Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Porsche 9?4 RWB style ;) by Walenda Motorsport
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
AdamWalenda
Myślę, że wielu z Was zainteresuje mój kolejny projekt autka torowego, którego budowę tu opiszę.
Postanowiłem zbudować sobie torowe autko na puchar CA Cup 2013.
Chciałem zmodyfikować w tym celu auto klasyczne i tylno napędowe.
Na wstępnie BMW, Fiat 125p i Sierra odpadają... z wiadomych przyczyn smile.gif
Jak startowałem w CA Cup Lotusem, to spodobały mi się Porsche 924 i 944 i tak właśnie nabyłem swojego Złombola-"Dawce" smile.gif

Marka i Model

Porsche 924 (z oryginalnego Porsche została tylko przednia szyba, lampy tył i fragment szkieletu nadwozia)

Modyfikacje Silnika
-Portowanie głowicy
-Wyrzucenie mechanicznego wtrysku
-Przróbka na gaźniki Kawasaki
-sportowy wałek
-Planowanie wywazanie elektroniczne układu korbowo tłokowego
-Planowanie wyważanie elektroniczne koła
-Generalka na nowych częściach markowych
-Sportowe kolektory

Układ Dolotowy
-Filtr Pipercross
-Portowanie
-Własnego projektu kolektor ssący
-Gaźniki Kawasaki
-Modyfikowane nadwozie w celu poprawy dolotu

Układ Wydechowy
-Sportowy kolektor wydechowy 4w1
-Sportowy układ wydechowy
-Portowanie

Modyfikacje Elektroniki i Paliwa
-Dwie pompy
-Wtrysk mechaniczny idzie na śmietnik
-Megajolt

Układ Napędowy
...od Porsche S2
-Dogleg idzie na śmietnik niestety, nie ma gratów aby go zreanimowac.

Układ Hamulcowy
...od Porsche S2
-Klocki Ferodo Racing
-Nawiercane wentylowane tarcze hamulcowe P+T
-Cztero tłokowe Brembo
-Reczny hydrauliczny

Modyfikacje Zawieszenia
Gwinty i zawias od Porsche S2

Modyfikacje Wnętrza
-Wydmuszka
-Kubły
-Pasy 5-punktowe
-Pełna kaltka

Body KIT i Oświetlenie
-Błotniki laminat
-Nosek laminat
-Maska laminat
-Drzwi lamiant
-Szyby boczne poliweglan
-Klaposzyba polięglan
-Lampy replika GTP
-Zderzak modyfikowane S2 + dodakowy dolot

Fabryczna Moc i Moment:
125 KM / (Uzupełnię później)

Moc i Moment Po Modyfikacjach:
??? / ???

Zdzjęcie:
Obowiązkowa sesyjka zdjęciowa przed rozbiórką auta:



Klip z backstage'u gdzie widać auto w całej okazałości:

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/HB4hrLDNIng"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/HB4hrLDNIng" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>


Pzdr,
AW
emaciek
Jak mi się uda być pierwszym to Gratuluje, a jak nie to razy 2. Po poprzednich tematach gwarantuje, że będzie co przeglądać. Czekamy ....
cowboy
no to czekamy na dalsza relacje, kolejny klasyk na forumie wink.gif
CELICA FAN
Miałem kiedyś takie, dalej patrzę na nie z sentymentem. Jaki silnik docelowo?
Lino
Uwielbiam autka z tamtych lat więc z przyjemnością będę śledził ten projekt.
Jaki silnik będzie zamontowany? Tam chyba jakieś mocno doładowane 2.0 siedziały.
A90Q
kiedyś robiłem na obczyźnie porządki w pewnej stodole należącej do starszej pani, po dwóch dniach wynoszenia gratów na końcu pod kocem stało takie porsche, jakie nabyłeś. Do dziś nikt mi nie chce w to uwierzyć...

Trzymam za wytrwałość, pomysł bardzo mi się podoba.

3M

G.
K47
Adam, ciekawy nowy projekt. Czy czas realizacji będzie zbliżony do prac jak nad golfem ? Bo nie sądze żebyś dopiero się przygotowywał do projektu ale miał wszystko ustalone...
Offczar
Od łebka jaram się tą marką, więc projekt pewnie mnie poskłada smile.gif Nie dalej jak rok temu byłem Porsche Museum i dalej obrazki z Zuffenhausen siedzą mi w głowie.

Jak bardzo dokładna będzie replika? Planujecie założyć oldskulowe, niesamowicie szerokie BBSy?
K@rol
On jest jakoś dziwnie polakierowany? Tzn wycieniowany tak dziwnie czy to tylko na zdjęciach tak wyszło?

Fajny klasyk. Powodzenia w realizacji projektu.
Calatrava
CYTAT(K@rol @ Thu, 16 Jun 2011 - 10:58) *
On jest jakoś dziwnie polakierowany? Tzn wycieniowany tak dziwnie czy to tylko na zdjęciach tak wyszło?

Fajny klasyk. Powodzenia w realizacji projektu.


Przecież to teraz nie ma absolutnie żadnego znaczenia!

Powodzenia i czekamy na info o docelowym silniku pod maską.
AdamWalenda
Maciek, Cowboy, Lino, A90Q, K47, K@rol, Calatrava,
Thnx za wsparcie! biggrin.gif


Celicafan, Lino, Calatrava,
Narazie kwestii silnika nie poruszam, mogę powiedzieć tylko, że na pewno będę zmieniał motor, bo te 2.0 VW na mechanicznym wtrysku to straszny badziew (...i mój dieselek w dodatku sie lepiej zbiera) biggrin.gif ...dziś znów się obraził i rzucił palenie (w poniedziałek na szpaczej mają coś zrobic z tym wtryskiem, juz zapisalem auto) ...generalnie cały dzień jeździł, i pod koniec dnia mu się znudziło smile.gif
...Wracając do motoru. Prawdopodobnie wyląduje motor 2,5 16v Turbo jak w 924 GTP , ale rozważałem jeszcze 3.0 od 944, ale skoro ma to być replika GTR/GTP to lepiej wpakować 2,5 16v Turbo...
Jak już pisałem - na tym etapie nie chce jeszcze zapeszać i rzucać słów na wiatr, i nie napiszę jaki motor będzie docelowo, w każdym razie opiszę całą modyfikację tego autka, oraz modyfikacje motoru.

K47,
Czas realizacji szacuje na 1 do 1,5 roku. Wszystko zależy od mojego wolnego czasu i $, a mam jeszcze inne rzeczy i auta na głowie smile.gif

Offczar,
Wszystko wyjdzie w trakcie smile.gif

K@rol,
Foto robione telefonem komórkowym a nie lustrzanką, dlatego się tak wydaje. Zresztą i tak auto będzie przemalowywane i oklejane. Generalnie z tego co widzisz na fotkach przyda mi się tylko goły szkielet auta i kilka drobiazgów smile.gif

Pozdrawiam
AW
k11
A ja zapytam: a jaka skrzynia? smile.gif

r.
BeeMiX
Jak byś miał jakieś techniczne pytania to wal do mnie, mój szef miał trochę doświadczenia w przygotowaniu tych aut do sportu smile.gif
AdamWalenda
Skrzynia?
Jedynka do tyłu wink.gif Rarytas smile.gif


A tu klip z dzisiejszego Cruisingu smile.gif Musiałem go trochę przewietrzyć smile.gif
Tak... i to własnie wtedy lampy otworzył się ostatni raz...
Nie wiem, chyba wina jakiegoś przekaźnika, jak naciskam długie, to się na chwile wysuwają...


AdamWalenda
Generalnie, na chwile obecną komletuję bebechy potrzebne do jego przebudowy, wiec chwilowo w temacie bedzie wiało nudą smile.gif ...ale później zrobi się ciekawie smile.gif
...natomiast na okres kompletowania potrzebnych elementów, doprowadziłem autko do kultury smile.gif ...i poruszam się nim na codzień smile.gif
Autko dostało w prezencie przeglądzik z filtrami płynami, świecami itd., dodatkowo wymieniłem gumę kolektora ssącego i już ładnie pali na ciepło & zimno.



Chłopaki ze szpaczej doszli do ładu z wtryskiem i nie mam już problemu z odpalaniem, i silniczek ładnie pracuje, co prawda te 2.0 wiecej hałasuje niż jedzie ale polubiłem to autko i jazda nim sprawia wiele frajdy smile.gif
W miedzy czasie światła odmówiły posłuszeństwa, odgrzebałem gdzies w necie manuala o konserwacji mechaniznu podnoszenia przednich lamp, i się trochę z nim pobawiłem smile.gif ..ale winowajcą okazał się włącznik świateł, udało mi się "nawet jeszcze" kupić nowy smile.gif





Pozdrawiam
AW
Lakier
Podoba mi się Twój pomysł na życie biggrin.gif Też kiedyś kupie sobie jakiegoś classic'a i będę się nim bawił wink.gif
Rene
jeśli uda wam się zbudować taka replikę to chylę czoła. Oryginał wygląda zacnie więc czekam na postępy prac.
HMP_inc
Z ciekawości ile kosztował 'nowy" włącznik do Prosiaczka?
AdamWalenda
Całe 43 złocisze smile.gif

Pzdr,
AdamWalenda
Puki 24 nie jest jeszcze słynnym GTP, nic nie stoi na przeszkodzie (po za ciągłymi awariami) aby nim wystartowac w CA Cup smile.gif

Musze przed Pilicą zrobić jeszcze kilka rzeczy:
-Wymienić amortyzatory tył (już zamówione, juz idzie paczka)
-Zglebić trochę dupkę
-Wstawić wkładkę Helicoil, gwint śruby koła LP "się" wyciął, chyba prosiakowi się kapcie nie spodobały smile.gif
-Zmienić wydech, bo ten mnie wpienia smile.gif Założę motocyklowy, na Lotusie fajnie mruczał smile.gif Mam nadzieje, że mu źrebaki nie uciekną po zmianie, choć i tak już kilka nawiała, a reszta ma wywalone i ich dewizą po 29 latach pałowania jest Low&Slow smile.gif



Jako, że to mój pierwszy start Prosiakiem, tym razem będzie rekreacyjnie smile.gif ...może auto się nie sfoszy, nie rozsypie i konie nie uciekną do pobliskiego lasu smile.gif

Pzdr,
tooFATtoDRIVE
Czy masz moze jakies dane techniczne tego Porsche 924 Carrera GTR/GTP?
cowboy
nie jechałes moze tym prosiakiem dzisiaj koło 17stej z bora komorowskiego w lewo w jugosłowiańską ?

AdamWalenda
CYTAT(tooFATtoDRIVE @ Mon, 11 Jul 2011 - 21:33) *
Czy masz moze jakies dane techniczne tego Porsche 924 Carrera GTR/GTP?



Mam tylko to, co udało mi się w necie wygrzebac smile.gif
A o jakie dane dokładnie Tobie chodzi?
Pzdr,
AdamWalenda
CYTAT(cowboy @ Mon, 11 Jul 2011 - 21:38) *
nie jechałes moze tym prosiakiem dzisiaj koło 17stej z bora komorowskiego w lewo w jugosłowiańską ?



Tak jechałem wink.gif
Pzdr,
cowboy
troszkę zadymił na biało jak ostro ruszyłeś w lewo w Jugosłowiańska, ładnie zaburczał ale silnik juz chyba ma swoje przelatane

podłączam sie pod spec tej wersji, daj wszystko co masz

dane silnika, moc, obroty max, masa , hamulce itd
AdamWalenda
Silnik 2.0 na mechanicznym. Fabrycznie miał 120 koni, ze 20 już uciekło, a kilka kolejnych padło z wycięczenia smile.gif
Generalnie silnik na wylocie. Po wyścigu CA CUP w Nowym Miescie nad Pilica go wyrzucam, powoli biorę się za przerabaianie auta.
Docelowo bedzie trochę inny motor niż w GTP/GTR.
Będę pakowłał dłubnietę 3.0 od S2 /944 najprawdopodobniej.
Na chwile obecną czekam na zawias, kompletuje laminaty i potrzebne duperele, za jakies 2 mce zacznie się dziać sporo w tym wątku.

Tu macie kilka linków o GTP/GTR, które mogą Was zainteresować:
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=32...asc&start=0
http://www.924.org/models/CarreraGTS_GTR.htm
http://www.freisinger-motorsport.de/porsch...n_Detail/8.html


Pzdr,
AW
AdamWalenda
Update:

Przed Pilicą musze jeszcze połatac podłogę...




Wybebeszanie auta:




Nie wiem czy tak jest w każdym 924, ale u mnie wszystkie wykładiny były sklejone na butaprem :/ ...zastanawiam się czym to teraz zczyścić :/





No i... kilka dziurek się znalazło smile.gif ...jutro łatanie smile.gif



Najlepsza jest dziura pod nogami kierowcy, ktoś to kiedys zamiast pospawać połatał włóknem i zanitował alu :/ ...co za patatajnia....



A tyle złomu wysypało sie z auta smile.gif Ciekawe ile kilo odchudziłem Prosiaka smile.gif



Pzdr,
AW
marcinzz
Czy Prosię było kiedyś żółte?


Pozdrawiam.
AdamWalenda
Zółte, czarne, czerowne... smile.gif
Teraz bedzie całe białe, w barwach canona, jak na fotkach z pierwszego postu.

Pzdr,
AW
AdamWalenda
Wybebeszanie, odchudzanie & łatanie cd...




A miałem tylko podłoge pod kierowcą pospawać, czuje, że skończy się nawet na wstawieniu przy okazji naprawy - klatki smile.gif




Genralnie tylko sie tak wydaje ale maty to pare ładnych kilo ważą, tylko ch..rnie cieżko je sie zrywa :/



Pzdr,
AW
cannabolic
..bo najlepiej to robic zima lub przy uzyciu suchego lodu
Blacha
A nie lepiej podgrzać opalarką i odkleić szpachelką? Ta metoda super się sprawdza przy matach stosowanych w BMW...
Kosiarz
opalraką daje rade wiem bo zdzieralem przed chwilką w swojej MK1 ale widza podloge w tym Prosiaku to kude ja sie dziwie dlaczego mój ford jest tak zdrowy a ponoc fordy gniją a rocznik 83 wiec nie wiele mlodszy ;P
pinin
Grzanie opalarką nie jest optymalne. Ja w zeszłym tygodniu rwałem maty z eclipse, 16kg suchego lody i pół godziny wystarczyło. 2 razy uderzone młotkiem maty odpadają płatami, zostawiając blachę, którą delikatnie wystarczy przetrzeć szmatką nasączoną benzyną i jest czysto. A przy opalarce doczyszczanie jest "nieco" bardziej upierdliwe wink.gif
Kosiarz
no tak ale we wrocku kilo suchego lodu to 20 zł a najmniej sprzedają po 10 kilo więc 200 zł na to mi sie nie uśmiecha dawać biggrin.gif
arekk
w sierce mata od opalarki dobrze schodzi ( pare się już czyściło) potem tylko resztki benzyną przemyc i czysto
w prosiaku było gorzej jakoś ta mata jak by się lepiej trzymała, ale ta blacha (w tym co pomagałem robic ) była lepsza wręcz idealna.
a buda w prosiaku nie jest w ocynku.
może to auto miało jakieś przygody (środek żółty auto czerwone).
pinin
No nie wiem, w Warszawie kilogram suchego lodu to 4,50 i minimum 10kg bierzesz. Ja za 16kg + pojemnik zapłaciłem 96zł. Pudełko koło 30zł kosztowało, więc tak przyszłościowo to 60zł i masz maty usunięte. Choć myślałem, że w warszawie drogo w sumie jest wink.gif

CYTAT
no tak ale we wrocku kilo suchego lodu to 20 zł a najmniej sprzedają po 10 kilo więc 200 zł na to mi sie nie uśmiecha dawać
witula
witam . nie wiem czy jest to najlepszy sposób ale sciągałem już dwa razy maty . za pierwszym razem młotek i przecinak . walka straszna . drugim razem karoseria stała na słońcu , i tak się maty nagrzały że wszystko zeskrobałem przecinakiem . potem oczywiście tak jak pisali poprzednicy papier , nitro i podłoga czysta . a jeśli chodzi o wagę to ford sierra 10,5 kg samych mat .










----------------------------------------------------------


www.piaskowanie.lublin.pl
AdamWalenda
Jutro czeka mnie sporo spawania wink.gif

Zaznaczone punkty to dziury i pekniecia.




Z tego co wyczytałem w necie, to same maty w Prosiaku to około 16 kg.

Pzdr,
AW
witula
i ciekawe ile kg. pod podłogą ??
Bogdan9999
A za pomocą jakiego urządzenia czyścicie suchym lodem ?

Projekt ciekawy ale dziwne ze porsche gnije.
pinin
Za pomocą młotka biggrin.gif
Rozsypujesz suchy lód na podłodze jakąś szufelką. Czekasz fajka czasu i delikatnie uderzasz młotkiem gumowym w podłogę. Maty latają po całym aucie wink.gif
Bogdan9999
hehe a pistoletem do piaskowania ktoś próbował ? A sposób ciekawy biggrin.gif
SONIC
a lód to jak pokruszysz w młynku do kawy czy jak? najlepiej to by było z duza lanca tam wpasc i z 12 atm ale wtedy to juz cala buda była by czysta.... pistoletem to wg. mnie mozna felgi zrodic, mat raczeej nie ruszy.....
AdamWalenda
Nowe carbonowe boczki tapicerskie smile.gif ...musze je tylko dociąć smile.gif



Zrzuciłem dechę do flokowania, tylko muszę ją najpierw spasować i przyciać po wspawaniu klatki.



Podłoga częściowo połatana, jutro kolejne starcie smile.gif



Pzdr,
AW
AdamWalenda
...co prawda dziś wygląda to juz inaczej, ale wyglądało tak:




Jutro kolejne starcie wink.gif

Pzdr,
AW
piechur
CYTAT(sonic1983 @ Tue, 19 Jul 2011 - 15:19) *
a lód to jak pokruszysz w młynku do kawy czy jak?

kupujesz granulat
A90Q
Dobrze idzie. Klatka będzie według aktualnej specyfikacji czy z "epoki"?

3m kciuki

G
PietereQ
Tak się zastanawiam, czyż 924 nie były w ocynku? Czy więc takie japiszony nie świadczą o "burzliwej historii" auta?
AdamWalenda
CYTAT(A90Q @ Wed, 20 Jul 2011 - 21:34) *
Dobrze idzie. Klatka będzie według aktualnej specyfikacji czy z "epoki"?


Aktualna specyfikacja...

Ok, auto połatane i zabezpieczone, teraz muszę dodrzeć, doczyścić i przygotować wnętrze przed wstawieniem klatki i lakierowaniem.




Pzdr,
AW
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.