![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 September 2008 Skąd: Warszawa/Radom ![]() |
Chciałbym powrócic jeszcze do tematu kompresora w m62b44
Rozważanie Essów, czy Dinanów wydaje mi się trochę bez sensu... Wciąż są jeszcze np. eatony, wiadomo - ich efektywność jest niższa, ale dopłacać ponad 10tyś zł. za potencjalne pare koni i mniejsze gabaryty? Ano właśnie, dopiero eaton m112 (czyli faktycznie olbrzymia kobyła) jest stanie nadmuchać ten silnik, ale... Może by posłużyć się dwoma m62? Podchodząc logicznie (według mnie przynajmniej ![]() Poszperałem właśnie w necie, i ze specyfikacji tych kompresorów wynika, że mogę się mylić. Pozostaje jeszcze kwestia efektywności (skuteczności) kompresora - fakt - m112 ma skuteczność o parę % wyższą i szybciej osiąga maksymalną jej wartość, choć wszystko zależy od prędkości obrotowej, ale o tym za chwilę... M62B44 w n/a ma zapotrzebowanie na powietrze rzędu powiedzmy 500cfm (przy 100% efektywności), m112 jest w stanie nadmuchać to do 5psi przy ok. 8000obr, zabierając przy tym niecałe 30KM Dla dwóch m62 osiągnięcie 5psi przy zapotrzebowaniu 500cfm wymaga rozkręcenia ich do 10500obr, każdy z nich będzie potrzebował w tym momencie ok 15KM, czyli łącznie zabierają 30KM Kompresory eatona osiągają swoją maksymalną skuteczność (ok 90%) dopiero w górnych granicach obrotów, a więc kręcąc m62 szybciej niwelujemy nawet przewagę 'skuteczniejszego' m112. Ciekaw jestem Waszych opinii... Na chwilę obecną korzyści płynące z ceny, dostępności, "serwisowalności" (dostępne zestawy naprawcze) i przede wszystkim z gabarytów m62 wydają się być przynajmniej wymierne. Dzięki gabarytom m62 jest szansa na upchnięcie ich bez większych modyfikacji pokrywy silnika, w przeciwieństwie do tego, co zmuszony był zrobić kolega Słoma z kompresorem pokroju m112 na m62b44 ![]() ![]() Tworząc tą teorię opierałem się głównie na tych wykresach: M62 ![]() MP112 ![]() (Należy zwrócić uwagę, iż drugi wykres dotyczy mp112, czyli słabszego brata m112 - wziąłem już na to poprawkę w kalkulacjach ![]() -------------------- pozdrawiam,
Exec |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 June 2007 Skąd: malopolska ![]() |
to co zrobiono slomie to ..
ad rem 1. liczac w cfm max co potrzebuje m62b44 to 400cfm/na 2. m112 nadyma 0,6 bara, przy odcince okolo 0,45 3.wbrewm pozorom m112 nie jest duzo wiekszy niz m62 minimalne wymiary roznia sie : wys 11cm szer 4cm dlugosc 4cm 4 2 m62 to dobry pomysl biarac pod uwage wydajnosc glownie przez to ze w seri maja wyzsza predkosc obrtowa-12000/14000 5 umieszczenie ich bedzei wymagalo : 1.drozszy intercooler 2.wymiana / przeniesienie serwa 3.przeniesienie skrzynki bezpiecznikow 4 przeniesienie zb oleju wspomy oraz sprzegla 5.drozszego, ciezszego ukladu dolotowego 6 skomplikowanego przeniesienia napedu 7 podwojnego mocowania ------------------------------------------------------------------- najwazniejsza zaleta jest sprzeglo przy m62 wiec mozna uzyc seryjnej przepustnicy ps sloma ma m122 mp to nastepna generacja wyroznia suie wbudowanym by pasem |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 September 2008 Skąd: Warszawa/Radom ![]() |
1. liczac w cfm max co potrzebuje m62b44 to 400cfm/na to prawda, podawalem 500cfm dla 100% VE, trzeba zakładać jakiś zapas, w końcu mamy na myśli raczej używane kompresory ![]() 3.wbrewm pozorom m112 nie jest duzo wiekszy niz m62 minimalne wymiary roznia sie : wys 11cm szer 4cm dlugosc 4cm Hm, dla objętości bryły to wcale nie tak mało, a już szczególnie patrząc pod maskę E30 z V8 ![]() 4 2 m62 to dobry pomysl biarac pod uwage wydajnosc glownie przez to ze w seri maja wyzsza predkosc obrtowa-12000/14000 5 umieszczenie ich bedzei wymagalo : 1.drozszy intercooler 2.wymiana / przeniesienie serwa 3.przeniesienie skrzynki bezpiecznikow 4 przeniesienie zb oleju wspomy oraz sprzegla 5.drozszego, ciezszego ukladu dolotowego 6 skomplikowanego przeniesienia napedu 7 podwojnego mocowania Trochę rzeźbienia jest, jak zawsze ![]() -------------------- pozdrawiam,
Exec |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 June 2007 Skąd: malopolska ![]() |
1. duzo za duzo przyjales
2.wymiary ktore podejesz przy montazu sa najmniej istotne, najwazniejsza jest dlugosc 3. mysle ze nie masz pojecia o czym piszesz a przekonasz sie jak zaczniesz cos robic ![]() |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
I po co koledze kompresory Roots jak będzie od dołu walczył z niutami.
Lepiej wstawić jeden Centrifugal jak np.Vortech i ma kłopot z głowy -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 June 2007 Skąd: malopolska ![]() |
z niutami z dolu sie nie walczy , tylko delektuje
![]() mysle ze centri i roots biorac sume za i przeciw to ta sama "klasa" srednia |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Sorki za powrocenie do tematu tarczy sprzegla ale jaki jest sens wydawac 609e na taka tarcze jak ja mam zrobiona identyczna w stolicy za cene 400zł?
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Rozumiem, że tezę potwierdziłeś poważnymi badaniami, czy tylko wystarczy, że wygląda podobnie? Nikt na świecie nie robi kpl sprzęgła na 700Nm tylko Sachs i pod Warszawą, Tylko że pod Warszawą kpl za 400zł?
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Nie mowilem o komplecie tylko o samej tarczy (robilem w wawie na skoczylasa a docisk w otwocku)
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
A ja mówę o ZAKUPIE kompletu za 609Eur o gwarantowanej wytrzymałości 670Nm+ renomowanego producenta. Biorąc pod uwagę, że wywalenie sprzęgła u mnie to ok. 700zł sama robocizna, to nie miałem ochoty sprawdzać, czy nasi domorośli spece opanowali temat jak Sachs Performance i ew dopłacać za robotę drugi raz po np. 3 miesiącach lub jednym dobrym strzale nitro.
Wierzę, że u nas robią dobre sprzęgła, ale nie jestem przekonany, że takie same jak Sachs w wersji wyczynowej. -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
Sachs "wzmocniony", kupiony bezposrednio w Niemczech do RS4 slizgal sie od poczatku przy ruszaniu z wiekszych obrotow na seryjnych parametrach silnika, po roku normalnej jazdy po bulki slizgal sie z rolki.
Nie wiem jak tam stage 2+ ale to zwykle "wzmocnienie" tarczy jakas tam organicznym czyms jest u Sachsa nic nie warte. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Pytanie czy miałeś przebudować swój dwumas i czy to zrobiłeś? Ja dostałem specjalną instrukcję gdzie i ile wyfrezować, kilku znajomych jeździ na tych sprzęgłach i nic się nie dzieje.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
Nic nie robilem ale mialo byc P&P.
Chodzi o ten wynalazek. Absolutnie nie warty ceny. Z tym, ze RS4 B5 ze swoim sprzeglem zblizonym do slabszej o 120 koni i kupe niutow wersji S4 jest specyficznym "problemem". |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Tego sprzęgła nie robi w całości Sachs z tego co czytam. No i oczywiście każdemu zdarzy się też zrobić gniota
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Tez tak uwazam. Pojezdzimy i wtedy pogadamy co jest warte a co nie. Nie odbiegajmy od tematu.
p.s. tarcza niema takiego wielkiego znaczenia jak docisk - mozna miec tarcze do miliona niutów i nic z tego jak docisk tego nie utrzyma. |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 February 2007 Skąd: Namysłów ![]() |
A co powiecie na taki patent ze sprzęgłem...
Customowe koło zamachowe, dwie tarcze od s62b50 oraz wzmocniony docisk również od s62? Mam gościa który zrobiłby mi odpowiedni zamach, przekładki między tarcze. Myślę, że mogłoby to działać i całkiem dobrze sprawdzać się na co dzień. Tylko ile Nm by to wytrzymało... Coś w tym stylu : ![]() -------------------- E30 325 M-technic II
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Tylko czy to kosztem nie przekroczy gotowego zestawu? Zobaczymy jak u mnie sachs na nitro wyjdzie, ma być na razie spokojnie 400KM i ok.600-700Nm, jak to zniesie, to zniesie i kompresor.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 February 2007 Skąd: Namysłów ![]() |
Tylko czy to kosztem nie przekroczy gotowego zestawu? Zobaczymy jak u mnie sachs na nitro wyjdzie, ma być na razie spokojnie 400KM i ok.600-700Nm, jak to zniesie, to zniesie i kompresor. Zestaw Sachs'a wychodzi jakieś 2300zł. Natomiast dwa zestawy sprzęgła do s62 -2000zł, koło zamachowe myślę że w granicach 1000zł udałoby się załatwić. Do tego wzmocnienie docisku. Na pewno drożej. Ale jak by miało wytrzymać co najmniej tyle co spiek sachs'a, to z mojego punktu widzenia warto ![]() -------------------- E30 325 M-technic II
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
No i przerobienie tego do m62... do którego nie pasuje p&p.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Tylko w jakim celu tak cudować? Seryjne m62 długo nie wytrzyma przy obciążeniu 700NM. To prawie dwa razy tyle, co generuje seryjny silnik! Prędzej Ci wybuchnie pod maską niż ten sachs się uśliźnie.
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 19:48 |