Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> m62b44 kompresor - kilka pytań
Exec
post Fri, 11 Mar 2011 - 22:40
Post #21


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 September 2008
Skąd: Warszawa/Radom





Chciałbym powrócic jeszcze do tematu kompresora w m62b44

Rozważanie Essów, czy Dinanów wydaje mi się trochę bez sensu... Wciąż są jeszcze np. eatony, wiadomo - ich efektywność jest niższa, ale dopłacać ponad 10tyś zł. za potencjalne pare koni i mniejsze gabaryty?

Ano właśnie, dopiero eaton m112 (czyli faktycznie olbrzymia kobyła) jest stanie nadmuchać ten silnik, ale...

Może by posłużyć się dwoma m62? Podchodząc logicznie (według mnie przynajmniej smile.gif ) nie brałem za bardzo pod uwagę takiego rozwiązania. Z góry zakładałem, że napędzanie dwóch mniejszych kompresorów będzie wymagało poświęcenia znacznie większej mocy, niż napędzanie jednego dużego.

Poszperałem właśnie w necie, i ze specyfikacji tych kompresorów wynika, że mogę się mylić.
Pozostaje jeszcze kwestia efektywności (skuteczności) kompresora - fakt - m112 ma skuteczność o parę % wyższą i szybciej osiąga maksymalną jej wartość, choć wszystko zależy od prędkości obrotowej, ale o tym za chwilę...

M62B44 w n/a ma zapotrzebowanie na powietrze rzędu powiedzmy 500cfm (przy 100% efektywności), m112 jest w stanie nadmuchać to do 5psi przy ok. 8000obr, zabierając przy tym niecałe 30KM
Dla dwóch m62 osiągnięcie 5psi przy zapotrzebowaniu 500cfm wymaga rozkręcenia ich do 10500obr, każdy z nich będzie potrzebował w tym momencie ok 15KM, czyli łącznie zabierają 30KM

Kompresory eatona osiągają swoją maksymalną skuteczność (ok 90%) dopiero w górnych granicach obrotów, a więc kręcąc m62 szybciej niwelujemy nawet przewagę 'skuteczniejszego' m112.

Ciekaw jestem Waszych opinii...

Na chwilę obecną korzyści płynące z ceny, dostępności, "serwisowalności" (dostępne zestawy naprawcze) i przede wszystkim z gabarytów m62 wydają się być przynajmniej wymierne.
Dzięki gabarytom m62 jest szansa na upchnięcie ich bez większych modyfikacji pokrywy silnika, w przeciwieństwie do tego, co zmuszony był zrobić kolega Słoma z kompresorem pokroju m112 na m62b44 wink.gif



Tworząc tą teorię opierałem się głównie na tych wykresach:

M62



MP112


(Należy zwrócić uwagę, iż drugi wykres dotyczy mp112, czyli słabszego brata m112 - wziąłem już na to poprawkę w kalkulacjach smile.gif


--------------------
pozdrawiam,
Exec
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 11 Mar 2011 - 22:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
bartpa
post Sat, 12 Mar 2011 - 07:52
Post #22


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 June 2007
Skąd: malopolska





to co zrobiono slomie to ..

ad rem

1. liczac w cfm max co potrzebuje m62b44 to 400cfm/na

2. m112 nadyma 0,6 bara, przy odcince okolo 0,45

3.wbrewm pozorom m112 nie jest duzo wiekszy niz m62

minimalne wymiary roznia sie : wys 11cm szer 4cm dlugosc 4cm

4 2 m62 to dobry pomysl biarac pod uwage wydajnosc glownie przez to ze w seri maja wyzsza predkosc obrtowa-12000/14000

5 umieszczenie ich bedzei wymagalo :

1.drozszy intercooler

2.wymiana / przeniesienie serwa

3.przeniesienie skrzynki bezpiecznikow

4 przeniesienie zb oleju wspomy oraz sprzegla

5.drozszego, ciezszego ukladu dolotowego

6 skomplikowanego przeniesienia napedu

7 podwojnego mocowania

-------------------------------------------------------------------

najwazniejsza zaleta jest sprzeglo przy m62 wiec mozna uzyc seryjnej przepustnicy

ps


sloma ma m122

mp to nastepna generacja wyroznia suie wbudowanym by pasem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Exec
post Sat, 12 Mar 2011 - 08:13
Post #23


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 September 2008
Skąd: Warszawa/Radom





CYTAT(bartpa @ Sat, 12 Mar 2011 - 07:52) *
1. liczac w cfm max co potrzebuje m62b44 to 400cfm/na


to prawda, podawalem 500cfm dla 100% VE, trzeba zakładać jakiś zapas, w końcu mamy na myśli raczej używane kompresory wink.gif


CYTAT(bartpa @ Sat, 12 Mar 2011 - 07:52) *
3.wbrewm pozorom m112 nie jest duzo wiekszy niz m62

minimalne wymiary roznia sie : wys 11cm szer 4cm dlugosc 4cm


Hm, dla objętości bryły to wcale nie tak mało, a już szczególnie patrząc pod maskę E30 z V8 biggrin.gif


CYTAT(bartpa @ Sat, 12 Mar 2011 - 07:52) *
4 2 m62 to dobry pomysl biarac pod uwage wydajnosc glownie przez to ze w seri maja wyzsza predkosc obrtowa-12000/14000

5 umieszczenie ich bedzei wymagalo :

1.drozszy intercooler

2.wymiana / przeniesienie serwa

3.przeniesienie skrzynki bezpiecznikow

4 przeniesienie zb oleju wspomy oraz sprzegla

5.drozszego, ciezszego ukladu dolotowego

6 skomplikowanego przeniesienia napedu

7 podwojnego mocowania


Trochę rzeźbienia jest, jak zawsze smile.gif Ja to 2x m62 rozpatruje jeszcze pod kątem swojego e39, tym bardziej, że jeden m62 leży w domu, a większość ww. problemów pewnie rozwiązałaby się po delikatnym podniesieniu pokrywy silnika...



--------------------
pozdrawiam,
Exec
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartpa
post Sat, 12 Mar 2011 - 22:02
Post #24


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 June 2007
Skąd: malopolska





1. duzo za duzo przyjales

2.wymiary ktore podejesz przy montazu sa najmniej istotne, najwazniejsza jest dlugosc

3. mysle ze nie masz pojecia o czym piszesz a przekonasz sie jak zaczniesz cos robic wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Sat, 12 Mar 2011 - 23:00
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





I po co koledze kompresory Roots jak będzie od dołu walczył z niutami.
Lepiej wstawić jeden Centrifugal jak np.Vortech i ma kłopot z głowy


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartpa
post Sun, 13 Mar 2011 - 07:34
Post #26


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 June 2007
Skąd: malopolska





z niutami z dolu sie nie walczy , tylko delektuje tongue.gif
mysle ze centri i roots biorac sume za i przeciw to ta sama "klasa" srednia


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sun, 13 Mar 2011 - 09:45
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Sorki za powrocenie do tematu tarczy sprzegla ale jaki jest sens wydawac 609e na taka tarcze jak ja mam zrobiona identyczna w stolicy za cene 400zł?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sun, 13 Mar 2011 - 09:54
Post #28


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Rozumiem, że tezę potwierdziłeś poważnymi badaniami, czy tylko wystarczy, że wygląda podobnie? Nikt na świecie nie robi kpl sprzęgła na 700Nm tylko Sachs i pod Warszawą, Tylko że pod Warszawą kpl za 400zł?


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sun, 13 Mar 2011 - 13:14
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Nie mowilem o komplecie tylko o samej tarczy (robilem w wawie na skoczylasa a docisk w otwocku)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sun, 13 Mar 2011 - 15:30
Post #30


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





A ja mówę o ZAKUPIE kompletu za 609Eur o gwarantowanej wytrzymałości 670Nm+ renomowanego producenta. Biorąc pod uwagę, że wywalenie sprzęgła u mnie to ok. 700zł sama robocizna, to nie miałem ochoty sprawdzać, czy nasi domorośli spece opanowali temat jak Sachs Performance i ew dopłacać za robotę drugi raz po np. 3 miesiącach lub jednym dobrym strzale nitro.
Wierzę, że u nas robią dobre sprzęgła, ale nie jestem przekonany, że takie same jak Sachs w wersji wyczynowej.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Sun, 13 Mar 2011 - 18:41
Post #31


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Sachs "wzmocniony", kupiony bezposrednio w Niemczech do RS4 slizgal sie od poczatku przy ruszaniu z wiekszych obrotow na seryjnych parametrach silnika, po roku normalnej jazdy po bulki slizgal sie z rolki.

Nie wiem jak tam stage 2+ ale to zwykle "wzmocnienie" tarczy jakas tam organicznym czyms jest u Sachsa nic nie warte.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sun, 13 Mar 2011 - 19:16
Post #32


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Pytanie czy miałeś przebudować swój dwumas i czy to zrobiłeś? Ja dostałem specjalną instrukcję gdzie i ile wyfrezować, kilku znajomych jeździ na tych sprzęgłach i nic się nie dzieje.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Sun, 13 Mar 2011 - 21:14
Post #33


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Nic nie robilem ale mialo byc P&P.

Chodzi o ten wynalazek.
Absolutnie nie warty ceny.

Z tym, ze RS4 B5 ze swoim sprzeglem zblizonym do slabszej o 120 koni i kupe niutow wersji S4 jest specyficznym "problemem".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sun, 13 Mar 2011 - 21:20
Post #34


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Tego sprzęgła nie robi w całości Sachs z tego co czytam. No i oczywiście każdemu zdarzy się też zrobić gniota smile.gif Pojeździmy, zobaczymy jak sie u mnie spisze.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sun, 13 Mar 2011 - 21:35
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Tez tak uwazam. Pojezdzimy i wtedy pogadamy co jest warte a co nie. Nie odbiegajmy od tematu.

p.s. tarcza niema takiego wielkiego znaczenia jak docisk - mozna miec tarcze do miliona niutów i nic z tego jak docisk tego nie utrzyma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sławek87
post Mon, 28 Mar 2011 - 19:24
Post #36


User
Dołączył: Fri, 09 February 2007
Skąd: Namysłów





A co powiecie na taki patent ze sprzęgłem...

Customowe koło zamachowe, dwie tarcze od s62b50 oraz wzmocniony docisk również od s62?

Mam gościa który zrobiłby mi odpowiedni zamach, przekładki między tarcze. Myślę, że mogłoby to działać i całkiem dobrze sprawdzać się na co dzień.
Tylko ile Nm by to wytrzymało...

Coś w tym stylu :


--------------------
E30 325 M-technic II
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Mon, 28 Mar 2011 - 19:48
Post #37


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Tylko czy to kosztem nie przekroczy gotowego zestawu? Zobaczymy jak u mnie sachs na nitro wyjdzie, ma być na razie spokojnie 400KM i ok.600-700Nm, jak to zniesie, to zniesie i kompresor.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sławek87
post Mon, 28 Mar 2011 - 20:02
Post #38


User
Dołączył: Fri, 09 February 2007
Skąd: Namysłów





CYTAT(Kajman @ Mon, 28 Mar 2011 - 19:48) *
Tylko czy to kosztem nie przekroczy gotowego zestawu? Zobaczymy jak u mnie sachs na nitro wyjdzie, ma być na razie spokojnie 400KM i ok.600-700Nm, jak to zniesie, to zniesie i kompresor.


Zestaw Sachs'a wychodzi jakieś 2300zł.
Natomiast dwa zestawy sprzęgła do s62 -2000zł, koło zamachowe myślę że w granicach 1000zł udałoby się załatwić. Do tego wzmocnienie docisku. Na pewno drożej. Ale jak by miało wytrzymać co najmniej tyle co spiek sachs'a, to z mojego punktu widzenia warto wink.gif


--------------------
E30 325 M-technic II
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Mon, 28 Mar 2011 - 23:12
Post #39


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





No i przerobienie tego do m62... do którego nie pasuje p&p.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Sun, 10 Apr 2011 - 23:34
Post #40


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Tylko w jakim celu tak cudować? Seryjne m62 długo nie wytrzyma przy obciążeniu 700NM. To prawie dwa razy tyle, co generuje seryjny silnik! Prędzej Ci wybuchnie pod maską niż ten sachs się uśliźnie.


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 19:48