak ne celice rozmiarze 195/50 15, na początku je nadmuchalem tak jak mówisz i było słabo. Samochód był nie do jazdy, płynął jakby była przegrzana guma juz po parudziesięciu sekundach. doppmpowalem je na ok. 2.7-2.5 (wiem, że dużo, ale usłyszałem w międzyczasie że astry na tej opinie były tak napompowane to sprawdziłem) i dopiero zaczęła jechać, a czasy na ok. minutowej próbie poprawiły się o ok.2sekundy.

może na szesnastce takie ciśnienia sprawdzą się lepiej
Go to the top of the page
 
+Quote Post

45 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 18:02