![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1
|
![]() |
Pytanie...
Czy przy swapie silnika 5.2 V8 w miejsce 5.9 V8 po za samym silnikiem i komputerem będę potrzebował coś konkretnego jeszcze ? Samochód to Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 rok 1998 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 January 2005 Skąd: Anastazew ![]() |
Czemu taka glupia zamiana?
![]() Najner to powoli rarytas, a ktos mu chce wsadzic zwykle serducho? :/ -------------------- Duże, średnie i średnio małe...
Moc dostarcza - Master's Tuning Octavia Club Polska |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#3
|
![]() |
słabawe te serducho.. i awaryjne
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 January 2005 Skąd: Anastazew ![]() |
słabawe te serducho.. i awaryjne Ale mocniejsze od 5,2 i ze zrobieniem na wiecej nie ma problemow. A awaryjne, jak kto szanuje... -------------------- Duże, średnie i średnio małe...
Moc dostarcza - Master's Tuning Octavia Club Polska |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#5
|
![]() |
Tu nie chodzi o moc (5.9 ma 240KM a 5.2 tylko 225KM) bo jest jej pod dostatkiem... ale o wytrzymałość i bezawaryjność samej jednostki
Samochód będzie miał koła MT 33" i kilka innych dodatków ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 January 2005 Skąd: Anastazew ![]() |
Moj braciak chetnie przygarnie "najnera", o ile jest w dobrym stanie.
![]() -------------------- Duże, średnie i średnio małe...
Moc dostarcza - Master's Tuning Octavia Club Polska |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#7
|
![]() |
silnik ?
kwestia tego czy "podłączy" go do 46RH (44RE ?) |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 January 2005 Skąd: Anastazew ![]() |
-------------------- Duże, średnie i średnio małe...
Moc dostarcza - Master's Tuning Octavia Club Polska |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
moim zdaniem tez bez sensu taki swap, 5.9 warto wyremontowac i zrobic zadbana bulwarowke a do motania wziac inna sztuke 5.2 po lifcie z reduktorem OD... skoro musi byc ZJ... bo IMO te reduktory z wiskoza w grandach to w ogole najslabszy punkt ZJ z przeznaczniem do wiekszego offroadu
![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#10
|
![]() |
reduktor będzie 242
wielki off-road nie będzie.. ale taki rekreacyjno-integracyjny ![]() czyli wygodny i komfortowy w środku.. ale też dający radę w średnim terenie |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
reduktor będzie 242 jak pewnie wiesz zdania sa podzielone co do trwalosci polaczenia NP242 z V8... ale rozumiem ze zamierzasz o sprawdzic osobiscie ![]() tym bardziej w kontekscie zmiany motoru, reduktora, zawiasu pod 33" chyba lepiej zostawic tego 5.9 w spokoju i kupic taniego przedlifta 5.2 skoro i tak bedziesz eksperymentowal z 242. tak pomotany ex 5.9 nie bedzie mial w przyszlosci wiekszej wartosci, a na ladnie zachowanego 5.9 w oryginale ladnie bedzie popatrzec i bedzie przedstawial soba jakolkolwiek wartosc w zł ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#12
|
![]() |
jak pewnie wiesz zdania sa podzielone co do trwalosci polaczenia NP242 z V8... ale rozumiem ze zamierzasz o sprawdzic osobiscie ![]() tym bardziej w kontekscie zmiany motoru, reduktora, zawiasu pod 33" chyba lepiej zostawic tego 5.9 w spokoju i kupic taniego przedlifta 5.2 skoro i tak bedziesz eksperymentowal z 242. tak pomotany ex 5.9 nie bedzie mial w przyszlosci wiekszej wartosci, a na ladnie zachowanego 5.9 w oryginale ladnie bedzie popatrzec i bedzie przedstawial soba jakolkolwiek wartosc w zł ![]() jest kilka egzemplarzy 5.2 V8 z 242 i jak na chwilę obecną dają radę nie chodzi w tym wypadku o jakąś wartość... bo samochód z takimi inwestycjami (nie do odzyskania) będzie miał u mnie dożywocie ![]() jeżeli okaże się, że wsadzenie 5.2 w miejsce 5.9 będzie rodziło uzasadnione obawy o wytrzymałość całej konstrukcji... to nie będę tego robić |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
ZJ 5,9 szkoda na takie zabawy...to limitowana klasyczna wersja
-------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 January 2005 Skąd: Anastazew ![]() |
reduktor będzie 242 Nie wiem czemu tak wszyscy chca miec 242? Jest co prawda 242HD, ktory z 5,2 pewnie lepiej bedzie znosil. U mnie w ZJ bedziemy prawdopodobnie montowac 247. ![]() ZJ 5,9 szkoda na takie zabawy...to limitowana klasyczna wersja Dokladnie. Braciak juz dlugo szuka i sa albo zajechane pazdzierze, albo cacka nie na sprzedaz... Ciezko o dobry egzemplarz, wiec tym bardziej szkoda to motac... -------------------- Duże, średnie i średnio małe...
Moc dostarcza - Master's Tuning Octavia Club Polska |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#15
|
![]() |
bo 242 jest fajny
![]() 242HD występował w WJ Laredo i nie wiem czy podejdzie do ZJ na zasadzie p&p. Jak by pasował... to chętnie bym wstawił. 247 podejdzie do ZJ ? na dobrą sprawę to przy nim nie masz stałego napędu 4x4 .. a przy zużyciu przednich opon dopięcie przodu będzie opóźnione CYTAT Ciezko o dobry egzemplarz, wiec tym bardziej szkoda to motac... w Polsce to na zamówienie taki... i to u kogoś kto ma o tym pojęcie (Jeep'y) lub wycieczka do Szwajcarii |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#16
|
![]() |
No dobra....
a coś w temacie "przeszczepu" silnika ? ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 January 2005 Skąd: Anastazew ![]() |
Rozmawialem i jest patent na wlozenie 247 do ZJ. Trzeba przelozyc pare elementow i dziala. Sprawdzone.
247 dziala praktycznie tak samo jak 249, tylko w jednym jest wiskoza, w drugim gerodisc. -------------------- Duże, średnie i średnio małe...
Moc dostarcza - Master's Tuning Octavia Club Polska |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#18
|
![]() |
No nie do końca to samo...
Nowa wiskoza kosztuje około 3k pln brutto i powinna "wystarczyć" na około 150k km (tak średnio padają przy tym przebiegu) Gerodisc w przypadku awarii jest droższy... około 3.6k pln (regeneracja całego z robocizną i częściami około 5k) O ile 249 faktycznie jest podobna do 247 o tyle już 249OD jest już stałym napędem 4x4.... a 247 (podobnie jak 249) jest tylko "dołączanym przodem". Imo nie ma sensu zamieniać praktycznie na to samo... skoro 242 z drobnym "remontem" i założeniem to koszt około 1,5k na gotowo lub zamienić 249 na 249OD który jest mocniejszy od 249 i 247 |
|
|
gość_kubasiek_* |
![]()
Post
#19
|
![]() |
Ja to bym bym na Twoim miejscu kupił sobie anglika widzialem w tamtym roku kilka w ladnym stanie za nieduże pieniądze.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 04 September 2008 ![]() |
a ja bym zostawił 5.9. Sam mam Ninera, jest bezwawyjny, ma na blacie 245kkm. Oleju nie bierze, upalony w terenie raz na jakiś czas bo mam AT ,ale częściej do miasta i trasy. Pali srogo, ale jak brzmi!
Nie lepiej, tak jak piszą inni zostawic Ninera, a kupić zmotanego już Zj, aczkolwiek wydaje mi się,że lepszy będzie XJ czy TJ. -------------------- S6 4.2 / Volvo 745 t5 projekt
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 22:22 |