![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 September 2008 Skąd: Warszawa/Radom ![]() |
Tylko w jakim celu tak cudować? Seryjne m62 długo nie wytrzyma przy obciążeniu 700NM. To prawie dwa razy tyle, co generuje seryjny silnik! Prędzej Ci wybuchnie pod maską niż ten sachs się uśliźnie. m62 ma potencjal, raczej tak szybko nie wybuchnie, conajwyzej w tym samym czasie co sachs ![]() -------------------- pozdrawiam,
Exec |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Korby, wał, panewki wytrzymują. Tłoki a zwłaszcza pierścienie są pewnym problemem. Po ich zmianie hulaj dusza
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 September 2008 Skąd: Warszawa/Radom ![]() |
Korby, wał, panewki wytrzymują. Tłoki a zwłaszcza pierścienie są pewnym problemem. Po ich zmianie hulaj dusza ![]() Za oceanem popularne jest dmuchanie tego motoru, jest natrysk na denka, wiec dobre chlodzenie oleju i mozna poszalec... -------------------- pozdrawiam,
Exec |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Panowie ja wszystko rozumiem, rozbierałem ten silnik na części pierwsze, składałem go i jakoś jeździ, więc wiem co kryje jego wnętrze.
Problem w tym, że 20 sekundowy strzał +400 NM to jednak niewielkie obciążenie w porównaniu z doładowaniem + 400 NM stale. Wątpię żeby to długo i bezawaryjnie jeździło, szczególnie że tłoki są wręcz filigranowej konstrukcji, bardziej podobne do tych z motocykli wysokoobrotowych, niż z samochodów. ![]() ![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
+400Nm z doładowania to by było też kilkaset KM, więc długa droga do takich mocy. A pisałem,tłoki trzeba akurat zmienić
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Tylko skompletuj 8 kutych tłoków
![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
3500-5000zł. Do tego najlepiej tuleje od razu za kolejne 3000zł. Panewki, śruby, uszczelki, płyny, obróbka. W 10-12kzł się zmieścisz.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Remont mojego m62tub44 wyniósł ok 6 tyś zł. Dodam że wszystko robiłem sam, części były załatwiane poprzez znajomości (jak najtaniej), ale wszystko co znalazło się w tym silniku jest markowe. Remont objął: nowe panewki glyco, nowe pierścienie mahle, nowe uszczelki (kpl na góre i dół) victor reinz, nowe śruby głowic vitora, nowe świece NGK (sztuka do tego silnika po zniżkach kosztuje ok 30 kilku zł), nowe szklanki ina, nowy kpl rozrząd oem bmw, nowe wszystkie przewody chłodnicze oem bmw i pewnie jeszcze wiele innych pierdół o których zapomniałem. Głowice robiłem sam, łącznie z portingiem i zmianą geometrii grzybków zaworów dolotowych, obróbka wyszła 120zł za planowanie głowic i ok 300zł za planowanie bloku i pasowanie panewek (wał jest nominalny).
Jak widzisz sam remont kosztował kupę pieniędzy, czasu i pracy. Dodać do tego 7tyś zł za tłoki i tuleje, obróbkę za jakieś 2tyś zł i kompresor z montażem jakieś 2 tyś i mamy kwotę niespełna 20 tyś zł. A po drodze kupa innych rzeczy wyjdzie i znając życie kwota się zamknie w 30tyś ![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Ano jest to możliwe. Dlatego taniej psikać nitro.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Ano wlaśnie, te m60/m62 w bmw jakies takie delikatne sa. z serią są nieraz spore problemy a gdzie tu dmuchanie.. inna sprawa,że swoje już przeżyly. Dlatego bez rozebrania silnika i wymiany tego, co trzeba nie dmuchałbym i nie psikalbym tam nic
![]() |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Etam, nie róbmy scen, wielu psika i żyje, tylko bez przegięć
![]() ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Delikatne... Zależy jak na to patrzeć
![]() Konstrukcja praktycznie cała aluminiowa to fakt, ale bloki są bardzo sztywne i trwałe gładzie mają, nawet te na nicasilu, jeżeli na dobrym paliwie był jeżdżony i nie jest ze USA, głowice nie mają tendencji do pękania, w silnikach m62 wyeliminowali pękanie śrub od głowic (w m60 się to zdarzało), wał nie do zajechania, panewki to samo, korby też mocne, tylko tłoki jakieś takieś. -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
No te tłoki w sumie wytrzymują, to pierścionki pękają.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 09 August 2025 - 22:39 |