![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
User Dołączył: Mon, 07 March 2011 ![]() |
500km spokojnej jazdy? a nie zginie ich zauwazalna ilosc? Ja na swoich zrobilem z 50km + ok 20 minut rajdowania, wciaz 5.5mm bieznika tylko troche chropowaty sie zrobil. W weekend jade na wyrazow, mam tam w jedna strone ok 70km, lepiej pojechac na tych slickach, dotrzec, czy tak wlasciwie juz mi to nie zrobi roznicy? przod twarde tyl srednie.
piwo, jakie masz autko? opel speedster (dobrze widze?)? Ja w swojej ibize (ok 800kg) na przod pompowalem 2.1, potem 1.8, a potem 1.6 na zimno, i bylo wciaz ok, nie czulem plywania opon, dobrze trzymalo. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
tak speedster.moze to wina zawieszenia.troche to dziwne odczucie ale jak dodaje gazu to tak jakby przod sie odrywal od nawierzchni,unosil sie i wyjezdza przez przod na zewnetrzna strone.nie wiem czy to luzy w zawieszneiu czy po prostu za miekkie jest.musze troche pojezdzic by sie rpzekonac.keidy jedziesz na wyrazow? w sobote?jesli tak ja jade kolo 7mej z mszczonowa p[od wawa.lece 8semka.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
User Dołączył: Mon, 07 March 2011 ![]() |
ja jade w niedziele - jest rajd, a po rajdzie do wieczora upalanie. Calosc 50zl. (rallyborne.pl). Mozliwe ze Ci odciaza przod, wkoncu masz RWD, chociaz myslalem ze to sie skonczylo na maluchu
![]() ja zawias mam seryjny, wylany. Dzis zakladam gwint to bede mogl dokladniej ocenic jak to sie trzyma. Przepraszam za troche OT. |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
opel speedster 2.2 147km, opona przod 205/50/16 xr-01 medium, tyl goodyear assymetric 2 225/45/17
miejsce tor wyrazow w keirunku normalnym i przeciwnym zajalem pierwsze meijsca.moze konkurencji nie bylo zbyt licznej i szybkiej ale zawsze.najwieksze zagrozenie stanowil pasat r36 4x4 haldex, z regulacja elektryczna twardosci zawieszenia, z automatem dsg, czy system lunch control.moc jego 300koni.przewaga nad drugim miejscem ponad 1 sekunda. wrazenia z jazdy na oponach xr-01.po peirwsze mega lekko sie zaczelo krecic kierownica (dla przypomnienia nie mam wspomagania keirownicy, a wczenisej mialem 205/55/16 yoko c-driwe). z jazd na torze to oponki duzo lepiej lapaly temperature niz wczensiejsze yoko ale w porowaniau do tylnych opon nadal sa chlodniejsze.zuzycie bieznika xr-01 po calym dniu upalania praktycznie zerowe,marginalne.lekko rancik zewnetrzny sie starl ale podejrzewam ze to wina albo za niskiego cisnienia albo za niskich pochylen kol(mam tylko -0,5 z przodu). w tym samym czasie na tyle goodyerki poprzycierane maja ranty znacznie (pochylenie tylu -2st). widac temperatura zrobila swoje (przod mysle ze okolo 20 stopni chlodniejszy od tylu). zaluje ze nie kupilem na przod xr-01 softow bo auto mimo wszystko nadal wyjezdza przez przod po dodaniu gazu.przod sie odciaza i auto zamiast zaciesniac leci przez przod.na pewno jest mega poprawa i duzo lepiej sie skreca.co jeszcze moge powiedziec to to ze wydaje mi sie ze opony po przekroczeniu granicy przyczepnosci ( za duzy skret kol przednich) gwaltowniej traca przyczepnosc niz seryjne opony.po prostu jest w zakrecie przyczepnie przyczepnie przyczepnie i nagle jak przesadzimy lecimy przez przod.w seryjnych oponkach jest to przejscie wydaje mi sie lagodniejsze.moze po prostu przy wyzszych predkosciach na lukach zawias bardziej sie ugina stad te zjawisko. ogolnie polecam.oponki sie spisaly.zuzycie tak jak mowie marginalne i zaluje ze nie udalo mi sie kupic softow na przod. a tak z ciekawosci takie male pytanie.czy mieszanki twarda srednia i miekka po dogrzaniu do tej samej temperatury poweidzmy 90 stopni maja taka sama przyczepnsoc czy miekka ma jednak wieksza? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 18 September 2011 ![]() |
piwo, przy slickach to typowa sprawa, że trzymają dobrze, ale do pewnego momentu.. a wtedy leci się jak "po lodzie". Trzeba nauczyć się jeździć na tej granicy przyczepności.
Co do temperatur, to nie wiem jak to do końca wygląda w przypadku tych opon, ale generalnie zasada jest taka, że miękka mieszanka klei super w niskich temperaturach, nie trzeba jej specjalnie dogrzewać (czyli powiedzmy trzyma dobrze już przy 40.C), za to twarda w wyższych temperaturach. Przy 90.C to miękka przypuszczam, że będzie już odpływała a twarda powinna jeszcze dobrze trzymać. Wszystko zależy od tego w jakich warunkach się jeździ, jakim autem i na jakim dystansie. Ja mam z kolei pytanie dotyczące promocji 4+1 gratis, czy promocja obejmuje tylko zestaw 4 twardych + jedna do wyboru gratis? Czy mogę sobię zamówić np. 3 twarde, jedną miękką + miękka jako gratis ? |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no wlasnie o to chodzi ze miekka mieszanka szybciej dochodzi do wlasciwej temperatury przy ktroej osiaga maskymalna przyczepnsoc niz twarda meiszanka.i tylko tyle.dlatego w zimne dni szybciej zlapiemy trakcje na miekkiej.ale moje pytanie brzmialo inaczej.jak juz wszystkei trzy mieszanki zlapia wlasciwa temperature przy ktorewj maja optymalny wspolczyynik tarcia to czy beda sie roznic w przyczepnsoci czy miekka mieszanka bedzie miala najwiekszy wspolczynnik tarcia,a po drugie jakie sa optymalne temperaqtury dla poszczegolnych mieszanek?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 18 September 2011 ![]() |
Moim zdaniem przyczepność będze tak samo dobra przy miękkiej mieszance i odpowiednio niskiej temperaturze jak przy twardej mieszance i temperaturze odpowiednio wysokiej :-) Oczywiście pomijając inne czynniki.
|
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Regulamin promocji na dole tu:
http://sklep.oponysportowe.eu/Regulamin(11,,).aspx Czym bardziej miękka mieszanka jak już wcześniej zostało napisane, to jej temperatura robocza jest niższa. Tam gdzie twarda działa miękka się dawno zwija. Natomiast bardziej miękka się również szybciej sama od siebie grzeje. Więc w tych samych warunkach uzyska większą temperaturę z samego tego, że będąc miękkią, mieszanka bardziej się ugina i wytwarza sobie temperaturę. W przypadku Speedstera możliwe, że w Wyrazowie na miękkiej mieszance było by lepiej w ten weekend. Wystarczyło by jednak zrobić 10 okrążeń i miękka mogła by spłynąć. Nie wiem co to za zjawisko nie dziwnego zachowania przodu. Może coś związanego z ciśnieniem. Powinno być przy tak lekkim przodzie stosunkowo niskie. Mój tył waży 300-400 kg. Na miękkiej mieszance jeździłem w okolicach 1.9. Warto się zastanowić w tym przypadku nad większymi negatywami. Slik jak np. twardszy stabilizator przesuwa granicę przyczepności bocznej do maksimum. Jest dużo mniej płynny margines między utratą trakcji a trzymaniem. Gratuluję sukcesu i cieszę się, że opony pomogły. Co do zużycia. Jest możliwe zrobienie nawet całego sezonu na slikach. Ja jeżdżę tak 50 % sezonu letniego w aucie które waży około tony. 500 km to nie dużo jeśli się jeździ przepisowo. Ważne jest na pewno, żeby nie jeździć na całkiem nowych oponach od razu na tor. Z ciekawostek. 6 pucharów na 12 możliwych na zlocie Corolli zdobyły opony, które wyprodukował Profil. Chyba można mówić o dominacji. Tor Tychy, klasy 1.4, 1.6, 1.8 i diesel. Opony różne. Od twardych sportowych ProSportów po miękkie XR-01. Na Rajdzie Wisły Profil wywalczyły miejsce siódme w pucharze Astry. Jak na debiut drużyny Gosztyła/Gosztyła w RPP nieźle. |
|
|
gość_Grzesiek Kuśmierz_* |
![]()
Post
#109
|
![]() |
Styku pytanko do Ciebie, może coś podpowiesz. Coraz bardziej noszę się z zamiarem zakupienia XR-01 do mojego auta, na chwilę obecną na przód później jak fundusze pozwolą tył do kompletu. I teraz mam mały dylemat co do mieszanki, auto to Alfa Romeo 156 z 3.0 V6 pod maską, ciężkawy klocek około 1420kg z czego 60-65% na przodzie ~230KM i 290Nm do ogarnięcia na przedniej osi, jazda raczej krótkie odcinki z ciasnymi zakrętami [kartingowy tor Lubin] myślałem o twardej mieszance bo masa przodu i ten silnik męczą szybko opony, obecnie Yokohamy Advan AD08 płyną dość szybko ;].
Twarda czy może jednak średnia na przednią oś? |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
Ważne jest na pewno, żeby nie jeździć na całkiem nowych oponach od razu na tor. No właśnie ja coś takiego muszę dzisiaj zrobić. Nie było kiedy ich normalnie dotrzeć, jakich skutków ubocznych mogę się spodziewać? Na razie tylko para na przód (gwoli przypomnienia FWD, ok 180KM, 1300kg). -------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Opony muszą się dopasować do ustawień zawieszenia. Po produkcji na powierzchni zostaje kilka substancji, które nie pomagają w trakcji. To się musi nieco zetrzeć.
Efekt uboczny - obniżona trakcja. Co do Alfy. Przy tej masie, nawet pomijając moc minimum chyba opona 205/50 R 16. Przypuszczalnie zaciski 16'' nie puszczą. Co do mieszanki. Paradoksalnie z moich informacji przy dużym silniku i braku szpery co często się zdarza w Alfach warto się zastanowić nad bardziej miękką mieszanką z przodu lub też 4 takie same opony. Z moich informacji te auta są mocno podsterowne. Czyli trzeba coś zrobić, żeby to zniwelować. Pod warunkiem, że będą krótkie odcinki jest dozwolone użycie np. średniej mieszanki z przodu i twardej z tyłu. Przez krótki odcinek rozumiem 2 km i czas na schłodzenie opon. Kilka kółek na Lublinie przy tej masie na pewno może przegrzać średnią mieszankę. POD WARUNKIEM, że to co wcześniej napisałem jest prawdą średnia może iść na przód. Jeśli to się nie sprawdzi, to trzeba sprawdzić zestaw 4 takich samych twardych. Jeżeli auto by było mocno nadsterowne, co założyłem, że nie następuje, to należy bardziej miękką mieszankę dać do tyłu. Z Promocją 4+1 jest łatwiejsze dociec jaki jest najlepszy układ dla tego auta. |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT No właśnie ja coś takiego muszę dzisiaj zrobić. Nie było kiedy ich normalnie dotrzeć, jakich skutków ubocznych mogę się spodziewać? no na poczatku jest slisko tak powiedzmy 50% przyczpenosci tego co sie osiaga po dotarciu. ja tak z 10 mocnych hamowan z 140 do 40 wykonalem zanim oponki sie jakos przytarly z ronych dzyndzli czy farby. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
gość_Grzesiek Kuśmierz_* |
![]()
Post
#113
|
![]() |
Opony muszą się dopasować do ustawień zawieszenia. Po produkcji na powierzchni zostaje kilka substancji, które nie pomagają w trakcji. To się musi nieco zetrzeć. Efekt uboczny - obniżona trakcja. Co do Alfy. Przy tej masie, nawet pomijając moc minimum chyba opona 205/50 R 16. Przypuszczalnie zaciski 16'' nie puszczą. Co do mieszanki. Paradoksalnie z moich informacji przy dużym silniku i braku szpery co często się zdarza w Alfach warto się zastanowić nad bardziej miękką mieszanką z przodu lub też 4 takie same opony. Z moich informacji te auta są mocno podsterowne. Czyli trzeba coś zrobić, żeby to zniwelować. Pod warunkiem, że będą krótkie odcinki jest dozwolone użycie np. średniej mieszanki z przodu i twardej z tyłu. Przez krótki odcinek rozumiem 2 km i czas na schłodzenie opon. Kilka kółek na Lublinie przy tej masie na pewno może przegrzać średnią mieszankę. POD WARUNKIEM, że to co wcześniej napisałem jest prawdą średnia może iść na przód. Jeśli to się nie sprawdzi, to trzeba sprawdzić zestaw 4 takich samych twardych. Jeżeli auto by było mocno nadsterowne, co założyłem, że nie następuje, to należy bardziej miękką mieszankę dać do tyłu. Z Promocją 4+1 jest łatwiejsze dociec jaki jest najlepszy układ dla tego auta. Dzięki za szybką odpowiedź, 16tka wchodzi w grę, mimo tarczy 310mm i dużego Brembo o dziwo mieszczę 16tki, jednak myślałem wrzucić oponę 215/45r17 jednak te 10m więcej na szerokości wskazane by było względem 205 które mam obecnie - jesteś w stanie podać mi rzeczywistą szerokość XR-01 w rozmiarze 205/50R16 i 215/45R17? bo często przy ślicku ma się to nijak do rozmiaru. Auto jest wybitnie podsterowne dlatego też właśnie szukam lepszego przylepca na przód, z tyłu na razie zostawiłbym Y.Advan AD08 jak na tył jest po dogrzaniu aż za dobra ;] |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
W tym przypadku to bym polecał na początek w takim razie 215/45 R 17 mieszanka średnia. Choć twarda będzie bardziej miękka niż Advan.
W tym przypadku trzeba czytać dosłownie. 205=205 a 215 to około 215. Zgadza się, że się ma nijak u innych firm. Ostatnio mierzyłem BFGoodrich 170/580 16 ma 200. |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 November 2004 Skąd: W-wa ![]() |
no na poczatku jest slisko tak powiedzmy 50% przyczpenosci tego co sie osiaga po dotarciu. ja tak z 10 mocnych hamowan z 140 do 40 wykonalem zanim oponki sie jakos przytarly z ronych dzyndzli czy farby. Piwo postaraj się powalczyć jeszcze z ciśnieniami ,u mnie to wygląda tak : W Lotusie przy twardej mieszance r888 pompuje około 1,5 -1,6 bara na rozgrzanej już oponie ( w tym że na przodzie są 195/50/15 a Lotek jest lżejszy powiedzmy jeszcze o 100kg niż Speedster ) Na tyle przy Twardej Kumho v70a 225/45/16 mam około 1,7 max . W tym momencie jestem już naprawdę zadowolony z efektów , jedyne co chciałbym jeszcze zmienić to miększa mieszankę na przodzie . ps . wypadający przód może być efektem zbyt wczesnego dodawania gazu w zakręcie lub nieprawidłowy kąt natarcia . A tak wogóle wpadaj na WST 1 Października , będzie można więcej podyskutować i powymieniać poglądy ![]() pozdrawiam Daniel |
|
|
gość_Grzesiek Kuśmierz_* |
![]()
Post
#116
|
![]() |
W tym przypadku to bym polecał na początek w takim razie 215/45 R 17 mieszanka średnia. Choć twarda będzie bardziej miękka niż Advan. W tym przypadku trzeba czytać dosłownie. 205=205 a 215 to około 215. Zgadza się, że się ma nijak u innych firm. Ostatnio mierzyłem BFGoodrich 170/580 16 ma 200. Ciekawe co powie elektronika ABS i pompa ABS na której jest realizowany podział przód/tył gdybym zapakował na przodzie XR-01 w rozmiarze 205/50r16 a z tyłu zostawił 205/55r16? |
|
|
![]()
Post
#117
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
Za wiele nie mogę jeszcze powiedzieć o oponkach, impreza odbyła się na początkowo mokrym torze, przesychającym, raptem 8 przejazdów z czasami początkowo od 1:14 do 1:07, sporo było walki o utrzymanie się na asfalcie ale co nieco zaobserwowałem. Oponki przytarłem na tyle ile mogłem, ciśnienia nie wyczaiłem jeszcze jakie będzie optymalne z racji tych zmieniających się warunków, ale 2,5 na zimno to za dużo było, opony łatwo zrywały przyczepność, 2 działki w dół i było lepiej.
Otoczenie niezbyt ciepłe, około 14st, mokro więc opony szybko stygły. Opona jest mniej precyzyjna niż BFG, początkowo ciężko było mi znaleźć granicę przyczepności, odpowiedni balans między przodem a tyłem (amorki). Rzeczywiście gdy tracą przyczepność to momentalnie, jak na slicka przystało. Pierwsze wrażenie dość pozytywne. Zobaczymy jak będzie w tą niedzielę na suchym torze, wtedy może coś więcej odkryję. -------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
gość_Grzesiek Kuśmierz_* |
![]()
Post
#118
|
![]() |
Styku zamówione dwie sztuki 205/50R16 średnia mieszanka, czekam na kuriera i potestujemy co to warte te wasze wynalazki ;]
|
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Chciałem serdecznie zaprosić na tą imprezę. Nie wiem czy miejsce właściwe ale związane jet to pośrednio z oponami. Będzie można przyjść, dotknąć, pomacać, zobaczyć w akcji.
![]() |
|
|
![]()
Post
#120
|
|
User Dołączył: Mon, 07 March 2011 ![]() |
A ja chce pochwalic - bylem na wyrazowie, zrobilem 4 przejazdy po 2 minuty, potem 2x 5 okrazen (krotszych) i opony kleily bardzo ladnie, a mierzac zwykla suwmiarka wciaz pokazuja okolo 5.4mm w najmniejszym miejscu (na srodku co by wskazywalo na zbyt wysokie cisnienie, choc negatyw ogromny itp). Z tylu na sredniej mieszance nie sprawdzam nawet bo wiem ze nic nie ubylo. na nastepny sezon dokupie chyba jeszcze miekkie 2szt.
Tylko panowie... pomyslcie nad 14''. Moze oplacaloby sie robic forme gdyby zebrac jakies duze zamowienie? na 15'' musze zmienic skrzynie a ... nie mam zadnej mozliwosci oprocz dorabiac na zamowienie = nie stac mnie. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 00:16 |