MB w124
Mon, 20 Dec 2010 - 21:24
Witam
Mam pytanie odnosnie przerobek pompy wtryskowej w MB 300dt
Generalnie ciezko znalesc jakies dokladniejsze informacje o pompach z silnika OM603 z 92r.
Doczytalem sie o wymianie sekcji tloczacych z orginalnych 5,5mm na 7mm ale nic dokladnego nie udalo mi sie znalesc
Jest grupa ludzi z Finlandi ktorzy widac grubo siedza w temacie ale ciezko przychodzi im odp. na @
Na stronie superturbodiesel.com jest pare info ale o starszych konstrukcyjnie pompach
Moze ktos z was mi pomoze w sprawie zwiekszenia dawki w tej pompie
Z gory dziekuje i pozdrawiam Marcin
saab93
Tue, 21 Dec 2010 - 20:21
CYTAT(MB w124 @ Mon, 20 Dec 2010 - 21:24)
Witam
Mam pytanie odnosnie przerobek pompy wtryskowej w MB 300dt
Generalnie ciezko znalesc jakies dokladniejsze informacje o pompach z silnika OM603 z 92r.
Doczytalem sie o wymianie sekcji tloczacych z orginalnych 5,5mm na 7mm ale nic dokladnego nie udalo mi sie znalesc
Jest grupa ludzi z Finlandi ktorzy widac grubo siedza w temacie ale ciezko przychodzi im odp. na @
Na stronie superturbodiesel.com jest pare info ale o starszych konstrukcyjnie pompach
Moze ktos z was mi pomoze w sprawie zwiekszenia dawki w tej pompie
Z gory dziekuje i pozdrawiam Marcin
Chodzi Ci o cos w tym stylu ?
http://www.youtube.com/watch?v=ORPWDn2UD6si
http://www.youtube.com/watch?v=iWCmfpFOC3A...feature=relatedTez mnie to zdziwilo ze silnik 3.0TD 24v mozna podkrecic na 500 - 700 bhp z duza turbina
chetnie sie dowiem jak to sie robi bo te silniki sa wysoko niedocenianie wedlug mnie
MB w124
Tue, 21 Dec 2010 - 22:16
Tak m.in. z nimi probowalem sie skontaktować.
Ja, mam silnik taki jak w tej czerwonej w201(190) czyli 300 12V turbo OM603,a w tej czarnej jest silnik z w210(okular) OM606 24V.
Kończę spawanie kolektora twin scroll pod HOLSET 4LGK, nie mam jeszcze zaworu westage,zastanawiam się nad średnica.
Myślę też nad zakupem EATON M90 lub M112 bo nie wiem przy ilu wstanie takie turbo ale nie mam pomysłu,gdzie go zamocować, bo nie chciał bym rezygnować z klimy.
Takie pierdoły, jak duży IC, róry z nierdzewki 2,5" na dolot i na przelot mam.
Ta pompa to największy problem, bo przecież od niej wszystko zależy, wiec szukam info od czego dopasować te sekcje, bo wyrególować dawkę to koszt 150-200z Mój "pompiarz" nie wie, od czego można by dopasować, a wklepać w google "naprawa pomp" i dzwonić po warsztatach, wydaje mi się bzdura, wiec może ktoś z was mi pomoże, jakimś linkiem lub namiarem.
Pozdrawiam Marcin
Ps. moje ambicje sięgają pomiędzy 300-350hp, a seryjne silniki 12v, po zmianie osprzętu dają śmiało 500hp, 700Nm.
CrocodileReggae
Tue, 21 Dec 2010 - 22:48
Lefty
Wed, 22 Dec 2010 - 11:39
Tu jest lista części z różnych pomp, którą kiedyś znalazłem interesując się tematem.
Coobcio
Sat, 25 Dec 2010 - 18:06
A Po co wastegate - szybciej bez niego będzie wstawać a jak dmuchnie 4 bary to przynajmniej dobrze będzie chłodzić spaliny, tylko ropy trzeba mu grubo dolać...
Pinky323F
Sat, 25 Dec 2010 - 23:27
Taki mały OT ktoś już coś dłubał przy tym silniku w pl, nawet na seryjnym osprzęcie?? Kibel straszny że to icka nie ma.
pablo999
Sun, 26 Dec 2010 - 02:01
CYTAT(Pinky323F @ Sat, 25 Dec 2010 - 23:27)
Taki mały OT ktoś już coś dłubał przy tym silniku w pl, nawet na seryjnym osprzęcie?? Kibel straszny że to icka nie ma.
kumpel ma takiego to dmucha 1,6 bara z tego co pamiętam i jest niezły killer,ale tez sobie przypominam, ze na forum szwedzkim bodajże z którego ktośtu pokazywał białego s13 3,8 turbo są chyba dwa projekty z tymi silnikami
Pinky323F
Sun, 26 Dec 2010 - 09:31
U kolegi skrzynia M/T czy A/T??
pablo999
Mon, 27 Dec 2010 - 00:15
5 biegowy automat
MB w124
Mon, 27 Dec 2010 - 21:22
CYTAT
A Po co wastegate - szybciej bez niego będzie wstawać a jak dmuchnie 4 bary to przynajmniej dobrze będzie chłodzić spaliny, tylko ropy trzeba mu grubo dolać...
No przy 4 barach to musial bym takiego smoka wstawic ma potencjal
BOSCH P7100
mihas66
Mon, 27 Dec 2010 - 22:43
panie możesz dawać i 8bar dieslowi im więcej powietrza tym lepiej nawet na seryjnej pompie ale ja bym się bał że zabijesz tego holseta bez wg momentalnie...
Pinky323F
Tue, 28 Dec 2010 - 09:46
CYTAT(mihas66 @ Mon, 27 Dec 2010 - 22:43)
panie możesz dawać i 8bar dieslowi im więcej powietrza tym lepiej nawet na seryjnej pompie ale ja bym się bał że zabijesz tego holseta bez wg momentalnie...
Z tego co widziałem to w oryginale tam k24.2 siedzi.
MB w124
Tue, 28 Dec 2010 - 20:06
No ale proporcje trzeba zachowac bo tloki stopisz!
CYTAT
Tu jest lista części z różnych pomp, którą kiedyś znalazłem interesując się tematem.
Fajna ta stronka szkoda ze niema rozkodowanych nr czesci- srednica tloczka
Paweł#G
Fri, 31 Dec 2010 - 11:59
CYTAT(MB w124 @ Tue, 28 Dec 2010 - 20:06)
No ale proporcje trzeba zachowac bo tloki stopisz!
W dieslu tłoki popłyną dopiero jak będzie za dużo paliwa w stosunku do powietrza, lub źle rozpylone paliwo ( w skrócie w dieslu reguluje się tylko ilość paliwa) .
Przy 8 barach panewki i korbowody w silniku też nie będą zbytnio zadowolone ( chyba że chodziło o 0.8 bara, albo to silnik z ciężkiego sprzętu typu lokomotywa)
MB w124
Mon, 03 Jan 2011 - 23:40
Mam jeszcze takie pytanie jak obliczyc przy jakich obrotach EATON M64 (taki wszedl by bez problemu) dal by np. 0,5bar w 300td bo nie wiem czy jest sens kupowac cos takiego. Do puki nie wyjade tak naprawde nie wiem tez przy ilu zacznie wstawac ten HOLSET.
Dagon89
Mon, 03 Jan 2011 - 23:59
Ja już grzebałem w tym silniku OM603... ogólnie na seryjnych gratach ten silnik wytrzymuje 1.6-1.8 bara z tego co sie dowiedzialem na zagranicznych forach, przy wyzszym cisnieniu uszczelka pod glowica mowi papa(przynajmniej u mnie przy przelocie 400 tys i doladowaniu 2,4 sie wysrala). Po zalozeniu turbiny razem z moim sasiadem regulowalismy dawke paliwa na pompie, ale w tym momencie juz nie pamietam jak, musze skontaktowac sie z kolesiem, ktory mi w tym pomagal i dam znac dokladnie co i jak z dawka paliwa
MB w124
Thu, 06 Jan 2011 - 16:41
Dagon89 posiadasz jeszcze to auto?
CYTAT
Po zalozeniu turbiny
Jezeli dobrze rozumiem uturbiles wolnossacego OM603?
pablo999
Thu, 06 Jan 2011 - 16:49
dagon jeszcze auto posiada i po prostu dał wieksze turbo do silnika 300 turbodiesel 147KM
Dagon89
Thu, 06 Jan 2011 - 18:47
Dokładnie tak jak pisze pablo. Auto jeszcze mam i silnik juz jest, ze tak powiem zrobiony i na nowo zacznie sie walka z podniesiemniem mocy, wszystkie graty leza (ic, weze, turbo) zostalo tylko dorobic flansze do kolektora ssacego albo sprobowac spasowac kolektor od OM606
MB w124
Thu, 06 Jan 2011 - 20:40
Fajnie ze znalazla sie osoba ktora tez dlubie w OM603
Zanim wydmuchlo uszczelke chamowales moze auto?
W jakiej budzie masz ten silnik i z jaka skrzynia?
Kolektor z OM606 fajny ale duzo roboty trzeba by poodcinac kruccie z kolektorow i przespawac z 603 do 606 precyzyjna robota spawac musial bys to na aucie chyba ze masz wyciagniety silnik no i jeszcze koszty
Ja mam zamiar zalozyc od wolno ssacego i dorobic dolot do kolektora
pablo999
Thu, 06 Jan 2011 - 22:51
Dagon89
Thu, 06 Jan 2011 - 23:27
MB w124 powiem Ci tak... Z tego co wiem to OM603 w wolnossaku ma inne tloki niz OM603 turbo... Ja mam E-klase z 1994 roku na wypasie, a skrzynia to jak kazde chyba OM603 turbo 4-ro biegowy automat + ASD
. Pablo pisal juz w tym watku ze mialem 1.6 bara i latalo to niezle... Chcialem shamowac auto ale raz, ze w szczecinie nikt nie chce sie tego podjac, a dwa ze uszczelka po podniesieniu cisnienia do 2.4 bara powiedziala papa i narobila niezlego burdelu w silniku, zastanawiam sie nad spasowaniem glowicy od OM606 turbo, ale jeszcze nie wiem ile to roboty i czy wogole podejdzie to bez wiekszych przerobek jest jeszcze dolozenie skrzyni A/T 5-cio biegowej i mozliwe ze OM606 turbo od W210 ale SWAP to poki co odlegle plany
Pinky323F
Fri, 07 Jan 2011 - 07:19
Jakbyście koledzy podpowiedzieli gdzie i jak zwiększy doładowanie i dawkę paliwa to dołączył bym do was z tym om603. Teraz dmucha serie 0.8 a pasowałoby chociaż te 1.2-1.4 dmuchnąć. Silnik siedzi w w124 90r, 4 biegowy a/t z ASD.
bartok4
Sat, 19 Feb 2011 - 01:04
Witam wszystkich,
jestem tu nowy, ale widząc ten temat nie moglem siedzieć obojętnie.
Ja mogę się podzielić swoimi poczynaniami a wiec auto dupo wóz s124 na ta chwile silnik 250 ale będzie silnik om606 turbo.
Turbina jak na tą chwile zostaje standardowa, pompa z 124 om603 turbo z sekcjami 6mm od om 606 td,
do tego 6-biegowa skrzynia biegów z 2.7cdi (640) czasami 2.2cdi, most od 2.5 td (przełożenie 2:87 ,ze 150km).
Mam nadzieje ze z tej turbinki uda mi się wyciągnąć 1 bar-ek
.
Problem który najwięcej stwarza mi myślowych "kłopotów" to dobór kola 2-masy ze sprzęgłem oraz prędkościomierz
,
myślałem żeby wstawić licznik od 210 ale skąd wziąć impuls do licznika aby pokazał prędkość
.A co do podkręcenia pompy to może to wam się przyda:
http://www.superturbodiesel.com/std/ip-ful...umps-t-189.htmlpozdrawiam
bartek
Dagon89
Sat, 19 Feb 2011 - 23:38
u mnie zawor jednak byl wymieniony, koles robieral cala pompe i wymienial zawor bodajze na 7 mm... Bartok4 watpie zeby udalo ci sie spasowac czesci z pompy z om606 do om603 , tak samo ze skrzynia bedziesz mial problem... ja bym zainwestowal w 5-cio biegowa skrznie od w140(tak ja chce zrobic) i wtedy odpada ci problem z podpieciem licznika
bartok4
Sun, 20 Feb 2011 - 09:46
skrzynia pasi a jeżeli chodzi ok kolo 2-masa ze sprzęgłem to po prostu chciał bym założyć od 124 bo chodzi mi o przemiennik magnetyczny aby obrotomierz działał.
druga sprawa te sekcje 7mm to z jakiego modelu one pochodzą? znajomy który zakładał pompę z 603 do 606 powiedział ze ta pompa na tych sekcjach jest za słaba. jeździł aż wstawił od 140 350td i powiedział ze dopiero ta pompa dała znaczny przyrost. a różnica pomp miedzy 140 a 124 to sekcje i ustawienie dawki przy wysokich obciążeniach (tyle co udało mi się dowiedzieć, mogę się mylić).
pozdro
Dagon89
Sun, 20 Feb 2011 - 11:34
Zmiana pompy, ok... Ale OM606 jest juz chyba sterowana elektronicznie?
bartok4
Sun, 20 Feb 2011 - 15:27
http://www.youtube.com/watch?v=XgtNtHWSOc4...feature=relatedja robie wlasnie taka zamiane. zobacz ten filmik.mi tylko zostaje podkrecenie pompy bo dawki sa za slabe do tego silnika. i na 6biegu moze miec klopoty z sila uciągu
tdserek
Fri, 25 Feb 2011 - 00:13
Witam siedziac troche w pompach przy swoim projekcie polecam podjechac do pompiarza i zobaczyc jakie pompy mialy elementy 7 podejrzewam ze jakies ciezarowki ktore czesto gesto sa napedzane pompami rzedowymi:D nawet mialem gdzies link do strony jakie dokladnie auta mialy elementy 7 wiem ze znajdziesz to na necie:D zycze powodzenia gdyby nie tds tez pewnie kupilbym w210 z silnikiem om606 i ostro grzebal...niestety plan padl na mniej wdzieczny silnik i parametry ktore osiaga sie w mercu sa dla mnie nie osiagalne:D ale probuje pozdrowka
bartok4
Fri, 25 Feb 2011 - 22:57
oj kolego z tym TDS dałes do pieca,ale od czego są swapy.proponuje zmodzić 3.0d i "M" do 200 km/h
niech nie staruje z tobą
. ja właśnie po to robie 124 zeby czasami nie mozna bylo go zgubić
. Sekcje 7mm sa do kupienia w chyba usa czy finlandi ale w jakich samochodach byly sekcje takie wstawiane to nie mam pojecia. jak na ta chwile sa 6mm moze na jakis czas starcza. jestem ciekaw czy ktos juz taki temat ma rozgryziony chetnie sie poucze
.
mihas66
Fri, 25 Feb 2011 - 23:53
Panie po sekcje jedz do pompiarza który zajmuje się maszynami rolniczymi, gwarantuje ci że dobierze coś od jakiegoś kombajnu czy traktora, a jak to mało to pewnie i z czołgu coś znajdzie;p
tdserek
Sat, 26 Feb 2011 - 00:03
sekce 7mm spokojnie dostaniesz u pompiarzy.trzeba tylko byc cierpliwym i szukac:D ja swoja pompe zaadoptowalem z mana 6.9 litra:D 12mm .zaluje ze nie jest to merc ale i tak dzieki temu bede mial jedyny taki projekt bo jeszcze o biturbo kompressorku w tdsie nie slyszalem:D a umnie juz wszystko jest teraz trzeba ogarnac tylko to tak zeby to jezdzilo w miare sensownieD:
bartok4
Sat, 26 Feb 2011 - 23:19
Ciąg dalszy naszych rozterek
a teraz tak na poważnie to kto jest zainteresowany sekcjami 7mm proszę o napisanie gdyż przy wiekszej ilosci można bedzie liczyc na jakis rabat. Jestem w kontakcie z jedna firma co zna temat i jest w stanie pomóc.
pozdro
MB w124
Sun, 27 Feb 2011 - 12:22
Kolego bartok4 ja zgłębiam temat 7 od dawna i przy dobrej cenie biore 11szt. Daj znac co udalo ci sie wynegocjowac
tomp
Wed, 02 Mar 2011 - 10:38
pol
Wed, 02 Mar 2011 - 13:47
jaki dokladnie silnik ma ten gosc?
tomp
Wed, 02 Mar 2011 - 13:57
300td 24v, jak powiedział, nigdy nie otwierany
pol
Wed, 02 Mar 2011 - 14:02
CYTAT(tomp @ Wed, 02 Mar 2011 - 14:57)
300td 24v, jak powiedział, nigdy nie otwierany
dobra inaczej, widze mozliwosc ozywienia swojej starej G-klasy 2.4d (na razie do 100km/h nie dochodzi)
silnik z niej wyrzucam i co tu wmontowac, zeby bylo tyle koni ile to mozliwe za rozsadne pieniadze
MB w124
Wed, 02 Mar 2011 - 17:19
dobra inaczej, widze mozliwosc ozywienia swojej starej G-klasy 2.4d (na razie do 100km/h nie dochodzi)
silnik z niej wyrzucam i co tu wmontowac, zeby bylo tyle koni ile to mozliwe za rozsadne pieniadze biggrin.gif
Widze ze lekko odchodzimy od tematu
Ps. zalezy do czego ma sluzyc ta Gelenda bo 300td strasznie ciezki popularniejszy 2.5td
bartok4
Thu, 03 Mar 2011 - 00:00
Witam, musialem zajrzeć na forum czy cos sie tu dzieje a tu prosze z tematu schodzimy. nawiasem mowiac CZEKAM na te 7mm (brzmi jak kaliber), podobno kolego MB W124 w przyszlym tygodniu sie ten temacik ma wyjasnic, na miejscu ma 6.5 mm.wolałbym 7mm, bo wtedy bede mogl zabrac sie za kolejne etapy przygotowan a jest ich kilka jeszcze do zrobienia.A co do "G" to tam tylko 3.0td 24v ale wtedy minimum 200 rumaków.
zaprzal
Thu, 03 Mar 2011 - 00:26
macie już odpowiednio duże turbo, że potrzebujecie 7mm tłoczków?
tdserek
Thu, 03 Mar 2011 - 01:53
spawanie kolektorow zewnetrzne wastegaty .....ehh duzo droga przed wami... sam wiem
MB w124
Thu, 03 Mar 2011 - 17:13
CYTAT(zaprzal @ Thu, 03 Mar 2011 - 00:26)
macie już odpowiednio duże turbo, że potrzebujecie 7mm tłoczków?
Zapraszam do lektory od pierwszego postu
zaprzal
Thu, 03 Mar 2011 - 17:24
CYTAT(MB w124 @ Thu, 03 Mar 2011 - 17:13)
Zapraszam do lektory od pierwszego postu
nie ma tam nic o turbo
MB w124
Thu, 03 Mar 2011 - 21:01
Kończę spawanie kolektora twin scroll pod HOLSET 4LGK, nie mam jeszcze zaworu westage,zastanawiam się nad średnica.
Myślę też nad zakupem EATON M90 lub M112 bo nie wiem przy ilu wstanie takie turbo ale nie mam pomysłu,gdzie go zamocować, bo nie chciał bym rezygnować z klimy.
Wiec tak jak pisalem wyzej (3 post) poczatkowo byl HOLSET 4LGK a teraz dokupilem HX50 i EATON M122
zaprzal
Thu, 03 Mar 2011 - 21:24
jezeli chcesz zostać przy mechanicznej pompie to warto wydać parę euro i wysłać ją do finlandii, pare firm ma tam dobry know how i będziesz miał od razu wszystko dobrze poustawiane
Dziku
Mon, 25 Apr 2011 - 20:43
A powiedzcie mi panowie, czy pompy z om60x dzielą się na wolnossące i turbo, czy nie? Chodzi o to, czy pompa z om601( które nie występowało jako turbo zdaje się) da radę(po ewentualnej wymianie elementów na większe) obsłużyć om604+turbo?
DonDarulesko
Tue, 10 May 2011 - 18:43
OM604 nie istnieje.
Ja mam takie pytanie, jeśli w OM603 Turbo zmienię sekcje z fabrycznej 5,5 mm na 6mm to powinienem dać większe turbo, czy wystarczy żeby stockowe dmuchało powiedzmy z 1,5 i nic mi się nie wysra? Naturalnie założony będzie intercooler, uwolniony wydech i jakiś konkretny dolot.
Dziku
Tue, 10 May 2011 - 19:28
To jak nazywa się czterocylindrowa edycja om605 i om606?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.