Shoutbox 0 nowych PW 


30 Stron V  « < 25 26 27 28 29 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Porsche 9?4 RWB style ;) by Walenda Motorsport, Wieprzowina Słodko Kwaśna :)
CZUCZU
post Thu, 30 Jun 2016 - 18:16
Post #521


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Nie znam się ale wpisałem w takom strone google.pl : 968 engine into 924 i o dziwo są gotowe tematy, sprawdziłem też 968 engine into 944 i też są tematy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 30 Jun 2016 - 18:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
AdamWalenda
post Fri, 01 Jul 2016 - 12:21
Post #522


Forum Homee
Dołączył: Wed, 04 August 2010
Skąd: Warszawa





CYTAT(CZUCZU @ Thu, 30 Jun 2016 - 18:16) *
Nie znam się ale wpisałem w takom strone google.pl : 968 engine into 924 i o dziwo są gotowe tematy, sprawdziłem też 968 engine into 944 i też są tematy...


Pogrzebałem trochę w necie, faktycznie ktoś już kiedyś coś podobnego zrobił, wiec mam ułatwione zadanie jak widzę smile.gif
Na pewno muszę wspawać adaptery belki silnika w podłużnice, przeszczepić magiel od 924.
Kolektor na szczęście mam już przerobiony, wiec nie będzie wadził o serwo, muszę go tylko trochę poprawić przy remoncie silnika, zanim to wrzucę w budę...

...idę wyciągać motor dalej smile.gif
Turbo przekaz na żywo smile.gif



cdn...


--------------------
Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Fri, 01 Jul 2016 - 13:12
Post #523


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Widzisz ta strona google.pl zawsze pomaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdamWalenda
post Mon, 04 Jul 2016 - 20:03
Post #524


Forum Homee
Dołączył: Wed, 04 August 2010
Skąd: Warszawa





Walka trwa smile.gif



Motor wydłubany biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif




cdn...


--------------------
Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdamWalenda
post Tue, 05 Jul 2016 - 23:52
Post #525


Forum Homee
Dołączył: Wed, 04 August 2010
Skąd: Warszawa





Wow, udało mi się odnaleźć trochę informacji o tym silniku, który wydłubałem z tego 944T.
Normalnie silnik z historią, ciekawe co tam namodzone jest więcej w tym motorze, w każdym razie dół silnika do roboty i kolektor dolotowy trzeba obliczyć i zrobić nowy smile.gif

Artykuł z 24 wrz 2003
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/niepozorne-cacko/4lmb0

cyt.: "Może model 944 nie należy do aut kultowych, ale okazuje się świetną bazą do przeróbek tuningowych. Szczególnie jest podatny na "modernizacje" mechaniczne. Zmiany w wyglądzie zewnętrznym auta Tomasza Tromera są minimalne. Sprowadzają się do dyskretnie poszerzonych nadkoli, niewielkiego spoilera na klapie bagażnika, 18-calowych alufelg z niskoprofilowymi oponami i okrągłej końcówki wydechu. Niewielkimu liftingowi poddano również wnętrze. Pojawiły się tu "kubełki" Porsche, zegary z wersji 944 turbo i sportowa kierownica. Kokpit utrzymano w szaro-czarnej kolorystyce.Największe i najciekwsze przeróbki przeszła jednostka napędowa i jej osprzęt. Bazą wyjściową był silnik wersji S2 - 3-litrowy o mocy 211 KM bez turbodoładowania. Zamontowano koło zamachowe trzykrotnie lżejsze od oryginalnego (wykonane ze stopu aluminium), przeróbkom poddano układ tłokowo-korbowy (przerobiono tłoki), który wyważono z dokładnością do 0,01 g. Do gładzi cylindrycznych przylegają pierścienie o podwyższonej wytrzymałości. W głowicy umieszczono sportowe wałki rozrządu firmy Świątek (dłuższe czasy otwarcia zaworów i zmienione kąty). Silnik otrzymał turbosprężarkę oraz intercooler z seryjnej wersji Turbo. Wydajność urządzenia "wspomagającego" zwiększono do 0,9 bara. By przyspieszyć jego załączanie, zamontowano nowy zawór upustowy. Pod maską pojawił się także drugi intercooler połączony szeregowo z "seryjnym". Może być on schładzany wodą ze skraplacza własnej konstrukcji. Sterowanie odbywa się za pośrednictwem niebieskiego przycisku umieszczonego przy dźwigni zmiany biegów. Dzięki temu jeszcze bardziej obniża się temperatura powietrza doładowującego, co wpływa na chwilowe podniesienie osiągów. Nie obyło się bez ingerencji w elektronikę oraz układ hamulcowy i jezdny. Za załączenie napędu odpowiada wyczynowe sprzęgło z węglików spiekanych. Mechanizm różnicowy otrzymał "szperę", czyli ma możliwość częściowego blokowania się.Wrażenia z jazdy? Silnik bardzo dynamicznie zabiera się do pracy. Wciśnięcie gazu do oporu niemal zawsze kończy się ucieczką tyłu auta. Układ jezdny o twardej charakterystyce zapewnia wyśmienite trzymanie się drogi w każdej sytuacji, nawet podczas jazdy z prędkością znacznie ponad 200 km/h. Dystans 1/4 mili Porsche 944 pokonuje w 13,7 s, natomiast odcinek 1000 m ze startu zatrzymanego w 22,1 s. Osiągi byłyby znacznie lepsze, gdyby nie fakt, że tylko tylna oś przenosi moc 288 KM i potężny moment obrotowy."

Dogrzebałem jeszcze informacje na porsche forum odnośnie przeróbek w tym motorze, który wrzucam do swojego i wykres z 2008 roku:

cyt.:
Silnik:
Motor 968, głowica 16v z VarioCam. Układ korbowy przebudowany: modyfikowane wał, korbowody, tłoki pokryte ceramiką. Silnik odprężony. Kolektor ssący prototypowy. Układ smarowania z regulatorem ciśnienia na 4,5 bar, popychacze standardowe hydrauliczne, chłodnica oleju podwojona (układ szeregowy). Turbo, downpipe, crosspipe, wastegate od 944Turbo S, Osprzęt turbiny (blow-off, timing valve, układ podciśnieniowy) standard 944 Turbo S. Intercooler podwojony (od 944ts w nosku + dodatkowy w spojlerze).

Silnik mechanicznie przygotowany naprawdę perfekcyjnie przez Piotra Szafrańskiego.

Elektronika:
DME z 968, KLR od 944ts. DME obsługuje wtrysk i zapłon KLR kontroluje doładowanie. Największy problem to połączenie tych dwóch komputerów. W 944t DME wymienia sygnały z KLR (magistrala jest dwukierunkowa). DME od 968 nie ma takiej opcji. Trzeba było przerobić część analogową KLR aby dostosować sygnały z DME. Sygnały prędkości obrotowej wału oraz jego położenia przesyłane do KLR są w 944 zupełnie inne (132 zęby na kole zamachowym i dodatkowy speed sensor do położenia wału – kołek w kole podczas gdy w 968 jest 60 zębów a położenie wału określane jest przez 2 brakujące zęby i wszystko obsługuje jeden speed sensor). Następny problem to czujnik przepustnicy – w 968 potencjometr a w 944t potencjometr dla KLR i styczniki dla DME. Zmodyfikowano wiązkę elektryczną a KLR został przerobiony w taki sposób, ze obydwa sterowniki „czytają” wspólny TPS. W osprzęcie są teraz 3 czujniki stuku – 2 dla DME i 1 dla KLR. Funkcje kontroli stuku zachowane w obydwu sterownikach (DME cofa zapłon, KLR redukuje doładowanie). Mapy w DME zmodyfikowane, tryb M150. W KLR zamontowałem rozwiązanie dual-chip. 2 programy do wyboru przy pomocy przełącznika: „light” i 0,5 bar doładowania oraz „normal” z 0,9 bar doładowania. W efekcie auto ma całkowicie prototypową wiązkę elektryczną silnika oraz KLR nie kompatybilny już zupełnie z 944T.

Efekty:
200KM / 304Nm przed modyfikacjami elektroniki (0,3 bar doładowania).
305KM / 484Nm po modyfikacjach przy 0,9 bar doładowania. 8)
Wrażenia z jazdy..........no cóż, trudno się po tym przesiąść na seryjne 968. :cry:




Przynajmniej znam historie motoru smile.gif



--------------------
Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Wed, 06 Jul 2016 - 09:34
Post #526


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Szmery bajery sportowe wałki i tylko 90KM z 0.9 bara to lipa trochę, ale podejrzewam że jakby to wystroić po ludzku, z jednym dużym coolerem i bez udziwnień, to by było lepiej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Wed, 06 Jul 2016 - 17:38
Post #527


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Trzeba wziąć pod uwagę, że to było 13 lat temu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Thu, 07 Jul 2016 - 07:17
Post #528


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





Podejrzewam, ze teraz malo ltp by wiedzial jak go odpalic na tej miksturze kompow i wiazek:)


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Thu, 07 Jul 2016 - 09:04
Post #529


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





288KM i 13.7s na 1/4 w tak lekkim samochodzie? Coś musieli pomieszać... może 12,7s?
"Byłoby szybciej gdyby nie duża moc..." ciekawe wnioski smile.gif
Potem przy tym samym doładowaniu zamiast 288KM jest 305KM?


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdamWalenda
post Thu, 07 Jul 2016 - 10:30
Post #530


Forum Homee
Dołączył: Wed, 04 August 2010
Skąd: Warszawa





Namieszane ostro było. Wiele rzeczy do poprawy jest. Mam nadzieje, że doprowadzę go do kultury.

Pzdr,
AW


--------------------
Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Thu, 07 Jul 2016 - 14:44
Post #531


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(EssiRS @ Thu, 07 Jul 2016 - 09:04) *
"Byłoby szybciej gdyby nie duża moc..." ciekawe wnioski smile.gif

A temat RX8 z jotzetem widziałeś wink.gif ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m6nj
post Sat, 09 Jul 2016 - 18:01
Post #532


Super User
Dołączył: Thu, 14 January 2010
Skąd: lublin





CYTAT(Misior @ Thu, 07 Jul 2016 - 14:44) *
A temat RX8 z jotzetem widziałeś wink.gif ?


Jest chyba sporą różnicą 300 a 800hp..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Thu, 14 Jul 2016 - 22:25
Post #533


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Ogromną różnicą były opony (nie muszę pisać o wiedzy na temat 1/4 i praktyki w tamtych czasach) jak i ludzkie strojenie.
Jak na tamte czasy i to tak był świetny wynik! smile.gif

Aż się łezka w oku kręci, jak ogromny skok w modyfikacjach został poczyniony od tamtych czasów smile.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdamWalenda
post Wed, 11 Jul 2018 - 15:42
Post #534


Forum Homee
Dołączył: Wed, 04 August 2010
Skąd: Warszawa





Zdjęcia poginęły wrzucam kilka najciekawszych smile.gif

Przed:


Swap zawieszenia z Porsche S2, gwint przód, zwrotnice Porsche S2, piasty Porsche S2





Przeróbka nadwozia:
Body 944 S2, klaposzyba Strosek oryginał, lampy Porsche GTP, wjadą jeszcze poszerzenia nadkoli dokręcane do nadwozia.









Układ hamulcowy:
Porsche S2 + kompleksowa regeneracja, przewody w oplocie stalowym + hydrołapa






--------------------
Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdamWalenda
post Wed, 11 Jul 2018 - 15:43
Post #535


Forum Homee
Dołączył: Wed, 04 August 2010
Skąd: Warszawa





Auto odkopane z podnośnika po 5 latach, to i sobie przejrzałem na spokojnie cały temat.
Sporo zdjęć zniknęło (wrzucam powyżej kilka najciekawszych, które się uchowały). Dzięki forum dopatrzyłem się, że kupiłem to auto w 2011 roku smile.gif W miedzy czasie miałem z 5 innych Porschaków, i kilka kolejnych projektów... , które właśnie ukończyłem. W tym roku biorę się na ostro za wszystkie swoje Porschaki :> :> :> W miedzy czasie zmieniłem trochę koncepcję na to 9?4


--------------------
Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdamWalenda
post Wed, 11 Jul 2018 - 15:47
Post #536


Forum Homee
Dołączył: Wed, 04 August 2010
Skąd: Warszawa





Zjeżdżamy z podnośnika...



Wjeżdżają nowe Bilstein B6 smile.gif



cdn...


--------------------
Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdamWalenda
post Fri, 13 Jul 2018 - 10:15
Post #537


Forum Homee
Dołączył: Wed, 04 August 2010
Skąd: Warszawa





Trochę mi się świnia ubrudziła przez 5 lat smile.gif





--------------------
Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdamWalenda
post Fri, 13 Jul 2018 - 10:17
Post #538


Forum Homee
Dołączył: Wed, 04 August 2010
Skąd: Warszawa





K2 do mycia silników + 6 godzin mycia... Świnia doszorowana...
BTW, to nie jest kolor, to podkład...




Wreszcie będzie się działo temacie po latach biggrin.gif
cdn...


--------------------
Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m6nj
post Fri, 13 Jul 2018 - 15:36
Post #539


Super User
Dołączył: Thu, 14 January 2010
Skąd: lublin





Myślę że z tym setem szerokości i wide body będzie stylistycznie szał. Mocy mało..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdamWalenda
post Tue, 17 Jul 2018 - 09:33
Post #540


Forum Homee
Dołączył: Wed, 04 August 2010
Skąd: Warszawa





CYTAT(m6nj @ Fri, 13 Jul 2018 - 15:36) *
Mocy mało..


To jakie rozwiązanie proponujesz dla M44.40? I auta ważącego poniżej 1000 kg?

Pzdr,
AW


--------------------
Walenda Motorsport | Retro Power | Regeneracja Brembo
_https://www.instagram.com/walenda_motorsport
Go to the top of the page
 
+Quote Post

30 Stron V  « < 25 26 27 28 29 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 13:13