![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
heh, spoko
Mam takie zastrzeżenie jedno...skoro tylna oś nie jest sterowana(kierowana) przekładnia kierownicza jest Wam zbedna (źródło nie potrzebnego luzu -chyba ,ze zaspawaliście ją w środku na sztywno ![]() Jakieś wloty do tylnej chłodnicy i f powietrza planujecie?? Pozdrawiam ![]() widac, ze pilnie pierwszej strony nie przestudiowal, bo przekladnia wywalona jest, a w jej miejsce rownie sztywny, ale lzejszy element zastosowany. co prawda nie ma problemow z chlodzeniem, ale planujemy zrobic kratke za chlodnica dla latwiejszej wymiany cieplego powietrza. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
najważniejsze w tym wszystkim jest to, żeby skrzynie miały takie same przełożenia, bo reszta jest dokładnie tak jak pisał autor, mała różnica nie spowolni żadnego z silników.
-------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 30 November 2010 ![]() |
moze glupie pytanie ale skoro jeden z jakichs powodow bedzie sie wkrecal szybciej to moze dojsc do sytuacji gdzie na jednym walisz na odcieciu podczas gdy drugi jeszcze nie jest w polowie drogi? Obecnie układ sterowania silnikami umożliwia płynną regulację rozkładu mocy. Co prawda przy starcie istnieje możliwość utraty przyczepności kół osi przedniej, lecz wystarczy zmniejszyć procentowy udział momentu obrotowego przedniego silnika, a sytuacja ta zostaje rozwiązana. Rozkład masy zbliżony do 50:50% sprzyja podczas jazdy po łuku, gdyż koła obu osi są dociśnięte do nawierzchni z podobną siłą, więc i obciążenie każdego z silników jest zbliżone, co z kolei sprzyja osiągnięciu podobnych prędkości obrotowych przez silniki napędzające każdą z osi. Obecnie zainstalowane są czujniki mierzące prędkość obrotową każdego z silników, lecz nie obejmuje ich program sterujący przepustnicami. Gdy nadejdzie u nas prawdziwa zima, będzie można zacząć testować różne programy sterujące rozkładem mocy (programy te już istnieją, lecz nie było warunków do ich testów). Biorąc pod uwagę dotychczasowe testy, śmiem przyznać że aktywny układ kontroli silników nie jest potrzebny, aczkolwiek nie wykluczamy że może zaistnieć potrzeba jego zastosowania. Przygotowując się do realizacji tego projektu staraliśmy się rozważać wiele sytuacji mogących się pojawić podczas prowadzenia pojazdu. Jak już wcześniej wspominiałem...najprawdopodobniej wszystkie elementy, które mogą wspomagać aktywną kontrolę prędkości obrotowych obydwu silników, są już zainstalowane w samochodzie, więc pozostaje tylko zmodernizować istniejące oprogramowanie lub stworzyć nowe. |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
ciekawa sprawa, dobra przygoda, i duże doświadczenie - życzę dalszych sukcesów
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Noo, Panowie - duży szacunek dla Was za to, co robicie
![]() Projekt naprawdę ciekawy. Cieszę się, że udaje się Wam przy tym realizować marzenia - to jest najważniejsze. Teraz będziecie mogli się oddać frajdzie jeżdżenia tym po śniegu ![]() Gorąco kibicuję w skutecznym wykonaniu STAGE 2 i następnych. -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
osobiscie mam nadzieje, ze stage II bedzie ostatecznym.
druga sprawa, jezeli nie sa zsynchronizowane to na dobra sprawe nie ma napedu 50:50. cos merytorycznego ruszylismy, po czesci szwagier opisal juz odpowiedz na to zagadnienie glownie to jak sie auto zachowuje w praktyce i jak wyglada sprawa z elektronika. ja chcialbym dodac, albo inaczej sprobowac rozwiazac to zagadnienie przy pomocy teorii. tak wiec wychodzac od zwyklych ukladow napedow na obie osie, moment obrotowy rozdzielany jest jeden, wiadomo w zaleznosci od nastawy i stopnia skomplikowania na rozne proporcje gdzie generalnie calosc ma 100%. u nas moment obrotowy wychodzi z 2 zrodel, wiec jest taki sam gdy obroty sa te same, gdy nastepuje poslizg to niedociazona os zaczyna bardziej przyspieszac dajac wieksza ilosc momentu na ta os (dla mnie moc silnika odpowiada za moment na kolach), ktora tymbardziej nie moze byc przeniesiona, wraz ze wzrostem poslizgu wsp. tarcia maleje, generalnie sytuacja sie pogarsza. z tego tez powodu szwagier niebawem zajmie sie procedura startu, ktora bedzie przyblizac nas do owego rozkladu 50:50. w praktyce wyglada to tak, ze chwila w ktorej silnik ucieka jest tak krotka, ze ciezko ja zarejestrowac i nie ma wiekszego znaczenia. byc moze w przypadku mocniejszych silnikow i jazdy w zakrecie po asfalcie zauwazymy taki objaw i wtedy bedziemy probowali zaradzic. na innych nawierzchniach nie ma to najmniejszego znaczenia, bo przez brak dobrej trakcji, silniki zawsze maja te same obroty. ![]() |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 June 2010 ![]() |
Ciekawy projekt, jakiś czas temu widziałem w tv corsę a , z dwoma silnikami od calibry turbo, po 350 km każdy .
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
User Dołączył: Wed, 04 December 2002 Skąd: Trojmiasto ![]() |
u nas moment obrotowy wychodzi z 2 zrodel, wiec jest taki sam gdy obroty sa te same, gdy nastepuje poslizg to niedociazona os zaczyna bardziej przyspieszac dajac wieksza ilosc momentu na ta os (dla mnie moc silnika odpowiada za moment na kolach), ktora tymbardziej nie moze byc przeniesiona, wraz ze wzrostem poslizgu wsp. tarcia maleje, generalnie sytuacja sie pogarsza. z tego tez powodu szwagier niebawem zajmie sie procedura startu, ktora bedzie przyblizac nas do owego rozkladu 50:50. czegos tu nie rozumiem. Dlaczego za sile te 50:50%, czyli jakby byl zwykly "otwarty" dyfer ? Czy aby na pewno w czasie przyspieszania nieobciazona (przednia) os, czyli ta bardziej narazona na zerwanie przyczepnosci przeniesie wiekszy moment, bo cos mi sie nie wydaje ? W skrajnym przypadku, samochod tak przyspiesza ze odrywa przednie kola od ziemi a wtedy te przednia os juz na pewno momentu nie przenosi. A jesli nie przeniesie, to silnik tegoz momentu nie wytworzy. A jesli ten silnik tego momentu nie wytworzy a ma byc 50%, to drugi silnik analogicznie musi tego momentu wytworzyc mniej niz moglby. Czyli pewnie przedni nieobciazony silnik wkreca sie szybko, tylny obciazony kreci duzo wolniej - klasyczny otwarty dyfer pomierzy prawym kolem na lodzie, lewym na asfalcie - przenosza ten sam moment krecac sie z roznymi predkosciami. |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
silnik bylby w stanie wygenerowac, ale os nie przeniesie pisalem o tym. byc moze jest jak piszesz, widac jestem slabym teoretykiem
![]() |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
Piękne w tym projekcie jest to że chłopaki sa chyba jedynymi w Polsce robiącymi projekt Bimoto(może jest jakieś ukryte stworzenie jeszcze) i fachowym inżynierskim podejściem testują i opisują problemy z tematem Bimoto. Im nie chodzi o jak największe moce i jak najlepsze czasy lecz zdobycie jakże cennej wiedzy i odpowiedzenie w praktyce na wiele trudnych pytań...
z mojej strony OGROMNY szacun za badawcze podejście do tematu... tak trzymajcie i zdawajcie relacje z kolejnych testów;-) -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
![]()
Post
#71
|
|
User Dołączył: Thu, 01 May 2008 Skąd: Malbork ![]() |
mam pytanie. Czy np zmiana udzialu silnika w napedzie za pomoca obrotow (chodzi mi o wasz "dyfer centralny" i regulacje obrotow obu silnikow) nie dopowadzi nas przy pewnej predkosci do momentu ze jeden z silnikow bedzie stawial opor a wrecz bedzie pchany badz wleczony przez drugi silnik ? Tak odemnie mysle ze samochod moglby naprac ciekawych walorow w oczach egzaminatorow gdybyscie zrobili tylnia os skretna rozumiem ze jest magiel z tylu ale zawieszenie nie jest do tego przystosowane no ale ktorys stage moglby poruszyc ta kwestie (to jest pomysl czysto fantazyjny bo nigdy nie widzialem samochodu z napedem chociazby na tyl z osia skretna a co dopiero 4x4 mogloby to spowodowac wiele dziwnych problemow w trakcie prowadzenia)
-------------------- Street-voice.pl - Szybka jazda samochodem
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
mam pytanie. Czy np zmiana udzialu silnika w napedzie za pomoca obrotow (chodzi mi o wasz "dyfer centralny" i regulacje obrotow obu silnikow) nie dopowadzi nas przy pewnej predkosci do momentu ze jeden z silnikow bedzie stawial opor a wrecz bedzie pchany badz wleczony przez drugi silnik ? Tak odemnie mysle ze samochod moglby naprac ciekawych walorow w oczach egzaminatorow gdybyscie zrobili tylnia os skretna rozumiem ze jest magiel z tylu ale zawieszenie nie jest do tego przystosowane no ale ktorys stage moglby poruszyc ta kwestie (to jest pomysl czysto fantazyjny bo nigdy nie widzialem samochodu z napedem chociazby na tyl z osia skretna a co dopiero 4x4 mogloby to spowodowac wiele dziwnych problemow w trakcie prowadzenia) ten dyfer centralny to różnicuje chyba stopień otwarcia przepustnic a wiec generowana przez dany silnik moc . Co do efektu wleczenia jednego silnika drugim to moglby wystapic gdy np jeden wleciał by na odcine a drugi wkrecal sie wyzej ale przy identycznych skrzyniach , identycznych kołach i silnikach z identycznymi odcinami jest to nie mozliwe . |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
User Dołączył: Thu, 01 May 2008 Skąd: Malbork ![]() |
hmm bardziej mi chodzi o taki efekt ze gdybysmy np zalozyli ze samochod ma rozklad napedu 50% - 50% to jesli przeniesiemy naped bardziej na tyl powiedzmy 40%-60% to bedziesz mial rozklad mocy 40-60 ale juz przy 90% mocy a nie przy 100%. Chodzi mi o to ze zmiana napedu w kazda strone skutkuje spadkiem mocy calego ukladu
-------------------- Street-voice.pl - Szybka jazda samochodem
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
User Dołączył: Wed, 04 December 2002 Skąd: Trojmiasto ![]() |
silnik bylby w stanie wygenerowac, ale os nie przeniesie pisalem o tym. byc moze jest jak piszesz, widac jestem slabym teoretykiem ![]() Nie, silnik nie bylby wstanie wygenerowac, jesli kola nie maja jak tego przeniesc. Silnik nieobciazony nie wytwarza mocy (no, w porownaniu do mocy znamionowej bardzo malo), a to ze wchodzi na jakies tam obroty jest malo istotne. Zastanow sie dlaczego trzeba obciazyc silnik zeby zmierzyc jego moc na hamowani ? Dlaczego hamownia inercyjna o lekkich rolkach daje malo wiarygodne rezultaty ? Jesli silnik nie ma jak poprzez kola przeniesc mocy (momentu) na asfalt/rolki to tej mocy/momentu nie wytworzy. A tak poza tym to zajefajny projekt |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
dobrze szefie masz racje, czepiasz sie mnie o slowka, skoro wszyscy wiemy o co chodzi, ale jesli to takie wazne to nie ma sprawy
![]() nawet mnie cieszy taka sytuacja, bo to oznacza, ze moment prznoszony na dana os wynika tylko i wylacznie z przyczepnosci, takze na asfalcie np. jezdzimy od 30:70 do 50:50, zastanawiam sie w jakich sytuacjach oprocz hamowania moze byc wiekszy moment przeniesiony przez przednia os. wleczony silnik czy pchany raczej nie ma szansy byc, tylko jak odpalamy na zapych jeden za pomoca drugiego. dzisiaj skrecilem na lodzie przedni silnik na 70% i balans hamulcow po rowno (czyli tyle ile moge dac max. na tyl) - efektem jest mega super zabawa, szkoda tylko, ze trwala krotko, bo okazalo sie, ze alternator z zimna chyba przestal trybic ![]() |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Czechowice-Dziedzice ![]() |
fajny projekt, mam sentyment do dwójki - miałem kiedyś cztery sztuki
![]() pakujcie ABFy ![]() -------------------- DIGITUN.PL
605-443-665 |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Hamowanie jednego z silnikow najlatwiej bedzie wywolac podczas jazdy ze stala predkoscia - tutaj duzo bedzie zalezalo od stanu technicznego silnika, ale raczej nie spodziewalbym sie jakichs odczuwalnych skutkow.
Zeby hamowac z gazem w podlodze jeden z silnikow pierwszy musialby nadac samochodowi (w uproszczeniu) wieksze przyspieszenie niz jest w stanie osiagnac to drugi silnik, co raczej jest niemozliwe ![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
swietny projekt !
teraz powtorzyc to tylko z jakimis prawdziwymi silnikami :-) -------------------- ______________________________________________________
Tor Poznan 1,37.300 dwulitrowym wolnossacym autem. |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 11 December 2006 ![]() |
Obecnie układ sterowania silnikami umożliwia płynną regulację rozkładu mocy. Co prawda przy starcie istnieje możliwość utraty przyczepności kół osi przedniej, lecz wystarczy zmniejszyć procentowy udział momentu obrotowego przedniego silnika, a sytuacja ta zostaje rozwiązana. Rozkład masy zbliżony do 50:50% sprzyja podczas jazdy po łuku, gdyż koła obu osi są dociśnięte do nawierzchni z podobną siłą, więc i obciążenie każdego z silników jest zbliżone, co z kolei sprzyja osiągnięciu podobnych prędkości obrotowych przez silniki napędzające każdą z osi. Obecnie zainstalowane są czujniki mierzące prędkość obrotową każdego z silników, lecz nie obejmuje ich program sterujący przepustnicami. Gdy nadejdzie u nas prawdziwa zima, będzie można zacząć testować różne programy sterujące rozkładem mocy (programy te już istnieją, lecz nie było warunków do ich testów). Biorąc pod uwagę dotychczasowe testy, śmiem przyznać że aktywny układ kontroli silników nie jest potrzebny, aczkolwiek nie wykluczamy że może zaistnieć potrzeba jego zastosowania. Przygotowując się do realizacji tego projektu staraliśmy się rozważać wiele sytuacji mogących się pojawić podczas prowadzenia pojazdu. Jak już wcześniej wspominiałem...najprawdopodobniej wszystkie elementy, które mogą wspomagać aktywną kontrolę prędkości obrotowych obydwu silników, są już zainstalowane w samochodzie, więc pozostaje tylko zmodernizować istniejące oprogramowanie lub stworzyć nowe. Tak mówisz o rozkładzie masy...teoretyzujesz czy ważyliście go? |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 ![]() |
wazylismy go. nie pamietam dokladnych danych, ale wyszlo cos 55:45, z tym, ze nie bylo wtedy zamontowanej chlodnicy, nie bylo zabudowanej komory itp pierdol.
niedlugo bedziemy wazyc jeszcze raz jak tylko troche sie ogarniemy ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 07:15 |