![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#201
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Całkowity koszt kolcowania 100% to okolice 240 pln. Za 13'' mniej za 17 więcej. Kolców jest od 92 do zdaję się 110.
To koszt całkowity z usługą. W naszych rejonach promujemy kolcowanie 25 i 50 %. Nawet na auta cywilne. Nie uciążliwe rozwiązanie a daje wyraźną różnicę. Koszty są przy takim kolcowaniu bardzo niskie. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#202
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Jak wygląda kolcowanie 25 i 50% ?
Kolce są rzadziej rozstawione, czy np. tylko wew. strona opony? |
|
|
![]()
Post
#203
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Zależy od preferencji kierowcy.
My skłaniamy się do opcji przy 50% - kolcowanie zewnętrznej połówki opony całkowicie. A przy opcji 1/4 zewnętrznej części co drugi kolec. |
|
|
![]()
Post
#204
|
|
User Dołączył: Wed, 13 April 2011 ![]() |
A czmeu zewnętrznej połowki? Nie lepiej kolcowac wenętrzną? Trakcja na ropędzaniu i hamowaniu powinna być taka sama, a na zakrętach kolce nie będą dostawac po tyłku? Czy chodzi głównie o zwiększenie przyczepności w zakrecie właśnie?
do cywilnego użytku opcja nr1 była by chyba lepsza? |
|
|
![]()
Post
#205
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Możemy kolcować jak kto chce. Założenie nie jest takie, żeby kolce nie dostawały po tyłku, tylko takie aby zmaksymalizować trakcję w najbardziej tego wymagających warunkach przy założonej ilości kolców. Najbardziej wymagające warunki to zakręt i to śliski. Zakładamy, że klient chce mieć większe bezpieczeństwo zimą. Wiadomo, że na prostej da się szybciej bezpiecznie pojechać niż w zakręcie. Mając 50% kolca po zewnętrznej jest nadal komfortowa jazda do praktycznie 120 km/h opona nie traci parametrów na suchym i mokrym a jest przepaść w zachowaniu auta na śliskim vs przeciętna markowa opona.
|
|
|
![]()
Post
#206
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 15 April 2006 Skąd: Łomża ![]() |
Panowie planuję kupić dwie sztuki xr-01 w rozmiarze 185/55/15 o ile dobrze pamiętam i miały by służyć do wyskoku na 1/4 ?czy warto?dodam ze auto to a3 1.8T +/- 220 Km 330nm 1200 masy .Tak jak powiedzialem one by słuzyły tylko do wyskoku a nie na codzien a cena jest smieszna za ten rozmiar..i jaka mieszanka wrazie co ?twarda srednia miękka?
|
|
|
![]()
Post
#207
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ja bym bral miekka.opona nawet nie zdazy sie rozgrzac na 1/4 mili.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#208
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 15 April 2006 Skąd: Łomża ![]() |
Doradzi ktoś coś jeszcze?
![]() |
|
|
![]()
Post
#209
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 14 May 2007 Skąd: Katowice ![]() |
za wąskie
|
|
|
![]()
Post
#210
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 20 July 2005 Skąd: Złotów ![]() |
przy seryjnym 1.8 t 195 sie wmiare spisywalo ale jak dobra guma ale przy 200 ponad koniach w turbo oponka 185.... kiepsko to jakos czuje.
-------------------- Repliki
|
|
|
![]()
Post
#211
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Nie o konie chodzi a o moment. 200 hp ma 200 Nm (zaokrąglając) Type-R. I mu wystarczy Slik 185 na pewno.
Trudno powiedzieć. Bo opinie są mieszane. Z jednej strony fajnie by było mieć oponę 215. Ale większa felga waży więcej. Z drugiej strony Jeździło prawie 200 hp TDI na 185/55 R 15 XR-01 S, czyli duuużo Nm i właściciel twierdzi że ładnie się kleiły. |
|
|
![]()
Post
#212
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ta na silniku niutona duzo ale juz na kolach niekonieczenie.to diesel wiec przelozenie prawie dwa razy dluzsze niz w benzynie.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#213
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
No w sumie racja.
|
|
|
![]()
Post
#214
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 15 April 2006 Skąd: Łomża ![]() |
kurcze i mam dylemat bo szkoda wydac te 500zł zeby kupa była
|
|
|
![]()
Post
#215
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
215/45 R 17
|
|
|
![]()
Post
#216
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 20 July 2005 Skąd: Złotów ![]() |
no z 15 na 17 to juz spora roznica...
Wedlug mnie za ta cene mozna by sprobowac 185, wkoncu to slick, az tak wiele nie ryzykujesz . A jak wyczujesz sobie starty to bedzie szedl ladnie. -------------------- Repliki
|
|
|
![]()
Post
#217
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 15 April 2006 Skąd: Łomża ![]() |
17 mam na lato ale tak jak pisałem wcześniej chce mieć dwie 15 i na nich cos co sklei porządnie
![]() |
|
|
![]()
Post
#218
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
tu podaja ciekawe temperatuy opony Opona MaxSport RB5:
http://www.rallyshop.pl/index.php?p625,opona-maxsport-rb5 Temperatura pracy: miękka: 0° C - 15° C średnia: 10° C - 25° C twarda: 20° C- 35° C hm ... z tego co widze u siebie srednia mieszanka xr-01 bardzo fajnie trzyma w temperaturach 0 stopni i musze powiedziec ze jak w lato auto bylo podsterowne tak teraz milo nadsterowne sie zrobilo.goodyear z tylu juz nie trzyma w tych temperaturach. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#219
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Używając tylko na starty w 1/4 mili nawet przy 30 stopniach najbardziej miękka mieszanka nie powinna się przegrzać. Nie będzie miała kiedy.
Co do Maxsportów. W ciężkim aucie FWD mieszanka średnia potrafiła działać słabo już po przekroczeniu 20 stopni. To jest tylko orientacyjny zakres. |
|
|
![]()
Post
#220
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Czy posiadacie w ofercie (lub czy macie zamiar produkować) coś na 13 cali?
Oczywiście chodziło mi o sportowe opony - slicki, semislicki. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 19:06 |