![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#521
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Nie znam się ale wpisałem w takom strone google.pl : 968 engine into 924 i o dziwo są gotowe tematy, sprawdziłem też 968 engine into 944 i też są tematy...
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#522
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 04 August 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie znam się ale wpisałem w takom strone google.pl : 968 engine into 924 i o dziwo są gotowe tematy, sprawdziłem też 968 engine into 944 i też są tematy... Pogrzebałem trochę w necie, faktycznie ktoś już kiedyś coś podobnego zrobił, wiec mam ułatwione zadanie jak widzę ![]() Na pewno muszę wspawać adaptery belki silnika w podłużnice, przeszczepić magiel od 924. Kolektor na szczęście mam już przerobiony, wiec nie będzie wadził o serwo, muszę go tylko trochę poprawić przy remoncie silnika, zanim to wrzucę w budę... ...idę wyciągać motor dalej ![]() Turbo przekaz na żywo ![]() ![]() cdn... -------------------- Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport |
|
|
![]()
Post
#523
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Widzisz ta strona google.pl zawsze pomaga
|
|
|
![]()
Post
#524
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 04 August 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Walka trwa
![]() ![]() Motor wydłubany ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() cdn... -------------------- Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport |
|
|
![]()
Post
#525
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 04 August 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Wow, udało mi się odnaleźć trochę informacji o tym silniku, który wydłubałem z tego 944T.
Normalnie silnik z historią, ciekawe co tam namodzone jest więcej w tym motorze, w każdym razie dół silnika do roboty i kolektor dolotowy trzeba obliczyć i zrobić nowy ![]() Artykuł z 24 wrz 2003 http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/niepozorne-cacko/4lmb0 cyt.: "Może model 944 nie należy do aut kultowych, ale okazuje się świetną bazą do przeróbek tuningowych. Szczególnie jest podatny na "modernizacje" mechaniczne. Zmiany w wyglądzie zewnętrznym auta Tomasza Tromera są minimalne. Sprowadzają się do dyskretnie poszerzonych nadkoli, niewielkiego spoilera na klapie bagażnika, 18-calowych alufelg z niskoprofilowymi oponami i okrągłej końcówki wydechu. Niewielkimu liftingowi poddano również wnętrze. Pojawiły się tu "kubełki" Porsche, zegary z wersji 944 turbo i sportowa kierownica. Kokpit utrzymano w szaro-czarnej kolorystyce.Największe i najciekwsze przeróbki przeszła jednostka napędowa i jej osprzęt. Bazą wyjściową był silnik wersji S2 - 3-litrowy o mocy 211 KM bez turbodoładowania. Zamontowano koło zamachowe trzykrotnie lżejsze od oryginalnego (wykonane ze stopu aluminium), przeróbkom poddano układ tłokowo-korbowy (przerobiono tłoki), który wyważono z dokładnością do 0,01 g. Do gładzi cylindrycznych przylegają pierścienie o podwyższonej wytrzymałości. W głowicy umieszczono sportowe wałki rozrządu firmy Świątek (dłuższe czasy otwarcia zaworów i zmienione kąty). Silnik otrzymał turbosprężarkę oraz intercooler z seryjnej wersji Turbo. Wydajność urządzenia "wspomagającego" zwiększono do 0,9 bara. By przyspieszyć jego załączanie, zamontowano nowy zawór upustowy. Pod maską pojawił się także drugi intercooler połączony szeregowo z "seryjnym". Może być on schładzany wodą ze skraplacza własnej konstrukcji. Sterowanie odbywa się za pośrednictwem niebieskiego przycisku umieszczonego przy dźwigni zmiany biegów. Dzięki temu jeszcze bardziej obniża się temperatura powietrza doładowującego, co wpływa na chwilowe podniesienie osiągów. Nie obyło się bez ingerencji w elektronikę oraz układ hamulcowy i jezdny. Za załączenie napędu odpowiada wyczynowe sprzęgło z węglików spiekanych. Mechanizm różnicowy otrzymał "szperę", czyli ma możliwość częściowego blokowania się.Wrażenia z jazdy? Silnik bardzo dynamicznie zabiera się do pracy. Wciśnięcie gazu do oporu niemal zawsze kończy się ucieczką tyłu auta. Układ jezdny o twardej charakterystyce zapewnia wyśmienite trzymanie się drogi w każdej sytuacji, nawet podczas jazdy z prędkością znacznie ponad 200 km/h. Dystans 1/4 mili Porsche 944 pokonuje w 13,7 s, natomiast odcinek 1000 m ze startu zatrzymanego w 22,1 s. Osiągi byłyby znacznie lepsze, gdyby nie fakt, że tylko tylna oś przenosi moc 288 KM i potężny moment obrotowy." Dogrzebałem jeszcze informacje na porsche forum odnośnie przeróbek w tym motorze, który wrzucam do swojego i wykres z 2008 roku: cyt.: Silnik: Motor 968, głowica 16v z VarioCam. Układ korbowy przebudowany: modyfikowane wał, korbowody, tłoki pokryte ceramiką. Silnik odprężony. Kolektor ssący prototypowy. Układ smarowania z regulatorem ciśnienia na 4,5 bar, popychacze standardowe hydrauliczne, chłodnica oleju podwojona (układ szeregowy). Turbo, downpipe, crosspipe, wastegate od 944Turbo S, Osprzęt turbiny (blow-off, timing valve, układ podciśnieniowy) standard 944 Turbo S. Intercooler podwojony (od 944ts w nosku + dodatkowy w spojlerze). Silnik mechanicznie przygotowany naprawdę perfekcyjnie przez Piotra Szafrańskiego. Elektronika: DME z 968, KLR od 944ts. DME obsługuje wtrysk i zapłon KLR kontroluje doładowanie. Największy problem to połączenie tych dwóch komputerów. W 944t DME wymienia sygnały z KLR (magistrala jest dwukierunkowa). DME od 968 nie ma takiej opcji. Trzeba było przerobić część analogową KLR aby dostosować sygnały z DME. Sygnały prędkości obrotowej wału oraz jego położenia przesyłane do KLR są w 944 zupełnie inne (132 zęby na kole zamachowym i dodatkowy speed sensor do położenia wału – kołek w kole podczas gdy w 968 jest 60 zębów a położenie wału określane jest przez 2 brakujące zęby i wszystko obsługuje jeden speed sensor). Następny problem to czujnik przepustnicy – w 968 potencjometr a w 944t potencjometr dla KLR i styczniki dla DME. Zmodyfikowano wiązkę elektryczną a KLR został przerobiony w taki sposób, ze obydwa sterowniki „czytają” wspólny TPS. W osprzęcie są teraz 3 czujniki stuku – 2 dla DME i 1 dla KLR. Funkcje kontroli stuku zachowane w obydwu sterownikach (DME cofa zapłon, KLR redukuje doładowanie). Mapy w DME zmodyfikowane, tryb M150. W KLR zamontowałem rozwiązanie dual-chip. 2 programy do wyboru przy pomocy przełącznika: „light” i 0,5 bar doładowania oraz „normal” z 0,9 bar doładowania. W efekcie auto ma całkowicie prototypową wiązkę elektryczną silnika oraz KLR nie kompatybilny już zupełnie z 944T. Efekty: 200KM / 304Nm przed modyfikacjami elektroniki (0,3 bar doładowania). 305KM / 484Nm po modyfikacjach przy 0,9 bar doładowania. 8) Wrażenia z jazdy..........no cóż, trudno się po tym przesiąść na seryjne 968. :cry: ![]() Przynajmniej znam historie motoru ![]() -------------------- Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport |
|
|
![]()
Post
#526
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Szmery bajery sportowe wałki i tylko 90KM z 0.9 bara to lipa trochę, ale podejrzewam że jakby to wystroić po ludzku, z jednym dużym coolerem i bez udziwnień, to by było lepiej.
|
|
|
![]()
Post
#527
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Trzeba wziąć pod uwagę, że to było 13 lat temu.
|
|
|
![]()
Post
#528
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Podejrzewam, ze teraz malo ltp by wiedzial jak go odpalic na tej miksturze kompow i wiazek:)
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#529
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
288KM i 13.7s na 1/4 w tak lekkim samochodzie? Coś musieli pomieszać... może 12,7s?
"Byłoby szybciej gdyby nie duża moc..." ciekawe wnioski ![]() Potem przy tym samym doładowaniu zamiast 288KM jest 305KM? -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#530
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 04 August 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Namieszane ostro było. Wiele rzeczy do poprawy jest. Mam nadzieje, że doprowadzę go do kultury.
Pzdr, AW -------------------- Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport |
|
|
![]()
Post
#531
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#532
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 January 2010 Skąd: lublin ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#533
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Ogromną różnicą były opony (nie muszę pisać o wiedzy na temat 1/4 i praktyki w tamtych czasach) jak i ludzkie strojenie.
Jak na tamte czasy i to tak był świetny wynik! ![]() Aż się łezka w oku kręci, jak ogromny skok w modyfikacjach został poczyniony od tamtych czasów ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#534
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 04 August 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Zdjęcia poginęły wrzucam kilka najciekawszych
![]() Przed: ![]() Swap zawieszenia z Porsche S2, gwint przód, zwrotnice Porsche S2, piasty Porsche S2 ![]() ![]() ![]() ![]() Przeróbka nadwozia: Body 944 S2, klaposzyba Strosek oryginał, lampy Porsche GTP, wjadą jeszcze poszerzenia nadkoli dokręcane do nadwozia. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Układ hamulcowy: Porsche S2 + kompleksowa regeneracja, przewody w oplocie stalowym + hydrołapa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport |
|
|
![]()
Post
#535
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 04 August 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Auto odkopane z podnośnika po 5 latach, to i sobie przejrzałem na spokojnie cały temat.
Sporo zdjęć zniknęło (wrzucam powyżej kilka najciekawszych, które się uchowały). Dzięki forum dopatrzyłem się, że kupiłem to auto w 2011 roku ![]() -------------------- Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport |
|
|
![]()
Post
#536
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 04 August 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Zjeżdżamy z podnośnika...
![]() Wjeżdżają nowe Bilstein B6 ![]() ![]() cdn... -------------------- Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport |
|
|
![]()
Post
#537
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 04 August 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Trochę mi się świnia ubrudziła przez 5 lat
![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport |
|
|
![]()
Post
#538
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 04 August 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
K2 do mycia silników + 6 godzin mycia... Świnia doszorowana...
BTW, to nie jest kolor, to podkład... ![]() ![]() Wreszcie będzie się działo temacie po latach ![]() cdn... -------------------- Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport |
|
|
![]()
Post
#539
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 January 2010 Skąd: lublin ![]() |
Myślę że z tym setem szerokości i wide body będzie stylistycznie szał. Mocy mało..
|
|
|
![]()
Post
#540
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 04 August 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Mocy mało.. To jakie rozwiązanie proponujesz dla M44.40? I auta ważącego poniżej 1000 kg? Pzdr, AW -------------------- Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 13:13 |