![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#241
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 11 March 2012 ![]() |
Styku opróżnij swoją skrzynkę bo nie można nic Ci wysłać
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#242
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Zrobione
|
|
|
![]()
Post
#243
|
|
Super User Dołączył: Sat, 29 September 2007 Skąd: Łosice ![]() |
Witam macie w sprzedazy opony 235/40 R 18 Tornado Profil. W opisie stwierdzono ze jest to opona nadajaca sie na deszcz. A jak z trakcja na suchym?? Czy ta opona nadaje sie do samochodu 4x4 moc ok 330koni o masie 1700kg?? Głownie zastanawiam sie nad indeksem nosnosci ktory nie jest podany?? Czy tornado profil jest opona uliczna czy torowa?? Jak z głosnoscia tej opony??
|
|
|
![]()
Post
#244
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Styku znajdziesz gdzieś jedną sztukę 205/55r16 w średniej mieszance?
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#245
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Opona Tornado nadaje się do takiego samochodu. Wzór zbliżony do Michelina Pilot Sport. Michelin te opony wymyślił do samochodów klasy GT. Nie innych. Tu jest jeszcze ciekawiej bo pod spodem jest też Michelin. Opona deszczowa typowo w deszcz będzie miała mieszanki miękkie i średnie. I będzie działała stricte w deszczu. Opony z mieszankami H i SH będą oponami świetnie odprowadzającymi wodę ze względu na wzór, ale też będą nadawały się na suchy asfalt.
GrzesiekK napisz na PW dokładne dane. |
|
|
![]()
Post
#246
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Wspominales wczesniej, ze planujecie robic uliczno-torowa 13". Nadal w planach? Jaki rozmiar? 185/60 i 205/60 pewnie mialyby zbyt.
-------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#247
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Tak ale na ten rok plany są już wyznaczone. To to najpierw musi być jakoś przetestowane. Ale to będzie opona na razie 155/65 R 13. Mieszanka jak na slikach.
Pisałem już o tym, że jest sens robić coś jeśli to ma być dobre. Jeżeli ktoś robi opony tego typu wbija się w bardzo wąską niszę. Ta nisza ma ograniczenia w postaci surowca. Więc skala jest ograniczona. A i problemy z powtarzalnością się pojawiają. Pytało mnie o to już parę osób z tego powodu pewnie, że są 13'' ale drogie. Więc skoro klient sam nie kupuje opony jaka później stanowi surowiec to skąd ją wziąć potem? |
|
|
![]()
Post
#248
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Szkoda, ze to rozmiar do seja
![]() W pelni Was rozumiem. Wprowadzcie usluge, ze klient przywozi do Was zuzyte opony (np. dziesiec R888), a po tygodniu odbiera zregenerowane ![]() -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#249
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
Szkoda, ze to rozmiar do seja ![]() W pelni Was rozumiem. Wprowadzcie usluge, ze klient przywozi do Was zuzyte opony (np. dziesiec R888), a po tygodniu odbiera zregenerowane ![]() dokładnie, przynajmniej ścianka by była sztywna ![]() -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#250
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Pierwsze testy na slikach Michelin dowiodły, że to nie da się zrobić. R888 sprawdzę w drodze eksperymentu. Ale nie wróżę powodzenia.
Panowie mam pytanie. Myślę o zrobieniu lekkiej opony na 1/4 mili. 15'' ważyła by tylko 7.4 kg. Jak ktoś nie ma porównania to waga lekkiej nowej opony. Z lekką felgą to poniżej 13 kg by było mocno. Czy było by na to zainteresowanie? Na razie testowa partia na mieszance miękkiej, która ponoć daje radę na 1/4. W przyszłości jeśli jest zainteresowanie o stopień bardziej miękka mieszanka. |
|
|
![]()
Post
#251
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
zapomniałeś podać szerokość
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#252
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#253
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Styku- kiedy 155/65R13 będzie w sprzedaży? Możesz podać orientacyjną datę?
|
|
|
![]()
Post
#254
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Jeśli starczy czasu to wezmę to na warsztat w 2013. Zupełnie poważnie.
|
|
|
![]()
Post
#255
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 27 September 2010 ![]() |
Styku a co sądzisz o oponkach do FWD 250 km/400nm bez szpery lekki tył, waga 1350 kg, felga 17 cali szerokość 7. Oponki mają służyć na dojazd na track day - próby sprawnościowe - powrót do domu. Próby max 3 km Ułęż/Kielce/Nowe Miasto/Biała Podlaska itp. -cykl Classicauto Cup - Ważne aby oponka w miarę się dogrzała na Kielcach a nie popłynęła na Ułężu.... Ja myślałem nad 215/45/17 mieszanka twarda/super twarda ? na oś przednią i średnia na tył... Co o tym rozwiązaniu sądzisz?
Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#256
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Małe OT: Cóż to za FWD 400 Nm w Classicauto? 850 T5?
![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#257
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 27 September 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#258
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
To to jest FWD?
Nie wiedziałem. Tak twarda i super twarda mieszanka. I można kombinować z różnymi z przodu i tyłu skoro taki lekki. I generalnie jest na odwrót. Na Kielcach jest trudniej dogrzać bo to nie jest asfalt tylko coś innego. Tyle że Kielce mają bardzo różne teoretycznie długości. Więc zależy czy 1 km czy 5. Ułęż ma tendencje do uszkadzania boków opony ze względu na ostre krawędzie betonu z tego co opowiadają ludzie. Tam jest potrzebna twardsza mieszanka. |
|
|
![]()
Post
#259
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Na rajdzie Czechowickim nasz człowiek zajął czwaere miejsce w generalce.
Japońskie opony i rajdowe sliki nie mogły dać sobie rady ze względu na mokry i brudny asfalt. W tych warunkach XR-01 też by nie działało nie docięte. A nie wolno opon docinać na Czechowickim. Promowana przez nas opona od lat Tornado Sport ma tyle nacięć, że najwyraźniej dawała radę się szybko oczyszczać. A i system doboru innej mieszanki na przód i tył najwyraźniej działa skutecznie. |
|
|
![]()
Post
#260
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Inny człowiek w klasie gość drugie miejsce w klasie w Czechowickim.
https://www.youtube.com/watch?v=JmNGxdU_S_w To jest seryjny motor 150 hp. Zrobione tylko zawieszenie. W klasie inne Asty były bardziej doinwestowane. Jedyna Astra która go objechała w generalce ale była mocniejsza a kierownik doświadczony. Wrzucam, żeby pokazać zachowanie deszczy w takich warunkach. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 13:33 |