Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  « < 2 3 4 5 6 >  
Reply to this topicStart new topic
> w124 OM603 POMPA RZĘDOWA
MArcin91
post Sat, 21 Jan 2012 - 20:37
Post #61


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





A wracając do tematu kompresora w dieslu wink.gif
http://www.youtube.com/watch?v=KRhl182UAGY

Doładowanie 1bar przy 1000obr/min


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 21 Jan 2012 - 20:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mirasmerc
post Wed, 29 Feb 2012 - 22:09
Post #62


Rookie
Dołączył: Wed, 29 February 2012





Chłopaki bo widze że macie mądre głowki... Powiedzcie mi co można zrobić z takim bólem mam OM601 2.0 L które dostało Turbawke od OM605 2.9 L wiecie może jaki kąt ustawic zapłonu czy musze poszukać inna pompe wtryskową ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomashek
post Wed, 29 Feb 2012 - 22:31
Post #63


User
Dołączył: Sun, 26 October 2008





CYTAT(mirasmerc @ Wed, 29 Feb 2012 - 22:09) *
Chłopaki bo widze że macie mądre głowki... Powiedzcie mi co można zrobić z takim bólem mam OM601 2.0 L które dostało Turbawke od OM605 2.9 L wiecie może jaki kąt ustawic zapłonu czy musze poszukać inna pompe wtryskową ??


Twoja pompa nie zwiększa dawki wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania. Możesz zrobić patentem tzn. ustawić w swojej pompie max dawkę na tyle ile się da ale nie możesz butować przy niskich obrotach bo Ci tłoki od nadmiaru koksu spłyną. Będzie to działać na zasadzie rezystora zamiast przepływki w TDI.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Wed, 29 Feb 2012 - 22:42
Post #64


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





A była jakaś pompa(jeśli tak to w jakim silniku) mechaniczna rzędowa do r4 turbo?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mirasmerc
post Wed, 29 Feb 2012 - 23:21
Post #65


Rookie
Dołączył: Wed, 29 February 2012





Taka pompa była w 2.3 TD Om601 stosowana w vito... Co to znaczy nie butowac na niskich obrotach ? Narazie sam sobie ją podkreciłem i efekt czarnego dymu nie mam sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomashek
post Fri, 02 Mar 2012 - 00:01
Post #66


User
Dołączył: Sun, 26 October 2008





CYTAT(mirasmerc @ Wed, 29 Feb 2012 - 23:21) *
Co to znaczy nie butowac na niskich obrotach ?


To znaczy że nie sprawdzać maksymalnego wychylenia pedału przyspieszenia poniżej 2rpm, ponieważ wtedy występują bardzo duże przeciążenia w układzie korbowo-tłokowym.
Ale zastanowiłem się trochę, poważniej i Tobie to nie grozi ponieważ masz turbo starszej generacji, które w przeciwieństwie do nowych nie wstaje prawie że od obrotów jałowych.
Pamiętaj tylko żebyś nie przesadził z czarnym dymem smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łagoda
post Sat, 03 Mar 2012 - 18:41
Post #67


Rookie
Dołączył: Sat, 03 March 2012





Witam, czy ktoś już wie od czego pasują 7mm tłoczki? I czy do om606 koniecznie trzeba zamontować pompę z om603 turbo czy może być z wersji wolnossącej om603- w końcu i tak tłoczki w niej będą 7mm ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartok4
post Sat, 03 Mar 2012 - 23:42
Post #68


Rookie
Dołączył: Sat, 19 February 2011
Skąd: 3wies





jaro444 mam pytanie to co ty myślisz o takiej pompie którą zbudowałem do silnika om606turbo: pompa om603 3.0 td + tłoczki 6,5mm z 3.0 td 177 i podkręcenie dawki (dałam do znajomego pompiarza). Ale ostatnio sobie myślałem i sprawdziłem, skąd oprócz elektroniki wyciąga tyle mocy ten om606turbo.Pompa ma inny wałek, o innej charakterystyce pracy dlatego ma taki wydatek paliwowy. dobrze rozumuje może lepiej dam wałek z om603 do świątka i niech zrobi coś lepszego żeby można było mieć lepszy wydatek pompy.czekam na sugestie z twojej strony jaro lub innych użytkowników racingu.pl. pozdro dla wszystkich forumowiczów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kowalski
post Sun, 25 Mar 2012 - 10:57
Post #69


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 October 2011





Odpuść sobie - krztałt kolektora, wysterowanie tego. Zobacz sobie kolktor gdzieś na zdjęciach i poczytaj o zasadzie działania tego układu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kowalski
post Sun, 25 Mar 2012 - 13:48
Post #70


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 October 2011





I rozstawem wylotów pasuje do głowicy z merola?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Sun, 06 Jan 2013 - 13:35
Post #71


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





Widzę, że temat ostatnio podupadał. Więc co do mitów i prawd - podstawą osiągnięcia dużej mocy w OM606/605/603 jest pompa. Przy elektronicznie sterowanych pompach z OM605/606 najczęściej wystarczy zmiana sekcji tłoczących na 7-8 mm, zmiana turbiny, kolektorów, wydechu, IC, później ewentualnie wtryski 0.264 a AAZ... i remap.
Bardziej komplikuje się sytuacja przy czysto mechanicznych pompach. Podstawą do zrobienia "mocnej" pompy mechanicznej może być np. korpus pompy z 3,5TD z W140. Montuje się w niej mocniejsze sekcje (6-8 mm), dostraja zawór LDA, zwiększa skok listwy dawkującej, zmienia zaworki zwrotne, ... W sumie można osiągnąć nawet ponad 225 ccm wydatku na sekcję. Czyli przy silniku OM606 i odpowiednim osprzęcie nawet ponad 550 KM. Tylko moment na takiej suszarze pojawia się przy 4000-4500 obr i trwa całe 1000-1500 obr. Do driftu lub 1/4 może i ok ale np. do codziennej eksploatacji porażka.
Dziś jest na blacie motor OM605 i założeniem zrobienia silnika do terenówki z mocą ok 220-250 KM i ładnym przebiegiem momentu. Pompa najprawdopodobniej będzie importowana w całości z Finlandii lub Szwecji bo jak na dziś w Polsce nie potrafi nikt tego dobrze zestroić. Na tą chwile na oku są Myna, PPDiesel i Dieselmeken. Wtryski mają zostać seryjne.
Z tego co widzę w sieci wydatek rzędu nawet 140 ccm na sekcję osiągalny jest na tłoczkach 6 mm, przy OM605 styka to nawet na 275 KM. Osobiście uważam, że 100-110ccm styknie w projekcie brata.
Na razie nie ma pewniości co do ciśnienia boostu ale obserwując inne projekty myślę, że ok. 1,2-1,3 bara styknie w zupełności. Nie zależy nam na chmurze dymu a na dobrej sprawności i w miarę przyzwoitym obłoku z rury wink.gif
Turbina ma być zastosowana w wewnętrznym WG ale nie za wielka - będzie zdecydownie mniejsza od Holseta HX35W i K29. Będzie to coś mniej więcej jak K26-7001 ale ciut mniejsze żeby dobrze wstawało z dołu.
Skoro K14 styka na ponad 160 kW to wydaje mi się, że założenia będą słuszne smile.gif :
http://www.youtube.com/watch?v=MGjlSrGJPz8


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Tue, 08 Jan 2013 - 20:05
Post #72


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





CYTAT(jaro4444 @ Sun, 06 Jan 2013 - 13:35) *
Widzę, że temat ostatnio podupadał. Więc co do mitów i prawd - podstawą osiągnięcia dużej mocy w OM606/605/603 jest pompa. Przy elektronicznie sterowanych pompach z OM605/606 najczęściej wystarczy zmiana sekcji tłoczących na 7-8 mm, zmiana turbiny, kolektorów, wydechu, IC, później ewentualnie wtryski 0.264 a AAZ... i remap.
Bardziej komplikuje się sytuacja przy czysto mechanicznych pompach. Podstawą do zrobienia "mocnej" pompy mechanicznej może być np. korpus pompy z 3,5TD z W140. Montuje się w niej mocniejsze sekcje (6-8 mm), dostraja zawór LDA, zwiększa skok listwy dawkującej, zmienia zaworki zwrotne, ... W sumie można osiągnąć nawet ponad 225 ccm wydatku na sekcję. Czyli przy silniku OM606 i odpowiednim osprzęcie nawet ponad 550 KM. Tylko moment na takiej suszarze pojawia się przy 4000-4500 obr i trwa całe 1000-1500 obr. Do driftu lub 1/4 może i ok ale np. do codziennej eksploatacji porażka.
Dziś jest na blacie motor OM605 i założeniem zrobienia silnika do terenówki z mocą ok 220-250 KM i ładnym przebiegiem momentu. Pompa najprawdopodobniej będzie importowana w całości z Finlandii lub Szwecji bo jak na dziś w Polsce nie potrafi nikt tego dobrze zestroić. Na tą chwile na oku są Myna, PPDiesel i Dieselmeken. Wtryski mają zostać seryjne.
Z tego co widzę w sieci wydatek rzędu nawet 140 ccm na sekcję osiągalny jest na tłoczkach 6 mm, przy OM605 styka to nawet na 275 KM. Osobiście uważam, że 100-110ccm styknie w projekcie brata.
Na razie nie ma pewniości co do ciśnienia boostu ale obserwując inne projekty myślę, że ok. 1,2-1,3 bara styknie w zupełności. Nie zależy nam na chmurze dymu a na dobrej sprawności i w miarę przyzwoitym obłoku z rury wink.gif
Turbina ma być zastosowana w wewnętrznym WG ale nie za wielka - będzie zdecydownie mniejsza od Holseta HX35W i K29. Będzie to coś mniej więcej jak K26-7001 ale ciut mniejsze żeby dobrze wstawało z dołu.
Skoro K14 styka na ponad 160 kW to wydaje mi się, że założenia będą słuszne smile.gif :
http://www.youtube.com/watch?v=MGjlSrGJPz8




Nie miałem jeszcze pompy rzędowej na stole ale bawie sie hobbistycznie pompami mechanicznymi boscha z tłokorozdzielaczem.
Ja bym zaczął przeróbkę takiej pompy od ściągnięcia ogranicznika dawki a nie od wymiany sekcji.
Każda mechaniczna pompa ma tak ustawiony ogranicznik dawki żeby z dolnych obrotów pociągnąć moment obrotowy a w połowie swoich maksymalnych obrotów ciąć dawkę do połowy maksymalnego wydatku aż do odcięcia przy max obrotach.Do tego dołożyłbym większe ciśnienie wstępne w pompie aby przyśpieszyć zapłon w górnym zakresie obrotów i jednocześnie zwiekszyć napełnienie poszczególnych sekcji.
Myślę że taka modyfikacja była by dożo tańsza a efekt byłby znacznie odczuwalny tym bardziej że chcesz zostać przy orginalnych wtryskach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Tue, 08 Jan 2013 - 22:58
Post #73


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





Czekam na odpowiedź speca od pompy. Na pewno będzie usuwany lub zmieniany ogranicznik dawki, skok listwy, nastawy zaworu LDA a być może i zaworki zwrotne. Zobaczymy. Wydatek max. jak dziś to ok 60-65 cc a potrzebuje o ponad połowę więcej.

Przyszła więc odpowiedź z Skandynawi - pompa będzie ustawiona na wydatek 100-105 cc przy sekcjach 6 mm, wyposażona w customowe ALDA wyregulowany na 1,5 bara max. bostu przy pełnej dawce, taki właśnie boost sugerowana jest dla tej dawki by w miarę bezdymnie spalić paliwo i osiągnac maxymalną sprawność motoru przy niskim EGT. Turbo już jest montowane na wozie i czeka on na gotową pompę. Ciekaw jestem efektu smile.gif


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalfik
post Wed, 13 Feb 2013 - 10:50
Post #74


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 October 2012
Skąd: ŁDZ





HALO odświeżam:)

Jak efekty?

Pzdr!


--------------------
- What is Turbina?
- Turbina is spinning!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Wed, 13 Feb 2013 - 17:38
Post #75


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Eeee tam tylko 1.5bra... Jak wali to walic tyle ile turbina może a paliwem tylko ewentualnie regulować...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Wed, 13 Feb 2013 - 21:04
Post #76


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





Czekamy na pompe bo dostawy elementów do nastawnego ALDA pośliznęly się w czasie sad.gif


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalfik
post Sat, 16 Feb 2013 - 15:04
Post #77


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 October 2012
Skąd: ŁDZ





Szanowni, jakie tam sprzęgło i skrzynia? Mam manuala 5b dwumasę z m103 i zastanawiam się czy podejdzie plug and play do om603.

Thx!


--------------------
- What is Turbina?
- Turbina is spinning!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Sun, 17 Mar 2013 - 23:29
Post #78


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(kowalfik @ Wed, 13 Feb 2013 - 10:50) *
Jak efekty?



Efekt jest zajefajny!!!!
Motor kręci się do 6000 obr jak wściekły. Ma luźny wydech więc brzmi jak rozjuszony zwierz. Ciągnie tak ostro gdzieś od 3500-4000 obr/min. Duży IC, krótkie rury, całkiem luźny wydech i nie za wielka suszara K26 powodują, że lag nie jest jakiś masakryczny, ale raczej silnik preferuje górne rejestry obrotów. Ciśnienie wastegate było ustawione pierwotnie na 1,5 bara początek otwarcia (max. boost z zegara jakie udało się uzyskać to ok. 1,8 bara pod bardzo dużym obciązęniem w ruchu). Po zmniejszeniu ciśnienia początku otwarcia wastegate na ok. 1.3 bara pod pełnym obciążeniem stabilne ciśnienie doładowania wynosi ok. 1,5 bara. Przy temp. zewnętrznej ok. 0C i dawce 110 cc nie ma praktycznie nic dymu na wysokiej mocy, jedynie jest "bąk" w fazie rozpędznia turbiny. Nie smolisty kopeć a szarawy obłoczek.
Olej zastosowany na dziś to Gulf Racing 5W50. Zobaczymy jak się będzie sprawował na dłuższą metę, na razie wrażenia są ok.
Na jałowych obrotach na zimno trzeba podgrzać świecami bo nierówno chodzi i podkapca białawo paliwem. Po rozgrzaniu chodzi jak zegareczek równo i bez dymu.


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Mon, 18 Mar 2013 - 03:09
Post #79


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





jaro opiszesz gdzieś cały projekt ? Strasznie zajarałem się Gwagenem i myślałem właśnie jak by wyglądał taki swap i upgrade'y smile.gif


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalfik
post Mon, 18 Mar 2013 - 08:27
Post #80


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 October 2012
Skąd: ŁDZ





CYTAT(jaro4444 @ Sun, 17 Mar 2013 - 23:29) *
Na jałowych obrotach na zimno trzeba podgrzać świecami bo nierówno chodzi i podkapca białawo paliwem. Po rozgrzaniu chodzi jak zegareczek równo i bez dymu.



Czy na biało to czasem nie z oleju? Nieprzepał na czarno dymi gdyż sadzę czyni@!

W moim kombi siedzi już diesel czeka jedynie na podłączenie okablowania, zmianę oleju i but!:D


Pzdr!


--------------------
- What is Turbina?
- Turbina is spinning!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  « < 2 3 4 5 6 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 09:15