Shoutbox 0 nowych PW 


45 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Profil XR-01
Kenet
post Tue, 04 Oct 2011 - 23:46
Post #161


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 04 Oct 2011 - 22:38) *
Kenet porównujesz je do federali 195/50 15?
Pierwsza foto to porównanie do jakiej opony, jakim rozmiarze i jak wypadała powierzchnia tego porównania.


Otworzyłeś chociaż powiększenie tej miniaturki? Na pierwszym foto jest postawiona obok r888 195/50/15 i jest wyraźna różnica, przynajmniej te 1-1,5cm w szerokości bieżnika jak się postawi obie opony zdjęte z felg. Co do porówania do Federala to bardzo podobnie, ale bezpośredniego nie było wink.gif


--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 04 Oct 2011 - 23:46
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 05 Oct 2011 - 08:16
Post #162


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Dziękuję, otworzyłem wcześniej, ale za cholerę nie mogłem dostrzec rozmiaru opon oraz z tego ujęcia ja nie widzę wyraźnie która opona i o ile jest szersza.
Pytałem, czy do federali 185/55 czy do federali 195/50 ?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kenet
post Wed, 05 Oct 2011 - 08:42
Post #163


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 05 Oct 2011 - 08:16) *
Pytałem, czy do federali 185/55 czy do federali 195/50 ?


195/50


--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Wed, 05 Oct 2011 - 08:46
Post #164


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





ta próba miała czas przejazdu około 73s ze średnią prędkością 40km/h a prędkość maksymalna na tej próbie to raz na prostej 70-80km/h,praktycznie opona nie ma sie nawet gdzie nagrzać a co dopiero mówić o przegrzaniu, kąty mam cały czas tak samo ustawione i na federalu,r1r i r888 nic takiego mi sie nie zrobiło,nawet gdy katowałem auto na tym samym torze po kilkanaście okrążeń... opona nie dogrzewa się, a spala się zewnętrzna powłoka, to nie jest przegrzanie opony tylko przegrzanie zewnętrznej powłoki która zaczęła płynąć, przegrzała się tylko wierzchnia warstwa tak jakby paski mieszanki-warstwy były ze sobą słabo połączone,powierzchnia dostała temp i od razu sie rozwarstwia,wiec albo to nie jest średnia mieszanka albo coś jest nie tak.
trzeba tez wziąść pod uwagę ze próba ma np więcej zakrętów w jedną stronę i wtedy z jednej strony auta bardziej będzie sie nagrzewać zewnętrzna strona opony a z drugiej wewnętrzna strona opony

czemu u kolegi "Kenet" z astry gdzie widać ze opona dostała ostro i była przegrzewana mieszanka średnia się nie rozwarstwia i wygląda tak jak powinien wyglądać slick po takiej imprezie? a u mnie gdzie mogła tylko lekko dostać temperatury rozwarstwia się na całej długości? skoro to są niby te same mieszanki...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Thu, 06 Oct 2011 - 08:10
Post #165


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



czy możesz zmierzyć głębokość bieżnika po obydwu stronach? Ze zdjęcia wygląda jakby to spora różnica była. Jeżeli rzeczywiście jest spora to niezależenie od opon pokombinuj z kątami. Na twardszych oponach zużycie będzie widoczne później. Inaczej się ustawia geometrię na wolny kręty tor a inaczej na szybki. Nawet inaczej na mokry i na suchy.


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Thu, 06 Oct 2011 - 09:27
Post #166


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





różnicy w bieżniku nie ma praktycznie żadnej,to tak wygląda bo krawędzie otworów gdzie sa ograniczniki zużycia są zaokrąglone-przytarte(mieszanka przy krawędziach popłynęła) przy wewnętrznej stronie gdzie opona sie rozwarstwia.rozumiem o co ci chodzi ale ta opona ma być semislickiem z homologacją drogową a nie wyczynową oponą.jak mówiłem jeździłem na tym torze na federalu,r888 i r1r,kiedy było kręto,prosto,kiedy był upał po 30 stopni,deszcz i mróz. a do tych opon porównujemy w tym temacie xr-01.spójrz na opony Kenet'a, jedna jest przyjarana i ma zużyte 2/3 bierznika i nic sie nie rozwarstwia,wytłumacz mi to?skoro sam producent sugeruje po naszych zdjęciach ze jeśli opona będzie sie przegrzewać to będzie sie rozwarstwiać w taki sposób jak u mnie i pozostałych kolegów,a jeśli jego zdaniem opona Kenet'a sie nie przegrzewa to tym bardziej moja również bo wygląda jak po normalnej jeździe tylko ze sie rozwarstwia...

chodzi mi o te zdjęcia opony Kenet'a:
http://img521.imageshack.us/img521/1009/20...01141836398.jpg
http://img830.imageshack.us/img830/7580/20...01141847835.jpg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kenet
post Thu, 06 Oct 2011 - 14:53
Post #167


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





Po mojej oponie widać przegrzanie, natomiast ja napisałem, że nie zauważyłem pogorszenia właściwości trakcyjnych opon w takim stanie. Jadę w niedzielę na ABCup i liczę, że przy temp zewnętrznej ~12st będzie mniejszy problem z przegrzewaniem tej średniej mieszanki.

Co nie zmienia faktu, że do stanu tych rozwarstwionych opon nie ma co porównywać.


--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Thu, 06 Oct 2011 - 18:40
Post #168


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





opona Kenet'a trzymała cały czas nawet kiedy była przegrzewana i sie nie rozwarstwiła... czemu moja po połowie okrążenia czyli po 35 sekundach jazdy puszczała i nic nie trzymała,do tego się rozwarstwiła nie wskazując na przegrzanie?ktoś mi to wytłumaczy?w moich oponach ewidentnie coś zostało spierniczone.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Thu, 06 Oct 2011 - 20:04
Post #169


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Moim zdaniem zostało. I tu jednak sprzedawca powinien się do tego odnieść merytorycznie, a nie pisać, że każdy inny producent by tak zrobił bo to jest sport. Nie jest tak. Jakby Pirelli zrobiło slicka który jest chory na łuszczyce to by oddali nowe gumy z pocałowaniem w dupe.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Fri, 07 Oct 2011 - 17:49
Post #170


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Oczywiście, że Profil jest zainteresowany rozwojem i poprawą produktów. Slików sprzedanych jest w kraju i nie tylko w tym krótkim okresie czasu kilkaset sztuk. Na tą ilość wygląda na to, że przypadki problemów można policzyć po zdjęciach na tym forum. A auta które ich używają to wszystko co możliwe, od małych lekkich FWD po potwory po 400 hp. Nie mamy w ogóle problemów z nimi mimo, że właśnie ciężkie i mocne auta powinny mieć ich najwięcej.
Wniosek pierwszy jaki przychodzi do głowy to nie zawsze właściwy dobór opony, ciśnienia do sytuacji. To i tak bardzo mało przypadków, biorąc pod uwagę, że nawet wielokrotnie droższe opony nie są niezawodne.
Możemy wciąż udoskonalać nasze produkty. I bardzo chcemy, żeby każdy był zadowolony. Nad czym będziemy pracować.
To bardzo trudne zajęcie i wymagające sporej wiedzy i doświadczenia. Robimy co możemy w tym temacie, bo to jest nasza pasja. Można dużo prościej - na przykład nie robić opon sportowych a zamiast tego cywilne.
Może głupie porównanie. Ale niech będzie. NASA miała lata na badania i nieograniczony budżet. Tysiące inżynierów doktorów i profesorów. Setki firm i podwykonawców. A jednak prom Challenger miał wady.


Niestety ze zdjęć opon można wnioskować tylko tak samo jak można wnioskować ze zdjęcia zepsutego telewizora co mu na prawdę jest. I moja opinia nie jest w 100 % pewna. To są tylko moje wnioski co widać na zdjęciu.

Doświadczenie to dobra rzecz. Ale dla przykładu każda firma produkująca opony rajdowe podaje swoje ciśnienia minimalne i każda ma je inne. Czyli doświadczenie z Pirelli nie przyda się z oponami Michelin.
Dziwi mnie też dlaczego opony nie nacięte mają być dobre na mokrym. One mają dawać tylko możliwość przejazdu na deszczu z punktu A do B. Federal 595 ma odprowadzanie wody na zewnątrz. Slki z nacięciami FIA nie. Więc będą się podnosiły na poduszce wodnej. I to jest zjawisko normalne. Trzeba je docinać do warunków.
Oponę torowo - uliczną bardzo trudno jest przegrzać bo ma o 1/7 większą twardość niż mieszanka twarda. Jeśli tak to nie ma się co dziwić, że łatwiej przegrzać oponę bardziej miękką. I nikogo to nie dziwi właśnie w przypadku R888 że po przejechaniu 5 kilometrów oesowych jest śliska. Opona raz przegrzana znów nie będzie też trzymała tak jak nigdy nie przegrzana. Tak pofałdowane opony jak na zdjęciach nie ma dobrej powierzchni styku bo czoło nie styka się w pełni z asfaltem. Czy to będzie z przodu czy z tyłu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Fri, 07 Oct 2011 - 20:05
Post #171


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





pisałem przecież dokładnie ze mokra-wilgotna nawierzchnia(asfalt) bez wody,po prostu ciemny-zmoczony asfalt.wydaje mi się ze na takiej nawierzchni opona powinna trzymać dobrze skoro na takiej nawierzchni rewelacyjnie trzyma r888 które jest sporo twardsze a nawet pełen slick(mieszanka średnia)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JędrnaPierś
post Fri, 07 Oct 2011 - 23:16
Post #172


User
Dołączył: Tue, 30 August 2011





Mam pytanie do producenta opon Profil. Jakie to badania prowadzicie i co Wy jesteście wogole w stanie badać ? Kupno gumy od kogoś i naklejanie jej na stare opony ? O jakich badanich mozna mowic? Prosze o rzeczową odpowiedź!

Czy może raczej chodzi o przeprowadzanie doświadczeń z różnymi typami materiału nalepianego na stare opony.

Sorry za uszczypliwość, ale to tak jakbym czytał ulotkę mydła i opowieści o badaniach naukowych czy nie przesusza skóry na nosie.

Styku napisał również o tym, że łatwiej zrobić oponę sportową od cywilnej. Udowodnij tezę ?? Opona typu nalewka slick to chyba nie inżynieria NASA o której sam piszesz ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomicobra
post Fri, 07 Oct 2011 - 23:41
Post #173


Frequent User
Dołączył: Wed, 20 July 2005
Skąd: Złotów





sory stary jedrnapiers ale teraz to pograzasz sam siebie

"Styku napisał również o tym, że łatwiej zrobić oponę sportową od cywilnej. Udowodnij tezę ??"

czyli idac Twoim tokiem rozumowania mozna zalozyc oponke caloroczna o rozmiarze 185 do bolidu formuly 1 i bedzie wszystko lala??

Wez sobie kup 2 kpl takich samych opon , na jednych jezdzij do kosciola w niedziele , do sklepu , a na drugich jezdzij pelnym ogniem na torach lotniskach. Zdaj relacje ktore jak wygladaja.


Dwa reklamacje opon czy to dunlop continetal pirelli czy cokolwiek. Sory ale reklamacja opony to sie zaczyna i konczy w warsztacie , jak bedzie miala dziure na wylot wielkosci gruszki. Albo bedzie skakac i pokaze z 300 gram na wywazarce.

Na oponie ktorej sie jezdzilo a juz wogole jakims slicku to odpowiedz bedzie taka.

Opona byla uzywana w aucie ktore przekracza indeks nosnosci i predkosci , do tego bylo jezdzone z zlym cisnieniem.
czyli w skorcie mowiac za uszkodzenie towaru odpowiada UZYTKOWNIK.




--------------------
Repliki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 08 Oct 2011 - 07:54
Post #174


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Czytam ten wątek, ponieważ jestem zainteresowany XR01, ale szkoda mi czasu na czytanie postów o charakterze posta JędrnaPierś, bez urazy, jeżeli każdy w miarę myślący kierowca potrafi zbadać i porównać różne opony na samochodzie, to pozostają już tylko uszczypliwości. Dla dobra tego forum admin mógłby skasować ten post, a wtedy również i ten mój.
Nie bronię nikogo, słusznie zauważono, że w oponach Rezy jakby nie było dobrego kontaktu z nawierzchnią, z drugiej strony jeżeli faktycznie Profil ma tak niewiele reklamacji to mógłby dać klientowi zniżkę na kolejną mieszankę i myślę, że byłoby po problemie.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JędrnaPierś
post Sat, 08 Oct 2011 - 10:20
Post #175


User
Dołączył: Tue, 30 August 2011





Jakie typowe polskie zachowania - adwokaci za darmo się znaleźli. Zadałem proste zapytanie do producenta, więc na grzyb odpowiadacie skoro nie macie NIC konkoretnego do powiedzenia ?

Raz jeszcze zapytuje - jakież to "badania" producent opon z napisem PROFIL przeprowadza. Konkretnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomicobra
post Sat, 08 Oct 2011 - 12:06
Post #176


Frequent User
Dołączył: Wed, 20 July 2005
Skąd: Złotów





z tymi badaniami OK , ale pytanie "Styku napisał również o tym, że łatwiej zrobić oponę sportową od cywilnej. Udowodnij tezę ??" poprostu pytanie paranoja do tego zwrot udowodnij teze.

Polskie to jest Twoje zachowanie pierdolenie o szopenie zeby Ci wszystko udowadniac.


--------------------
Repliki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JędrnaPierś
post Sat, 08 Oct 2011 - 12:10
Post #177


User
Dołączył: Tue, 30 August 2011





Troche kultury może co ? Ja Cię nie obrażam, to Ty nie obrażaj mnie.
To jest czat onetu czy merytoryczne forum ? Dlatego chciałbym poznać opinię dlaczego to opony sportowe robi się łatwiej od cywilnych na przykładzie slicka nalewki ? I wiążę to z odpowiedzią na poprzednie pytanie czyli o badania. Widzisz całość ? OT niewskazane, dziękuje, Ciebie nie pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomicobra
post Sat, 08 Oct 2011 - 17:00
Post #178


Frequent User
Dołączył: Wed, 20 July 2005
Skąd: Złotów





styku napisal "Można dużo prościej - na przykład nie robić opon sportowych a zamiast tego cywilne. "

Wiec jakby ktos wyskoczyl cywilna na tor i by marudzil to by mu zaraz odpisali ze to nie jest opona na tor.

To punkt a dwa piszesz teraz "chciałbym poznać opinię dlaczego to opony sportowe robi się łatwiej od cywilnych"
a kto pisal ze opony sportowe robi sie latwiej niz cywilne.

Zastanow sie co chcesz napisac , przemysl to 3 razy , wtedy jeszcze raz przeczytaj , daj rodzinie do przeczytania , DOPIERO wtedy kliknij wyslij. bo prawde mowiac moze i forum onetu ale i troche przez takie posty jak Twoje bym powiedzial ze fifirifi z neostrady


--------------------
Repliki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JędrnaPierś
post Sat, 08 Oct 2011 - 18:31
Post #179


User
Dołączył: Tue, 30 August 2011





CYTAT(tomicobra @ Sat, 08 Oct 2011 - 17:00) *
styku napisal "Można dużo prościej - na przykład nie robić opon sportowych a zamiast tego cywilne. "


Jesteś intelektualnie ograniczony ? Jeżeli nie to czemu cytujesz wyrwany z kontekstu kawałek. Może powinieneś:

"Możemy wciąż udoskonalać nasze produkty. I bardzo chcemy, żeby każdy był zadowolony. Nad czym będziemy pracować.
To bardzo trudne zajęcie i wymagające sporej wiedzy i doświadczenia. Robimy co możemy w tym temacie, bo to jest nasza pasja. Można dużo prościej - na przykład nie robić opon sportowych a zamiast tego cywilne. "

Ostatnie zdanie które napisałeś, przeczytaj, przemyśl i weź do serca. I nie odpisuj za odbiorcę mojego pytania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomicobra
post Sat, 08 Oct 2011 - 23:04
Post #180


Frequent User
Dołączył: Wed, 20 July 2005
Skąd: Złotów





chyba Ty tabletek nie przygarneles.

Czytasz co Ty piszesz??

"Dlatego chciałbym poznać opinię dlaczego to opony sportowe robi się łatwiej od cywilnych" a kto tak stwierdzil??? umieszz czytac ze zrozumieniem.

"Można dużo prościej - na przykład nie robić opon sportowych a zamiast tego cywilne. " "

NIE robic opon sportowych WIDZISZ WYRAZ NIE ROBIC OPON SPORTOWYCH , czy ktos ma Ci to na czole napisac zeby do tej czaski cos weszlo? a robic opony cywilne , czyli opony cywilne PROSCIEJ

Przeciez glupi down by to zrozumial a Ty masz problem z tym jak cholera.


--------------------
Repliki
Go to the top of the page
 
+Quote Post

45 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 00:18