Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> m62b44 kompresor - kilka pytań
Exec
post Mon, 11 Apr 2011 - 00:11
Post #41


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 September 2008
Skąd: Warszawa/Radom





CYTAT(Rafciu @ Sun, 10 Apr 2011 - 23:34) *
Tylko w jakim celu tak cudować? Seryjne m62 długo nie wytrzyma przy obciążeniu 700NM. To prawie dwa razy tyle, co generuje seryjny silnik! Prędzej Ci wybuchnie pod maską niż ten sachs się uśliźnie.

m62 ma potencjal, raczej tak szybko nie wybuchnie, conajwyzej w tym samym czasie co sachs smile.gif


--------------------
pozdrawiam,
Exec
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 11 Apr 2011 - 00:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kajman
post Mon, 11 Apr 2011 - 07:12
Post #42


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Korby, wał, panewki wytrzymują. Tłoki a zwłaszcza pierścienie są pewnym problemem. Po ich zmianie hulaj dusza smile.gif Znajomy właśnie +250KM i prawie +400Nm z nitro psika w UK na takim zestawie.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Exec
post Mon, 11 Apr 2011 - 08:50
Post #43


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 September 2008
Skąd: Warszawa/Radom





CYTAT(Kajman @ Mon, 11 Apr 2011 - 07:12) *
Korby, wał, panewki wytrzymują. Tłoki a zwłaszcza pierścienie są pewnym problemem. Po ich zmianie hulaj dusza smile.gif Znajomy właśnie +250KM i prawie +400Nm z nitro psika w UK na takim zestawie.

Za oceanem popularne jest dmuchanie tego motoru, jest natrysk na denka, wiec dobre chlodzenie oleju i mozna poszalec...


--------------------
pozdrawiam,
Exec
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Tue, 12 Apr 2011 - 16:27
Post #44


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Panowie ja wszystko rozumiem, rozbierałem ten silnik na części pierwsze, składałem go i jakoś jeździ, więc wiem co kryje jego wnętrze.
Problem w tym, że 20 sekundowy strzał +400 NM to jednak niewielkie obciążenie w porównaniu z doładowaniem + 400 NM stale. Wątpię żeby to długo i bezawaryjnie jeździło, szczególnie że tłoki są wręcz filigranowej konstrukcji, bardziej podobne do tych z motocykli wysokoobrotowych, niż z samochodów.




--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Tue, 12 Apr 2011 - 16:30
Post #45


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





+400Nm z doładowania to by było też kilkaset KM, więc długa droga do takich mocy. A pisałem,tłoki trzeba akurat zmienić smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Wed, 13 Apr 2011 - 20:15
Post #46


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Tylko skompletuj 8 kutych tłoków smile.gif



--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 13 Apr 2011 - 20:18
Post #47


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





3500-5000zł. Do tego najlepiej tuleje od razu za kolejne 3000zł. Panewki, śruby, uszczelki, płyny, obróbka. W 10-12kzł się zmieścisz.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Wed, 13 Apr 2011 - 20:59
Post #48


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Remont mojego m62tub44 wyniósł ok 6 tyś zł. Dodam że wszystko robiłem sam, części były załatwiane poprzez znajomości (jak najtaniej), ale wszystko co znalazło się w tym silniku jest markowe. Remont objął: nowe panewki glyco, nowe pierścienie mahle, nowe uszczelki (kpl na góre i dół) victor reinz, nowe śruby głowic vitora, nowe świece NGK (sztuka do tego silnika po zniżkach kosztuje ok 30 kilku zł), nowe szklanki ina, nowy kpl rozrząd oem bmw, nowe wszystkie przewody chłodnicze oem bmw i pewnie jeszcze wiele innych pierdół o których zapomniałem. Głowice robiłem sam, łącznie z portingiem i zmianą geometrii grzybków zaworów dolotowych, obróbka wyszła 120zł za planowanie głowic i ok 300zł za planowanie bloku i pasowanie panewek (wał jest nominalny).
Jak widzisz sam remont kosztował kupę pieniędzy, czasu i pracy. Dodać do tego 7tyś zł za tłoki i tuleje, obróbkę za jakieś 2tyś zł i kompresor z montażem jakieś 2 tyś i mamy kwotę niespełna 20 tyś zł.
A po drodze kupa innych rzeczy wyjdzie i znając życie kwota się zamknie w 30tyś smile.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 13 Apr 2011 - 21:05
Post #49


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Ano jest to możliwe. Dlatego taniej psikać nitro.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Fri, 15 Apr 2011 - 13:47
Post #50


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





Ano wlaśnie, te m60/m62 w bmw jakies takie delikatne sa. z serią są nieraz spore problemy a gdzie tu dmuchanie.. inna sprawa,że swoje już przeżyly. Dlatego bez rozebrania silnika i wymiany tego, co trzeba nie dmuchałbym i nie psikalbym tam nic tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Fri, 15 Apr 2011 - 14:10
Post #51


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Etam, nie róbmy scen, wielu psika i żyje, tylko bez przegięć smile.gif Ja też będę smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Fri, 15 Apr 2011 - 22:15
Post #52


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Delikatne... Zależy jak na to patrzeć smile.gif
Konstrukcja praktycznie cała aluminiowa to fakt, ale bloki są bardzo sztywne i trwałe gładzie mają, nawet te na nicasilu, jeżeli na dobrym paliwie był jeżdżony i nie jest ze USA, głowice nie mają tendencji do pękania, w silnikach m62 wyeliminowali pękanie śrub od głowic (w m60 się to zdarzało), wał nie do zajechania, panewki to samo, korby też mocne, tylko tłoki jakieś takieś.


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sat, 16 Apr 2011 - 07:27
Post #53


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





No te tłoki w sumie wytrzymują, to pierścionki pękają.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 09 August 2025 - 22:39