Shoutbox 0 nowych PW 


45 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Profil XR-01
JędrnaPierś
post Sat, 08 Oct 2011 - 23:25
Post #181


User
Dołączył: Tue, 30 August 2011





Cóż, czułem że masz IQ jak ołówek skoro bez obrażania nie potrafisz się wysłowić, ani tym bardziej ze zrozumieniem przeczytać zdania. Ja w przeciwieństwie do Ciebie czytam co pisze.

Cytuje Ciebie: "NIE robic opon sportowych WIDZISZ WYRAZ NIE ROBIC OPON SPORTOWYCH , czy ktos ma Ci to na czole napisac zeby do tej czaski cos weszlo? a robic opony cywilne , czyli opony cywilne PROSCIEJ"

Składnia przedszkolaka, orty i capsy zupełnie jak na czacie seksolatek.
Wiesz co to wyraz, że o to pytasz? Wpadnie tu zaraz jakiś mod i dostane po gębie za OT. Ale trudno mi zignorować taką werbalną biegunkę jaką prezentujesz. Nie odpisuj, nie trudź się. Pozwól osobie o pseudonimie internetowym Styku odpowiedzieć na moją wcale nie złośliwą o ironio, zaczepkę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 08 Oct 2011 - 23:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Piotrekk
post Sat, 08 Oct 2011 - 23:29
Post #182


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Wawa





jestem zainteresowany zakupem lecz wcześniej chciałbym się dowiedzieć coś o tych badaniach ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Sun, 09 Oct 2011 - 08:57
Post #183


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





a może oponę cywilną zrobić jest prościej bo eksploatuje się ją w mniej ekstremalny sposób nie zbliżając się nawet do granicy wytrzymałości/przegrzania etc. ? Co w cale nie oznacza, że robi się ją prościej :-)


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Sun, 09 Oct 2011 - 15:55
Post #184


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





CYTAT(reza @ Fri, 07 Oct 2011 - 20:05) *
pisałem przecież dokładnie ze mokra-wilgotna nawierzchnia(asfalt) bez wody,po prostu ciemny-zmoczony asfalt.wydaje mi się ze na takiej nawierzchni opona powinna trzymać dobrze skoro na takiej nawierzchni rewelacyjnie trzyma r888 które jest sporo twardsze a nawet pełen slick(mieszanka średnia)


To jest ciekawe. Nikt jeszcze czegoś takiego nie miał.

CYTAT(JędrnaPierś @ Fri, 07 Oct 2011 - 23:16) *
Mam pytanie do producenta opon Profil. Jakie to badania prowadzicie i co Wy jesteście wogole w stanie badać ? Kupno gumy od kogoś i naklejanie jej na stare opony ? O jakich badanich mozna mowic? Prosze o rzeczową odpowiedź!

Czy może raczej chodzi o przeprowadzanie doświadczeń z różnymi typami materiału nalepianego na stare opony.

Sorry za uszczypliwość, ale to tak jakbym czytał ulotkę mydła i opowieści o badaniach naukowych czy nie przesusza skóry na nosie.

Styku napisał również o tym, że łatwiej zrobić oponę sportową od cywilnej. Udowodnij tezę ?? Opona typu nalewka slick to chyba nie inżynieria NASA o której sam piszesz ?


Jest to ewidentnie uszczypliwe. Nawet nie wiedząc nic w temacie technologii można chyba zauważyć dwie sprawy. Po pierwsze firma istnieje od bodajże 1985 roku i jeżeli tylko nie zakładamy, że nie mamy pojęcia o czym piszemy to jeżeli piszemy że coś w temacie technologii oponiarskiej to może warto założyć że to jest prawda. Choćby ze względu na to, że doświadczenia w tym temacie ma tylko bardzo mała grupka w kraju. Drugi argument jest taki, że skoro to jest takie proste, to każdy może to robić. Jakoś nie rosną nam tego firmy jak grzyby po deszczu.

Odpowiadam na temat inspekcji - jesteśmy w stanie po inspekcji opony powiedzieć bardzo dużo na temat np. samochodu, zawieszenia, stylu jazdy, ale też na temat prawidłowości składu mieszanki, i po kolei prawidłowości każdego z procesów produkcji. Często opona zostaje zniszczona. Taki to rodzaj badań. Sama mieszanka może być odesłana do producenta. Badać można wszystko. Jeżeli nie mamy możliwości sprawdzenia własnego wyrobu to jest przecież bez sensu zabierać się za jego produkcję. Przypomnę, że mieszanki których używamy są zakładane też przez producentów opon sportowych nowych tak samo motocyklowych jak do samochodów. To tajemnica producenta mieszanek jakie to firmy. Ale nie warto zakładać, że opona sportowa znanej marki powstała od początku do końca w firmie, której logo na niej widnieje.

Proces produkcji nowej opony różni się bardzo nie wiele. Więc podważając możliwości tego co my możemy podważamy zasadność jakiejkolwiek opony. 90% firm składa swoje wyroby z gotowych podzespołów, które często przypływają statkiem z Shanghaju. Reszta przyjeżdża od innego podwykonawcy. Czy to znaczy, że nie wolno ich kupować, bo producenci nie mają możliwości robić badań czy inspekcji.

Dlaczego prościej jest robić opony cywilne? Z wielu powodów. Np. dlatego, że ilość czasu poświęconego na przygotowanie tego typu opon jest mniejsza. Margines błędu też jest większy. Wszystko - od selekcji karkasów po finalny proces doboru czasu wygrzewania zajmuje więcej czasu przy sportowych oponach, bo trzeba to zrobić bardzo precyzyjnie. Więc optymalizacja jest czasochłonna i kosztowna. Dużo łatwiej to zrobić mając jedną mieszankę, która w dodatku nigdy nie będzie przegrzana w normalnych warunkach użytkowania.

Nigdzie nie napisałem, że tworzenie czegokolwiek jest równoważne z technologią NASA. Napisałem tylko, że mimo nieograniczonych środków wszelakich od pieniężnych po human recources nie ma nigdy możliwości zapewnienia 100% pewności danego rozwiązania. O czym przekonujemy się bardzo często w życiu.

Opona typu nalewka (nie ma chyba bardziej obraźliwej nazwy) różni się nie wiele od opony nowej. Trzeba to zrozumieć i nie jest to trudne do przyswojenia, wystarczy chcieć poczytać trochę o tym. To i to składa się obecnie z podzespołów. To od ich jakości zależy produkt finalny. I o ile nie ma wielorakości technologii jakie istnieją w lotach kosmicznych, to jednak lata zajmuje doprowadzenie technologii do zapewnienia bezpieczeństwa i wysokich parametrów, tak samo jak produkcja samochodu, który dostanie 5 gwiazdek w teście zderzeniowym nie była by możliwa prawdopodobnie 50 lat temu, bo musiały nastąpić najpierw zdarzenia które to umożliwiły. Na przykład powstanie tranzystora. I nie ma co się dziwić, że podzespoły są produkowane obecnie przez wąska wyspecjalizowane firmy, bo to jest cena globalizacji. Sztuką Subaru nie jest jak zrobić wszystko do Imprezy samemu, tylko muszą wiedzieć, gdzie mogą zamówić np. dobre zaciski hamulcowe i jak to razem złożyć, żeby powstał z tego ostatecznie przyzwoity samochód sportowy.

Przypominam, że temat jest o oponach, nie o lotach kosmicznych. To był tylko przykład na pewne zjawisko, który jak widać każdy zrozumie tak jak sam chce.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JędrnaPierś
post Sun, 09 Oct 2011 - 17:52
Post #185


User
Dołączył: Tue, 30 August 2011





Styku dziękuje za odpowiedź... dyplomatyczną. Piszesz o tym jak ekonomicznie jest świat zbudowany a ja nie widzę odpowiedzi na moje jakże banalne pytanie.
Ja rozumiem, że dzięki Waszemu doświadczeniu możecie się domyślać co stało się z oponą ale czy używacie jakiegoś oprzyrządowania czy interesujących procedur testujących Wasze produkty (sam piszesz, że nie ma sensu produkować czegoś czego nie jesteście w stanie przetestować). Pytam jakie to rzeczy robicie ?

Zrozumienie pewnych zjawisk, skutków pewnych działań (podczas jazdy i podczas testów), przez czytelników tego forum tematycznego zapewne wzbudzi zaufanie do Waszych produktów, napewno nie odwrotnie. Wytłumacz czemu opony, jak napisałeś brzydko nazywane, nalewkami odklejają się płatami a seryjne - choć również napisałeś, że produkowane są w ten sam sposób, niekoniecznie się odklejają a ładnie ścierają do drutów.

Piszesz, że niewielka garstka osób się na tym zna. To nie bój się podać konkretnych przykładów, bo i tak z forum nikt się nie nauczy jak produkować opony, right?
Uszczypliwie - firma mojego wujka, po dziadku, jest na polskim rynku od 1909r. Wcale nie oznacza to, że jest mega ekspertem w swojej dziedzinie, a tylko tyle, że nikomu nie chce się tym kawałkiem rynku zajmować... Zatem informacja, że jesteście od 1985r jest niewiele wart. Gdybym opracował metodę zamiany wody na ropę, nikomu nie przeszkadzałoby, że moja firma działa 1 dzień. Mam nadzieje, że złapałeś o co mi chodzi.

Dziękuje
Janusz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Mon, 10 Oct 2011 - 13:40
Post #186


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Nie jest chyba dobrze zdradzać detale i tajniki procedur. Czy to montowania opon czy też ich inspekcji. Choć przyznaję labo

Uważam nadal, że dużym argumentem za zwiększeniem zaufania do naszych wyrobów jest istnienie na rynku ponad 25 lat. Dlaczego? Trzeba patrzyć na doświadczenie w innych firmach. Jeśli działają krócej powinny mieć go mniej.
Choć nie przeszkadza wielu ludziom kupować produkty marek istniejących np. rok.
Jest też drugi argument jakim jakim jest kontakt bezpośredni z nami w wielu kwestiach dotyczących naszych opon. Choć znów brak Japończyka tłumaczącego na tym forum jak używać R888 nie przeszkadza wielu osobom w kupnie ich. Żeby nie było, że przyrównuję Toyo do Profila jak było z NASA. To TYLKO przykład.

Co do rozwarstwień opon. Nasze opony nie rozpadają się tak, że cała guma odpada. Zawsze jest możliwość rozwarstwienia opony, jednak nigdy nie całości. Nie będę się ustosunkowywał do produktów innych firm. Profil jako jedyny w kraju używa form zasilanych parą. Więc jest zupełnie inna powtarzalność opon w stosunku do klasycznych elektrycznych matryc. Opony składane metodą bieżnikowania na zimno np. bardzo możliwe, że rozchodzą się dużymi płatami.
Opony nowe nakładane paskami będą się uszkadzały tak samo jak bieżnikowane składane tą samą metodą. Większość przypadków rozwarstwień opon nowych moim zdaniem eliminuje jednakowy i jednolity skład mieszanek użytych do produkcji całej opony. Co nie znaczy automatycznie, że jeśli mieszanki mają różny skład pod spodem i na wierzchu automatycznie będą się rozklejać. Temu służy zjawisko wulkanizacji gumy. Sliki bardzo znanego koncernu oponiarskiego mimo sporej ceny na pewno mają robione boki z innych mieszanek (czytać tańszych) i po mocnym użytkowaniu czasem widać łączenie a nawet rozwulkanizowanie łączenia. Mnie to nie dziwi bo to jest opona sportowa i nie da się jej zrobić niezniszczalnej, jednak przypuszczam, że gdyby chodziło o nasze wyroby opona by była reklamowana.

Przypominam, że temat jest o oponie XR-01 a nie o produkcji technologii i innych pobocznych tematów. Nie mam zamiaru udowadniać nikomu niczego.

Nie zgadzam się, że firma nie musi mieć doświadczenia. Musi mieć podstawy wiedzy. Jeśli mówimy o technologiach przełomowych to nie można mówić o doświadczeniu bo doświadczenia nie ma jeśli jeszcze nie stworzono produktu. To tak a'propos robienia benzyny z wody.
Produkcja opon wymaga bardzo dużej wiedzy i doświadczenia. Dlatego nie wiele firm potrafi to dobrze. Również 200 lat i więcej istnienia na rynku nie gwarantuje też że coś jest robione dobrze albo wysokiej jakości, bo firma może np. skupiać się na produktach tanich. Kopalnia Soli w Wieliczce może też wydobywać gorszą jakościowo sól mimo istnienia jako firma najdłużej na świecie od nowej kopalni.
Nie wiem czy będzie to uszczypliwe czy nie. Ale zapraszam do stworzenia jednej opony sportowej bieżnikowanej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mowad
post Sat, 22 Oct 2011 - 19:03
Post #187


Frequent User
Dołączył: Wed, 17 March 2004
Skąd: Opole





"200 lat i więcej istnienia na rynku nie gwarantuje też że coś jest robione dobrze albo wysokiej jakości, bo firma może np. skupiać się na produktach tanich."

taki troche strzal w kolano, bo przeciez Wasze opony naleza chyba do najtanszych na rynku. Czyli mozna wnioskowac ze nie sa robione dobrze albo nie sa wysokiej jakosci? wink.gif


--------------------
www.mowad.opole.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomicobra
post Sat, 22 Oct 2011 - 22:11
Post #188


Frequent User
Dołączył: Wed, 20 July 2005
Skąd: Złotów





CYTAT(Mowad @ Sat, 22 Oct 2011 - 19:03) *
"200 lat i więcej istnienia na rynku nie gwarantuje też że coś jest robione dobrze albo wysokiej jakości, bo firma może np. skupiać się na produktach tanich."

taki troche strzal w kolano, bo przeciez Wasze opony naleza chyba do najtanszych na rynku. Czyli mozna wnioskowac ze nie sa robione dobrze albo nie sa wysokiej jakosci? wink.gif


Zanim cos napiszesz sprawdz ile kosztuja drogowe profile , ile kosztuja markgumy , ile kosztuja ecoopony , targum bargum itp itd

Akurat profile są jednymi z najdrozszych ( nie mylic ze drogie) i np na forum scorpio niektorzi juz po 5-6 lat jezdza na zimowych profilach i sobie cenia.



--------------------
Repliki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mowad
post Sun, 23 Oct 2011 - 01:06
Post #189


Frequent User
Dołączył: Wed, 17 March 2004
Skąd: Opole





Tomicobra - wyluzuj! Widzisz tam emotke na koncu mojej wypowiedzi? Przeczytalem caly ten watek, znam ceny opon konkurencji i dlatego wlasnie napisalem to co jest powyzej.


--------------------
www.mowad.opole.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Mon, 24 Oct 2011 - 12:13
Post #190


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Fakt - Profil są jedne z najdroższych na rynku. Nie raz cena jest zbliżona do taniej opony nowej. Ale can wynika z materiałów użytych do produkcji. Dzięki temu faktyczne przebiegi są dość duże. Przy czym dla przykładu wersje sportowe są porównywalne do opon typu półslik i nadal można używać na co dzień przez 2 a czasem więcej sezonów. A cena przy 17'' jest porównywalna do nie drogiej opony nowej. Bardzo przyczepne opony nowe również szybciej się zużywają.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Thu, 03 Nov 2011 - 14:53
Post #191


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





a wiec zrobiło się chłodniej i można opisać kolejne spostrzeżenia.przy temperaturze 15 stopni opona nie trzymała najlepiej,postanowiłem trochę na niej poszaleć... parę razy mocniej ją przysmażyłem,poszedłem bokiem itd. i w momencie kiedy zużyła się 1/4-1/3 bieżnika opona zaczynała trzymać coraz lepiej,w rożnych temperaturach 5-15 stopni spisywała sie już całkiem dobrze,na mokrej nawierzchni bez kałuży również zaczęła trzymać całkiem przyzwoicie.odhamowania z dużych prędkości zarówno na suchym i mokrym sa naprawdę dobre,bardzo ciężko zblokować koła.wydaje mi sie ze z wierzchnią warstwą opony było cos nie tak,czy była za słabo sprasowana,lub nie wygrzana,źle położona mieszanka na zewnątrz opony,czy coś innego.nie mam pojęcia bo sie na tym nie znam.opona była miękka ale nie kleiła,teraz gdy jest zużyta w ponad 1/3 zachowuje się tak jak powinna,przy niższych temp. czyli 5-8 stopni trzeba ją trochę dogrzać aby trzymała, w temp 10-15 stopni na krótkiej próbie trzyma jak należy bez rozgrzania ciężko powiedzieć co by było na dłuższych odcinkach gdyż nie miałem okazji sprawdzić.przy temperaturach niższych 5-8 stopni trzyma podobnie do r888 przy ruszaniu i hamowaniu,trzymanie boczne jest słabsze.podobnie jest z federalem ale przy wyższych temp.(10-15 stopni).można powiedzieć ze mieszanka średnia jest dobra w temp. 5-15 stopni z tym ze przy niższych temp. musi się trochę nagrzać.
natomiast ciężko powiedzieć jak trzymała by teraz-po zużyciu wierzchniej warstwy w temp. 20-22 stopnie przy której wcześniej były z nią problemy...

kolejne moje spostrzeżenie to to ze opona dobrze trzyma na betonie i płytach betonowych,średnio na asfalcie i polbruku.

ps na oponach RX-01 wygrałem generalkę i klasę IV w "kjs jesień" który odbywał się na suchych nawierzchniach beton i polbruk przy temp. 5-8 stopni smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lolek744
post Thu, 03 Nov 2011 - 14:59
Post #192


Rookie
Dołączył: Sun, 18 September 2011





Przy slicku to w sumie normalne. Konkurencja np. oferuje szorstkowanie (czyli "zdzieranie" wierzchniej warstwy gumy) dzięki temu opona od razu powinna trzymać dobrze i nie trzeba już wtedy jej "docierac" ;-)

Ja dziś po drobnych problemach zamówiłem dwie sztuki średniej mieszanki... zobaczymy jak się będzie spisywało u mnie. Szkoda tylko, że dopiero po weekendzie pewnie dojdą...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Thu, 03 Nov 2011 - 15:24
Post #193


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Znów przykład na to, że TEN konkretnie samochód na TEJ konkretnej mieszance będzie się zachowywał jak trzeba w TEJ konkretnej temperaturze.
Nie doszukiwał bym się dotarcia czy nie dotarcia opony.
Wróci temperatura i wróci problem z oponą w TYM konkretnym samochodzie z TĄ konkretną mieszanką.

Pamiętajmy, że temperatura powietrza to nie to samo co asfaltu. Słońce przyświeci i asfalt dość szybko nabiera temperatury bo jest ciemnej barwy.

Biega ktoś z pirometrem po torach? Raczej nie.

I znów muszę to napisać. W temperaturach ponad 15 stopni, bliżej 20 miękka mieszanka z tyłu spowodowała u mnie zajęcie trzeciego miejsca w klasie na Super OESie w Nowym Sączu najsłabszym samochodem. Auto miało napęd na przód i lekki tył. Ale co by nie mówić mieszanka była miękka, temperatura dużo wyższa a sprawdziło to się idealnie.

Jednak wystarczyło by aby ta próba miała nie jedno kółko a dwa to by nie było już dobrze.

Cieszy mnie, że strategia nasza zaczyna działać. Trzeba używać różnych mieszanek do różnych warunków i nauczyć się doboru. I wyniki będą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Thu, 03 Nov 2011 - 18:56
Post #194


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





a obecnie ile rodzajów mieszanek robicie?mam jeszcze zaległego gratisa i dokupię jeszcze jedną oponę tak aby mieć parę.tylko nie wiem czy brać twardą mieszankę czy super twardą?jaka jest miedzy nimi różnica?opony już na przyszłą wiosnę-lato
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sev
post Thu, 03 Nov 2011 - 21:23
Post #195


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





U mnie obecnie świetnie się sprawdza średni XR-01 na tyle i BFG średni (A20) na przodzie. Lekko zamiata tyłem (Octavia Kombi!) ale w przyjemny kontrolowany sposób. W sobotę kolejna próba w tej konfiguracji. Zobaczymy. Na napędzanej osi się nie sprawdziły.


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Fri, 04 Nov 2011 - 10:28
Post #196


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Na przyszły sezon przygotujemy sliki w 17'' i 18'' super twardą mieszankę czyli będą 4 różne.

Jeszcze nie wiemy czy będą tego typu mieszanki potrzebne na lekkie samochody. Zakładamy, że jeżeli auto jeździ na 185/55 R 15 czy 205/50 R 16 jest stosunkowo lekkie. Jeżeli w przyszłym sezonie będą wyraźne sygnały, że są takie opony są potrzebne.

Zdecydowanie będzie natomiast mieszanka super twarda oferowana na uliczno torowe opony jak Tornado czy Pro Sport 2.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Thu, 24 Nov 2011 - 10:38
Post #197


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Zaczęliśmy rozmowy ze znanym AMK. Nie będę zapeszał i na razie nie zdradzę detali. Będzie ciekawa współpraca jeśli rzecz wypali.

Poszerzyła się gama wzorów. Przybyło opon do kolcowania. Myślę, że za 2-3 tygodnie będzie można już wszystkie zobaczyć na stronie.
Było parę pytań o opony do kolcowania do np. Imprezy, czyli 225/45 R17. Już są takie opony dostępne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZiG
post Thu, 24 Nov 2011 - 11:06
Post #198


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: Szczecin





Jakiego rodzaju kolce są dostępne i jaki jest koszt kolcowania ?


--------------------
Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Thu, 24 Nov 2011 - 11:21
Post #199


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Homologowany może mieć zdaję się 1,2 mm. My mamy około 1 mm. Będziemy mieli te dłuższe jeśli będzie zainteresowanie.
Kosz zależny od opony. Opony mają 100-120 kolców. Koszt 0,60 pln za kolec.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZiG
post Fri, 25 Nov 2011 - 01:56
Post #200


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: Szczecin





Homologowany na kraje europejskie zezwalające na jazdę po drogach publicznych? W Polsce i tak nie ma różnicy czy się będzie jeżdziło na 1mm czy na 10mm smile.gif 60 groszy to koszt kolca i jego wbicia rozumiem ? Czyli całkowity koszt okolcowania kpl opon to 240 zł w najtańszej opcji ?


--------------------
Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

45 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 06:13