Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Bimoto, na bazie golfa mk2
brzozak2
post Mon, 29 Nov 2010 - 20:47
Post #1


User
Dołączył: Thu, 01 February 2007





Witam,
jako grupa 4 studentów postanowiliśmy w ramach dyplomu zrobić pojazd napędzany 2 silnikami spalinowymi. Wybór auta na którego bazie miał być zbudowany nasz projekt, był dość łatwy i padło na golfa mk2 z uwagi na niska cenę zakupu samochodu, dostępność i cenę części co przy studenckim budżecie było priorytetem. Aktualnie ukończony jest stage I, z uwagi na ograniczony czas i budżet nie staraliśmy się nawet wykańczać perfekcyjnie tego projektu, po pierwsze ma działać, po drugie być bezpieczny. Stage II i tak przewiduje demontaż większości podzespołów i wtedy będziemy starali się o odpowiedni wygląd.

Modyfikacje

Silnik: seria 2 x 1.8 8V RP

Układ dolotowy: seria

Układ wydechowy: przerobiony tak by pomieścić 2 układy wydechowe

Układ wtryskowy: seria

Elektronika: zastosowanie serwomechanizmów modelarskich w celu sterowania przepustnicami

Układ chłodzenia: przód – seria, tył – większa chłodnica pojawiająca się w różnych wersjach silnikowych, 2 wiatraki z uwagi na ograniczony ruch powietrza i zasysanie cieplejszego powietrza poprzez ustawienie chłodnicy za silnikiem.

Układ napędowy: na obie osie, bez tradycyjnego centralnego dyfra, bo nie ma mechanicznego połączenia między napędami obu osi, możliwość sterowania proporcją rozkładu momentu poprzez dławienie jednego z silników

Zawieszenie: 2 x najtańszy gwint przedniej osi (producenta nie pamiętam, bo pierwszy raz o takowym słyszałem), konieczny montaż uniballi w tylne wahacze.

BODY KIT: seria GT

Poniżej przedstawię efekt prac wraz z opisami.
Zaczęliśmy od prowizorycznego remontu starych, cieknących silników

ściąganie wymiarów, jakieś wstępne przymiarki

dziura w dawcy silnika, na którym mogliśmy ćwiczyć


pierwsze przymiarki do montażu serwomechanizmu modelarskiego sterującego pracą przepustnicy

symulator pracy silników

stelaż mechanizmu odpowiadającego za przyspieszenie, na nim zamocowany został potencjometr

optyczny czujnik obrotów silnika (tutaj wału rozrządu), z czasem zmieniony na magnetyczny

próba przeszczepu kielichów przedniego zawiasu do tyłu, okazało się na szczęście, ze amory zmiesciły się w oryginalnych tylnych kielichach

przymiarki do osadzenia wózka

pierwsze prowizoryczne mocowania

osadzanie silnika



leży na łapach

sterowanie zmianą biegów

przy wykorzystaniu linek dwustronnego działania, po zmontowaniu okazało się, że opory są za duże


nauczeni doświadczeniami z „próbówki” zaczęliśmy ciąć pacjenta

w międzyczasie ktoś wykonał obudowę drążka zmiany biegów

jak najdokładniej ustalamy pozycję wózka, zrobiliśmy stelaż z płyt i profili, pion murarski się przydał i szlaufwaga


na podstawie wcześniejszych pomiarów przystąpiliśmy do zabudowy mocowań wózka




gotowe do spawania przez profesjonalistę wink.gif

oto efekt

zabrakło miejsca na prędkościomierz…

zabraliśmy się za układ chłodzenia, najpierw próbowaliśmy z jedną chłodnicą o większej mocy cieplnej z przodu


w tak prozaiczny sposób rozwiązaliśmy sterowanie sprzęgłem. W stage II będzie już hydraulika


nowy pomysł na sterowanie biegami


centralny dyfer 

chłodnica tylna, jednak przy takim ustawieniu pomimo wielu patentów mieliśmy problem z odpowietrzeniem i prawidłowym działaniem układu chłodzącego

układ zasilania tongue.gif

wykorzystaliśmy korektor siły hamowania. Na szuter i śnieg wystarcza, ale na asfalt za mało kastruje tylne zaciski. Najpierw spróbujemy uzyskać prawidłowy balans skuteczniejszymi heblami z przodu, jak to nie wypali to albo zaadoptujemy jakiś korektor, albo zakupimy normalny regulator.

tłumiki, jedna z dwóch rzeczy oprócz spawania, którą zleciliśmy


mocowanie gotowe


tak wygląda poskładany do kupy




Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 29 Nov 2010 - 20:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
lorak
post Mon, 29 Nov 2010 - 20:52
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Thu, 15 May 2003
Skąd: Starachowice/Kielce/Krakow





zamien linki na zdjecia... nie chce mi sie klikac... pewnie nie tylko mi...


--------------------
Usunięto komercyjną sygnaturę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brzozak2
post Mon, 29 Nov 2010 - 21:11
Post #3


User
Dołączył: Thu, 01 February 2007





zabudowa przeciwogniowa, wygłuszenie, ekrany termiczne





teraz centralny dyfer, ma jeszcze 2 dodatkowe pokrętła ustalające obroty min.

zestaw wskaźników, wraz z prędkościomierzem i akcelerometrem

wspólny dla obu silników zbiornik paliwa, generalnie turbodrut, ale nie znaleźliśmy niczego o zadowalających wymiarach, a zbudowany na zamówienie zostanie dopiero do nowych silników

kielich i zabudowa boczków

tylna przekładnia kierownicza

zmieniona pozycja tylnej chłodnicy, dodany drugi wentylator

prędkościomierz

nowy zawias





pierwszy filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=c0dz9_m7qXQ
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Mon, 29 Nov 2010 - 21:13
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





na to czekalem...
jestem dumny,ze pierwszy moge pochwalic biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
syncros
post Mon, 29 Nov 2010 - 21:15
Post #5


Super User
Dołączył: Thu, 21 February 2008





Fajnie. Proponuje zmienic skrzynie na sterowane linkami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brzozak2
post Mon, 29 Nov 2010 - 21:17
Post #6


User
Dołączył: Thu, 01 February 2007





tym sie calkiem dobrze steruje, biegi lekko i precyzyjnie ku naszemu zaskoczeniu wchodza (jest wiele mozliwosci regulacji), gorzej ze sprzeglem :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
syncros
post Mon, 29 Nov 2010 - 21:20
Post #7


Super User
Dołączył: Thu, 21 February 2008





Sprzeglo przy skrzyni z linkami masz hydrauliczne ale i tak mysle ze trzeba by wydumac jak tym sterowac.
Pierwsze bimoto w PL?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
caro86wlkp
post Mon, 29 Nov 2010 - 21:23
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 June 2010





jak rozwiązaliście sprawę rejestracji? rozumiem że w dowodzie macie 2x1.8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Mon, 29 Nov 2010 - 21:24
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Niezly kot, po pracy musze dokladniej przejzec wszystko smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slonik98
post Mon, 29 Nov 2010 - 21:45
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 December 2009
Skąd: Rogoźnik





Szkoda, ze nie siedzi tam 2x KR a najlepiej ABF, ale może w STAGE 2 będzie coś podobnego. Kawał dobrej roboty


--------------------
Golf 2 syncro project
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brzozak2
post Mon, 29 Nov 2010 - 21:47
Post #11


User
Dołączył: Thu, 01 February 2007





stage II obejmuje 2xKR, nie chcemy ABFa, po pierwsze bo jest drogi, po drugie bo juz pewno mu jakis komputer zaladowali, a w kr mamy czysto mechaniczne sterowanie wiec depniecie pedalu przyspieszenia od razu jest odczuwalne - jak w starych dobrych autach smile.gif
CYTAT(syncros @ Mon, 29 Nov 2010 - 21:20) *
Sprzeglo przy skrzyni z linkami masz hydrauliczne ale i tak mysle ze trzeba by wydumac jak tym sterowac.
Pierwsze bimoto w PL?

nie wiem czy pierwsze, ale jest nadzieja smile.gif

jak beda KRy to sie bede martwil, sprzeglo bez hydrauliki nastręcza wiele problemow, sa rozne opory i przez to zmiana biegow trwa za dlugo. takze chcemy hydraulike, jak beda skrzynie to wtedy trzeba bedzie wydumac jak zmieniac biegi na linkach.
CYTAT(caro86wlkp @ Mon, 29 Nov 2010 - 21:23) *
jak rozwiązaliście sprawę rejestracji? rozumiem że w dowodzie macie 2x1.8

da sie go zarejestrowac, ale jeszcze tego nie uczynilismy, na pewno nie z tym zbiornikiem paliwa i nieprzebadanymi spawami. pojazdem poruszamy sie po zamknietych torach/odcinkach drog.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Willas
post Mon, 29 Nov 2010 - 21:52
Post #12


Rookie
Dołączył: Wed, 17 November 2010





PG?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brzozak2
post Mon, 29 Nov 2010 - 21:53
Post #13


User
Dołączył: Thu, 01 February 2007





tak polinuda na wybrzezu wink.gif , pojazdy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
caro86wlkp
post Mon, 29 Nov 2010 - 22:02
Post #14


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 June 2010





CYTAT(brzozak2 @ Mon, 29 Nov 2010 - 21:47) *
da sie go zarejestrowac, ale jeszcze tego nie uczynilismy, na pewno nie z tym zbiornikiem paliwa i nieprzebadanymi spawami. pojazdem poruszamy sie po zamknietych torach/odcinkach drog.

a można wiedzieć jakie wymogi musi spełniać auto żeby to było w pełni legalne?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marecek
post Mon, 29 Nov 2010 - 22:04
Post #15


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





Ogarnęliście dyfer centralny to i z komputerem sterującym sobie poradzicie (albo zbudujecie własny). Ile fajnych koncepcji sterowania w poślizgu (lub kontroli poślizgu) można zaimplementować jeśli do dyspozycji ma się dwa silniki na pełnym wtrysku i dwie niezależne, sterowane elektronicznie przepustnice, panowie ! biggrin.gif

Ogólnie to gratuluję zapału i... zbieżności życzę wink.gif


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
staszek 1
post Mon, 29 Nov 2010 - 22:04
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: zakopane





fajny projekt tylko szkoda ze takie slabe te silniki , trzeba bylo vr6 pakowac , skrzynia na linki , sprzeglo na hydraulike , taka sama a moze latwiejsza robota a o wiele wiecej zabawy .

a jak juz chcecie ta skrzynie z hydraulika to moze zastosowac patent z golfa mk4 SDI / 1,4 tam jest podobna skrzynia ale sprzeglo pracuje na hydraulice ( taka dostawka do skrzynie jest .


--------------------
Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brzozak2
post Mon, 29 Nov 2010 - 22:24
Post #17


User
Dołączył: Thu, 01 February 2007





po pierwsze koszty!!!!
po drugie zaczynajac nie wiedzielismy czy to bedzie jezdzic.
po trzecie znajdz vr-y w dobrym stanie, co nie wypluja 120 KM bo i tak sie zdarza.
po czwarte masa vr-a.

myslalem juz o patencie z dostawka, ale prawde mowiac nie wiedzialem, ze jest gotowy biggrin.gif
mialem przeczucie zeby wstawic temat na racing forum, co by dowiedziec sie czegos przydatnego smile.gif
CYTAT(caro86wlkp @ Mon, 29 Nov 2010 - 22:02) *
a można wiedzieć jakie wymogi musi spełniać auto żeby to było w pełni legalne?

na razie jeszcze nie wiem dokladnie, ale mam kontakt do doktóra po naszych pojazdach co sie zajmuje takimi przypadkami smile.gif
CYTAT(marecek @ Mon, 29 Nov 2010 - 22:04) *
Ogarnęliście dyfer centralny to i z komputerem sterującym sobie poradzicie (albo zbudujecie własny). Ile fajnych koncepcji sterowania w poślizgu (lub kontroli poślizgu) można zaimplementować jeśli do dyspozycji ma się dwa silniki na pełnym wtrysku i dwie niezależne, sterowane elektronicznie przepustnice, panowie ! biggrin.gif

Ogólnie to gratuluję zapału i... zbieżności życzę wink.gif

dzieki.
zbieznosc to nie problem, mam nadzieje, ze tez nie bedzie problemem jak ustalimy wozek w miejscu smile.gif
teraz lubi plywac powyzej 100 km/h

przepustnice w kr i tak beda sterowane elektronicznie, ale chodzi mi o to, ze komp nie musi myslec jak przyspieszyc, zeby za duzo dymu nie puscic, co mnie mocno irytuje w dzisiejszych autach.
natomiast to co mowisz o sterowaniem ECU bardzo ciekawe i warte rozwazenia, do tej pory nie zapatrywalismy sie na to.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
staszek 1
post Mon, 29 Nov 2010 - 22:32
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: zakopane





nie przesadzaj z tymi kosztami , z jakis anglikow ( passat , mk3 ) za 2 - 2,5 tys kupisz kompletne silniki , co do mocy to nie miej wyobrazenia za 20-letni KR bedzie mial 136 PS ... to juz relikty panie i nie ma sensu sie w to pchac .
Mozna by tez zaszczepic silniki z skrzyniami z scigacza , lekki , mocny i niedrogie takie komplety ....
pozdrawiam i powodzenia .


--------------------
Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brzozak2
post Mon, 29 Nov 2010 - 22:36
Post #19


User
Dołączył: Thu, 01 February 2007





ale kr raczej w latwy sposob doprowadze do porzadku wink.gif

oczywiscie, ze mozna wpakowac wszystko co sie da. natomiast mi do mk2 jakos pasuja te kr-y.
poza tym projekty raczej nie koncza sie na stage II wink.gif

CYTAT(staszek 1 @ Mon, 29 Nov 2010 - 22:32) *
nie przesadzaj z tymi kosztami , z jakis anglikow ( passat , mk3 ) za 2 - 2,5 tys kupisz kompletne silniki ,

my za 600 zl cala dwojke kupilismy (ta co poszla na dawce) wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Mon, 29 Nov 2010 - 23:49
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





fantastycznie nakręcicie jakiś film

ja bym chciał obejrzeć wykres z hamowni 4x4 smile.gif


--------------------
SONDA powstania działu Elektryka/Elektronika/Strojenie/Kodowanie/Logowanie/Diagnostyka
(Prosze wklejac link bez pierwszego znaku _)
_http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=155892&hl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 23 April 2024 - 19:03