![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 ![]() |
Czy na biało to czasem nie z oleju? Nieprzepał na czarno dymi gdyż sadzę czyni@! W moim kombi siedzi już diesel czeka jedynie na podłączenie okablowania, zmianę oleju i but!:D Pzdr! Na biało, bo nie dochodzi do samozapłonu. Niektóre diesle tak mają. Też bym chętnie się dowiedział więcej o projekcie. Jaka moc szacunkowa i jakie koszty? Pozdr. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Czy na biało to czasem nie z oleju? Nieprzepał na czarno dymi gdyż sadzę czyni@! Sadza to jak dawka za wielka pod obciązeniem i na gorąco. OM605 ma komorę wirową i zanim nagrzeje się ona i głowica to część ropy wywala w postaci białawego dymka na jałowych obrotach. Nadmiar paliwa na jałowych szybko wychładza świece i komorę podgrzną do rozruchu. Jak potrzymasz z łapy jeszcze 5-10 sek świece to kopcenie znika i motor od razu równiej pracuje. Na od 40C cieczy chłodzącej temat w ogóle nie występuje. Jest jeszcze sprawa kąta wtrysku - jak chcesz mieć dużą dawkę paliwa i moc górą bez dymu to troszkę przyśpieszasz wtrysk... Co do kosztów to musielibyście gadać z moim bratem. Moc była liczona tak na ok. 220-240 KM z OM605. Kiedyś pewnie się shamuje gdzieś to pędzidło i prawdę pokaże. To nie jest auto do chwilowego popisu - ma wytrzymać np. 2 dni terenowego rajdu prędkościowego albo 2,5 dnia przeprawowego. Z tego co widziałem już na żywo, w aucie osobowym taki setup byłby całkowicie użytkowy na codzień. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 04 March 2013 ![]() |
Tak czytam i czytam a zobaczymy jak to u mnie wyjdzie,mam HX35w i pompe 7mm teraz tylko jak będę miał czas to zmontuje to wszystko i zobaczymy jak OM603 poradzi sobie z tym osprzętem.
|
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
7 mm tłoczki jakiej produkcji? Jaki korpus pompy - OM603? Jaka seria pompy? - bo się różnią wałkami kułaczkowymi i od nich zależy moc... Kto składał i stroił pompę? Jaki zawór LDA?
Jakby wszystko było OK to jak przeniosłeś moc i moment, bo pewnie powinieneś mieć ok. 330-350 KM i grubo ponad 500 Nm. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 04 March 2013 ![]() |
No pompę kolo mi zrobił a sekcje ktoś mu przysłał z zagranicy boscha i on na niej dorobił mi sekcje ale jak jest zrobiony to się okaże w praniu.
Pompę mam z OM603 turbo i teraz zastanawiam się nad zakupem silnika OM606 bo na nim będzie to wszystko lepiej chodziło. Skrzynie mam serie od 300d jak się rozleci to wtedy będę myślał,2 dyfry z ASD,1 zaspawany od 2,6pb i oryginał od 2,0d który daje rade ![]() |
|
|
![]()
Post
#86
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2012 Skąd: ŁDZ ![]() |
Czy Koledzy orientują się jak podwyższyć nieco moc i moment na seryjnych gratach w om603 TD? Turbo mam kkk w b.dbrm stanie, czytałem, że zanim wymieni się sekcje tłoczków to można coś jeszcze z seryjnej pompy wycisnąć. Jutro wrzucę linkę do gościa, który opisuje krok po kroku czym w pompie należy kręcić, czego nie ruszać, żeby zwiększyć moc ale pytanie czy ktoś z Was ma już przetarte szlaki gdyż wszystko oczywiście po angielsku...
Thx, Pzdr! -------------------- - What is Turbina?
- Turbina is spinning! |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2012 Skąd: ŁDZ ![]() |
-------------------- - What is Turbina?
- Turbina is spinning! |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 04 March 2013 ![]() |
No i silnik kupiony,teraz tylko czekać na wolny czas.
,a tak na marginesie to gdzie mogę kupić flanszę wycięta pod kolektor wydechowy??? |
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Silnik wytrzymał 4 dni i noce maratonu terenowego w straszliwym błocie. Więcej załoga go obsługująca stanęła na pudle
![]() Więc chyba sukces modyfikacji... -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 04 March 2013 ![]() |
No to gratulacje.
|
|
|
![]()
Post
#91
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 28 August 2007 ![]() |
Właśnie kupiłem za grosze C220 1997 z silnikiem OM604 95KM, z problemem z pompą lukasa, niezdiagnozowany.
Auto piękne bez korozji, a z tego co widzę, są tacy tu co ogarniają włożenie turbo i pompy bosha do tego zesawu. Prosze o kontakt do kogos kto mi zgra pompę ze skandynawii, i turbo w tym autku. Ma być nie wiecej niz 150-200km, i ma służyć na codzień jako 4te auto, ale lubie te cklasy, ile kasy potrzebuje, bo że wiecej niż auto warte to wiem |
|
|
![]()
Post
#92
|
|
User Dołączył: Sun, 26 October 2008 ![]() |
Powiem Ci kolego, że słaby silnik sobie wybrałeś ale za grosze też bym coś takiego przygarnął
![]() Montuj pompę i turbo z Vito ale nie jestem pewien czy na 100% pasuje. |
|
|
![]()
Post
#93
|
|
User Dołączył: Sat, 16 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
Kopalnia wiedzy: http://www.superturbodiesel.com/
Ja tez planuję taki projekt. Buda w124, silnik om606turbo z w210, skrzynia 6 manual. Zastanawiam się tylko, kto później mi pompe ustawi, nie mam o tym bladego pojęcia. Macie jakieś propozycje? flansze do wydechowych są dostepne w szwedzkich sklepach internetowych, adresy dodam wieczorem jak będę w domu. |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 17 March 2013 ![]() |
Pompe ci ustawią i wymienią elementy na wieksze w szwecji Dieselmeken lub w finlandi bodajże Myna diesel, w polsce raczej nikt tego nie zrobi.
|
|
|
![]()
Post
#95
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
To w ramach ciekawostki dodam, że po zmianie turbiny na nieco mniejszą by ograniczyć laga i zmienić przebieg momentu obrotowego auto napędzane tak zmodyfikowanym silnikiem zajęło pierwsze miejsce w rajdzie serii MT Series:
http://www.terenowo.pl/extreme/mt-rally-a-...klasie-cc1.html -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#96
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 28 August 2007 ![]() |
Wlasnie buduje takie auto. Wygralem nim mercedes classicautocup w bialej. Kupilem po to zeby skopac 2 kolesi z takim samym autem
Mam w124 300td 1991 kombi w skorach z klima i elektryką. Sportline. Automat tempomat. Okazalo zie ze waistgate sie nie domyka. Zalozylismy wiec holset hx35, mam juz sekcje 7.5mm od dieselmekena ze szwecji, i jutro idzie do pompiarza na wymont pompy , wymiana sekcji, ustawienie, (kielce Kuc) ,zamont. Potem jeszcze do ustawienia skrzyni automatu zeby wyzej krecil. Auto bedzie do sprzedania od lutego. Za 16000 Mam jeszcze 270cdi z 2000. Jak go sprzedam za 9000 to 124 zostawie. Ale chetnech na cdi nie ma. |
|
|
![]()
Post
#97
|
|
User Dołączył: Sun, 26 October 2008 ![]() |
Zalozylismy wiec holset hx35, mam juz sekcje 7.5mm od dieselmekena ze szwecji, i jutro idzie do pompiarza na wymont pompy , wymiana sekcji, ustawienie, (kielce Kuc) ,zamont. Potem jeszcze do ustawienia skrzyni automatu zeby wyzej krecil. Cześć Jak aktualnie wygląda cena 6 tłoczków razem z przesyłką? Jaka moc jest na nich osiągalna? Kto Ci wystroi wzrost dawkę razem ze wzrostem ciśnienia? Bo zwykły pompiarz tego nie ogarnie, ponieważ układ w pompie odpowiedzialny za ciśnienie-ilość paliwa nie jest przystosowany do takich ciśnień. Jeżeli pompiarz faktycznie magik to na przyszłość fajnie byłoby zamieścić do niego namiary na forum. Powodzenia ![]() |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 28 August 2007 ![]() |
dieselmeken liczy 2400 sek, czyli przelew walutowy sciągnął 1300 zł (200 dla banku, 0)
trzeba go prosic o cenę i nr konta w eur 55Eur za sztukęx6 pompiarz toKuc z Bilczy pod Kielcami, oganie. Ma maszyne, ogania, ustawi pompe wg instrukcji dieselmekena 8-12 wolne, 47-50 srednie , 100- 110ccm max |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 28 August 2007 ![]() |
auto gotowe. zapraszam w sobote na słuzewiec na zakonczenie classicauto cup
bedzie superturbo om603 |
|
|
![]()
Post
#100
|
|
User Dołączył: Sun, 26 October 2008 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 13:52 |