Shoutbox 0 nowych PW 


28 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > »   
Closed TopicStart new topic
> Mk 6 Golf R20 Stage 3 (new), +dolot +FMIC +new soft by CompSport
jackkpl
post Tue, 21 Jun 2011 - 11:34
Post #141


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(zlos @ Mon, 20 Jun 2011 - 22:18) *
W ten weekend podejmę decyzję, czy robię swapa, czy robię 2.0 TSI na maksa. Muszę rozważyć trochę za i przeciw...


Moze panownie z Comsportu napisza, czy widza sens i mozliwosc zastosowania kompresora. Wg mojego rozumowania ograniczeniem w 2.0 tsi jest to,ze im wieksza turbina, tym gorszy dol i odczuwalnie slabsze auto na miasto. Przy kompresorze nie ma takiego problemu. Jesli budzet modyfikacji to 10-20tys pln, to mysle,ze warto sie nad tym zastanowic.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 21 Jun 2011 - 11:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
cowboy
post Tue, 21 Jun 2011 - 12:14
Post #142


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





a Ty widzisz sens patrząc na taki wykres ?

http://www.compsport.pl/net/wykresy/A3_420.jpg

na razie jeszcze zlos ma taką opcję przed sobą smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 21 Jun 2011 - 12:17
Post #143


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(cowboy @ Tue, 21 Jun 2011 - 12:14) *
a Ty widzisz sens patrząc na taki wykres ?

http://www.compsport.pl/net/wykresy/A3_420.jpg

na razie jeszcze zlos ma taką opcję przed sobą smile.gif


Mam teraz 2.3 turbo z malutka t25 , ktora wstaje przy 1500rpm a full boost ma od 2500rpm (okolo 450nm). Wczesniej mialem 1.8 z dolozonym kompresorem. 1.8+K moglem zrobic tak,ze jechalem z 2500rpm i nagle dajac do dechy samochod piszczal na przyspieszeniu (w ciagu jakichs ulamkow sekund). W turbo (nawet tym malutkim przy dosc duzym silniku) nie ma takiej opcji. Poza wykresem jest jeszcze cos takiego jak przyjemnosc z jazdy i dopiero teraz , majac porownanie jak jezdzi turbo do kompresora wiem, ze kolejne auto bedzie z kompresorem.

Taki kompresor prostuje charakterystyke N/A i daje takie same czucie gazu jak N/A, mozna dawkowac moc z bardzo duza precyzja, przy turbo nie ma opcji.

Czyli odpowiadajac na Twoje pytanie sens kompesora widze jak najbardziej smile.gif.

Tu znalazlem jakis pierwszy lepszy wykres E55 amg (5.5 litra + kompresor) http://www.benzboost.com/images/imported/2...yno_Run_3-1.jpg


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zlos
post Tue, 21 Jun 2011 - 12:49
Post #144


Super User
Dołączył: Wed, 22 September 2010
Skąd: WPR





Budżet modyfikacji 2.0tsi to okolice 30 kpln.
Swap - 50-80kpln, zależnie od silnika (biorę pod uwagę tylko nowe silniki).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Tue, 21 Jun 2011 - 12:50
Post #145


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(zlos @ Tue, 21 Jun 2011 - 12:49) *
Budżet modyfikacji 2.0tsi to okolice 30 kpln.
Swap - 50-80kpln, zależnie od silnika (biorę pod uwagę tylko nowe silniki).


Sprzedając obecny silnik, może uda się zmieścić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 21 Jun 2011 - 12:53
Post #146


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(jackkpl @ Tue, 21 Jun 2011 - 12:17) *
Tu znalazlem jakis pierwszy lepszy wykres E55 amg (5.5 litra + kompresor) http://www.benzboost.com/images/imported/2...yno_Run_3-1.jpg


no ale 5,5 litra pojemności to nie 2 litry, taki silnik to i bez doładowanie ciągnie zawsze z każdych obrotów na każdym biegu

nic nie zastąpi dużej pojemności i do takich silników kompresor sie nadaje najlepiej, zresztą R32 tez ładnie wychodzi na kompresorze

tutaj trzeba by kompresor ze sprzegłem ale nie sądzę aby z DSG zlos odczuwał jakąkolwiek turbodziurę smile.gif ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 21 Jun 2011 - 13:02
Post #147


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(cowboy @ Tue, 21 Jun 2011 - 12:53) *
no ale 5,5 litra pojemności to nie 2 litry, taki silnik to i bez doładowanie ciągnie zawsze z każdych obrotów na każdym biegu

nic nie zastąpi dużej pojemności i do takich silników kompresor sie nadaje najlepiej, zresztą R32 tez ładnie wychodzi na kompresorze

tutaj trzeba by kompresor ze sprzegłem ale nie sądzę aby z DSG zlos odczuwał jakąkolwiek turbodziurę smile.gif ?


DSG ratuje sprawe ,bo moze zredukowac i isc od 5 tys od razu. Ja wiem tyle, ze kompresory positive-displacement (czyli pompujace okreslona ilosc powietrza na obrot) sa super i takim autem jezdzi sie baardzo przyjemnie. A kompresory nie koniecznie trzeba ladowac do 5.5 litra, to byl tylko przyklad. Sa 3.2 litra (c32 amg), sa tez i mniejsze (cobalt ss ma 2.0+k):

http://i30.photobucket.com/albums/c342/Doc_SS/Dynopull.jpg

Zaleta kompresora (roots, twin screw) jest to , ze mozna upalac od samego startu, ma wlasne smarowanie (zamknieta przekladnia), serwisowanie to wymiana oleju co 150tys km (100tys mil) i w sumie to by bylo na tyle wink.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zlos
post Tue, 21 Jun 2011 - 14:22
Post #148


Super User
Dołączył: Wed, 22 September 2010
Skąd: WPR





CYTAT(Nikolas @ Tue, 21 Jun 2011 - 12:50) *
Sprzedając obecny silnik, może uda się zmieścić.


Takie jest założenie. smile.gif

CYTAT(cowboy @ Tue, 21 Jun 2011 - 12:53) *
tutaj trzeba by kompresor ze sprzegłem ale nie sądzę aby z DSG zlos odczuwał jakąkolwiek turbodziurę smile.gif ?

Modyfikacja softu DSG, która powoduje, że silnik "chodzi" o 500 czy 1000 obrotów wyżej załatwia problem. Mam już zresztą taką - lekko podniesione obroty "normalnej" pracy. Wrażenia z codziennej jazdy są pozytywne, jeśli chodzi o reakcje na gaz i przyspieszenia w normalnym ruchu, negatywne jeśli chodzi o apetycik na paliwo. Pozytywne przeważają smile.gif


Odnośnie kompresora, to miałem auto z kompresorem i bardzo pozytywnie je wspominam. Obawiam się jednak, że 2.0tsi jest nieco za mały i zbyt skomplikowany do takiej przeróbki. Pomimo mojej sympatii do kompresora wejdzie on na tapetę w przypadku decyzji w kierunku R32/R36.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 21 Jun 2011 - 14:39
Post #149


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





R36 + kompresor to jest IMO bardzo ciekawa opcja na bezpieczne 400-450KM !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lakier
post Tue, 21 Jun 2011 - 14:51
Post #150


Frequent User
Dołączył: Fri, 03 December 2010





Moim zdaniem, te 350 koni co masz teraz w zupełności powinno Ci starczyć jeżeli lubisz tzw. pojeżdzawki. To będzie zawsze zwykły golf i 400-500 koni w takim aucie ma sens? Do wyścigu na prostej może i tak, ale w zakrętach? Wątpię.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Tue, 21 Jun 2011 - 18:39
Post #151


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





CYTAT(cowboy @ Tue, 21 Jun 2011 - 14:39) *
R36 + kompresor to jest IMO bardzo ciekawa opcja na bezpieczne 400-450KM !


laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Robiłeś kiedyś cos z R36??? ze go tak zachwalasz?? ja robiłem.......on jest fajny....wolnossacy.


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Tue, 21 Jun 2011 - 19:03
Post #152


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





CYTAT(PatTDI @ Tue, 21 Jun 2011 - 18:39) *
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Robiłeś kiedyś cos z R36??? ze go tak zachwalasz?? ja robiłem.......on jest fajny....wolnossacy.


Możesz rozwinąć ? Dlaczego jest fajny wolnossacy a nie z kompresorem lub turbina ?


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 21 Jun 2011 - 19:11
Post #153


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





wiem że jest opinia ze sie powyżej 400KM R36 rozpada, słyszałem tą opinię, jednak nikt jakoś tego nie potwierdził, co więcej w DE sa pakiety z kompresorem oferowane na seryjnym dole
na razie rzeczywiście jest jeden fajny golf II który objezdza ferrari - były tu filmiki wstawiane, kolega zeznał na forum golfa na przyszły sezon zaturbia to sie okaże..
w Danii jest R36 równiez w mkII które ma 900KM i 900NM na jakimś sportowym paliwie - własciciel mało co chce więcej opisac ponadto co pokazuje na vwvortexie

jak robiłeś i wysadziłeś ten motor to się pochwal bo jak na razie to dałeś milion usmieszków i powielasz urban legend
moze nie jest fajny bo cs nie ma jeszcze stageów do niego ? wink.gif
prawdopodobnie moze być słabszy niz stare VRy ale nie sądzę żeby nie zniósł + 30% wiecej mocy tzn z 300 na 400KM, takiego słabego silnika to chyba jeszcze nie było wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 21 Jun 2011 - 20:12
Post #154


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Ja bym bardziej chcial uslyszec opinie panow z compsportu, czy kiedys ktos robil kompresor do 2.0 tsi. Jak duzo rzezby, czy jest gdzie go umiescic. Mimo,ze wlasciciel golfa nie bardzo jest przekonany do kompresora w 2.0, to ja uwazam, ze przy odpowiednim booscie bedzie to jezdzilo bardzo fajnie. W sumie co za roznica, czy kompresor dmucha 0.6 bara do 3.0, czy 1.0 bara do 2.0. Taka jego uroda, ze swoje i tak "wepchnie" , niezaleznie od oporu stawianego przez silnik smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Tue, 21 Jun 2011 - 20:25
Post #155


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





CYTAT(cowboy @ Tue, 21 Jun 2011 - 19:11) *
wiem że jest opinia ze sie powyżej 400KM R36 rozpada, słyszałem tą opinię, jednak nikt jakoś tego nie potwierdził, co więcej w DE sa pakiety z kompresorem oferowane na seryjnym dole
na razie rzeczywiście jest jeden fajny golf II który objezdza ferrari - były tu filmiki wstawiane, kolega zeznał na forum golfa na przyszły sezon zaturbia to sie okaże..
w Danii jest R36 równiez w mkII które ma 900KM i 900NM na jakimś sportowym paliwie - własciciel mało co chce więcej opisac ponadto co pokazuje na vwvortexie

jak robiłeś i wysadziłeś ten motor to się pochwal bo jak na razie to dałeś milion usmieszków i powielasz urban legend
moze nie jest fajny bo cs nie ma jeszcze stageów do niego ? wink.gif
prawdopodobnie moze być słabszy niz stare VRy ale nie sądzę żeby nie zniósł + 30% wiecej mocy tzn z 300 na 400KM, takiego słabego silnika to chyba jeszcze nie było wink.gif


Układ paliwowy w R36 nie pozwala na jakiekolwiek doladowanie z dolu.
Przerobienie FSI na tradycyjny wtrysk to dla mnie za duza rzezba biorac pod uwage ze chcialbym z niego uzyskac ok 600ps co jest niemozliwe ze wzgledu na brak chlodzenia tulej cylindra w dolnych partiach. Jezeli chodzi o generowanie mocy to super fajny ale dluzszych obciazen termicznych nie wytrzyma wiec nie moge przygotowac oferty.

Kompresor w TSI to jeszcze wieksza rzezba niz uklad paliwowy w R36.

Jeszcze raz napisze. Nasza firma zajmuje sie modyfikacjami samochodow na droge. Nie bawimy sie w wydumki.


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzegorzp
post Tue, 21 Jun 2011 - 20:48
Post #156


Super User
Dołączył: Sat, 30 August 2008
Skąd: Warszawa





a czy są na świecie projekty vr6 3.2 z porządnym kompresorem?
czy kompresory co wyglądają jak kompresor od turbo-sprężarki tylko zamiast części gorącej mają rolkę do paska to się do czegoś nadają?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 21 Jun 2011 - 20:53
Post #157


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(grzegorzp @ Tue, 21 Jun 2011 - 20:48) *
a czy są na świecie projekty vr6 3.2 z porządnym kompresorem?
czy kompresory co wyglądają jak kompresor od turbo-sprężarki tylko zamiast części gorącej mają rolkę do paska to się do czegoś nadają?


daja boost dopiero na wysokich obrotach,czyli nadaja sie do auta na 1/4, na daily driver raczej nie. Chyba, ze z duzym silnikiem, ktory w n/a radzi sobie z dolu.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zlos
post Tue, 21 Jun 2011 - 20:58
Post #158


Super User
Dołączył: Wed, 22 September 2010
Skąd: WPR





Ogólnie: 340hp daje duuużo zabawy na bardzo technicznym torze tj. Ułęż z gęstymi pachołkami, gdzie Vmax nie przekracza 120kmh. Potwierdzam.
Jednak na Nurburgringu już mniej, bo z super wypasionym odejściem do setki tam co najwyżej zdobędę 1-2 długości na starcie. Natomiast 340 koni nie fruwa powyżej 120kmh. Owszem, może i wybrzydzam, ale nie fruwa przy 1450kg masy.


Pat
Rozumiem, że R36 nie jest zbyt rozwojową opcją, bo trudno w niego dmuchnąć. Dla mnie wytrzymałość termiczna ma duże znaczenie i jeśli silnik ma się topić po 3 minutach z pedałem w podłodze, to na pewno nie jest to mój faworyt.
Zostają nam zatem R32, R25 i R20.
Zacznijmy od najmniejszego.

R20 z Golfa VI
420hp/520Nm to jest maks przy turbince, która daje jeszcze jako taki dół.
450/600Nm to już turbina, która w dole ledwo kaszle, ale na górze nadmucha ładnie silnik.
450hp++ to koniec bezpiecznego silnika.
Plus: nie wymaga prucia, seryjna elektronika
Plus: wartość auta stabilniejsza aniżeli po swapie
Minus: 6. biegowe DSG

R25 z Audi RS3
450/550Nm do zrobienia. Więcej trudno, bo ktoś widział wtryski, ale nikt nie miał ich w aucie wink.gif
Plus: jak pojawią się wtryski, będzie bezpieczniejsze 500hp/600Nm niż w R20.
Plus: 7 biegowe DSG (nadbiegu naprawdę brakuje jak cholera)
Minus: problem z poprawkami softu do skryni biegów, brak kontrolerów/protokołu.

R32 z Golfa V
460/600Nm do zrobienia, z opcją na plus przy większych turbinach, biturbo itd.
Plus: mnóstwo gratów na rynku
Plus: potencjał rozwojowy
Plus: dźwięk (jechałem za PiSi i słuchałem, CD ze ścieżką dźwiękową chętnie kupię wink.gif )
Minus: 6. biegowe DSG

To jest moje rozumienie tematu. Jeśli się mylę, proszę popraw mnie.

p.s. Nie analizowałem jeszcze masy zespołu napędowego silnik+skrzynia. Jeśli ktoś z Was ma o tym jakieś info, to proszę tutaj, na PW lub maila.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zoro
post Tue, 21 Jun 2011 - 20:58
Post #159


User
Dołączył: Thu, 26 May 2011
Skąd: Stadnina Koni





CYTAT(PatTDI @ Tue, 21 Jun 2011 - 20:25) *
Układ paliwowy w R36 nie pozwala na jakiekolwiek doladowanie z dolu.
Przerobienie FSI na tradycyjny wtrysk to dla mnie za duza rzezba biorac pod uwage ze chcialbym z niego uzyskac ok 600ps co jest niemozliwe ze wzgledu na brak chlodzenia tulej cylindra w dolnych partiach. Jezeli chodzi o generowanie mocy to super fajny ale dluzszych obciazen termicznych nie wytrzyma wiec nie moge przygotowac oferty.

Kompresor w TSI to jeszcze wieksza rzezba niz uklad paliwowy w R36.

Jeszcze raz napisze. Nasza firma zajmuje sie modyfikacjami samochodow na droge. Nie bawimy sie w wydumki.



Szacunek naprawdę rzadko się zdarza w naszym kraju żeby tuner miał takie podejście do sprawy u większości magików słyszy się słowa a czemu by nie damy radę a potem płacz i wzajemna walka.............
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 21 Jun 2011 - 21:18
Post #160


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(PatTDI @ Tue, 21 Jun 2011 - 20:25) *
Układ paliwowy w R36 nie pozwala na jakiekolwiek doladowanie z dolu.
Przerobienie FSI na tradycyjny wtrysk to dla mnie za duza rzezba biorac pod uwage ze chcialbym z niego uzyskac ok 600ps co jest niemozliwe ze wzgledu na brak chlodzenia tulej cylindra w dolnych partiach. Jezeli chodzi o generowanie mocy to super fajny ale dluzszych obciazen termicznych nie wytrzyma wiec nie moge przygotowac oferty.

Kompresor w TSI to jeszcze wieksza rzezba niz uklad paliwowy w R36.

Jeszcze raz napisze. Nasza firma zajmuje sie modyfikacjami samochodow na droge. Nie bawimy sie w wydumki.


dziękuję za odpowiedź, myslałem że chodzi o ta opinię że wał kleka. istotnie wg SSP nie jest odkuwany ale mimo wszytsko 400KM powinien znieść na miękko - kiedys trochę się spierałem z pewnym tunerem, ale nie potrafił mi konkretnie odpowiedzieć poza tym że ktoś mu przekazał takie info
zresztą sa wątpliwości:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?...p;highlight=r36

R36 ma bardzo zwartą budowę, mniejsze rozchylenie niz tradycyjny VR powoduje że krawędzie cylindrów na dole chyba nawet się stykają, całe szczescie że na dole jest mniejsz temperatur niż na górze.
faktem jest że koles z Dani który osiągnął te 900KM miał ciągle problemy z głowica i powyżej chyba 5 krpm (musiałbym poszukać ) wydmuchiwało uszczelke, zresztą początki tego projektu były trudne bo np. zamówił sobie wał ze starego R32 i okazało się że nie pasuje.
obecnie chyba juz robi 9-tki, jak ostatnio zagladałem na vwvortex były niskie dyszki w pierwszych startach
tu cały temat, jest co czytać
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?...p;highlight=r36

nie znam sie na tuningu ale nie wiem dlaczego akurat FSI w R36 nie moze zbudować boostu z dołu, zwykle wtryski konczą się na górze chyba...
w każdym razie rozumiem Twoje podejście żeby robić fajne nowe auta na seryjnych ECU
jednak HGP ma taką ofertę:
http://www.hgp-turbo.de/vw/Passat_R36.html

R36 trzeba by albo przerabiac na non fsi albo moze dołozyc dodatkowe wtryski do FSI
pewnie by to była rzeźba mała ale smiem twierdzić że z kompresorem z doładowaniem rzędu 0,4 moze 0,5 Bara byłby to bardzo fajny silnik.
swego czasu myslałem o R32 FSI z passata bo tu jest mniejsze wykorbienie i mniejsza średnica cylindra, a głowica z mega kanałami tak jak w R36
tak czy owak póki co to droga opcja, nie ma gratów tuningowych typu korbowody, tłoki, kolektory jak również mało chętnych na modzenie

mozliwe jednak że znajdzie się odważny w tej kwestii smile.gif

pozdrawiam

edit:

coś dla zlosia:)

http://www.oneighturbo.com/racing/2007-nar...igh-speed-event

"t is running a 3.6l V6 biturbo Touareg engine, keeps the DSG which has been modified to handle up to 825 Nm (ha all you DSG haters) and runs everyday tires and fuel."

są jakies plotki że R36 z touarega (czyli tez pewnie i porsche cayenne oraz audi Q7 mają kute wały) wiec zlos szukaj takiego dawcy smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

28 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 18:01