Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.9 ---> swap na 5.2
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Muscle Cars
bezduszny
Pytanie...
Czy przy swapie silnika 5.2 V8 w miejsce 5.9 V8 po za samym silnikiem i komputerem będę potrzebował coś konkretnego jeszcze ?

Samochód to Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 rok 1998
Purchawa
Czemu taka glupia zamiana? ohmy.gif
Najner to powoli rarytas, a ktos mu chce wsadzic zwykle serducho? :/
bezduszny
słabawe te serducho.. i awaryjne
Purchawa
CYTAT(bezduszny @ Tue, 28 Dec 2010 - 15:29) *
słabawe te serducho.. i awaryjne

Ale mocniejsze od 5,2 i ze zrobieniem na wiecej nie ma problemow.
A awaryjne, jak kto szanuje...
bezduszny
Tu nie chodzi o moc (5.9 ma 240KM a 5.2 tylko 225KM) bo jest jej pod dostatkiem... ale o wytrzymałość i bezawaryjność samej jednostki
Samochód będzie miał koła MT 33" i kilka innych dodatków wink.gif , silnik 5.9 karmi się PB 98 a 5.2 nie jest taki wymagający (LPG nie jest w nim przewidywane)
Purchawa
Moj braciak chetnie przygarnie "najnera", o ile jest w dobrym stanie. smile.gif
bezduszny
silnik ?

kwestia tego czy "podłączy" go do 46RH (44RE ?)
Purchawa
CYTAT(bezduszny @ Tue, 28 Dec 2010 - 21:19) *
silnik ?

Nie, cale auto. biggrin.gif
MACH
moim zdaniem tez bez sensu taki swap, 5.9 warto wyremontowac i zrobic zadbana bulwarowke a do motania wziac inna sztuke 5.2 po lifcie z reduktorem OD... skoro musi byc ZJ... bo IMO te reduktory z wiskoza w grandach to w ogole najslabszy punkt ZJ z przeznaczniem do wiekszego offroadu rolleyes.gif
bezduszny
reduktor będzie 242

wielki off-road nie będzie.. ale taki rekreacyjno-integracyjny smile.gif
czyli wygodny i komfortowy w środku.. ale też dający radę w średnim terenie
MACH
CYTAT(bezduszny @ Tue, 28 Dec 2010 - 23:04) *
reduktor będzie 242


jak pewnie wiesz zdania sa podzielone co do trwalosci polaczenia NP242 z V8... ale rozumiem ze zamierzasz o sprawdzic osobiscie wink.gif

tym bardziej w kontekscie zmiany motoru, reduktora, zawiasu pod 33" chyba lepiej zostawic tego 5.9 w spokoju i kupic taniego przedlifta 5.2 skoro i tak bedziesz eksperymentowal z 242. tak pomotany ex 5.9 nie bedzie mial w przyszlosci wiekszej wartosci, a na ladnie zachowanego 5.9 w oryginale ladnie bedzie popatrzec i bedzie przedstawial soba jakolkolwiek wartosc w zł biggrin.gif

bezduszny
CYTAT(MACH @ Tue, 28 Dec 2010 - 23:21) *
jak pewnie wiesz zdania sa podzielone co do trwalosci polaczenia NP242 z V8... ale rozumiem ze zamierzasz o sprawdzic osobiscie wink.gif

tym bardziej w kontekscie zmiany motoru, reduktora, zawiasu pod 33" chyba lepiej zostawic tego 5.9 w spokoju i kupic taniego przedlifta 5.2 skoro i tak bedziesz eksperymentowal z 242. tak pomotany ex 5.9 nie bedzie mial w przyszlosci wiekszej wartosci, a na ladnie zachowanego 5.9 w oryginale ladnie bedzie popatrzec i bedzie przedstawial soba jakolkolwiek wartosc w zł biggrin.gif


jest kilka egzemplarzy 5.2 V8 z 242 i jak na chwilę obecną dają radę
nie chodzi w tym wypadku o jakąś wartość... bo samochód z takimi inwestycjami (nie do odzyskania) będzie miał u mnie dożywocie wink.gif

jeżeli okaże się, że wsadzenie 5.2 w miejsce 5.9 będzie rodziło uzasadnione obawy o wytrzymałość całej konstrukcji... to nie będę tego robić


kiwi
ZJ 5,9 szkoda na takie zabawy...to limitowana klasyczna wersja

Purchawa
CYTAT(bezduszny @ Tue, 28 Dec 2010 - 23:04) *
reduktor będzie 242

Nie wiem czemu tak wszyscy chca miec 242? Jest co prawda 242HD, ktory z 5,2 pewnie lepiej bedzie znosil.
U mnie w ZJ bedziemy prawdopodobnie montowac 247. biggrin.gif
CYTAT(kiwi @ Wed, 29 Dec 2010 - 18:53) *
ZJ 5,9 szkoda na takie zabawy...to limitowana klasyczna wersja

Dokladnie.
Braciak juz dlugo szuka i sa albo zajechane pazdzierze, albo cacka nie na sprzedaz... Ciezko o dobry egzemplarz, wiec tym bardziej szkoda to motac...
bezduszny
bo 242 jest fajny wink.gif daje więcej możliwości niż obecny 249 OD

242HD występował w WJ Laredo
i nie wiem czy podejdzie do ZJ na zasadzie p&p. Jak by pasował... to chętnie bym wstawił.

247 podejdzie do ZJ ?
na dobrą sprawę to przy nim nie masz stałego napędu 4x4 .. a przy zużyciu przednich opon dopięcie przodu będzie opóźnione


CYTAT
Ciezko o dobry egzemplarz, wiec tym bardziej szkoda to motac...

w Polsce to na zamówienie taki... i to u kogoś kto ma o tym pojęcie (Jeep'y)
lub wycieczka do Szwajcarii
bezduszny
No dobra....
a coś w temacie "przeszczepu" silnika ? wink.gif
Purchawa
Rozmawialem i jest patent na wlozenie 247 do ZJ. Trzeba przelozyc pare elementow i dziala. Sprawdzone.
247 dziala praktycznie tak samo jak 249, tylko w jednym jest wiskoza, w drugim gerodisc.
bezduszny
No nie do końca to samo...
Nowa wiskoza kosztuje około 3k pln brutto i powinna "wystarczyć" na około 150k km (tak średnio padają przy tym przebiegu)
Gerodisc w przypadku awarii jest droższy... około 3.6k pln (regeneracja całego z robocizną i częściami około 5k)

O ile 249 faktycznie jest podobna do 247 o tyle już 249OD jest już stałym napędem 4x4.... a 247 (podobnie jak 249) jest tylko "dołączanym przodem".

Imo nie ma sensu zamieniać praktycznie na to samo...
skoro 242 z drobnym "remontem" i założeniem to koszt około 1,5k na gotowo
lub zamienić 249 na 249OD który jest mocniejszy od 249 i 247
kubasiek
Ja to bym bym na Twoim miejscu kupił sobie anglika widzialem w tamtym roku kilka w ladnym stanie za nieduże pieniądze.
jura
a ja bym zostawił 5.9. Sam mam Ninera, jest bezwawyjny, ma na blacie 245kkm. Oleju nie bierze, upalony w terenie raz na jakiś czas bo mam AT ,ale częściej do miasta i trasy. Pali srogo, ale jak brzmi!

Nie lepiej, tak jak piszą inni zostawic Ninera, a kupić zmotanego już Zj, aczkolwiek wydaje mi się,że lepszy będzie XJ czy TJ.
Mario
Można zawsze dołożyć kompresor smile.gif
SajneK
Jak juz jestesmy w temacie, w ZJtach jak jest z trwałością samej jednostki? lepsza będzie 4.0 czy 5.2 ?
bezduszny
4.0 jest za słaba
5.2 jest optymalna, choć po założeniu 33" MT czuć ubytek mocy
SajneK
Nie no moc to wiem, moc mocą ale te autka są juz dosyc leciwe i nie wiem czy ten 4.0 nie jest bardziej idiotoodporny ze swoją prehistoryczną konstrukcją, Vka to 8 problemów jakby nie patrzeć smile.gif
bezduszny
jeżeli chcesz jeździć/turlać się po asfalcie, to 4.0 spokojnie da radę
jeżeli chcesz już pojeździć w terenie, to jest za słaby i szybko to zauważysz

co do wytrzymałości samego silnika to imo odrobinę mocniejszy/mniej awaryjny/idiotoodporny wydaje się 4.0
ale nie ma między nimi jakiejś przepaści.
5.2V8 jest udaną konstrukcją a problemy z nią to w zdecydowanej większości z winy "dziadostwa i oszczędzania" właściciela

w przypadku ZJ ZDECYDOWANIE najlepszym rozwiązaniem jest 5.2 V8
SajneK
Dzięki serdeczne za pomoc smile.gif
4.0HO
4.0 za słaby??? mhhh
suchorz
CYTAT(4.0HO @ Mon, 25 Jul 2011 - 19:49) *
4.0 za słaby??? mhhh


Do ZJ tak, a do XJ jest ok.

Mam ZJ 5,2 na 33" i po zmianie mostów na mocniejsze i z wyższymi przełożeniami śmiga aż miło, bez problemu wyprzedza kilk auta na raz i szybko rozpędza sie do 150-160km/h.
trendy
CYTAT(bezduszny @ Tue, 28 Dec 2010 - 20:44) *
Tu nie chodzi o moc (5.9 ma 240KM a 5.2 tylko 225KM) bo jest jej pod dostatkiem... ale o wytrzymałość i bezawaryjność samej jednostki
Samochód będzie miał koła MT 33" i kilka innych dodatków wink.gif , silnik 5.9 karmi się PB 98 a 5.2 nie jest taki wymagający (LPG nie jest w nim przewidywane)


Wrong;) Silnik 5.9 karmi sie Super Unleaded a to nie jest PB 98 tylko PB 89 lub PB 93 (oczywiscie w stanach, a stamtad ten silnik pochodzi i wg am. instrukcji trzeba go karmic super unleaded)
W USA odpowiednio jest regular unleaded 87...potem unleaded plus 89(lub 91) i na koniec premium unleaded 93
Reasumujac...ichnia super super unleaded jest i tak "slabsza" od naszej PB 95
Tyle w temacie wink.gif

Pozdrawiam
Jeep 5.9 Magnaflow
bolus1
grubo, odpowiedź po 7 latach biggrin.gif:D tego się nikt nie spodziewał biggrin.gif
BeeMiX
CYTAT(trendy @ Thu, 23 Nov 2017 - 11:46) *
Wrong;) Silnik 5.9 karmi sie Super Unleaded a to nie jest PB 98 tylko PB 89 lub PB 93 (oczywiscie w stanach, a stamtad ten silnik pochodzi i wg am. instrukcji trzeba go karmic super unleaded)
W USA odpowiednio jest regular unleaded 87...potem unleaded plus 89(lub 91) i na koniec premium unleaded 93
Reasumujac...ichnia super super unleaded jest i tak "slabsza" od naszej PB 95
Tyle w temacie wink.gif

Pozdrawiam
Jeep 5.9 Magnaflow


A normy oktanowe RON MON i AKI ? smile.gif
_adams_
CYTAT(bezduszny @ Fri, 11 Feb 2011 - 12:42) *
5.2V8 jest udaną konstrukcją a problemy z nią to w zdecydowanej większości z winy "dziadostwa i oszczędzania" właściciela

w przypadku ZJ ZDECYDOWANIE najlepszym rozwiązaniem jest 5.2 V8


Chodzi mi po głowie takie auto do rekreacji/zabawy/pracy. Możesz coś więcej napisać o 5.2? Na czym właściciele "dziadują" i jakie zaniedbania niszczą/psują motor?

Rezor
Człowieku... to ten post ma prawie 7 lat...
_adams_
Wiem. No i...? Autor tego posta umarł?

Jaki związek z moim pytaniem ma Twoja odpowiedź?
Rezor
Autora nawet na forum nie ma biggrin.gif napisz mu PW biggrin.gif
_adams_
To może Ty napiszesz coś mądrego w temacie?
Pietrek.L
Poczytaj na amerykańskich forach o silnikach Magnum 318ci(5.2l)i 360ci(5.9l), jest to ewolucja starego small blocka serii LA.
_adams_
Patrzę na forum Jeep, ale w sumie nie ma tam za wiele o tych V8.

Dzięki.
777gsi
CYTAT(_adams_ @ Fri, 01 Dec 2017 - 13:03) *
Patrzę na forum Jeep, ale w sumie nie ma tam za wiele o tych V8.

Dzięki.


Na forum Jeepa nie ma za wiele o magnumach V8 ...? laugh.gif

Poczytaj wiecej w dziale ZJ wink.gif

bolus1
co prawda to prawda, w polsce nikt nie przerabia tych silników albo nikt się nie chwali tym co zrobił i co to dało. Od siebie dodam że na forum jeepa to głównie przywracania sprawności Oni tam maja awarie w stylu.. wjechałem w jezioro, silnik zassał wodę wystawił dwa kopyta ale dalej chodzi - czy mogę tak jeździć?biggrin.gif:D jako użytkownik kolejnego już magnuma z chęcią się dowiem co zrobić by było lepiej... ale zacząć Trzeba od kolektora ssącego i wydechowych i na pewno wałka rozrządu. a potem weź to ustaw.. wystroić itp.
Lincoln e30ix
Głowice, wałek, "rokersy", kolektory wydechowe i przesunięcie wyżej limitera obrotów, 300ps powinno dać.
Mamy 318ci już chyba ósmy rok i to naprawdę dobra jednostka, ale nigdy nie zmieniałem nic poza olejem, swiecami i kopułką happy.gif
_adams_
Poczytałem na forum Jeep i nikt tam nie ingeruje w silnik. Wkółko wałkowane są napędy, mosty, skrzynie, zawias. Silnik każdy zostawia w serii - podobno ma tyle momentu że pary mu nie brak.

Coś w tym chyba jest, bo żeby wykorzystać w terenie Jeepa z mocą 300KM i znacznie większym momentem trzeba by zapodać duży lift, LA, duże koła no i wtedy mosty powiedzą dość tego. Na pewno przedni, na tył jest dobry zamiennik.

Poza tym ZJ jest strasznie ciężki z przodu, dobrze zmotany WJ lepiej się chyba nadaje do szybkiej jazdy w terenie, ale w nim trudniej chyba podnieść moc?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.