![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
W ten weekend podejmę decyzję, czy robię swapa, czy robię 2.0 TSI na maksa. Muszę rozważyć trochę za i przeciw... Moze panownie z Comsportu napisza, czy widza sens i mozliwosc zastosowania kompresora. Wg mojego rozumowania ograniczeniem w 2.0 tsi jest to,ze im wieksza turbina, tym gorszy dol i odczuwalnie slabsze auto na miasto. Przy kompresorze nie ma takiego problemu. Jesli budzet modyfikacji to 10-20tys pln, to mysle,ze warto sie nad tym zastanowic. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
a Ty widzisz sens patrząc na taki wykres ?
http://www.compsport.pl/net/wykresy/A3_420.jpg na razie jeszcze zlos ma taką opcję przed sobą ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
a Ty widzisz sens patrząc na taki wykres ? http://www.compsport.pl/net/wykresy/A3_420.jpg na razie jeszcze zlos ma taką opcję przed sobą ![]() Mam teraz 2.3 turbo z malutka t25 , ktora wstaje przy 1500rpm a full boost ma od 2500rpm (okolo 450nm). Wczesniej mialem 1.8 z dolozonym kompresorem. 1.8+K moglem zrobic tak,ze jechalem z 2500rpm i nagle dajac do dechy samochod piszczal na przyspieszeniu (w ciagu jakichs ulamkow sekund). W turbo (nawet tym malutkim przy dosc duzym silniku) nie ma takiej opcji. Poza wykresem jest jeszcze cos takiego jak przyjemnosc z jazdy i dopiero teraz , majac porownanie jak jezdzi turbo do kompresora wiem, ze kolejne auto bedzie z kompresorem. Taki kompresor prostuje charakterystyke N/A i daje takie same czucie gazu jak N/A, mozna dawkowac moc z bardzo duza precyzja, przy turbo nie ma opcji. Czyli odpowiadajac na Twoje pytanie sens kompesora widze jak najbardziej ![]() Tu znalazlem jakis pierwszy lepszy wykres E55 amg (5.5 litra + kompresor) http://www.benzboost.com/images/imported/2...yno_Run_3-1.jpg -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#144
|
|
Super User Dołączył: Wed, 22 September 2010 Skąd: WPR ![]() |
Budżet modyfikacji 2.0tsi to okolice 30 kpln.
Swap - 50-80kpln, zależnie od silnika (biorę pod uwagę tylko nowe silniki). |
|
|
![]()
Post
#145
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#146
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Tu znalazlem jakis pierwszy lepszy wykres E55 amg (5.5 litra + kompresor) http://www.benzboost.com/images/imported/2...yno_Run_3-1.jpg no ale 5,5 litra pojemności to nie 2 litry, taki silnik to i bez doładowanie ciągnie zawsze z każdych obrotów na każdym biegu nic nie zastąpi dużej pojemności i do takich silników kompresor sie nadaje najlepiej, zresztą R32 tez ładnie wychodzi na kompresorze tutaj trzeba by kompresor ze sprzegłem ale nie sądzę aby z DSG zlos odczuwał jakąkolwiek turbodziurę ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
no ale 5,5 litra pojemności to nie 2 litry, taki silnik to i bez doładowanie ciągnie zawsze z każdych obrotów na każdym biegu nic nie zastąpi dużej pojemności i do takich silników kompresor sie nadaje najlepiej, zresztą R32 tez ładnie wychodzi na kompresorze tutaj trzeba by kompresor ze sprzegłem ale nie sądzę aby z DSG zlos odczuwał jakąkolwiek turbodziurę ![]() DSG ratuje sprawe ,bo moze zredukowac i isc od 5 tys od razu. Ja wiem tyle, ze kompresory positive-displacement (czyli pompujace okreslona ilosc powietrza na obrot) sa super i takim autem jezdzi sie baardzo przyjemnie. A kompresory nie koniecznie trzeba ladowac do 5.5 litra, to byl tylko przyklad. Sa 3.2 litra (c32 amg), sa tez i mniejsze (cobalt ss ma 2.0+k): http://i30.photobucket.com/albums/c342/Doc_SS/Dynopull.jpg Zaleta kompresora (roots, twin screw) jest to , ze mozna upalac od samego startu, ma wlasne smarowanie (zamknieta przekladnia), serwisowanie to wymiana oleju co 150tys km (100tys mil) i w sumie to by bylo na tyle ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#148
|
|
Super User Dołączył: Wed, 22 September 2010 Skąd: WPR ![]() |
Sprzedając obecny silnik, może uda się zmieścić. Takie jest założenie. ![]() tutaj trzeba by kompresor ze sprzegłem ale nie sądzę aby z DSG zlos odczuwał jakąkolwiek turbodziurę ![]() Modyfikacja softu DSG, która powoduje, że silnik "chodzi" o 500 czy 1000 obrotów wyżej załatwia problem. Mam już zresztą taką - lekko podniesione obroty "normalnej" pracy. Wrażenia z codziennej jazdy są pozytywne, jeśli chodzi o reakcje na gaz i przyspieszenia w normalnym ruchu, negatywne jeśli chodzi o apetycik na paliwo. Pozytywne przeważają ![]() Odnośnie kompresora, to miałem auto z kompresorem i bardzo pozytywnie je wspominam. Obawiam się jednak, że 2.0tsi jest nieco za mały i zbyt skomplikowany do takiej przeróbki. Pomimo mojej sympatii do kompresora wejdzie on na tapetę w przypadku decyzji w kierunku R32/R36. |
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
R36 + kompresor to jest IMO bardzo ciekawa opcja na bezpieczne 400-450KM !
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#150
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 03 December 2010 ![]() |
Moim zdaniem, te 350 koni co masz teraz w zupełności powinno Ci starczyć jeżeli lubisz tzw. pojeżdzawki. To będzie zawsze zwykły golf i 400-500 koni w takim aucie ma sens? Do wyścigu na prostej może i tak, ale w zakrętach? Wątpię.
|
|
|
![]()
Post
#151
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
R36 + kompresor to jest IMO bardzo ciekawa opcja na bezpieczne 400-450KM ! ![]() ![]() ![]() ![]() Robiłeś kiedyś cos z R36??? ze go tak zachwalasz?? ja robiłem.......on jest fajny....wolnossacy. -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]()
Post
#152
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() Robiłeś kiedyś cos z R36??? ze go tak zachwalasz?? ja robiłem.......on jest fajny....wolnossacy. Możesz rozwinąć ? Dlaczego jest fajny wolnossacy a nie z kompresorem lub turbina ? -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#153
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
wiem że jest opinia ze sie powyżej 400KM R36 rozpada, słyszałem tą opinię, jednak nikt jakoś tego nie potwierdził, co więcej w DE sa pakiety z kompresorem oferowane na seryjnym dole
na razie rzeczywiście jest jeden fajny golf II który objezdza ferrari - były tu filmiki wstawiane, kolega zeznał na forum golfa na przyszły sezon zaturbia to sie okaże.. w Danii jest R36 równiez w mkII które ma 900KM i 900NM na jakimś sportowym paliwie - własciciel mało co chce więcej opisac ponadto co pokazuje na vwvortexie jak robiłeś i wysadziłeś ten motor to się pochwal bo jak na razie to dałeś milion usmieszków i powielasz urban legend moze nie jest fajny bo cs nie ma jeszcze stageów do niego ? ![]() prawdopodobnie moze być słabszy niz stare VRy ale nie sądzę żeby nie zniósł + 30% wiecej mocy tzn z 300 na 400KM, takiego słabego silnika to chyba jeszcze nie było ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#154
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ja bym bardziej chcial uslyszec opinie panow z compsportu, czy kiedys ktos robil kompresor do 2.0 tsi. Jak duzo rzezby, czy jest gdzie go umiescic. Mimo,ze wlasciciel golfa nie bardzo jest przekonany do kompresora w 2.0, to ja uwazam, ze przy odpowiednim booscie bedzie to jezdzilo bardzo fajnie. W sumie co za roznica, czy kompresor dmucha 0.6 bara do 3.0, czy 1.0 bara do 2.0. Taka jego uroda, ze swoje i tak "wepchnie" , niezaleznie od oporu stawianego przez silnik
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
wiem że jest opinia ze sie powyżej 400KM R36 rozpada, słyszałem tą opinię, jednak nikt jakoś tego nie potwierdził, co więcej w DE sa pakiety z kompresorem oferowane na seryjnym dole na razie rzeczywiście jest jeden fajny golf II który objezdza ferrari - były tu filmiki wstawiane, kolega zeznał na forum golfa na przyszły sezon zaturbia to sie okaże.. w Danii jest R36 równiez w mkII które ma 900KM i 900NM na jakimś sportowym paliwie - własciciel mało co chce więcej opisac ponadto co pokazuje na vwvortexie jak robiłeś i wysadziłeś ten motor to się pochwal bo jak na razie to dałeś milion usmieszków i powielasz urban legend moze nie jest fajny bo cs nie ma jeszcze stageów do niego ? ![]() prawdopodobnie moze być słabszy niz stare VRy ale nie sądzę żeby nie zniósł + 30% wiecej mocy tzn z 300 na 400KM, takiego słabego silnika to chyba jeszcze nie było ![]() Układ paliwowy w R36 nie pozwala na jakiekolwiek doladowanie z dolu. Przerobienie FSI na tradycyjny wtrysk to dla mnie za duza rzezba biorac pod uwage ze chcialbym z niego uzyskac ok 600ps co jest niemozliwe ze wzgledu na brak chlodzenia tulej cylindra w dolnych partiach. Jezeli chodzi o generowanie mocy to super fajny ale dluzszych obciazen termicznych nie wytrzyma wiec nie moge przygotowac oferty. Kompresor w TSI to jeszcze wieksza rzezba niz uklad paliwowy w R36. Jeszcze raz napisze. Nasza firma zajmuje sie modyfikacjami samochodow na droge. Nie bawimy sie w wydumki. -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]()
Post
#156
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
a czy są na świecie projekty vr6 3.2 z porządnym kompresorem?
czy kompresory co wyglądają jak kompresor od turbo-sprężarki tylko zamiast części gorącej mają rolkę do paska to się do czegoś nadają? |
|
|
![]()
Post
#157
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
a czy są na świecie projekty vr6 3.2 z porządnym kompresorem? czy kompresory co wyglądają jak kompresor od turbo-sprężarki tylko zamiast części gorącej mają rolkę do paska to się do czegoś nadają? daja boost dopiero na wysokich obrotach,czyli nadaja sie do auta na 1/4, na daily driver raczej nie. Chyba, ze z duzym silnikiem, ktory w n/a radzi sobie z dolu. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#158
|
|
Super User Dołączył: Wed, 22 September 2010 Skąd: WPR ![]() |
Ogólnie: 340hp daje duuużo zabawy na bardzo technicznym torze tj. Ułęż z gęstymi pachołkami, gdzie Vmax nie przekracza 120kmh. Potwierdzam.
Jednak na Nurburgringu już mniej, bo z super wypasionym odejściem do setki tam co najwyżej zdobędę 1-2 długości na starcie. Natomiast 340 koni nie fruwa powyżej 120kmh. Owszem, może i wybrzydzam, ale nie fruwa przy 1450kg masy. Pat Rozumiem, że R36 nie jest zbyt rozwojową opcją, bo trudno w niego dmuchnąć. Dla mnie wytrzymałość termiczna ma duże znaczenie i jeśli silnik ma się topić po 3 minutach z pedałem w podłodze, to na pewno nie jest to mój faworyt. Zostają nam zatem R32, R25 i R20. Zacznijmy od najmniejszego. R20 z Golfa VI 420hp/520Nm to jest maks przy turbince, która daje jeszcze jako taki dół. 450/600Nm to już turbina, która w dole ledwo kaszle, ale na górze nadmucha ładnie silnik. 450hp++ to koniec bezpiecznego silnika. Plus: nie wymaga prucia, seryjna elektronika Plus: wartość auta stabilniejsza aniżeli po swapie Minus: 6. biegowe DSG R25 z Audi RS3 450/550Nm do zrobienia. Więcej trudno, bo ktoś widział wtryski, ale nikt nie miał ich w aucie ![]() Plus: jak pojawią się wtryski, będzie bezpieczniejsze 500hp/600Nm niż w R20. Plus: 7 biegowe DSG (nadbiegu naprawdę brakuje jak cholera) Minus: problem z poprawkami softu do skryni biegów, brak kontrolerów/protokołu. R32 z Golfa V 460/600Nm do zrobienia, z opcją na plus przy większych turbinach, biturbo itd. Plus: mnóstwo gratów na rynku Plus: potencjał rozwojowy Plus: dźwięk (jechałem za PiSi i słuchałem, CD ze ścieżką dźwiękową chętnie kupię ![]() Minus: 6. biegowe DSG To jest moje rozumienie tematu. Jeśli się mylę, proszę popraw mnie. p.s. Nie analizowałem jeszcze masy zespołu napędowego silnik+skrzynia. Jeśli ktoś z Was ma o tym jakieś info, to proszę tutaj, na PW lub maila. |
|
|
![]()
Post
#159
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 26 May 2011 Skąd: Stadnina Koni ![]() |
Układ paliwowy w R36 nie pozwala na jakiekolwiek doladowanie z dolu. Przerobienie FSI na tradycyjny wtrysk to dla mnie za duza rzezba biorac pod uwage ze chcialbym z niego uzyskac ok 600ps co jest niemozliwe ze wzgledu na brak chlodzenia tulej cylindra w dolnych partiach. Jezeli chodzi o generowanie mocy to super fajny ale dluzszych obciazen termicznych nie wytrzyma wiec nie moge przygotowac oferty. Kompresor w TSI to jeszcze wieksza rzezba niz uklad paliwowy w R36. Jeszcze raz napisze. Nasza firma zajmuje sie modyfikacjami samochodow na droge. Nie bawimy sie w wydumki. Szacunek naprawdę rzadko się zdarza w naszym kraju żeby tuner miał takie podejście do sprawy u większości magików słyszy się słowa a czemu by nie damy radę a potem płacz i wzajemna walka............. |
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Układ paliwowy w R36 nie pozwala na jakiekolwiek doladowanie z dolu. Przerobienie FSI na tradycyjny wtrysk to dla mnie za duza rzezba biorac pod uwage ze chcialbym z niego uzyskac ok 600ps co jest niemozliwe ze wzgledu na brak chlodzenia tulej cylindra w dolnych partiach. Jezeli chodzi o generowanie mocy to super fajny ale dluzszych obciazen termicznych nie wytrzyma wiec nie moge przygotowac oferty. Kompresor w TSI to jeszcze wieksza rzezba niz uklad paliwowy w R36. Jeszcze raz napisze. Nasza firma zajmuje sie modyfikacjami samochodow na droge. Nie bawimy sie w wydumki. dziękuję za odpowiedź, myslałem że chodzi o ta opinię że wał kleka. istotnie wg SSP nie jest odkuwany ale mimo wszytsko 400KM powinien znieść na miękko - kiedys trochę się spierałem z pewnym tunerem, ale nie potrafił mi konkretnie odpowiedzieć poza tym że ktoś mu przekazał takie info zresztą sa wątpliwości: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?...p;highlight=r36 R36 ma bardzo zwartą budowę, mniejsze rozchylenie niz tradycyjny VR powoduje że krawędzie cylindrów na dole chyba nawet się stykają, całe szczescie że na dole jest mniejsz temperatur niż na górze. faktem jest że koles z Dani który osiągnął te 900KM miał ciągle problemy z głowica i powyżej chyba 5 krpm (musiałbym poszukać ) wydmuchiwało uszczelke, zresztą początki tego projektu były trudne bo np. zamówił sobie wał ze starego R32 i okazało się że nie pasuje. obecnie chyba juz robi 9-tki, jak ostatnio zagladałem na vwvortex były niskie dyszki w pierwszych startach tu cały temat, jest co czytać http://forums.vwvortex.com/showthread.php?...p;highlight=r36 nie znam sie na tuningu ale nie wiem dlaczego akurat FSI w R36 nie moze zbudować boostu z dołu, zwykle wtryski konczą się na górze chyba... w każdym razie rozumiem Twoje podejście żeby robić fajne nowe auta na seryjnych ECU jednak HGP ma taką ofertę: http://www.hgp-turbo.de/vw/Passat_R36.html R36 trzeba by albo przerabiac na non fsi albo moze dołozyc dodatkowe wtryski do FSI pewnie by to była rzeźba mała ale smiem twierdzić że z kompresorem z doładowaniem rzędu 0,4 moze 0,5 Bara byłby to bardzo fajny silnik. swego czasu myslałem o R32 FSI z passata bo tu jest mniejsze wykorbienie i mniejsza średnica cylindra, a głowica z mega kanałami tak jak w R36 tak czy owak póki co to droga opcja, nie ma gratów tuningowych typu korbowody, tłoki, kolektory jak również mało chętnych na modzenie mozliwe jednak że znajdzie się odważny w tej kwestii ![]() pozdrawiam edit: coś dla zlosia:) http://www.oneighturbo.com/racing/2007-nar...igh-speed-event "t is running a 3.6l V6 biturbo Touareg engine, keeps the DSG which has been modified to handle up to 825 Nm (ha all you DSG haters) and runs everyday tires and fuel." są jakies plotki że R36 z touarega (czyli tez pewnie i porsche cayenne oraz audi Q7 mają kute wały) wiec zlos szukaj takiego dawcy ![]() -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 18:01 |