![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
To nie jest jak z produkcją nowych opon.
Trzeba mieć dobry karkas (podkład). Jeżeli opona miała by dawać przewagę w lekkich autkach to by było dobrze mieć np. rozmiar 195/55 R 14 albo 205/50 R14. Produkt na rynku opon absolutnie niszowy. Czyli nie ma wyboru. A do tego sprowadzamy opony z łagodnych klimatów, więc jeszcze mniej jest ich. A do tego specyfikacja jest zazwyczaj wąska, więc pozostaje dosłownie kilka marek. Słowem na rynku jest za mało opon z których da się coś zrobić. Opłacalność by była, ale cena będzie wysoka. A założę się, że sprzedać oponę bieżnikowaną w cenie Japońskiej nowej będzie ciężko. Dlatego to jest zawsze balans pomiędzy opłacalnością a dostępnością. Przypominam, że jest opona 185/60 R 14 ProSport H. Działa to podobnie do Japońskich półslików. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_Grzesiek Kuśmierz_* |
![]()
Post
#122
|
![]() |
Opony na aucie. Pierwsze wrażenia średnia mieszanka fajnie szybko się dogrzewa, w niedzielę test na pojeżdżawce, sztywność boczna do przyjęcia. Poza tym matko ale gwiżdżą
![]() |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
User Dołączył: Mon, 07 March 2011 ![]() |
Owszem, jest ta 185/60 ale to zbyt wysoki profil (zbyt duze kolo) a nie mam skad wsadzic krotszej skrzyni wiec ratuje sie kolami, poza tym 15'' (tanie) waza bardzo duzo w porownaniu do 14''.
Moglbys orientacyjnie podac ile mogla by kosztowac taka 14'' slick? |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
moje nie swiszcza.jedynie jak wjezdzam na pas to fajnie slychac tak jakby sioe do pasa przykeljaly
taki sswist.ale na asfalcie cichutko.dzis na rakietowej uzyskalem najlepszy czas.nie jest zle ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
Moje świszczą ale zależnie od nawierzchni. Dzisiaj po Niskich Łąkach nie jestem zachwycony, przednia oś napędzana, wyjściowe ciśnienie 2,3 po nagrzaniu 2,6 ale mam odczucie że mieszanka nie sprawia wrażenia klejącej się. Bardziej ścierającej niż klejącej. W porównaniu do slicka BFG/Michelin A20/N20, średniej mieszanki, XR-01 to w moim przypadku krok wstecz niestety. Takie mam wrażenie, samochód stał się bardziej podsterowny. Spróbuje zamienić jeszcze BFG z tyłu na przód a XR-01 na tył i zobaczę co wyjdzie.
Może nie potrafię jej dogrzać czy co, może miękka była by lepsza, nie mam pojęcia. Mam mętlik w głowie. Muszę jeszcze jedną rzecz sprawdzić, prędkość w łuku, tam gdzie wszystkie opony sprawdzam ale po dzisiejszym dniu nie spodziewam się rewelacji. -------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]()
Post
#126
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2004 ![]() |
![]() tak wygladala opona w aucie kolegi po jednym okrazeniu toru kartingowego wczoraj. mieszanka srednia. za cieplo dla niej bylo? -------------------- Model X/Evo5/JCW
|
|
|
![]()
Post
#127
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 18 August 2009 Skąd: Sobótka ![]() |
Moje świszczą ale zależnie od nawierzchni. Dzisiaj po Niskich Łąkach nie jestem zachwycony, przednia oś napędzana, wyjściowe ciśnienie 2,3 po nagrzaniu 2,6 ale mam odczucie że mieszanka nie sprawia wrażenia klejącej się. Bardziej ścierającej niż klejącej. W porównaniu do slicka BFG/Michelin A20/N20, średniej mieszanki, XR-01 to w moim przypadku krok wstecz niestety. Takie mam wrażenie, samochód stał się bardziej podsterowny. Spróbuje zamienić jeszcze BFG z tyłu na przód a XR-01 na tył i zobaczę co wyjdzie. Może nie potrafię jej dogrzać czy co, może miękka była by lepsza, nie mam pojęcia. Mam mętlik w głowie. Muszę jeszcze jedną rzecz sprawdzić, prędkość w łuku, tam gdzie wszystkie opony sprawdzam ale po dzisiejszym dniu nie spodziewam się rewelacji. Właśnie chciałem się Ciebie na niskich zapytać o to jak się sprawują oponki ale zdałeś relację tutaj. Jakieś konsekwencje wycieczki poza tor ? -------------------- e36 318Ti zabawka -było
E36 325 sedan - nowa zabawka |
|
|
gość_Grzesiek Kuśmierz_* |
![]()
Post
#128
|
![]() |
O ile jeszcze w aucie z foto powyżej, można uznać że właściciel przepompował za mocno oponę, wstawała środkiem i generalnie widać że mieszanka popłynęła to zerknijcie na moje opony również średnia mieszanka:
![]() By grzesiekv6 at 2011-09-26 ![]() By grzesiekv6 at 2011-09-26 Jak widać ciśnienie OK, nie wstawała środkiem, nie przegrzana a dzieli się warstwami po jakieś 1-2mm i normalnie odpadała. Po nawet konkretnym nagrzaniu, gdy Y.Advany na tylnej osi kleiły pod palcem jakby ktoś je butaprenem posmarował Profile nie bardzo wykazywały taką tendencję na napędzanej przedniej osi. Żeby jeszcze ciekawiej było, opona siedziała na napędzanej osi a jej koleżanka z drugiej strony wyglądała po imprezie tak: ![]() By grzesiekv6 at 2011-09-26 ![]() By grzesiekv6 at 2011-09-26 I bądź człowieku mądry, jak dla mnie spartolono coś przy produkcji opony w moim wypadku i tyle, generalnie mocno ale to bardzo mocno zniechęciły mnie do siebie Profile. |
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
Po nawet konkretnym nagrzaniu, gdy Y.Advany na tylnej osi kleiły pod palcem jakby ktoś je butaprenem posmarował Profile nie bardzo wykazywały taką tendencję na napędzanej przedniej osi. Żeby jeszcze ciekawiej było, opona siedziała na napędzanej osi a jej koleżanka z drugiej strony wyglądała po imprezie tak: ![]() By grzesiekv6 at 2011-09-26 I bądź człowieku mądry, jak dla mnie spartolono coś przy produkcji opony w moim wypadku i tyle, generalnie mocno ale to bardzo mocno zniechęciły mnie do siebie Profile. Identyczne mam spostrzeżenia. Moje wyglądają podobnie jak na tej focie, aczkolwiek nie wykazują tej charakterystycznej struktury, fakturki wynikającej z klejenia się. Bardziej jakby się łuszczyły, to chyba graining, jak to w F1 nazywają ![]() Właśnie chciałem się Ciebie na niskich zapytać o to jak się sprawują oponki ale zdałeś relację tutaj. Jakieś konsekwencje wycieczki poza tor ? Konsekwencje poza niezłym wkurw... werbalnym mięsem fruwającym wewnątrz, stratą czasową kilka sekund praktycznie żadne. Właśnie zaskoczyło mnie to że ABS tak wcześnie zaczął interweniować, na BFG hamowałem w tym samym miejscu i przelatywałem małe rondo bez problemu. Nawet później wyjechałem na ulice pohamować i sprawdzić czy coś nie tak. O dziwo hamowanie i przyspieszanie bez problemu, uślizg niewielki, nie wiem skąd nagle takie problemy z dohamowaniem. Plus opony taki że nie kładzie się ale minus że w łuku słabo trzyma (jedno z drugim niejako się łączy), czułem jakbym jechał na zwykłej drogowej gumie. Na dużym łuku wypluwało mi przód niemiłosiernie, pod koniec prostej na BFG miałem ponad 90 a teraz, gdzie powinno być jeszcze szybciej było ledwo 90 - strata na wyjściu. Później dwa prawe od rondka z oponami (tam gdzie Subaryna poleciała w powietrze) ledwo mogłem się zmieścić. Prędkość w łuku testowym sprawdziłem, zmierzyłem. Jak na potenzie. Tam gdzie BFG szedł 90km/h a Potenza RE050A 80km/h to XR-01 też około 80km/h wyciągał. Szału nie ma. Opony idą na tył a na przód docięty BFG - na dobicie. Spróbuję je jeszcze przetestować w konfrontacji z Federalami tyle że 225/45R17. -------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]()
Post
#130
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Pierwszy przypadek przepompowana i źle dobrana mieszanka. Przy tym systemie nakładania surowca jaki my mamy tak będzie to wyglądało, jak się mieszanka zwija. Czyli takie paski. Widać, że było płużone na zdjęciu. Jeżeli takie coś się dzieje, to proponuję po stwierdzeniu, że coś jest nie tak zmienić mieszankę.
Do tego auta najwyraźniej jest to zbyt miękka mieszanka na tą próbę jaka była. Po to jest promocja, żeby mieć możliwość zmiany mieszanki. Proponuję i uczulam, że jeżeli coś jest nie tak z mieszanką, co nie jest do końca naszą winą, bo nie jesteśmy w stanie dobrać mieszanki zawsze idealnie, choćby w tym przypadku dość ciężki silnik z dużym momentem, aby nie upalać dalej takich opon. Spokojnie swoje zadanie spełnią np. na oś tylną. To jak jest ustawione zawieszenie i ciśnienie widać na oponie. Tak samo jak kwestia mieszanki. Co do Alfy. Auto nie ma szpery i ma albo zbyt duży lub zbyt mały negatyw. Widać po zużyciu. Opona powinna wyglądać zawsze tak samo zużyta. A nie tylko w 2/3 przegrzana. Nie ma się co dziwić, że jedna jest lepsza a druga gorsza. Raz,że nie ma szpery dwa Lublin zależnie w którą stronę puszczą auta jak i wiele innych torów w tym kraju zawsze dogrzewa jedną stronę. Jeżeli opona zaczęła puszczać nagle czyli się przegrzewać, trzeba ją dać na oś lżejszą. A na oś w której się to stało należy założyć oponę o mieszance twardszej. Zakładamy pewne warunki rozmawiając z klientem. Nie jesteśmy w stanie znać wszystkich parametrów. Od tego, jest kierowca, który najlepiej zna swój samochód i jest na miejscu i wie co się z nim dzieje. Można wyłapać takie rzeczy. I po prostu zmienić opony. Np. na tył. N20 np. to ponad 70 Sh twardości. To że średnia jest w jednej firmie taka, nie ma przełożenia na średnią mieszankę w innej firmie. Nasza twarda mieszanka ma 63 a dopiero super twarda ma 70. Bo N20 jest slikiem rajdowym z rajdowym surowcem, a my stworzyliśmy opony pod Polskie super oesy z bardzo krótkimi przejazdami. Advany to tak samo około 70 Sh. Mieszanka bardziej miękka szybciej się dogrzewa i to dobrze. Ale szybciej się też przegrzewa. Nikt po za zawodnikiem w tym miejscu pomóc nie może. RE50 i Federal też są twardsze, niż nasza twarda. Jeżeli robi się coś z oponą na DANEJ próbie, nie znaczy że na innej, krótszej przy innej temperaturze a nawet na innym asfalcie na innej nawierzchni będzie tak samo. To samo jeśli chodzi o ciężar samochodu. Ale rozwiązaniem tego jest zmiana mieszanki na osi a opona zostaje na albo zimniejsze okresy lub na tylną oś. Ja bym się doszukiwał tu doboru mieszanki. I tego typu porównania przydały by się też w niższych temperaturach. Przy 5 - 10 stopniach nasza średnia będzie działała w temperaturze odpowiedniej a twardsza opona się nie dogrzeje. Może tu piszę oczywiste sprawy. Dla mnie to są oczywiste rzeczy. Natomiast najwyraźniej trzeba to poruszać, bo z tego płynie nauka. |
|
|
gość_Grzesiek Kuśmierz_* |
![]()
Post
#131
|
![]() |
Styku litości, czytaj co napisałem do Was na maila w całości a nie to co Ci pasuje. Gdy zauważyłem że coś się dzieje z oponą, Profile poszły na tył, do przodu wrócił Advan i co? I dalej to samo, ta sama opona na tyle rozpadała się jak z przodu. Jak Ci dopiszę na dokładkę że pierwsze objawy pojawiły się w czasie jazdy normalnej po ulicy co tłumaczyłem sobie że może gdzieś jakiś kamień złapałem czy szkło pod oponę i naciął powierzchnię? Ewidentnie coś spaprane było w tej oponie przy produkcji. Co do szukania winy w geometrii auta, popatrz na druga oponę z tej osi, jakbym miał kąty złe to obie by wyglądały w ten sposób, tor to nie owal że tylko w jedną stronę się skręca.
Widzę że obrałeś typowe stanowisko sprzedawcy, sprzedałeś produkt a teraz męcz się frajerze jak kupiłeś. Widzę że nic innego nie pozostaje jak posłać XRki tam gdzie ich miejsce, czyli pod wiatę śmietnika. |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Powiem tak.
Chcę pomóc rozwiązać sytuację. Ale z natury jeżeli ktoś zaczyna poruszać tematy badziewia, śmietnika i tego typu rzeczy, to odchodzi mi ochota do dyskusji. Opona jest przegrzana. I to pokazuje zdjęcie. Podałem też co się do tego przyczyniło i rozwiązanie problemu. Nie napisałem, że CAŁĄ winę ponosi geometria. Proszę czytać ze zrozumieniem. To zawieszenie i samochód powoduje to co się dzieje z oponą a nie na odwrót. Gdzie napisałem o frajerach i w którym miejscu zlałem temat? Bardzo dokładnie i ze zrozumieniem przeczytałem te wiadomości, co dostałem. Następna sprawa. Forum nie jest od kupowania opon i nie jest od reklamowania. Tak się spraw nie załatwia Przykro mi, że nie pracuję w niedzielę i nie odpisałem na wiadomość, którą dostałem o 19.10. Przykro mi ale nie chcę kontynuować dyskusji w ten sposób na forum. |
|
|
gość_Grzesiek Kuśmierz_* |
![]()
Post
#133
|
![]() |
Widzisz, jak Cię podpuścić to i zaczniesz gadać. Co do "frajerów" owszem nie powiedziałeś tego, ale poprzednia wypowiedź odnośnie problemów z oponami dała odczuć że to tylko nasz problem a mało Cię interesuje stąd też i taka moja reakcja.
Nie jedne opony w życiu zjeździłem na tym aucie więc uważam że wiem jak się zachowuje dobra opona na nim, pisałeś ochy i achy jak to niby mieszanka pracuje, a okazuje się że raz że nie klei jak powinna tego typu guma, dwa że jak tylko ją zacząć męczyć to od razu się rozpada. Niestety ale osiągi ma jak przeciętna dailyuse opona a rozpada się 10x szybciej od niej. Problem w tym że gdybym ów odpadające kawałki opony złapał w paluchy i by się kleiły, gdyby mieszanka na oponach płyneła, zgodzę się przegrzana, ale nic takiego nie miało miejsca, poszczególne warstwy na oponie wyglądają jakby były między sobą nie związane. |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 ![]() |
co do fotki opony którą wrzucił kolega stef.było to auto innego kolegi,był to rozmiar 185/55r15 mieszanka średnia(M), opony na przedniej osi w seacie ibiza cupra(150KM).ciśnienie na zimno 2.4 auto startowało na pztce na szczecińskim torze kartingowym który jest bardzo mały i prędkości sa znikome czas jednego przejazdu(w sumie były trzy) oscylował w granicy 70s i większość to było kręcenie sie miedzy pachołkami.opona wyglądała tak już po pierwszym przejeździe,temperatura powietrza około 20-22 stopnie.oponę dosc mocno wykładało na zakrętach,momentami nawet mocno... moim zdaniem średnia mieszanka powinna dać spokojnie rade w takich warunkach,właściciel ibizy dzień wcześniej późnym wieczorem był po testować opony i spisywały sie przyzwoicie temperatura powietrza była niska koło 8 stopni,a wczoraj mówił ze praktycznie nie trzymały.
ja również jechałem pztk'e na oponach xr-01 205/50r16 mieszanka średnia(M) w bmw e36 328i(przygotowane do Rallysprint superoes,track day itd.) i opisze moje spostrzeżenia... opona trzymała w miarę dobrze do połowy każdego przejazdu,pod koniec przejazdu zaczynała się ślizgać.moje opony wyglądają ok i na przedniej i na tylnej osi.ciśnienie miałem przód 2.2 tył 2.4, przy ruszaniu ze startu uślizgiwały się i dopiero po chwili łapały trakcje,przy hamowaniu dość łatwo można było zblokować koła,trzymanie boczne również bez rewelacji.za to dzień wcześniej wieczorem podobnie jak kolega z Ibizy sprawdzałem opony wieczorem przy temp. około 8 stopni przy ruszaniu ze startu opony przybuksowały tak ze prawie półosie urywało i auto startowało od razu bez uślizgu i naprawdę ciężko było przyblokować koła przy mocnym hamowaniu,trzymanie boczne było naprawdę zadowalające,niby opona troszkę się wykładała ale ciągle trzymała.reasumując w niedziele(około 22 stopnie) opony trzymały przeciętnie na pewno duzo gorzej niż r888,r1r i federal 595 R-SR,bo na tych oponach jeździłem wcześniej i mam porównanie.natomiast dzień wcześniej przy około 8 stopniach śmiem twierdzić ze trzymały troche gorzej niż r888 i porównywalnie do federala. wydaje mi sie ze mieszanka jest za miękka bo powyżej 20 stopni sobie nie radzi,mowa tutaj o krótkich odcinkach gdzie opona nie ma się zbytnio nawet gdzie nagrzać a co dopiero mówić o przegrzaniu tez mi sie wydaje ze mieszanka nie jest klejąca,tylko miękka.jest miękka ale się nie lepi... teraz pytanie czy ta promocja 4+1 gratis jest po to aby klient mógł sprawdzić opony i dobrać odpowiednie czy po to aby pozbyć sie szybko bubla?bo mam jeszcze gratis do odebrania i jedną oponę do dokupienia,aby była para i w tym wypadku będzie to na pewno mieszanka twarda.mam nadzieje ze okaże się ze obecne opony spisuje się przy niższych temperaturach |
|
|
![]()
Post
#135
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Przecież wprost widać, że to co piszę o przegrzaniu potwierdza każdy post.
Opona trzyma do połowy przejazdu. W ciężkim aucie się zwija mieszanka. Albo przy niższej temperaturze jest lepiej. To jest przegrzanie. I tylko dlatego jest to nowość dla wielu, bo mało kto używa opon o mieszance tak miękkiej. Mieszanka miękka daje przewagę bo klei szybciej ale tylko przy spełnieniu pewnych warunków. Dlatego staramy się dobrać to tak, żeby było jak najwięcej trakcji od razu. Ale nie jesteśmy w stanie przewidzieć każdej sytuacji. Od tego każdy team poważny ma człowieka, który na miejscu decyduje co i jak. Konia z rzędem jeśli ktoś wie najlepiej jakie opony dobrać biorąc pod uwagę, różne tory w przyszłości, różne temperatury i warunki. Większość klientów jeździ nie raz a klika razy na jednych oponach a mieszanką jedną się po prostu nie da. Faktem jest, że w większości przypadków 2 komplety o różnej mieszance to minimum. Mam wiele pytań jaką JEDNĄ oponę kupić bo jeździ się tu i tu i tu. Czasem Kielce a czasem Radom. A to są dwa skrajne przykłady. To jest zawsze kompromis przy doborze opon. Dziwi kogoś, że wyścigowe zawieszenie nie sprawdzi się na naszych rajdach? No nie. Albo, że wyczynowe klocki nie hamują nie dogrzane. Problem polega na tym, że za twarda mieszanka jeśli taką polecimy może się znów nie dogrzać i nie będzie kleiła. I będą opinie, że nie że się zwija ale że nie klei. Jeśli się nie uda dobrać opony należy zostawić na zimniejsze okresy i zmienić na problematycznej osi o stopień twardszą mieszankę. Nie wiemy przez telefon ani tym bardziej na sklepie jakiej mieszanki potrzebuje klient. Dla przykładu id idealna mieszanka dla wolnossącej Hondy 1.6 może się nie sprawdzić, jeśli nie dopowie się że turbo ma. Lub ilość kółek, lub temperatura powietrza. Co z tego że średnia powinna być według zaleceń producenta mieszanek do 25 stopni dobra, jeśli w lekkim aucie będzie ok do ponad 30 stopni a w ciężkim z dużą mocą będzie dobra do 10. Dlatego nie ma problemu z oponami z jedną mieszanką. Bo jest jedna. Przy czym i tak się da ją przegrzać. Tu zdjęcie Pirelli po długim przejeździe . Mieszanka twarda. Opona spłynęła. Te kropelki to nie jest woda. Czy to znaczy, że to wina Pirelli? Chyba nie. Oznacza to, że nie da się przewidzieć każdej sytuacji. ![]() Promocja jest zdecydowanie po to, żeby uświadomić, że warto znać trochę kwestię doboru mieszanek. |
|
|
gość_Grzesiek Kuśmierz_* |
![]()
Post
#136
|
![]() |
Styku widzisz pokazałeś Pirelli, spłyneło OK. A teraz popatrz się na tą moją nieszczęsną oponę, na granicy gdzie zaczyna się rozwarstwiać nic nie płynie jak na Pirelli a od razu złazi płatami, uważasz że to normalne że opona tak się zachowuje?
|
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Pirelli nie jest nakładane pasami tylko jako całość bieżnika.
Pisałem o technologii Orbitread. Pirelli spłynęło w sposób adekwatny do technologii. Przegrzało się w miejscach występowania najwyższej temperatury. Czyli w nacięciu. Przy nakładaniu paskowym mieszanka się grzeje sama od siebie. I tam gdzie się przegrzeje się zwija. To akurat jest dobre do sportu że opona się grzeje od siebie ale paski będąc przegrzane właśnie tak brzydko po przegrzaniu wyglądają. Kilka firm produkujących nowe opony również używa tej technologii. To jest dobra i sprawdzona technologia. Używana nie tylko w oponach do samochodów. ![]() |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 20 July 2005 Skąd: Złotów ![]() |
panowie ja tutaj profila bronic nie bede , bo nie mam nic wspolnego z ta firma , nie mam 400 konnego auta , lecz kilka razy smigalem sobie ciezkim autem po ciasnych zakretach . jak idzie wyczytac na forum ze duzo osob marudzi na R888 ze plynie po 2-3 okrazeniach na torze.
a Styku wczesniej napisal "Zwracam uwagę, że nasza TWARDA mieszanka jest w okolicy R888. Średnia jest już bardziej miękka. " Wiec teraz zakladac srednia mieszanke na tor cartingowy zeby posmigac to dla mnie abstrakcja. Mozna owszem miekka czy srednia zalozyc , ale to wyglada tak ze lecimy 2 koleczka plynnie 3 pelen hardcore i koniec. Watpie ze ktos tak robi jak F1 zeby wyjechac zrobic najlepszy czas , potem drugi raz i opony na szrot. Wiekszosc chce troche polatac. Wiec moje osobiste zdanie jest takie ze do auta ktorym chcemy sobie polatac po torze troche koleczek , to tylko twarda mieszanka , nawet jak auto ma 100 koni. -------------------- Repliki
|
|
|
gość_Grzesiek Kuśmierz_* |
![]()
Post
#139
|
![]() |
tomicobra gdyby ta opona zachowywała się tak po 3-4 okrążeniach OK, ma prawo w ciężkim aucie ale tutaj przejazdy były w układzie dojazd na lotny start po torze wiec na spokojnie i jedno kółko pomiarowe potem kilkanaście minut spokoju. Przejazd trwał około 60s więc jest nie do przyjęcia aby tak dewastowała się opona. Drugi problem to to że Styku rozpisuje się jak to nie pomagają w doborze opon, jakiej to wiedzy nie mają, a wystarczyło napisać proste słowa" "Chłopie do Alfy nie kupuj bo masz za ciężkie auto itp, rozwarstwi się mieszanka na oponie i tyle" ale nic takiego nie miało miejsca, w tej chwili zaczyna się bronienie rękami i nogami wyrobu, że to taka a nie inna technologia, że tak musi być, że to tak działa i koniec. Inna sprawa że jak już wiele osób pisało, ta opona/mieszanka po nagrzaniu się nie "klei" jak slik powinien, a po prostu jest miękka i tyle, ładnie dzieląc się płatami przy okazji.
|
|
|
![]()
Post
#140
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 14 May 2007 Skąd: Katowice ![]() |
mając możliwość pomiaru pirometrem temperatury opony w jakich przedziałach powinna ona się zawierać ? (po przejechaniu okrążenia lub też kilku) można wg tego dobrać twardość opon czy trzeba polegać na odczuciach własnych
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 17 June 2025 - 17:47 |