Bimoto, na bazie golfa mk2 |
Bimoto, na bazie golfa mk2 |
Mon, 29 Nov 2010 - 20:47
Post
#1
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 |
Witam,
jako grupa 4 studentów postanowiliśmy w ramach dyplomu zrobić pojazd napędzany 2 silnikami spalinowymi. Wybór auta na którego bazie miał być zbudowany nasz projekt, był dość łatwy i padło na golfa mk2 z uwagi na niska cenę zakupu samochodu, dostępność i cenę części co przy studenckim budżecie było priorytetem. Aktualnie ukończony jest stage I, z uwagi na ograniczony czas i budżet nie staraliśmy się nawet wykańczać perfekcyjnie tego projektu, po pierwsze ma działać, po drugie być bezpieczny. Stage II i tak przewiduje demontaż większości podzespołów i wtedy będziemy starali się o odpowiedni wygląd. Modyfikacje Silnik: seria 2 x 1.8 8V RP Układ dolotowy: seria Układ wydechowy: przerobiony tak by pomieścić 2 układy wydechowe Układ wtryskowy: seria Elektronika: zastosowanie serwomechanizmów modelarskich w celu sterowania przepustnicami Układ chłodzenia: przód – seria, tył – większa chłodnica pojawiająca się w różnych wersjach silnikowych, 2 wiatraki z uwagi na ograniczony ruch powietrza i zasysanie cieplejszego powietrza poprzez ustawienie chłodnicy za silnikiem. Układ napędowy: na obie osie, bez tradycyjnego centralnego dyfra, bo nie ma mechanicznego połączenia między napędami obu osi, możliwość sterowania proporcją rozkładu momentu poprzez dławienie jednego z silników Zawieszenie: 2 x najtańszy gwint przedniej osi (producenta nie pamiętam, bo pierwszy raz o takowym słyszałem), konieczny montaż uniballi w tylne wahacze. BODY KIT: seria GT Poniżej przedstawię efekt prac wraz z opisami. Zaczęliśmy od prowizorycznego remontu starych, cieknących silników ściąganie wymiarów, jakieś wstępne przymiarki dziura w dawcy silnika, na którym mogliśmy ćwiczyć pierwsze przymiarki do montażu serwomechanizmu modelarskiego sterującego pracą przepustnicy symulator pracy silników stelaż mechanizmu odpowiadającego za przyspieszenie, na nim zamocowany został potencjometr optyczny czujnik obrotów silnika (tutaj wału rozrządu), z czasem zmieniony na magnetyczny próba przeszczepu kielichów przedniego zawiasu do tyłu, okazało się na szczęście, ze amory zmiesciły się w oryginalnych tylnych kielichach przymiarki do osadzenia wózka pierwsze prowizoryczne mocowania osadzanie silnika leży na łapach sterowanie zmianą biegów przy wykorzystaniu linek dwustronnego działania, po zmontowaniu okazało się, że opory są za duże nauczeni doświadczeniami z „próbówki” zaczęliśmy ciąć pacjenta w międzyczasie ktoś wykonał obudowę drążka zmiany biegów jak najdokładniej ustalamy pozycję wózka, zrobiliśmy stelaż z płyt i profili, pion murarski się przydał i szlaufwaga na podstawie wcześniejszych pomiarów przystąpiliśmy do zabudowy mocowań wózka gotowe do spawania przez profesjonalistę oto efekt zabrakło miejsca na prędkościomierz… zabraliśmy się za układ chłodzenia, najpierw próbowaliśmy z jedną chłodnicą o większej mocy cieplnej z przodu w tak prozaiczny sposób rozwiązaliśmy sterowanie sprzęgłem. W stage II będzie już hydraulika nowy pomysł na sterowanie biegami centralny dyfer chłodnica tylna, jednak przy takim ustawieniu pomimo wielu patentów mieliśmy problem z odpowietrzeniem i prawidłowym działaniem układu chłodzącego układ zasilania wykorzystaliśmy korektor siły hamowania. Na szuter i śnieg wystarcza, ale na asfalt za mało kastruje tylne zaciski. Najpierw spróbujemy uzyskać prawidłowy balans skuteczniejszymi heblami z przodu, jak to nie wypali to albo zaadoptujemy jakiś korektor, albo zakupimy normalny regulator. tłumiki, jedna z dwóch rzeczy oprócz spawania, którą zleciliśmy mocowanie gotowe tak wygląda poskładany do kupy |
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 29 Nov 2010 - 20:47
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 20:52
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 15 May 2003 Skąd: Starachowice/Kielce/Krakow |
zamien linki na zdjecia... nie chce mi sie klikac... pewnie nie tylko mi...
-------------------- Usunięto komercyjną sygnaturę.
|
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 21:11
Post
#3
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 |
zabudowa przeciwogniowa, wygłuszenie, ekrany termiczne
teraz centralny dyfer, ma jeszcze 2 dodatkowe pokrętła ustalające obroty min. zestaw wskaźników, wraz z prędkościomierzem i akcelerometrem wspólny dla obu silników zbiornik paliwa, generalnie turbodrut, ale nie znaleźliśmy niczego o zadowalających wymiarach, a zbudowany na zamówienie zostanie dopiero do nowych silników kielich i zabudowa boczków tylna przekładnia kierownicza zmieniona pozycja tylnej chłodnicy, dodany drugi wentylator prędkościomierz nowy zawias pierwszy filmik: http://www.youtube.com/watch?v=c0dz9_m7qXQ |
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 21:13
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 |
na to czekalem...
jestem dumny,ze pierwszy moge pochwalic |
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 21:15
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Thu, 21 February 2008 |
Fajnie. Proponuje zmienic skrzynie na sterowane linkami.
|
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 21:17
Post
#6
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 |
tym sie calkiem dobrze steruje, biegi lekko i precyzyjnie ku naszemu zaskoczeniu wchodza (jest wiele mozliwosci regulacji), gorzej ze sprzeglem :/
|
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 21:20
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Thu, 21 February 2008 |
Sprzeglo przy skrzyni z linkami masz hydrauliczne ale i tak mysle ze trzeba by wydumac jak tym sterowac.
Pierwsze bimoto w PL? |
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 21:23
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 |
jak rozwiązaliście sprawę rejestracji? rozumiem że w dowodzie macie 2x1.8
|
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 21:24
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa |
Niezly kot, po pracy musze dokladniej przejzec wszystko
|
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 21:45
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik |
Szkoda, ze nie siedzi tam 2x KR a najlepiej ABF, ale może w STAGE 2 będzie coś podobnego. Kawał dobrej roboty
-------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 21:47
Post
#11
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 |
stage II obejmuje 2xKR, nie chcemy ABFa, po pierwsze bo jest drogi, po drugie bo juz pewno mu jakis komputer zaladowali, a w kr mamy czysto mechaniczne sterowanie wiec depniecie pedalu przyspieszenia od razu jest odczuwalne - jak w starych dobrych autach
Sprzeglo przy skrzyni z linkami masz hydrauliczne ale i tak mysle ze trzeba by wydumac jak tym sterowac. Pierwsze bimoto w PL? nie wiem czy pierwsze, ale jest nadzieja jak beda KRy to sie bede martwil, sprzeglo bez hydrauliki nastręcza wiele problemow, sa rozne opory i przez to zmiana biegow trwa za dlugo. takze chcemy hydraulike, jak beda skrzynie to wtedy trzeba bedzie wydumac jak zmieniac biegi na linkach. jak rozwiązaliście sprawę rejestracji? rozumiem że w dowodzie macie 2x1.8 da sie go zarejestrowac, ale jeszcze tego nie uczynilismy, na pewno nie z tym zbiornikiem paliwa i nieprzebadanymi spawami. pojazdem poruszamy sie po zamknietych torach/odcinkach drog. |
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 21:52
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 17 November 2010 |
PG?
|
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 21:53
Post
#13
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 |
tak polinuda na wybrzezu , pojazdy
|
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 22:02
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 |
da sie go zarejestrowac, ale jeszcze tego nie uczynilismy, na pewno nie z tym zbiornikiem paliwa i nieprzebadanymi spawami. pojazdem poruszamy sie po zamknietych torach/odcinkach drog. a można wiedzieć jakie wymogi musi spełniać auto żeby to było w pełni legalne? |
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 22:04
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: WuPeeR |
Ogarnęliście dyfer centralny to i z komputerem sterującym sobie poradzicie (albo zbudujecie własny). Ile fajnych koncepcji sterowania w poślizgu (lub kontroli poślizgu) można zaimplementować jeśli do dyspozycji ma się dwa silniki na pełnym wtrysku i dwie niezależne, sterowane elektronicznie przepustnice, panowie !
Ogólnie to gratuluję zapału i... zbieżności życzę -------------------- Lanos STI, na arabskich szlakach...
|
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 22:04
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane |
fajny projekt tylko szkoda ze takie slabe te silniki , trzeba bylo vr6 pakowac , skrzynia na linki , sprzeglo na hydraulike , taka sama a moze latwiejsza robota a o wiele wiecej zabawy .
a jak juz chcecie ta skrzynie z hydraulika to moze zastosowac patent z golfa mk4 SDI / 1,4 tam jest podobna skrzynia ale sprzeglo pracuje na hydraulice ( taka dostawka do skrzynie jest . -------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 22:24
Post
#17
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 |
po pierwsze koszty!!!!
po drugie zaczynajac nie wiedzielismy czy to bedzie jezdzic. po trzecie znajdz vr-y w dobrym stanie, co nie wypluja 120 KM bo i tak sie zdarza. po czwarte masa vr-a. myslalem juz o patencie z dostawka, ale prawde mowiac nie wiedzialem, ze jest gotowy mialem przeczucie zeby wstawic temat na racing forum, co by dowiedziec sie czegos przydatnego a można wiedzieć jakie wymogi musi spełniać auto żeby to było w pełni legalne? na razie jeszcze nie wiem dokladnie, ale mam kontakt do doktóra po naszych pojazdach co sie zajmuje takimi przypadkami Ogarnęliście dyfer centralny to i z komputerem sterującym sobie poradzicie (albo zbudujecie własny). Ile fajnych koncepcji sterowania w poślizgu (lub kontroli poślizgu) można zaimplementować jeśli do dyspozycji ma się dwa silniki na pełnym wtrysku i dwie niezależne, sterowane elektronicznie przepustnice, panowie ! Ogólnie to gratuluję zapału i... zbieżności życzę dzieki. zbieznosc to nie problem, mam nadzieje, ze tez nie bedzie problemem jak ustalimy wozek w miejscu teraz lubi plywac powyzej 100 km/h przepustnice w kr i tak beda sterowane elektronicznie, ale chodzi mi o to, ze komp nie musi myslec jak przyspieszyc, zeby za duzo dymu nie puscic, co mnie mocno irytuje w dzisiejszych autach. natomiast to co mowisz o sterowaniem ECU bardzo ciekawe i warte rozwazenia, do tej pory nie zapatrywalismy sie na to. |
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 22:32
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane |
nie przesadzaj z tymi kosztami , z jakis anglikow ( passat , mk3 ) za 2 - 2,5 tys kupisz kompletne silniki , co do mocy to nie miej wyobrazenia za 20-letni KR bedzie mial 136 PS ... to juz relikty panie i nie ma sensu sie w to pchac .
Mozna by tez zaszczepic silniki z skrzyniami z scigacza , lekki , mocny i niedrogie takie komplety .... pozdrawiam i powodzenia . -------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 22:36
Post
#19
|
|
User Dołączył: Thu, 01 February 2007 |
ale kr raczej w latwy sposob doprowadze do porzadku
oczywiscie, ze mozna wpakowac wszystko co sie da. natomiast mi do mk2 jakos pasuja te kr-y. poza tym projekty raczej nie koncza sie na stage II nie przesadzaj z tymi kosztami , z jakis anglikow ( passat , mk3 ) za 2 - 2,5 tys kupisz kompletne silniki , my za 600 zl cala dwojke kupilismy (ta co poszla na dawce) |
|
|
Mon, 29 Nov 2010 - 23:49
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond |
fantastycznie nakręcicie jakiś film
ja bym chciał obejrzeć wykres z hamowni 4x4 -------------------- SONDA powstania działu Elektryka/Elektronika/Strojenie/Kodowanie/Logowanie/Diagnostyka
(Prosze wklejac link bez pierwszego znaku _) _http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=155892&hl |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 23 April 2024 - 19:03 |